Rozvody na 3,6tce

Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od clay »

Budu nechávat dělat rozvody....Co mi doporučíte udělat současně s nimi, co zkontrolovat, aby se s motorem nemuselo dalších pár let hýbat. Děkuji za rady. Clay
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od ybrcek »

Máš představu o ceně?
Kolik má najeto tvůj 3.6?
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od clay »

Blížím se k 170 t km , a jde mi spíš o preventivní výměnu, kravál to nedělá. Ale jsem takovej "postiženej" tím, že nevěřím na bezúdržbový věci.
Cenu naštěstí nemusím tolik řešit. Takže bych chtěl dát udělat vše, co dává smysl. Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od ybrcek »

no já bych rád ty rozvody taky nechal dělat, po startu tam je slyšet cosi co se mi nelíbí, možná napínák, nevím
u toho musí motor ven že ?
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od Slavek_xxx »

Na preventivni vymenu rozvodu bych se u sestivalce vykvajznul, pokud nema najeto 400 tisic. Kontrola napinaku - budiz, ale retez vydrzi nesmysl.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od clay »

Jo jo, motor ven.
Počítám s výměnou :
Vodní pumpa
Možná olejová pumpa
Ono je nakonec dražší sada těsnění než ta čerpadla.
Kontrola vůlí ventilů
Vyčištění všech chladičů (vně i uvnitř)
Výměna oleje v AT - třeba tam bude lepší přístup a povede se vyměnit více oleje.
Náplně v zadním difu.
Zkrátka když se bude Otík flákat na dílně, tak ať vyjede jako nový.

Tak navrhujte co Vás napadne. ..Dik Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od dethroned »

no já bych to toho radši nehrabal... proč olejovou pumpu? když už, tak bych se podíval na vodící lišty a napínáky.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od romull »

clay píše:Jo jo, motor ven.
Počítám s výměnou :
Vodní pumpa
Možná olejová pumpa
Ono je nakonec dražší sada těsnění než ta čerpadla.
Kontrola vůlí ventilů
Vyčištění všech chladičů (vně i uvnitř)
Výměna oleje v AT - třeba tam bude lepší přístup a povede se vyměnit více oleje.
Náplně v zadním difu.
Zkrátka když se bude Otík flákat na dílně, tak ať vyjede jako nový.

Tak navrhujte co Vás napadne. ..Dik Clay

Odesláno z mého SM-G800F pomocí Tapatalk
Ty vodící lišty a napínáky jak píše dethroned zkontrolovat určitě, ale o to se když to budou dělat třeba v BA postarají, stejně jako o přetěsnění celého motoru a ventilové vůle, když už bude motor venku. Taky bych s nimi probral těsnění pod hlavou, nevím jestli to u 3,6 hoří podobně jako u 3,0. Ono ale udělat celý motor nebude sranda, co si pamatuju z posledníhi rozhovoru s Tomášem, tak nějakých 80 je ještě spodní hranice, záleží co všechno se najde >:-&
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od nzg »

Kdyz uz bude motor venku, tak udelej i ty nejspise orezle vodni trubky zepredu motoru. Dil cca 12tisic.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od HonzaCZ »

Na kontrolu napínacích lišt a napínáku nemusí motor ven (nebo u 3.6 jo? U 3.0 ne...). A na všechno ostatní (na motoru) bych se fakt vykašlal. Kór s tímhle nájezdem... I kdyby to mělo 270, tak mi to přijde trochu ukvapený...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
LukasV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 520
Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
Bydliště: Brno-venkov

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od LukasV »

Na 3.0 jsem měl špatný napínák, tak se dělaly rozvody - 2x napínák a 2x řětěz. Motor zůstal v autě.
Subaru BRZ 2.4 Sport 6MT 2023 Obrázek
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od dethroned »

Souhlas s Honzou, přijde me to zbytečný. Ještě ti tam něco dok....pokazí. Záleží kde to chces dělat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
klimat
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
Jméno a příjmení: Tomas Klima
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od klimat »

Budu mluvit troch proti sobě/servisům. Ve 170tis km bych do toho nešahal, pokud to nedělá pazvuky/nevaří.

- obecně se 3,6 uvádí jako jeden z méně spolehlivých motorů od SUBARU
- olejová pumpa, pokud není auto zadřené, není nutné měnit
- vodní pumpa - pokud auto nevaří, není asi úplně nutné měnit
- rozvody - pokud se mění těsnění pod hlavou z důvodu fouknutí a dochází k rovnání hlav, je nutné měnit komplet. V servisním manuálu je uvedeno, že je tolerance 0,000mm na výšku hlavy (tudíž pokud brousím/rovnám jsem mimo toleranci). Trvanlivost rozvodů bych viděl někde okolo 300 (+/- 50) tis km.

- motor ven/na autě - určitě motor ven
- trubky chlazení motoru - určitě kontrolovat, případně vyměnit (pokud se mění hliníková část olejové vany - 12000 Kč, tak hlavy dolů a pak bych udělal i gufera ventilů).
Tomáš K.

Subaru diagnosa
www.boxerauto.cz
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od ybrcek »

Mene spolehlivy. Co si pod tim predstavit? 3.6 fouka tesneni stejne jak 3.0?
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
MichalSK
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 284
Registrován: čtv pro 22, 2016 9:37 am
Jméno a příjmení: Michal Skalicky
Bydliště: Praha

Re: Rozvody na 3,6tce

Příspěvek od MichalSK »

Vzdyt mi tady kazdy tvrdil, ze ma 3.0 je nespolehliva vuci 3.6. Tak ted jsem z toho jelen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Subaru Tribeca B9, MY2007 - porad H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - dalsi ex H6
Subaru Outback 3.0 H6 MY2004 - ex, chudak trefeny na krizovatce

SK neni Slovensko :-)
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“