Pomoc s výběrem

Uživatelský avatar
Majkl1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 22, 2010 6:22 pm

Pomoc s výběrem

Příspěvek od Majkl1 »

Po dlouhé době vás tu zdravím. Před pěti lety jsem byl s passatem na řádění v Pertolticích, možná si ještě někdo vzpomene na hubený malý pívo v černým kombíku na smetených skoro letňáčích co neudělal koncernu ostudu::-DD:
Doba a kilometry na budíkách pokročily a já se začínám pomalu porozhlížet po dalším autě. Koncernu bych zůstal věrný ...... kdyby po celkem zdařilé verzi B5/B5,5 nové verze měly tutéž spolehlivost, ale jednoduše nemají. A tak koukám po jiných značkách.
Auto používám především k práci a jelikož zákazníci bydlí po všech čertech, mám roční nájezd kolem 40 tisíc km. Potřebuji nutně větší kufr, který u passata je tak nějak akorát. Potřebuji pohon 4x4 a na kouli minimálně 1800kg s celkovou hmotností auta alespoň 2t kvůli tahání vozíku s koňmi, abych nemusel vozík přetypovávat na nižší váhu. Kritickým parametrem u auta jsou pro mě celkové provozní náklady na ujetý kilometr, tudíž především bezporuchovost. Do teď jsem jezdil vždy v dieslech.
Nejprve jsem přemýšlel nad A4 quattro 3.0 v naftě, ale poruchovost motorů mě odradila. Potom bylo na řadě BMW 330XD - malý kufr. Následovalo volvo XC90 a XC70, jenže mě docela udivila jednak nefunkčnost volvo pohonu 4x4 a jednak chronická bolest úhlových převodovek a kardanů, které se mění pomalu s výměnou oleje.
No a pak jsem přešel na hledání u japonců (doma máme stařičkou RAV4 a ta je jak zajíček duracell - jezdí a jezdí a jezdí a ....). Tam mě i kvůli účasti na testu v Pertolticích nadchnulo subaru. SUV je pro mě až skoro zbytečně veliké, takže forester zůstal za "policejní páskou". Jako hlavní viník zůstaly prakticky jen Legacy a Outback. Kvůli vyšší světlé výšce (passata jsem musel zvedat), která je pro mě též důležitá se stal vítězem Outback. Finančně ale dosáhnu tak někde do ročníků 2005-2006 a tam prostě nafta není a já potřebuji jezdit max. kolem 2kč/km v nákladech na palivo, takže možností je LPG. Třílitr je, co jsem se tu dočetl, na plyn nevhodný, takže jedinou možností je 2,5. Rozměry kufru jsou podle dat téměř identické s mým passatem.
Jelikož asi stárnu nebo co, tak pokoukávám po automatu.
Moje otázka na vás tedy je - myslíte, že se s Outbackem v plynu a automatu (ten není vyloženě podmínkou) dá jezdit v celkových nákladech na provoz do 3-4kč/km? Nejsem závodník a i moje současná 1,9TDI (81kw) mi plně výkonově postačuje.
Nikdy jsem v subaru nejel a benzínové motory znám jen z amerických akčních filmů. Kluci, co jsem měl možnost poznat v Pertolticích mě příjemně překvapili rozumným pohledem na automobilový svět (to se u fandů jiných značek moc nenosí). Proto tu po vás chci vytáhnout nějaké rozumy, zda mohu s klidným svědomím přesedlat z naftového koncernu do outbacku v plynu a ještě možná v automatu :655: Pokud je outback v plynu, jak je to s rezervou? Dá se nějak legálně jezdit bez ní, třeba s tou "šlehačkou" ve spreji? Protože kufr potřebuji nutně celý.
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
Uživatelský avatar
fort
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 383
Registrován: stř zář 28, 2011 6:56 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Myslivec
Bydliště: Vendryně

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od fort »

Jezdím s H6 pouze na benzín do 4 kč/1km. Myslím, že plyn není až tak problém pár lidí ho tu má jak na starší, tak i novější generaci. Nevím jak dlouho vydrží zadní samonivelaky při tahání konika, ale měly by teoreticky vydržet více jak na forestru. Každopádně bych asi koukal po h6

Odesláno z mého W910 pomocí Tapatalk
Outback 3,0 H6 AT 2004 MY2005
ex VW Passat 1,8CL kombi 1991
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od thunderace »

asi 2,20kč/km,díly jen spotřební,na tahání kdybych neviděl v zrcátkách bílo,jako že karavan,ani nevím že něco táhnu. https://www.spritmonitor.de/en/detail/688374.html
Uživatelský avatar
Majkl1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 22, 2010 6:22 pm

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od Majkl1 »

Ahoj,
tak pokud ty 4kč/km jsou včetně provozních nákladů jako oleje, brzd. destičky, pneu, pojistky apod., pak bych se ani té H6 nebál. Momentálně sice jezdím za nějakých 5,5-6 l na sto v naftě kombinovaně, ale pašík mě stojí hafo peněz okolo, především silně reznoucí kastle, do které jsem za poslední dva roky nasypal 40 litrů a to nekončím. A nečekám, že ta kastle vydrží dalších deset let. GO obou náprav dalších bezmála 40 a takhle bych mohl pokračovat, takže konečné kilometrové náklady jsou poměrně vysoké.

Nebyl by někdo z okolí Havlíčkova Brodu, Hlinska, Žďáru nad Sázavou, kdo by mě v autě svezl? :drive:
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od VDC »

Majkle pokud se díváš po ročnících 05 a výše, tedy 3.generace Outbacka, máš buď možnost zaplynované dvaapůle a nebo benzinové H6. Tvé informace jsou správné, že třílitr v téhle generaci se s plynem nemá moc rád. Ono je to taky skoro zbytečný tuhle generaci plynovat, protože se s tím dá jezdit kolem 10 litrů benzinu.
1800 kg na kouli je myslím strop, který ty auta mají psáno.
H6 by si s vlekem s koňma hrála jako nic, to by byla ideální kombinace. Ale podle mě se nákladově nemáš šanci vejít do tebou požadovaných nákladů.
2.5 v plynu bude nákladově daleko víc v pohodě a mysím, že z hlediska spolehlivosti je to dobrá volba. Jen vlastně nevím, jestli tu má někdo dvaapůli v automatu. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Majkl1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 22, 2010 6:22 pm

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od Majkl1 »

Diky.
Já už jsem se začal pomalu virtuálně vidět v H6, protože ta výbava je prostě - :banana: a pokud by to jezdilo do cca 12l v plynu při lehké až středně lehké noze, tak pro mě luxus. Rozvody co jsem koukal se u šestihrnku nedělají a ty dvě svíčky a pár deci oleje navíc oproti 2,5i nestojí ani za řeč. Jednou za necelé dva roky (60tis.?) náplně v AT bych taky neřešil.

V čem se tedy provozní náklady H6 liší (navyšují) od 2,5i? Pojistka mi je jasná.
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od VDC »

No hlavně ta zástavba plynu, u 2.5 je to bez problémů, H6 s problémama. Stará H6 jezdí na plyn v pohodě, ale nová je technicky složitější. Já vlastně ani nevím, jestli tu někdo má novou H6 na plyn.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od Slavek_xxx »

VDC> minimalne ex Cibiho ma marlin, ale asi ma na LPG prd najeto. To ten nas kus uz se blizi 100 tisic najetym km na plyn :670:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
tomas184
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 88
Registrován: úte lis 12, 2013 9:36 pm
Bydliště: Brno

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od tomas184 »

Majkl1: Automat jednoznačně schvaluji. Spojka u Subar bývá všeobecně spíše poddimenzovaná, vrcholilo to u prvních dieselů, kde byla doslova na nic. Navíc manuální převodovou skříň, která se dává do motoru 2,5, občas potká hučící ložisko a to je pak blízko k její generálce. Můj první Outback 2.5 2002 MT tuto generálku zažil a zaručeně vím, že to nikdo nehuntoval. Navíc Outback manuál má někdy do roku 2008 dvouhmotnostní setrvačník Valeo, který vrže. Pěkný šmejd. Takže automat je jasná volba. 2,5 má čtyřstupňový automat, třílitr pětistupňový. Oba jsou velmi spolehlivé. Pouze 4 rychlostí se nelekej, hydrodynamický měnič si převody "půlí", takže i čtyři kvalty stačí. A teď motor... 2.5 do roku 2006 žere hodně olej, ale zase lze u ní jednoduše štelovat ventilovou vůli, což je u LPG nezbytné. Je to spolehlivý motor, ale díky nadměrné spotřebě oleje je jich hodně, které byly aspoň jednou provozovány v režimu nedostatku oleje, což se občas podepíše třeba na ojničních šálách a motor pak klepe. Někdy jen za studena. Klepajících motorů 2,5 jsem viděl dost. Chvílí trvalo, než jsem našel auto, kde motor běžel ve všech režimech sametově. Není to konstrukcí, ta je bytelná, je to tím nedostatkem oleje, navíc kontrolka chybí. Třílitr naopak olej skoro nežere, ale není vhodný vůbec na LPG. Třílitr má také konstrukční vadu - poddimenzovaný chladič. Pokud se nečistí (což často nedělá ani autorizák), špatně se chladí hlavy a foukne těsnění pod nimi. LPG tomu jen pomáhá díky vyšší teplotě spalování. Za poslední rok jsem viděl na bazos.cz asi 3 třílitry s prasklou hlavou / špatným těsněním pod ní. Závěr není jednoduchý, každý z motorů má slabé místo. Třílitr je super na svezení, 2,5 levnější, zvláště pokud je na LPG. Jen pozor na ten olej. Z hlediska spolehlivosti / trvanliovsti legendární rotačka 1.9 TDI vysoce převyšuje jakýkoliv Subaru agregát. Jako celek je však Subaru významně spolehlivější než VW / Škoda (odolnost podvozku, elektroinstalace, ostatní komponenty...).
Trochu mě překvapuje, že máš u VW problémy s korozí. Passat B5 i B5.5 byl celopozink s velmi odolnými laky a až na pár míst to nerezlo. Subaru je na tom hůře.
EDIT: Teď jsem si po sobě přečetl a vypadá to, jako bych vzpomínal na koncern. Není to tak. Třílitr bych za nic na světě nevyměnil, užitné vlastnosti i jízdní projev jsou nenahraditelné... Jen jsem se snažil popsat věci maximálně objektivně. Protože jsem nakažený Subaru virem, tak s tím sám mám někdy problém a Subaru vidím moc "růžově" ::-DD:
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od VDC »

Tomáš je vlastně ex koncerňák, tak má vlastně celkem objektivní srovnání. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Majkl1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 22, 2010 6:22 pm

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od Majkl1 »

Auto bych kupoval už s LPG, už jen proto, abych viděl, jak se to s ním chová. Včera jsem viděl na bazoši jedno se systémem Flashlube. Ten by měl, podle toho co jsem dočetl, odstraňovat problémy s ventilovými sedly. Tady je odkaz:
Doufám, že čtvrt mega není pro subaru motor nijaký velký nájezd. Ono v mé cenové relaci ani nepředpokládám, že seženu něco s nájezdem >150t. :-)
S mým jízdním stylem bych plný výkon nevyužíval ani u 2,5i natož u šestivalu, takže konečný výběr bude spíše o celkovém dojmu z auta, než o konkrétní motorizaci a výbavě.
Olej jsem si pravidelně hlídal a hlídám u všech svých aut - nejsem sice ještě žádný kmet, ale začínal jsem na Š105. Tam to bylo nutností.
Celkově raději oželím litr na spotřebě, pokud bude auto jinak bez nutnosti dalších investic.
Ona ta koupě nikterak nespěchá. Letos konečně doplatím hypotéku, tak už budu mít volné ruce. Aspoň mám čas si auto v klidu vybírat a nemusím spěchat.
Stále mi ještě ale není jasné, jak to vyřešit s rezervou, když místo ní bude nádrž na LPG. Volná kapacita celého kufru je pro mě nezbytností. Mám hodně nářadí a vozit rezervu za zadní sedačce je :725:

VW mi rezne, protože to byla bouračka, což jsem zjistil až dodatečně. Muselo to být hodně, protože z plechařiny je tam měněna většina a samozřejmě to už pozink není.
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
tomas184
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 88
Registrován: úte lis 12, 2013 9:36 pm
Bydliště: Brno

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od tomas184 »

Rezervu muzes nahradit sadou na lepeni, to neni problem. Kupoval bych vzdy auto bez LPG a nechal ho tam dodelat. Vyjimka by byla, pokud bych znal majitele. Subaru motory nejsou tak odolne na LPG, pri vyssi zatezi se musi provozovat na benzin a to dela malokdo. Pouzivani Flash lube problem LPG pouze zmirnuje, ale neresi zcela.
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006, výkon nepotřebuju, ale zvuk šestihrnku a automat mě začaly bavit.
ex Subaru Outback 2.5 MT 2005
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Škoda Octavia 1.6 74 kW LPG 1997
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od thunderace »

tomas184 píše:Rezervu muzes nahradit sadou na lepeni, to neni problem. Kupoval bych vzdy auto bez LPG a nechal ho tam dodelat. Vyjimka by byla, pokud bych znal majitele. Subaru motory nejsou tak odolne na LPG, pri vyssi zatezi se musi provozovat na benzin a to dela malokdo. Pouzivani Flash lube problem …
přesně tak,auto s plynem bych koupil jen po mě :845: ,když bude dobře fachčit na béňo a udělá se pěkně plyn tak nebude rozdíl. V kufru mezi podběhem a světlem na stranu spolujezdce zapadl starej tankbag z motorky,kam se vešla takřka expediční výbava včetně lepení i šlehačky-a když už by fakt překážel jen odepnu a dám třeba dozadu na podlahu.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od bushman1 »

Auto jedine bez plynu a plyn dodelat. Prodavana auta s plynem ho maji casto uz od vyroby auta a LPG system je na hranici zivotnosti. Zahy bude vyzadovat velkou investici. Rovnez auto jako takove je dlouhodobou zatezi plynem dost zhuntovane a bude vyzadovat dalsi investice.
121kW u dvaapulky neni zadny dravec. Vykonove odpovida 100kW u koncernu. Takze trochu sviznejsi auto, ale takove je dnes na silnici kazde druhe.
Moje eresa v dehtu je proti tomu zavodak :-)
U Legacy mam toroidni nadrz misto rezervy a v bocnich prihradkach vozim sadu na lepeni. Ale hrozim se toho, kdybych nekde rozerval kolo. Musel bych dojet druhym autem domu pro zimak a obout ho tam.
V tomto rocniku, ktery chces, opravdu hlidat olej kazdy tyden. Ja uz mam novejsi motor a tak ty kontroly dost flakam.
Flashlube ti neda zadnou velkou garanci dobreho stavu.
Jo a pocitej s tim, ze budes bojovat s korozi. Na mem 7 let starem Legacy uz mam par puchyrku. V tomhle ohledu je, podle me, koncern na tom lip. Ani 10 let stara Oktavka, kterou jsem mel, nevykazovala znamky koroze.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
Majkl1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 22, 2010 6:22 pm

Re: Pomoc s výběrem

Příspěvek od Majkl1 »

Děkuji pánové za názory.
Rozum mi říká, abych šel do 2,5i AT a hlavně abych si šestihrnek vůbec ani nezkoušel, protože je mi jasné, že po projetí v H6 bych už nic jiného nechtěl. Znám se. ::-DD:
Ještě nevím, zda vozový park budu měnit letos nebo až příští rok, takže si aspoň přišetřím něco navíc a zkusím si počkat na ročník 06-07 a něco s nájezdem kolem 180xxx po doloženém servisu (vím, bude to běh na dlouhou trať). Odpadnou mi aspoň starosti s olejem a i pravděpodobnost koroze bude zase o krapátek nižší.
Už se fakt těším :3gears:
VW passat W12 syncro (850kw)
__________________________
Mám problémi s "i" a "y", ale disgrafyk prej nejsem.
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“