Katalyzátor 2,5 MY 04

Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ten volnobeh 150 otacek na benzin asi neni uplne zdravej. Ale to muze byt klidne i zasvinena klapka, volnobeznej ventil nebo neserizeny ventily.
A jak na diagnostice zjistil, ze je spatnej katalyzator, to bych opravdu rad vedel...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Kofilka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1257
Registrován: pát srp 21, 2009 9:38 pm
Bydliště: Rousínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Kofilka »

Slavek_xxx píše:Ten volnobeh 150 otacek na benzin asi neni uplne zdravej. Ale to muze byt klidne i zasvinena klapka, volnobeznej ventil nebo neserizeny ventily.
A jak na diagnostice zjistil, ze je spatnej katalyzator, to bych opravdu rad vedel...
Řekla mu to diagnostika že vyhazuje chybu lambda na katu, 3 auta s univerzal katem oedmě odjeli a nikdo se nevrátil....ale většinou to je jen tou lambdou :-)
Forester SH 2010
Lego BE 2,5 03
ex:
Forester: 98 Black - ČDcargo :-); 99Red;99turbo Green;99 2,0AT;98 silver;silver04 AT
Impreza: 93 1,8 Blue; 98 2,0Silver,2009 1,5r
Legacy: 95 2,0 Blue; 96 2,2 ATgreen; 95 Hubertus; 01 2,5 Blue
Outback: 99 2,5 Red; 01 3,0H6
Tribeca:08 3,6
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od mnov »

Bez katalyzátoru to není jako Trabant, nic není cítit. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Luci
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 551
Registrován: čtv úno 28, 2013 8:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Luci »

No nic tak zkusim najit nejakeho zkuseneho plynare. (Kdyby mel nekdo nejaky tip za Pardubice ci Hradec Kralove tak budu moc rad) Pak se podivat jestli je v poradku klapka, volnobeznej ventil a lambda sonda. Pokud ani jedno nezabere tak zalozim novy forum "proc nemit Subaru na plyn" :845:
Subaru Outback 5MT MY2005 - prodanej
Ssangyong Korando MY2022
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od bushman1 »

mnov píše:Bez katalyzátoru to není jako Trabant, nic není cítit.
mnov: A na to jsi přišel jak? Máš s tím praktickou zkušenost?

Jak jsem psal, kolega to měl vyřezané a auto smrdělo jak stará stodvacítka.
Spousta lidí na netu píše to samé - po vyřezání smrad.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od dethroned »

určitě bych nejdřív ze všeho nechal seřídit ventilové vůle!! pokud už nebylo děláno...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Subaru4ever »

Moje slova :850: . Ta mrtvolnost motoru přesně vypadá na ventily :655:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Luci
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 551
Registrován: čtv úno 28, 2013 8:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Luci »

Bohuzel nemam cas se venovat autu tolik kolik bych se asi mel venovat tak jsem zatim na zadny servis nesel. Ale proc to pisu .... ted uz tyden nesviti kontrolka (zhasla se sama), otacky zlobi da se rict minimalne a hlavne auto uz neskube vubec.
Takze jsem s toho opravdu mimo ... doufam jen ze to neni posledni stadium pred smrty :655:
Subaru Outback 5MT MY2005 - prodanej
Ssangyong Korando MY2022
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Slavek_xxx »

Luci> tak to ventily nebudou, ty se samy nenastavi :845: Asi nejakej spatnej benzin...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od suubaru »

ahoj Luci, možná že mám stejný problém.
Když vyrazím z křížovatky moc rychle, motor chce chcípnout. Je tam prodleva, a taky mi to párkrát chcíplo. Na plyn. Mám sice AT (2,5@115kw), ale efekt je stejný. Dělá to jen na plyn. Na benzín to dělá velmi neznatelně.
Vše přisuzuji nekvalitnímu palivu. Benzín lze do jisté míry ohlídat, jezdím skoro pouze na Vervu100, ostatní BA95 beru jako náhražku.
Kvalita LPG se ohlídat nedá. Je to katastrofa, zoufalý stav.

Motor má v malých otáčkách na špatné palivo nízký krouťák, proto chce zdechnout, když požaduješ výkon. To je moje hypotéza.

K těm otáčkám, první čárka na budíku otáčkoměru bývá 500, to jen pro sichr.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Luci
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 551
Registrován: čtv úno 28, 2013 8:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od Luci »

Suubaru ano taky jsem jiz vypozoroval ze hodne zalezi na kvalite plynu. Treba jednou jsem natankoval takovy sajrajt ze auto skubalo jeste v trojce a to jsem mel rychlost uz pres 60km/h. To byla hruza. Ale to je jen ten nejvetsi extrem ktery jsem zazil. Nicmene tetkon tankuji na stejni benzince jiz nejakou dobu. Takze mozne je ze meli treba dobrou varku LPG a pak nejakou dobu spatnou a ted zase dobrou.
Ale to ze je kvalita LPG otresna o tom zadna..... to si pamatuji ze svagr jiz pred vice nez 15 leti bojoval s nevykonim plynem. Tehdy jeste v 120tce kterou mel predelanou na plyn.
Jinak tetkon momentalne auto opravdu da se rict prakticky neskube a otacky zakolisaji mezi 500-1000 otackamy kdyz zmacknu spojku a pak se ustali kolem 800 otacek na volnobechu. Ale auto uz nechcipe.
Tak uvidim co udela dalsi varka LPG. Ale I tak to kolisani otacek predtim nebylo. Takze mozna je opravdu spatny nebo zaneseni volnobezni ventil ci klapka .....
Subaru Outback 5MT MY2005 - prodanej
Ssangyong Korando MY2022
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od bushman1 »

Souhlasím s tím, že kvalita LPG plynu v ČR je mizerná (potvrzují to výsledky kontrol), ale já, ať čepuji kde chci, tak na autě žádný rozdíl nepociťuji. Táhne pořád stejně a nikdy necuká.
Takže buď máte horší LPG systém (Já mám Teleflex GFI, který stojí nový cca 60000Kč) nebo vaše auta potřebují nějaký servis.
Jinak si to nedokážu vysvětlit.
Čepujeme tam, kde se nám to zrovna hodí a na značku pumpy se neohlížíme.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj,
jezdím na plyn už řadu let a nikdy se mi nestalo, že bych někde vzal plyn na který by to nechtělo jet. To že ste někde vzal špatnej plyn, žebo je u plynu je normální, že se občas rozsvítí check engine, nebo že na plyn to jede míň je výmluva plynařů co to neumí a pokud vám to řekne, tak od něj ruce pryč. Pokud na takového narazíte. Podávejte reklamace. Až budou 4, odstupte od smlouvy, nechte si auto vrátit do původního stavu, vrátit prachy a jeďte jinam. Pokud by se cukal, tak dopis od advokáta o poslední smír před podáním žaloby většinou zabere.
Zástavba plynu se nechá skazit hned na začátku špatným navrtáním trysek do sání. To už vám pak neopraví ani ten nejlepší plynař. Proto jsou tak neochotní hledat závady na plynu co dělal někdo jiný.

Jinak pokud ti to blbě drží volnoběh i na benzín, tak nemá cenu jezdit k plynaři. Nejdřív je potřeba dát auto dohromady tak, aby jezdilo bezvadně na béňo. Nevím přesně jak to má MY04, ale může to být triska volnoběhu, snímač škrtící klapy, špatný kabel ke svíčce, ventily (u plynu seřizovat co 30 tis.), špatný svíčky (u lpg měním vždy s olejem a obyčejné. Svíčky spešl pro LPG je jen předraženej krám) atd.. většinou je to blbost. Ale bez toho nemá cenu hledat závady dál.
A pokud auto blbě spaluje, tak tím může zabít i kat. a lambda sondy.

Jo a plyn chce taky údržbu na což mnoho lidí kašle. Filtry, občas zkontrolovat vstřiky, dodržovat doporučený servisní interval membrány reduktoru.

Prostě to musí jet tak, že ani nepoznáte jesti jedete na benzín, nebo na plyn, nebo zrovna přepínáte.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
paulus
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 115
Registrován: pon srp 16, 2010 1:39 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Sumava

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od paulus »

Má někdo s odstupem času již zkušenost s výměnou katalyzátoru?
harrvy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pát srp 31, 2018 7:55 am
Jméno a příjmení: Maťo

Re: Katalyzátor 2,5 MY 04

Příspěvek od harrvy »

Neviete náhodou aké sú rozmery katalyzátorov? Chcel by som kupit nejaké univerzaly a prevariť ich.. Dakujem
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“