kupa Outback 2015, Benzin a CVT

jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

kupa Outback 2015, Benzin a CVT

Příspěvek od jarocorba »

Dobry den,

budem potrebovat nove auto a moja volba cislo 1 je Subaru :-) .

Uvazujem o Outback-u s Dieslom, kvoli vacsiemu poctu km ( mesacne cca 2000 - 2500 km ) z toho 2/3 po dialnici, zvysok mesto. O mojej volbe rozhoduje hl. spotreba. Benzin je dobra vec, ale jazdit za 9.5 - 10.5 litra je mimo limit, obzvlast ked teraz jazdim za 5.8 ( ok, nie je to Subaru a AWD ).

Mal by som zaujem o jazdeny Outback 2015 ( cca 40 000 - 60 000 km, auto stale v zaruke ).

Rad by som sa opytal majitelov rovnakeho auta, ako su spokojny s motorom a jeho vlastnostami?

Co si treba vsimat na jazdenom Outback-u pri jeho kupe?

Vopred dakujem za informacie.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od quickly »

ahoj jarocorba, vítej u nás na SFC *_*=*_* , řidičů s dehtovým otíkem (D jako dehet) a CVT je tady minimum, možná dokonce nikdo. Já jsem jezdil dehtového forestíka s MT MY09 a najel 218 tkm. Chtěl jsme jít do dehtového forestíka MY13 s CVT, ale v té době CVT v dehtovém forestíkovi nebyl >:( . Mám teď benzínovou plečku, najeto 162 tkm (od 19.11.2013) a plná spokojenost. Za rok najedu cca 45 tkm.
Chápu Tvoji "potřebu" dehta kvůli nájezdu a dálničním rychlostem. Já jako starosta si nemohu překračovat rychlosti, takže jezdím na úrovni rychlostních limitů, na dálnicích kolem tacho 120, abych měl jistotu, že i když budu předjíždět, tak budu v limitu. Dálnice jezdím tak 20%, jinak okresky. Průměrnou spotřebu přepočtenou na nádrž mám 7,36 l/100 km. Provoz benzínu je náročnější na spotřebu, ale nemáš s ním jiné problémy. U dehta je problém to, že když natankuješ špatnou naftu , tak začnou blbnout vstřiky a je to oprava dost nákladná. V zimě s dehtem řešíš aditiva proti zamrzání. Pokud jezdíš krátké vzdálenosti, tak ucpáváš DPF filtr. Byl jsem velký zastánce dehtového forestíka, ale nyní už chci jen benzínového. Ano nemá takový zátah, ale v globále, při velkém nájezdu, je podle mne benzín na provoz levnější (hlavně opravy). Jinak pozor, dehtové CVT má vyšší spotřebu než stejný motor s MT, protože CVT si drží vyšší otáčky kvůli lepšímu vypalování DPF.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Traveller »

jarocorba: Naftu ti tady bude rozmlouvat skoro každý a celkem právem. Sice nové motory už jsou trochu lépe odladěné než ty původní, ale jinak tu na naftu 99% majitelů akorát nadává!!! Musí hlídat kvalitu paliva, jednomu filtr regeneruje moc často, jinému málo často. Spousta lidí s ropákama tu jezdí s notebookem vedle sebe, aby měli přehled, co to auto zrovna dělá, atd, atd, atd. A ve finále ti ten motor stejně ve 150.000km klekne a budeš pořizovat minimálně nový polomotor. Takhle tu dopadl fakt prakticky každý. Sice se ti možná někdo bude snažit uklidnit, že nové motory už jsou O.K, ale prakticky nikdo tu s nimi nemá najeté žádné velké kilometrové proběhy, takže kdo ví, jak to je?!?
Jestli myslíš, že to stojí za tu úsporu 1-2l/100km, tak si to auto kup. Ale při započtení vyšší pořizovací ceny, jednoduchosti atmo benzínového motoru proti foukané naftě náchylné na všechno možné, bych si skoro troufal tvrdit, že pořizovat naftového Oťase je fakt nesmysl.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1048
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Majer »

Amen
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od jarocorba »

Dakuje za privitanie Quickly,

Jazda na limite mi nerobi problem. Ak bude mimo limitov, bude to boliet moju penezenku.

Naftu tankujem vyhradne na znackovych pumpach ( OMV, Slovnaft, Shell ) a 70 percent vzdy tu kvalitnejsiu ( v zime do - 40 ). Vlastne tankujem naftu, ktora stoji ako benzin.

Ak by som mal na benzinovom Outback-u priemernu spotrebu ako ty ( 7.6 ), pri rychlostiach 50-90-120(130), vazne by som uvazoval o tom benzine z hladiska bezproblemovosti a jednoduchej udrzby.
To co miniem na palivo, usetrim na udrzbe a opravach.

Ak by dieslovy Outback to iste jazdil za 6.8, rozdiel je zanetbatelny.

Aj tak by bola najlepsia priama konfrontacia skusenosti dvoch majitelov, ktori maju najazdenych niekolko tisic kilometrov.
jarocorba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
Jméno a příjmení: Jaroslav Corba

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od jarocorba »

Traveller,

som zvyknuty na Diesel (Renault, 1.6 dCi ), s ktorym uz mam najazdenych 155 000 km, a ziadny problem. Prasknutu malu hadicku k turbu napocitam, vada materialu.

Naozaj ten agregat slape ako hodinky. Kombi spotreba 5.8 l / 100 km aj pri hrubom zaobchadzani.

Ale to je hadam jedina dobra vec na tom aute. Nove auto chcem AUTO a nie marketingovu blbost. Preto SUBARU.

Bohuzial pri mojom najazde, ale musim zvazovat aj ekonomiku prevadzky a benzinove Subatka jazdiace za 10 - 11 l su mimo moj limit.

Ale ak Subaru benzin v Outbacku dokaze jazdit pri normalnej jazde ( myslim jazdu 50-90-120 ) v normalnom rozmedzi spotreby 7 - 8 l tak pojdem do benzinu.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Kolben »

Tsssss. Zrovna sem mluvil skolegou co si koupil moje lego. Ted to ma na servisu ve 165.000km a jede to porad bez problemu. Jediny co rikal ze musi menit opet silenbloky na ulozeni motoru Prikoupil si pro jistotu zaruku na 7 let nebo 250.000km, ale i pres to tvrdi, ze nema obavu ze by to lehlo. Tak jsem zvedavej jestli se mu ten sen splni.

Jinak Otase v Dieslu s CVT ma soused vcelku je s tim spokojenej, 2x mu odesli zhavici svicky. Jediny na co si stezoval, ze behem vypalovani ma nepeknej projev prave CVT, ktera s tim autem za jizdy dost skube. Hlavne pri dojizdeni ke krizovatce a pomaly jizde. Ale jak rikam jen behem vypalovani. Jinak on dost najede cca 40.000km rocne, takze rikal, ze se mu diesel rozhodne vyplati. Pokud se nepletu tak uz ma tretiho Outbacka. Posledni dva byly v dieslu.

Jinak s notebokem jezdi jen hnidopichove :-) Naprosta zbytecnost. Protoze subaru v dieslu je specificky prave tim, ze z projevu motoru, jizdnich vlastnosti apod. priznaku perfektne a s prehledem poznas ze auto vypaluje. :-) Neni treba se o tom presvedcit na vlastni oci notebokem :-) U legacy sem mi nekolikrat stalo, ze se regenerace nedokoncila. Proste me nebavilo jezdit dokolecka kolem baraku. A hle... Porad to funguje.

Nicmene diesla zrovna od subaru bych si uz taky nikdy nekoupil. Diky vypalovani nastavaji v beznem provozu situace, kdy pak muze jit bez nadsazky o zivot. Typycky priklad (nekolikrat zde zminovany), das plnej plyn, predjizdis nekolik nakladaku za sebou a v tom predjizdecim manevru si auto rekne ze zacne vypalovat. Z niceho nic to prestane jet, proti tobe auta, za Tebou taky a co pak..... Neverim tomu, ze CVT si s takovou situaci poradi....

Jinak jak pisou kluci o moc mensi spotrebu nez benzin to mit nebude. Ja jezdil s Legacy hnedle z 8 a benzinovej outback co jeste provozuju se mozna ustali mezi 9 a 10 litry benzinu. Kdyz budes jezdit vyslovene na spotrebu tak budes jedit pod 8.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od quickly »

jarocorba píše: benzinove Subatka jazdiace za 10 - 11 l su mimo moj limit.
Já s třílitrovým šestihrnkem v automatu mám průměrnou spotřebu počítanou na nádrž 9,6 l/100 km a to mám jako víkendovku (kratší vzdálenosti a město) a pro radost. Kdybych se šestihrnkem jezdil delší trasy jako s forestíkem, tak jsem pod 9. Vše je to způsobu jízdy.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od suubaru »

Jaro: kolik centů se dá ušetřit na 150.000km provozu na naftu, oproti benzínu? Při spotřebě 6 litrů nafty oproti 8 litrů benzínu?
3.300 € s dph? To přibližně rozdíl v nákupce, ne?
A nadnáklady za provoz na naftu? odhaduji, když se bude dařit, +2.000 €.
Převodovka CVT dostane zcela jistě větší záhul od nafťáku kvůli výrazně vyššímu kroutícímu momentu. A CVT také není vysoko na hitparádě pozdního secondhandu.
Po 200 tkm? Mrkni na tipcars, jak se tam hromadí sazometné boxery.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od quickly »

suubaru píše:Po 200 tkm? Mrkni na tipcars, jak se tam hromadí sazometné boxery.
Dehty MY13+ tam většinou nejsou
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Traveller »

Jaro, pokud budeš jezdit v rámci rychlostních limitů, tak si myslím, že se vejdeš s benzínem okolo těch 8l/100km.
Já s manuálním Forejsem celkem lítám (rozhodně nejezdím 50-90-120) a se spotřebou se pohybuji okolo 7-7,5l/100km. Takže si fakt myslím, že pokud na to nebudeš extrémně šlapat a jezdit rozumně, tak by to mělo být s 2,5i CVT v pohodě.
Navíc, ty chceš kupovat ojetinu, i když tedy celkem zánovní. Nikdy nevíš, jak s tím kdo lítal a jakou tomu poskytoval péči. A ta naftová subárka jsou fakt háklivá prakticky na všechno. Sice bys na tom měl ještě dost dlouhou záruku, ale......, já jsem jeden z mála lidí, co tu řešili nějaké problémy (ne s motorem), tak mi věř, že o tom něco vím. Už jenom kvůli té pakárně se s někým dohadovat, jestli za to můžeš ty a kvůli ježdění po servisech a...
Já ti fakt nevím?!? Znáš to - 100 lidí, 100 názorů. ;-D No rozhodnout se nakonec budeš muset sám.

A Kolbenovi nevěř ani slovo. Na Forejsovi XT mu upadlo světlo, výfuk a něco mu žbluňkalo v motoru..., a na STI dostal před měsícem po najetých 20.000km fungl nový motor, protože..., protože..., protože to je prostě Kolben. ;-D ;-D
Naposledy upravil(a) Traveller dne pát čer 30, 2017 11:42 am, celkem upraveno 1 x.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Traveller »

quickly píše: Dehty MY13+ tam většinou nejsou
Skorošéfe, oni tam prakticky nejsou ani MY13+ benzíny. 8-?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Kolben »

Trávo, ty se Tajtrdlík ,,,,| (*_^) |,,,,
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od Kolben »

Trávo, ty se Tajtrdlík ,,,,| (*_^) |,,,, Ted mi vlastne doslo, ze dieslovy subaru bylo z tech vsech subaru co jsem mel nejspolehlivejsi.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: kupa Outback 2015, Diesel a CVT

Příspěvek od emve »

Traveller píše: Já s manuálním Forejsem celkem lítám (rozhodně nejezdím 50-90-120) a se spotřebou se pohybuji okolo 7-7,5l/100km.
Tak ten let bych chtěl vidět. :-D
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“