Stránka 2 z 3

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř kvě 20, 2015 9:12 pm
od Slavek_xxx
Ten volnobeh 150 otacek na benzin asi neni uplne zdravej. Ale to muze byt klidne i zasvinena klapka, volnobeznej ventil nebo neserizeny ventily.
A jak na diagnostice zjistil, ze je spatnej katalyzator, to bych opravdu rad vedel...

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř kvě 20, 2015 9:52 pm
od Kofilka
Slavek_xxx píše:Ten volnobeh 150 otacek na benzin asi neni uplne zdravej. Ale to muze byt klidne i zasvinena klapka, volnobeznej ventil nebo neserizeny ventily.
A jak na diagnostice zjistil, ze je spatnej katalyzator, to bych opravdu rad vedel...
Řekla mu to diagnostika že vyhazuje chybu lambda na katu, 3 auta s univerzal katem oedmě odjeli a nikdo se nevrátil....ale většinou to je jen tou lambdou :-)

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř kvě 20, 2015 10:20 pm
od mnov
Bez katalyzátoru to není jako Trabant, nic není cítit. :-)

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv kvě 21, 2015 6:58 am
od Luci
No nic tak zkusim najit nejakeho zkuseneho plynare. (Kdyby mel nekdo nejaky tip za Pardubice ci Hradec Kralove tak budu moc rad) Pak se podivat jestli je v poradku klapka, volnobeznej ventil a lambda sonda. Pokud ani jedno nezabere tak zalozim novy forum "proc nemit Subaru na plyn" :845:

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv kvě 21, 2015 11:43 am
od bushman1
mnov píše:Bez katalyzátoru to není jako Trabant, nic není cítit.
mnov: A na to jsi přišel jak? Máš s tím praktickou zkušenost?

Jak jsem psal, kolega to měl vyřezané a auto smrdělo jak stará stodvacítka.
Spousta lidí na netu píše to samé - po vyřezání smrad.

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv kvě 21, 2015 2:40 pm
od dethroned
určitě bych nejdřív ze všeho nechal seřídit ventilové vůle!! pokud už nebylo děláno...

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv kvě 21, 2015 2:45 pm
od Subaru4ever
Moje slova :850: . Ta mrtvolnost motoru přesně vypadá na ventily :655:

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř čer 03, 2015 9:03 am
od Luci
Bohuzel nemam cas se venovat autu tolik kolik bych se asi mel venovat tak jsem zatim na zadny servis nesel. Ale proc to pisu .... ted uz tyden nesviti kontrolka (zhasla se sama), otacky zlobi da se rict minimalne a hlavne auto uz neskube vubec.
Takze jsem s toho opravdu mimo ... doufam jen ze to neni posledni stadium pred smrty :655:

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř čer 03, 2015 9:22 am
od Slavek_xxx
Luci> tak to ventily nebudou, ty se samy nenastavi :845: Asi nejakej spatnej benzin...

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: stř čer 03, 2015 3:12 pm
od suubaru
ahoj Luci, možná že mám stejný problém.
Když vyrazím z křížovatky moc rychle, motor chce chcípnout. Je tam prodleva, a taky mi to párkrát chcíplo. Na plyn. Mám sice AT (2,5@115kw), ale efekt je stejný. Dělá to jen na plyn. Na benzín to dělá velmi neznatelně.
Vše přisuzuji nekvalitnímu palivu. Benzín lze do jisté míry ohlídat, jezdím skoro pouze na Vervu100, ostatní BA95 beru jako náhražku.
Kvalita LPG se ohlídat nedá. Je to katastrofa, zoufalý stav.

Motor má v malých otáčkách na špatné palivo nízký krouťák, proto chce zdechnout, když požaduješ výkon. To je moje hypotéza.

K těm otáčkám, první čárka na budíku otáčkoměru bývá 500, to jen pro sichr.

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv čer 04, 2015 8:35 am
od Luci
Suubaru ano taky jsem jiz vypozoroval ze hodne zalezi na kvalite plynu. Treba jednou jsem natankoval takovy sajrajt ze auto skubalo jeste v trojce a to jsem mel rychlost uz pres 60km/h. To byla hruza. Ale to je jen ten nejvetsi extrem ktery jsem zazil. Nicmene tetkon tankuji na stejni benzince jiz nejakou dobu. Takze mozne je ze meli treba dobrou varku LPG a pak nejakou dobu spatnou a ted zase dobrou.
Ale to ze je kvalita LPG otresna o tom zadna..... to si pamatuji ze svagr jiz pred vice nez 15 leti bojoval s nevykonim plynem. Tehdy jeste v 120tce kterou mel predelanou na plyn.
Jinak tetkon momentalne auto opravdu da se rict prakticky neskube a otacky zakolisaji mezi 500-1000 otackamy kdyz zmacknu spojku a pak se ustali kolem 800 otacek na volnobechu. Ale auto uz nechcipe.
Tak uvidim co udela dalsi varka LPG. Ale I tak to kolisani otacek predtim nebylo. Takze mozna je opravdu spatny nebo zaneseni volnobezni ventil ci klapka .....

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv čer 04, 2015 1:23 pm
od bushman1
Souhlasím s tím, že kvalita LPG plynu v ČR je mizerná (potvrzují to výsledky kontrol), ale já, ať čepuji kde chci, tak na autě žádný rozdíl nepociťuji. Táhne pořád stejně a nikdy necuká.
Takže buď máte horší LPG systém (Já mám Teleflex GFI, který stojí nový cca 60000Kč) nebo vaše auta potřebují nějaký servis.
Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Čepujeme tam, kde se nám to zrovna hodí a na značku pumpy se neohlížíme.

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv čer 04, 2015 2:08 pm
od dracekvo
Ahoj,
jezdím na plyn už řadu let a nikdy se mi nestalo, že bych někde vzal plyn na který by to nechtělo jet. To že ste někde vzal špatnej plyn, žebo je u plynu je normální, že se občas rozsvítí check engine, nebo že na plyn to jede míň je výmluva plynařů co to neumí a pokud vám to řekne, tak od něj ruce pryč. Pokud na takového narazíte. Podávejte reklamace. Až budou 4, odstupte od smlouvy, nechte si auto vrátit do původního stavu, vrátit prachy a jeďte jinam. Pokud by se cukal, tak dopis od advokáta o poslední smír před podáním žaloby většinou zabere.
Zástavba plynu se nechá skazit hned na začátku špatným navrtáním trysek do sání. To už vám pak neopraví ani ten nejlepší plynař. Proto jsou tak neochotní hledat závady na plynu co dělal někdo jiný.

Jinak pokud ti to blbě drží volnoběh i na benzín, tak nemá cenu jezdit k plynaři. Nejdřív je potřeba dát auto dohromady tak, aby jezdilo bezvadně na béňo. Nevím přesně jak to má MY04, ale může to být triska volnoběhu, snímač škrtící klapy, špatný kabel ke svíčce, ventily (u plynu seřizovat co 30 tis.), špatný svíčky (u lpg měním vždy s olejem a obyčejné. Svíčky spešl pro LPG je jen předraženej krám) atd.. většinou je to blbost. Ale bez toho nemá cenu hledat závady dál.
A pokud auto blbě spaluje, tak tím může zabít i kat. a lambda sondy.

Jo a plyn chce taky údržbu na což mnoho lidí kašle. Filtry, občas zkontrolovat vstřiky, dodržovat doporučený servisní interval membrány reduktoru.

Prostě to musí jet tak, že ani nepoznáte jesti jedete na benzín, nebo na plyn, nebo zrovna přepínáte.

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: sob zář 28, 2019 7:29 pm
od paulus
Má někdo s odstupem času již zkušenost s výměnou katalyzátoru?

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Napsal: čtv úno 13, 2020 5:03 pm
od harrvy
Neviete náhodou aké sú rozmery katalyzátorov? Chcel by som kupit nejaké univerzaly a prevariť ich.. Dakujem