Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spatne?

newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spatne?

Příspěvek od newli »

Preji pekny den. Jak se rika vic hlav vic vi, tak bych se rad poptal, zda nekoho nenapadne, kde by mohla byt pricina nize popsaneho problemu. Zaroven budu rad, kdyz nekdo znaly elektriky navrhne, jak by dal postupoval ... ja se zivim jako "urednik" a elektrine nerozumim :-(

Auto jsem mel v servisu (popis ukonu viz nize) a po vraceni jsem okamzite identifikoval vyrazne zhorseny prijem autoradia. Ne ze by byl driv prijem excelentni, ale v principu jsem nemel zadny vazny problem. Stanice sly vetsinou ciste (bez sumeni). Alespon za jizdy jsem si niceho nevsiml (obcas na semaforu musel clovek popojet metr, aby se prijem zlepsil) a obecne se da rici, ze prijem zacal vyrazne (dlouhodobe) sumet az priblizne v momente, kdy uz radio zaclo preladovat a hledat alternativu stejne stanice. Jenze ted mi nejde zadna stanice bez sumu. Pokud auto stoji, par stanic naladi (min nez driv) a nektere i nesumi. Jenze jakmile se auto da do pohybu, kazda stanice vice ci mene sumi a praska. A to i ta nejsilnejsi. Uz jsem s autem najel asi 500km (zajizdim motor) a v mistech, ke jsem drive chytal bez problemu CR radiozurnal, beat nebo rockzone ted proste nechytnu nic. Ci presneji, i kdyz dane stanice chytnu (vetsinou pri manualnim zadani frekvence), tak vypadavaji a takrka neustale sumi. Sum bych prirovnal ladeni na starem (koleckovem) radiu, kdybych si s vetsi a mensi frekvenci (a vetsim a mensim vykyvem) jezdil kolem jedne stanice. Jelikoz jezdim vicemene porad sam a autoradio je muj verny spolecnik na cestach (teda bylo), zacinam uz z toho silet. Nestastny jsem o to vic, ze moc nevim, co s tim dal (krome toho, ze to zase zkusim dat do servisu, ale ty se na to take moc netvarili a snazili se me presvedcit, ze prijem je obecne horsi a u kazdeho subaru ruzny ... jenze ja s tim pred 5 let nemel zadny problem!). Na googlu jsem nasel toto:

http://www.subaruoutback.org/forums/69- ... ption.html

z toho jsme pochopil, ze legacy IV/outback III maji problem s levym krkem v zadnich dverich, kde casem dojde k poruseni kabelu. Vetsina diskutujicich prijde o prijem radia zcela, ale jeden, dva meli "jen" zhorseny prijem. Vcera jsem tuto teorii nadhodil v servisu a evidentne problem znali. Jenze pak mi rekli, ze v mem pripade je vse v poradku, jelikoz napajeni na zesilovaci namerili. Nevedeli si s tim rady, tak mi na zkousku vymenili zesilovac, ale prijem se nijak nevylepsil.

V aute se mi na zacatku dubna odporucel motor, takze mesic cekalo na vyjadreni dovozce a pak se delal novy motor (to znamena i opakovane zapojovani a odpojovani baterky). Krome toho se delalo neco malo na podvozku, coz na 99.99% nemohlo zpusobit nic. Take se menilo celni sklo. Kdyz jsem se zeptal, zda nahodou nemohlo dojit k nejakemu uskripnuti (ci tak neco) kabelu v levem celnim sloupku, kde nejspis kabely vedou, byl jsem ubezpecen, ze nikoliv (ze vedou v samostatnem krku a ven se vyvadi jen napajeni vyhrivani celnioho skla). Nemuzu se zbavit dojmu, ze je az prilis velka nahoda, ze se prijem zhorsil prave po vyse uvedenem "servisu", ale pravdou je, ze (az na to celni sklo, kde me servis ubezpecuje, ze to nemuze s tim souviset) me nenapada, jak by "servisni ukony" mohly ovlivnit prijem radia.

Nenapada vas prosim neco? A jak dal postupovat, co v jakem poradi zmerit, overit, aby clovek zjistil pricinu?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od HonzaCZ »

A není prostě jenom vypadlý konektor z rádia nebo zlomený kabel antény?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

To nevim, ale na nic z toho se nesahalo. Konektor z radia se asi (alespon v servisu) lehce zkontroluje, ale nevim, jak zkontrolovat, jestli nekde neni zlomeny kabel. Proto jsem se v servisu ptal, zda se neco takoveho nemohlo stat pri vymene celniho skla. Pry ne a ja vim prd, jak to tam vypada. Je tam vlastne (od radia k antene, resp. zesilovaci) tazeny koaxialni kabel nebo dvoulinka ... nebo nevim co jeste :-) ???
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od HonzaCZ »

Koax jako anténa a povede tam ještě nějaký vodič, kterým rádio zapíná napájení anténního zesilovače, ale to nevím, zda vede přímo od rádia až dozadu nebo se to řeší nějak sofistikovaněji. Každopádně zda je v pořádku koax od antény se dá zjistit třeba proměřením kabelu mezi anténou a rádiem. Měl by mít nějaký jasně daný odpor, resp. impedanci. Potažmo v servisním manuálu by mělo být tohle řešeno, tak ať to řeší podle něj, ne? Tam bude nějaká rozhodovací tabulka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

Ted jsem z toho zmateny, koax jako antena? Antena je v zadnim okynku, nebo ne? Napajeni je kazdopadne vedene po dratu z radia, tj. zesilovac je napajen autoradiem a vede se to asi primo draty (koaxem?) vedoucim z radia k antene.

Trochu se bojim, ze servisni manual resi rozebrani motoru a ne testovani elektriky ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od HonzaCZ »

Myslel jsem samozřejmě koax jako vedení k anténě.

Obávám se, že v servisním manuálu je snad úplně všechno. Od toho je to servisní manuál :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

Zrovna na to koukam a testovani poskozene anteny tam je popsano hezky :-)

Ale jak se testuje poskozeny kabel, to tam nevidim. No budu jim to muset sverit a uvidime ...

BTW je to jen schema, ale vypada to spis na dvoulinku ... je to mozne?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od HonzaCZ »

Teď nevím, jaký obrázek máš na mysli, ale anténa pro FM/AM rádiové frekvence bude připojená spíš koaxem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od draconis »

Jj, svod antény by měl být koaxiálním kabelem, nejčastěji 75 Ohmů. Jak je to u Legacy s napájením nevím, ale třeba na starších Forynech je IMHO pasivní anténa bez zesilovače (ale neověřoval jsem to).
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od Zdeny »

Není náhodou zapnutý Local? Tzn. uměle snížená citlivost tuneru, aby měl větší odolnosti proti křížové modulaci?
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

Dovolim si poslat update s tim, ze problem zatim nevyresen :-( Pokud Vas neco napadne se s tim :-)

Auto je od pondelka v servisu, kde pry promerili, co se dalo (kabely, napajeni, antenu, atp.). Posledni krok, ktery jeste chteji udelaat je do meho auta pripojit jine radio. Bohuzel mam atypicke radio (DVD NAVI), ktere asi nemaji momentalne "v garazi", tak doufaji, ze tam pujde nejake bezne. Stravili na tom vic nez 8h a reseni se zatim ani nepriblizilo. Nicmene z nich vypadlo, ze se jim jednou uz neco podobneho stalo. Kdyz u jednoho auta vyndavali a skladali zpet motor, pry se jim prijem zkazil stejne. Ale pry to neresili (tak nevim, zda to majiteli nevadi anebo se to stalo ted nekdy). Me tam tedy nedavali zpet muj motor, ale novy. Kazdopadne mi neni jasne, jak mohla vymena motoru zrusit prijem radia. Nemohlo se tam neco odpalit treba pri odpojovani baterie? A pokud, tak co, neco v radiu? Nebo nejaky dil, ktery branil prenosu frekvence odnekud nekam? Mozna pisu blbosti - elektrine proste nerozumim ....
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

Jinak pro doplneni predchozich prispevku - v legacy je napajena antena (resp. zesilovac) a napajeni jde primo z radia. A prepinani local nema na kvaalitu (resp. nekvalitu) vicemene zadny vliv. Sumi, sumi a sumi ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od draconis »

Nevím, jak to je u Suba, ale moje zkušenost z jiných aut, kde bývá zesilovač např. v patici antény je taková, že u starších aut to prostě občas odejde (cca 8-10 let). Takže i když tam napájení jde, zesilovač je prostě vadný a nefunguje. Nicméně ve větších městech nebo obecně místech, kde je silný signál, by to mělo aspoň cca 5 stanic chytit i bez zesilovače. Koneckonců ty se dají chytit i na "šroubovák" :-)

Já bych celkem logicky začal u toho vyzkoušet do rádia připojit jinou anténu, kterou jen tak hodím na vyzkoušení třeba na palubku nebo prostě otevřenými dveřmi ven na haupnu nebo střechu. Hned tím zjistíš, jestli je chyba v rádiu nebo v anténě/svodu, ne? Je to zapojené a vyzkoušené během 10 minut, takže IMHO nejjednodušší věc co zkusit jako první.
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od newli »

Zesilovac mi vymenili jako prvni (za jiny stary) a vysledek zadny.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Zhorseni prijmu radia v legacy MY08 NAVI, aneb co je spa

Příspěvek od Slavek_xxx »

Uz jsem to psal jinde, mne se vyrazne zhorsil prijem radia po aplikaci slunecnich folii na bocni okna.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“