Stránka 3 z 4

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 10:13 pm
od VDC
Jo, to je pravda, že Legacy má oproti Outbacku jinou střechu, zvýšenou, jiný mlhovky, protože je jinak tvarovanej nárazník a podobně. Ale základ toho auta je stejnej. Takže karosářský prvky, jako haupna, dveře, okna a podobně jsou záměnný. Samozřejmě nemluvím o US versus JPN verzi. Tam je těch rozdílů víc.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 10:18 pm
od ok1mpx
>B-) Téda díky za vyčerpávající povídání....

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 10:24 pm
od outback
Mám plyn mimo provoz, takže můžu bohužel srovnat spotřebu jen plyn a jen benzín: plyn 13 nebo víc, benzín 10 nebo víc (2.5l). Servisní náklady spíš vyšší, protože na boxeru je skoro všude blbej přístup, hlavně ventily - nemá hydroštely, ventily jsem naposledy řešil na Š120 a teď u Subaru. Taky měníš navíc olej ve dvou diferenciálech (když je máš). Tipnul bych nahrubo, že starat se o benzín boxer čtyřválec Subaru je cenově jako starat se o V6 jiné značky, a boxer diesel nebo benzín šestiválec H6 atd. pak odpovídá servisním nákladům Gripenu.

Takže o úvodních servisních nákladech si nedělej iluze. Ale nenech se odradit, je to super svezení.

EDIT: sakra teď jsem zjistil, že reaguju na prastarej dotaz

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 10:58 pm
od pufko
Ani s tými dielmi to nie je také ružové, kapota Outbacku má dve "boule", použiť samozrejme ide aj na Legacy ale skúsené oko vie že je s Outbacku, dvere + blatníky to isté, vlastne ešte horšie. Tie lemy a lišty sú na klipsoch a teda sú tam vysekané otvory
Samozrejme nie je problém kúpiť blatník pre to auto ktoré mám

Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 11:12 pm
od yohn
Vláďo s tim Gripenem jsi mě rozesmál :-)

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 11:28 pm
od VDC
Asi mám jiný auto než vy, protože náklady jako u Gripenu mi nějak unikají. Moje náklady na provoz káry s třema kilama na krku jsou adekvátní nájezdu toho auta a způsobu, jakým to auto používám. Nevšiml jsem si, že by mě to auto stálo byť jen o korunu víc, než jiný značky, který jsem doposud měl . Ano, mám ho pouze 44000 km a koupil jsem ho od člověka, který se o něj špičkově staral, tak uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet. Ale zatím zvýšené náklady na servis považuji za mýtus.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: sob říj 15, 2016 11:59 pm
od cerv
Souhlas,H6 nestojí víc než něco jinýho...tedy srovnatelny se 4 válci co se servisu tyce...

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 9:11 am
od SCOOTER
No nebudeme si nic nalhávat...ale ono u té H6 to není žádný med, je tam o dost víc nákladných komponentů než u H4 - 3 x katalyzátor , 3 x lambda sonda, 6 x zapalovací cívka, 6 vstřiků, vyšší spotřeba ,ale na druhou stranu je to radost se s tím svézt!!!.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 9:17 am
od outback
Hele chlapi to nejde tak srovnávat...vy si měníte ledacos sami, víte kam co dát spravit a rozhodně nejste reprezentativní vzorek. Neříkejte mi, že čtyři svíčky třeba na Mondeu třetí generace nebo i na BH 2.5 stojí stejně jako 6 svíček na H6, neříkejte mi, že H6 nemá víc oleje než Mondeo nebo BH 2.5l, neříkejte mi, že těsnění pod hlavou na Mondeu se mění stejně často a stejně komplikovaně jako na H6, neříkejte mi, že na Mondeu repasujete kardan a měníte olej v diferenciálech, neříkejte mi, že na Mondeu seřizujete ventily.

Ono to možná na H6 proti čtyřválci nebude o tolik horší, protože i čtyřválec má spoustu věcí pěkně drahejch, a nejen na motoru.

Jasně že někdo má štěstí, koupil auto po velkém servisu a moc toho dělat nemusí. Ale to není reprezentativní vzorek. Vezměte dvacet Mondisů a dvacet H6 s podobným nájezdem a stavem, natočte na každým autě dalších 150 000km, nedělejte na tom nic sami a dávejte to servisovat do neznačkového servisu, a pak z toho zprůměrujte náklady na kilometr. Plus řekněme jedna nehoda na 300 000 km - blatník, nárazník, haubna, světlo, mlhovka, blinkr...A vsadil bych se, že ten rozdíl bude hodně velkej - jak BH čtyřválec versus Mondeo čtyřválec, tak H6 versus Mondeo V6, i 2.5 oproti H6. Že ty Subaru za ty vyšší náklady stojí, o tom žádná, ale nerad bych, aby si někdo myslel, že zaplatí za servis H6 stejně jako za servis Fabie.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 9:29 am
od pufko
Záleží kde sa servisuje, rozvody na 2.5i vídu materiálovo cca 200€ (3x kladka po 20€ + hydraulický napínak 50€ + remen 30€ +vodná pumpa 50€) + práca. Ak človek ide do autorizáku tak za material nechá cca 600€ + práca

Potom sa niet čomu čudovať že niekto povie drahá údržba

Ja sa rozhodne nesťažujem na servisné náklady a to mám auto skoro 6 rokov a natočil som takmer 100tkm. Teraz som riešil hučanie zadku, mal som podozrenie na diferák - nič mu nie je, potom som objednal zadný náboj cca 75€ ale mám ho doma v krabici a mám pocit že to bude predsa kardan. Náboj mi ostane do budúcna. Keby som ho šiel kúpiť do autorizáku tak by ma stál nie 75€ ale 190€

Repas kardanu vychádza ako kde +-200-300€, ale momentálne som to vyriešil tak že som z PL Allegra objednal druhý použitý kardan (zatial je na ceste ku mne) za 35€ vrátane poštovného a pri troche šťastia bude v lepšom stave ako ten môj, respektíve ho nechám zrepasovať a následne vymením.
Prípadne ho zrepasujem doma sám, čo som pozeral tak nové kríže stoja 12€ kus (mali by tam byť 22x57.5), stredové ložisko 70€ a dám ho len vyvážiť.

Ale tiež je možnosť kúpiť nový kardan za 900€

PS: ten servis stojí podla toho ako si to vie človek zariadiť

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 10:09 am
od spm
Tak katalyzátory snad "jenom" dva :-) Svíčky jsou zrovna záležitosti za sto koruny, takže že tam jsou dvě navíc, to už člověka nevytrhne... U mě zatím nejdražší sranda byla výměna těsnění pod hlavou (respektive vůbec přetěsnění motoru) - ale tam si nemyslím, že by čtyřválec z toho vyšel nějak dramaticky líp, protože nejvíc stojí stejně ta práce, pač je to oser. Stejně tak by se dalo nadávat na AT, pač tam náklady na servis jsou taky o dost vyšší a když se to rozbije, tak repase taky nebude nijak levná.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 10:36 am
od VDC
Láďo jasně, že když se to takhle srovná, tak z toho Subaru vyjde dráž. Jasně, že když máme 3 diferáky, spotřebujeme víc oleje, než auto s jedním diferákem. Když máme kardan, musíme ho jednou za pár set tisíc km vyměnit, což se u auta s předním náhonem nemusí. Ono to srovnání nebude úpně objektivní nikdy. :-)

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 10:38 am
od u-geen
proti chozeni pesky to subaru vyjde taky o dost draz... nevim, uz bych si to nekoupil

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 10:42 am
od quickly
Podle mne je potřeba porovnávat stejně ročníky aut a hlavně podobný HW. Není možné porovnávat 4kolku a predokolku.

Když porovnám svoje náklady na Octavii 1.9 TDI combi a dehtoveho forestika při nájezdu 200. 000 km, tak náklady byly u Octavie vyšší.

Re: Pomoc s výběrem

Napsal: ned říj 16, 2016 10:42 am
od cerv
u-geen píše:proti chozeni pesky to subaru vyjde taky o dost draz... nevim, uz bych si to nekoupil
:-)