Ojeté XV DIesel?

Odpovědět
OndrejH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 1:26 am
Jméno a příjmení: Ondřej Hrstka

Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od OndrejH »

Omlouvám se za laickou otázku, jsem "začátečník" pokud jde o Subaru. Poradíte mi prosím, jestli je dobrý nápad koupit si ojeté XV, diesel 2.0, r.v. 2013, má najeto ccz 100k? Je to spolehlivé auto? Na co se mám připravit?
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od quickly »

Ahoj OndrejH, ročník 2013+ by měl být bez problémů, ale je to stále nafta. Raději doporučujeme u ojetiny benzín. Proč chceš naftu?
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49179
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od VDC »

Ondřeji vítej, téma jsem přesunul do jiné sekce.
Ojetých dieselových XV tu moc nemáme, takže přáliš mnoho odpovědí se ti asi nedostane, kromě těch obecných.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od cerv »

Měl jsem ho,přesně rok 2013,prodával jsem ho když mělo nějak okolo těch 100 a ještě bylo teda v záruce,která se ale nevztahuje na zásadní věci spojené s naftou jako vstriky,DPF filtr apod.tak jsem ho dal pryc.Jezdilo za 6,5l nafty a nikdy se nedalo jet za min,mělo obecný problémy s kvalitou jako všechna subaru z té doby...vrzajici sedačky,které občas i praskly v oblasti operadla u řidiče 2x...jinak diesel manual což v ty době byla jediná moznost je nic moc do terenu,auto projede dost,ale ta spojka v kombinaci s otackami motoru prostě nic moc...interiér pro posádku ok,kufr maly...Obecně diesel v roce 2013 už by měl být ok,ale nikdy nevíš,jak už se tu psalo,lepší a jistější jistě bude benzín!
Zde vlakno:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =39&t=4215
P.s.kdyz to vlákno teď čtu,tak se zda,že to byla strašná kepka,ale nebylo to tak hrozný až na tu sedačku a drahej servis :)
Naposledy upravil(a) cerv dne sob úno 02, 2019 10:14 pm, celkem upraveno 2 x.
OndrejH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 1:26 am
Jméno a příjmení: Ondřej Hrstka

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od OndrejH »

Díky moc za odpovědi, pokud vás to opravdu zajímá, tak naftové auto chci proto, že:
1) nepřenesu přes srdce pálit 8-11l na 100km :)
2) jezdit z dieselem mě vždycky bavilo víc
3) myslím, že to bude moje poslední dieselové auto, protože za 5 let už budou diesely zakázané

Už jsem byl skoro rozhodnutý si ho koupit, ale pak jsem našel tenhle člíánek na autobild.de a dost mě to vyděsilo: https://www.autobild.de/bilder/100.000- ... html#bild1

Sice to vypadá jako napůl zmanipulované, ale stejně - výměna spojky každých 50k, ohořelé písty, no vyděsilo mě to.

Co si o tom myslíte?
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od quickly »

OndrejH. já jsem měl dehtového (naftového) forestera MY09, najel jserm s ním 218 tkm a měl stále originál spojku (měnil jsi až další majitel). Co se týče spotřeby, záleží na stylu jízdy. S naftou jsem jezdil za 6,8 l/100 km, teď s benzinem foresterem SJ jezdím za 7,3 l/100 (počítáno na nádrž, najeto 233 tkm). Jiní z klubu měli u nafty o litr víc a u benzínu o 2 litry víc. U nafty je problém, když je problém - DPF, vstřiky,.. S benzinem nemáš tolik krouťáku, na druhou stranu neřešíš kvalitu nafty a vypalování. Když porovnám 218 tkm s natou a 233 s benzinem, tak u nafty jsem měl zapnutou Elm327 kvůli tomu, abych nepřerušoval regeneraci, s benzinem mám diagnostiku vypnutou, nemusím tam nic hlídat. Je pravda, že krouťák a pocitové zrychlení u benzínu chybí. Osobně bych do nafty už nešel, hlavně možnost dalšího prodeje je u benzinu mnohem lepší, než u nafty.
Co se týče kvality, tak záleží, jaké auto chytneš.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
OndrejH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 1:26 am
Jméno a příjmení: Ondřej Hrstka

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od OndrejH »

Mám v sobě hluboko zarytoou zkušenost - měl jsem služební Mazdu 3 1.6 diesel, jezdila úžasně a brala 4l na 100 km okresky, město, dálnice, lepší auto jsem nikdy neměl. Koupil bych si ji, ale je to už na mě dneska moc malé auto, XV by mi velikostně přesně sedlo. Ale Subaru jsem ještě nikdy neměl.

Poradíte mi, na co se mám koukat, až budu mít před sebou otevřenou kapotu? Co poslouchat apod.?

Myslím, že si asi nakonec přitlačím o 1000 euro víc a vezmu model 2014.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od quickly »

OndrejH: pokud kupovat ojetou naftu, tak vždy to nechat před koupí prohlédnout v autorizovaném servisu nebo mít ve smlouvě vrácení bez důvodu do 3 měsíců. Každý ročník je u Subaru specifický, navíc k tomu ta nafta. Nejvíc záleží na tom, jak předchozí vlastník se k tomu choval (je tam turbo, takže dochlazování, kvalita nafty, moc krátkých cest,..).
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od newli »

Ciste subjektivni pohled na vec (muj) je nasledujici: Pokud chces subaru, kup sis benzin. Pokud trvas na nafte, porozhledni se jinde ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
OndrejH
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: sob úno 02, 2019 1:26 am
Jméno a příjmení: Ondřej Hrstka

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od OndrejH »

Všem vám velice děkuju. Myslím, že jsem to pochopil - když Subaru, tak benzín a ne ojetý diesel. Budu se tím řídít :)
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od vena »

OndrejH píše: a ne ojetý diesel. Budu se tím řídít
Jak je v příslovích ,,boj veď s rozvahou,se strategií,ve množství rádců je vítězství.,,
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11890
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od Traveller »

Já myslím, že stačí zhruba projít přiložené vlákno a bude mu jasné, že přes naftu skutečně cesta nevede. 8-?
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=391
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Ojeté XV DIesel?

Příspěvek od Subaru70 »

..nezazněla tady jedna zásadní věc a to ta, že auto ikdyž koupíš a bude fungovat, tak ztratí hodně na hodnotě, neboť Subaru už diesely nedělá a asi dělat ani nebude. Takže pokud za dobré peníze nakoupíš pak ještě možná to stojí za úvahu,ale bude se ti jednou špatně prodávat.
Jinak motory 2013+ byly už relativně ok, zásadní modifikace byli ale až pak s modelem MY15. Důležitá je péče, nafta bez bio, aditivace.Já měl diesely dva a nemůžu si slovem stěžovat, motor dobrej, spotřeba 5,8, zátah, žádné potíže.Je to o tom jakou máš skladbu cest. tyhle motory nemaj rády městy a cukačky..chce to delší nájezdy a myslím, že i ty MY13 vydrží 200tis. km v pohodě...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Odpovědět

Zpět na „XV“