Vybijeni baterie

Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od sima »

Opět jsem rád, že mám starou káru, jako jsem psal včil jinde, inteligent dobíjení je známé peklo, krom pár vyjímek, jednu jen? Jako je Quickly, ale ten je všem vyjímečný ;)
Máme doma ultra málo ježděné saxo, až moc málo a když už tak jen start, posun km sem, zas km tam a nikdy jsem takhle baterku nemusel řešit, ani náhodou...Forejs taky nejezdí typicky převážně dálkovky, víceméně kol komína, sem tam výjezd okresního typu, pár set km v kuse jen vyjímečně a přesto tam problém vůbec není.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od MKo »

MKo píše:.... Rano zmeram voltmetrom....
Ráno tam bolo medzi svorkami 12.2V, ale bola pripojená ku autu.


Vyberám teda novú batériu a tu sú základné info:

Orginál batéria: Panasonic Q-85 D23(JIS) 12V 20HR 62Ah 620A,
231 x 168 x 225 (šírka x hĺbka x celková výška)
baterka-panasonic-q-85-630Ah-D23-JIS-levorg.jpg
Zisťoval som, čo znamná Q-85. Je to ekvivalent pre označenie baterie typu batérie EFB (Enhanced Flooded Battery). To ma prekvaplo, myslel som si, že máme v Levorgu bateriu AGM (Absorbed Glass Mat). EFB sú chápané ako entry level pre autá so štart-stop (link)

Ako náhrady som zatiaľ pozeral nižšie uvedené. Ceny sa ale dosť líšia.

Yuasa YBX7005 EFB Start Stop Battery (Q55 / Q85) 12V 65Ah 620A
232 x 173 x 225
170+ EUR

Banner Running Bull EFB 565 01, 65Ah, 12V (ma ju námořník už tretí rok od vtedy, čo mu orginál odišla po pol roku)
233 x 173 x 225
110+ EUR

Varta Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 65Ah 650A
232 x 173 x 225
110+ EUR
  • zaujimavé, že mi ju ich konfigurátor pre mojho Levorga neponúkne, ale namiesto toho da bateriu Silver Dynamic 563 400 061 nevhodnú pre autá so štart-stop systémom <:-<
Exide Start-Stop EFB 12V 60Ah 520A EL604
230 x 173 x 220
70+ EUR

BOSCH S4 E som zatial nenašiel v zodpovedajúcej kombinácii, ale +- to je identické s VARTA, len ina farba a nálepka

Máte aj iných kandidátov? Vďaka
Naposledy upravil(a) MKo dne úte lis 05, 2019 10:41 pm, celkem upraveno 3 x.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4942
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Makovica »

Ten stitok je rovnaky ako na baterke k foresteru a tam je prave od vyroby Yuasa.
Daval som sem pred par dnami link na tester baterie. Merat len napatie je nanic. Dolezity je najma vnutorny odpor baterie. A tester vie spravit aj krivky napatia pri starte, ci nabijani. Mne na 3rocnej tejto baterii namerat start. prud vysoko cez 800A. A to jazdim vela kratkych tras. Ze niekomu cesta do mesta vybije bateriu je blbost.
5rokov musi vydrzat kazda dobra bateria. Vsetko nad uz je bonus a pod zase pruser.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Mě po půl roce odešla origo baterka. Banner tam mám třetí rok.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od MKo »

námořník píše:Mě po půl roce odešla origo baterka. Banner tam mám třetí rok.
Ok, opravim, nech sa to nepopletie

Sent from my HTC U11 using Tapatalk
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Makovica píše:Ten stitok je rovnaky ako na baterke k foresteru a tam je prave od vyroby Yuasa.
Daval som sem pred par dnami link na tester baterie. Merat len napatie je nanic. Dolezity je najma vnutorny odpor baterie. A tester vie spravit aj krivky napatia pri starte, ci nabijani. Mne na 3rocnej tejto baterii namerat start. prud vysoko cez 800A. A to jazdim vela kratkych tras. Ze niekomu cesta do mesta vybije bateriu je blbost.
5rokov musi vydrzat kazda dobra bateria. Vsetko nad uz je bonus a pod zase pruser.
Blbost to možná je, ale je to tak. Stejně tak je blbost že mi origo baterka vydržela půl roku. A je to tak. Tak nepiš blbosti :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4942
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Makovica »

Si mal reklamovat, ked sa to stalo...
Tu cestu do mesta ani nekomentujem uz.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Ja jsem reklamoval a výměna v záruce :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od MKo »

Po nabití origo baterky a dvojdňovom státi Levorg už opať neštartoval >:-f. Pôvodnú batériu som zmeral na dvoch nezavislých testeroch a oba ju označili na výmenu. Nakoniec som sa rozhodol pre YUASA YBX 7005
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 01.jpg
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 02.jpg
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 03.jpg
Oficiálne som to nikde nanašiel, ale na fórach som sa dočítal, že je obe batérie sú pôvodom z jednej fabriky - len s iným názvom.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
petinek77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: stř říj 18, 2017 8:47 pm
Bydliště: Gbely-SK

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od petinek77 »

MKo píše:Po nabití origo baterky a dvojdňovom státi Levorg už opať neštartoval . Pôvodnú batériu som zmeral na dvoch nezavislých testeroch a oba ju označili na výmenu. Nakoniec som sa rozhodol pre YUASA YBX 7005
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 01.jpg
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 02.jpg
panasonic Q-85 vs yuasa YBX 7005 - 03.jpg

Oficiálne som to nikde nanašiel, ale na fórach som sa dočítal, že je obe batérie sú pôvodom z jednej fabriky - len s iným názvom.

Kde si objednal bateriu?
Mam ten isty problem.
Dik
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Když se koukneš na jakejkoliv e shop s baterkama, tak tam najdeš nějakou alternativu. Nevím, jak je ta tvoje stará, ale pokud ji nebudeš pravidelně dobíjet, tak ti moc dlouho nevydrží.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5167
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od petr »

měl jsem už tři modré varty blue dynamic a všechny super, jedna pořád slouží už desátý rok v mém bývalém peugeotu, další má 8 let a teď maká v segřiným fiatě punto a další mám ve forestrovi stáří neznámé ale 5 let má určitě, pak mám asi dva roky starou exide v outbackovi a ta celkem zlobí , vybíjí se a pokud 14 dní auto stojí tak musím nabíjet a to i když je mimo auto bez jakéhokoli odběru, něco s ní je, známý ji zkoušel nějak zachraňovat , pomohlo to trochu, ale furt to není ono , měl jsem ji reklamovat, ale nevyšlo to
jinak mám ještě ve skůtru maličkou Yuasu, nevím přesně jak starou ale 5 let určitě a zatím ok ale je to na hraně, jenže u moto baterek mám zkušenost že je problém aby vydržely tři roky, takže yuasa zatím asi nejlepší v moto, toť moje zkušenosti
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od Tapan »

Petře, jsi si jistý, že v Outbacku nezlobí spíš nějaký parazitní odběr? Třeba je v tom baterka nevinně.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20634
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vybijeni baterie

Příspěvek od námořník »

Píše, že i když je mimo auto
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Vybijeni baterie

Příspěvek od Marty73 »

Tak jsem včera vyhodil dvouletou Bannerku. Impreza poslední rok jede tak jednou za dva-tři týdny a baterka to nedala. Třikrát mě za tu dobu nechala ve štychu a to auto dobíjí v pořádku a ani 70km jednou za tu dobu není dost.
Takže řešení je nová Varta Silver + odpojovač baterie. To už musí zabrat. Auto prostě sosá i když spí.
Obrázek
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Odpovědět

Zpět na „Levorg“