Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Levorg - nejvhodnější palivo 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 27, 2018 6:37 am
Příspěvky: 271
Bydliště: Ostrava
Ahoj,

Pročítal jsem si téma, kde Aischylos řešil (údajně) zakarbonovaný motor, a napadlo mě založit tohle téma, ať je palivo pro Levorgy řešeno zvlášť, přehledně... Tak snad nedostanu pojeb... :-)

Když jsem si loni přebíral auto, tak jsem se prodejce ptal, co tam lít, že chci aby mi to vydrželo dlouho jako nové a nechci řešit zbytečné problémy... Jestli tam lít nějakou tu 98/100?

Bylo mi řečeno, že mám tankovat aditivovanou 95, alespoň po dobu záběhu... Tak na tom zabíhám už 10k km, ale pořád zvažuju, že přejdu na něco lepšího...

Otázka je, co je vlastně nejlepší pro ten náš placatý turbo přímovstřik?

Moje závěry z různých diskuzí a textů jsou asi následující:
    - nutnost aditiva pro čištění motoru (beru rovnou aditivovaný benzín)
    - ideálně při každé jízdě ohřát motor (raději to vzít delší cestou)
    - občas auto provětrat k omezovači (kdykoliv je příležitost, tak tam ta ručička letí...)
    - eliminace biosra*ky - ale to se právě děje až u těch víceoktanových paliv, kde je biosložka syntetická... V návodu se píše 95 oktanů a více, takže z hlediska záruky by neměl být problém...

Vychází mi z toho pořád aditivovaný víceoktan jako ideální palivo.

Problém je, že s mým současným nájezdem se k Aischylovým problematickým kilometrům dostanu až po 5leté záruce... I když jemu to taky neuznali... Se současnou situací v motoristickém světě jsem doufal, že mi Levorg vydrží bez problémů jezdit alespoň 12 let nebo alespoň těch 200k km, tak pro to chci něco udělat...

Ideální by bylo najít nějaké příklady, kdo tam co lil a jak to pak vypadalo po cca 80-100k km...

Co do svých Levorgů lijete vy a proč? Chápu, že 100 lidí má 100 názorů, ale na něčem bychom se snad shodnout mohli... :-)

Díky!

_________________
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, CVT, 8,9 l / 100 km a klesá
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000km/nádrž


Naposledy upravil zed dne stř dub 24, 2019 8:29 am, celkově upraveno 1



stř dub 24, 2019 7:47 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Příspěvky: 190
Aj mna to zaujima, vies hodit link na problem co riesil Aischylos?

Sent from my HTC U11 using Tapatalk

_________________
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)


stř dub 24, 2019 8:09 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 6407
Bydliště: Most
Aichilos měl v prdeli váhu vzduchu.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř dub 24, 2019 8:13 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 27, 2018 6:37 am
Příspěvky: 271
Bydliště: Ostrava
MKo píše:
Aj mna to zaujima, vies hodit link na problem co riesil Aischylos?


Olinkováno v původním příspěvku.

_________________
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, CVT, 8,9 l / 100 km a klesá
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000km/nádrž


stř dub 24, 2019 8:30 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 27, 2018 6:37 am
Příspěvky: 271
Bydliště: Ostrava
námořník píše:
Aichilos měl v prdeli váhu vzduchu.


No teď to čtu... Snad to bylo "jen" tim... Ale i tak by mě zajímalo, co do toho auta nejlépe (ne)lít... :)

_________________
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, CVT, 8,9 l / 100 km a klesá
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000km/nádrž


stř dub 24, 2019 8:42 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 3338
Bydliště: Jemnice, Vysočina
Vůbec si tím chlapci hlavy nelámejte. Že za to zakarbonování mohou aditiva, nebo dokonce špatná váha vzduchu je blbost. Ta se podle mě posrala až na konci té anabáze, bezprostředně po odkarbonování to přece jelo dobře. Karbon u těchto motorů vzniká z úplně jiných příčin než z používání aditiv nebo špatné váhy vzduchu, i když ta taky umí pozlobit, ale špatně by to s ní jelo. Jestli máte nějakého známého mechanika s mikcokamerou, nebo insperční kamerou, tak se koukněte a budete vědět hned jak na tom jste.

Myslím si to samé jako zed:
- nutnost aditiva pro čištění motoru (beru rovnou aditivovaný benzín)
- ideálně při každé jízdě ohřát motor (raději to vzít delší cestou)
- občas auto provětrat k omezovači (kdykoliv je příležitost, tak tam ta ručička letí...)
- eliminace biosra*ky - ale to se právě děje až u těch víceoktanových paliv, kde je biosložka syntetická... V návodu se píše 95 oktanů a více, takže z hlediska záruky by neměl být problém...
- samozřejmostí je kvalitní olej a jeho včasná výměna

Takže tankovat Vervu 100 a podobná paliva bez bio ( mě osobně ale třeba paliva OMV zrovna nepřesvědčila ), jednou za čas ( 25 kkkm ) aditivovat přípravkem na odkarbonování palivo i olej a pro jistotu někde okolo těch 70 - 80 kkm kouknout do sání až k ventilům a jestli tam bude toho hnusu jen trochu, tak provést dekarbonizaci sání mašinkou a přípravkem za cca 4,5 kkč. Jak už toho tam bude u ventilů víc jak 0,5 cm, tak je to už na rozebrání a mechanickou očistu. Věřím, že potom i přímovstřik bude v pohodě jezdit i více než 300 kkm =) .

_________________
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT


stř dub 24, 2019 9:02 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon bře 26, 2012 1:06 pm
Příspěvky: 4632
Bydliště: Holýšov
Mě než zčernal motor zevnitř u STI, tak sem tankovaj jen a pouze Shell V-Power Racing..... Od tej doby už tam tankuju jen v případě děsné nouze. Takže prakticky párkrát do roka. Ted tankuju jen OMV MaxxMotion 100 plus. Ale esi to je dobra volba ukaže čas :-)

_________________
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017 - Obrázek
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Slepice ´18
---
Forester XT Sport 2017 (MY18) - 12,5l/100km
WRX STI Sport 2016 - 12,1l/100km
Forester XT 2014 - Executive - 10,71l/100km
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012 - 7,88l/100km
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html


stř dub 24, 2019 9:06 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1139
Já jsem tátovi doporučil tankovat Efectu 95, Benzina na aditivech nikdy moc nešetřila dle testů. Nicméně je to přímovstřik, takže karbonovat se to bude a jednou za čas (třeba 100 tis. km) to bude třeba řešit nějakou strojní dekarbonizací. Nicméně firem, které to budou umět řešit bude čím dál víc.

_________________
MY2000 Subaru Impreza GT
MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
MY2008 BMW M3 E92

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


stř dub 24, 2019 9:16 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 2216
Hoši, já bych to tak neřešil. Lej tam to, co máš uvedeno v TP (tipuju N95), jednou za čas, esli chceš mít lepší pocit sucha a ochrany, tam nalej nějaký čistidlo třeba od MO a jinak se spíš zajímej o olej. Myslím si, že to zakarbonování bylo způsobeno olejem.
V jiných autech jsou stejně složitý, ne-li složitější technologie jako v subech, nikdo to tak neřeší a auta jezdí.
Kdyby byly suba natolik uživatelsky náročný, jak to tu mnohdy vypadá, tak by byly naprosto neprodejný.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


stř dub 24, 2019 9:18 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1139
Já bych to tak nezjednodušoval. Karbonizace je opravdu velké téma u přímovstřikových motorů. Jediný důvod, proč se to ještě neřeší na Subaru fórech je, že přímý vstřik má jen snad Forester 2.0 XT 177 kW a Levorg a spousta majitelů zatím nenajela nějaké větší kilometry. Ale věř, že za pár let to bude řešit každý.

Takže minimálně tankovat aditivovanou N95 je imho nutnost.

_________________
MY2000 Subaru Impreza GT
MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
MY2008 BMW M3 E92

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


stř dub 24, 2019 9:21 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 27, 2018 6:37 am
Příspěvky: 271
Bydliště: Ostrava
Pokud vím, tak Aischylos tam lil olej od MO.

Já jsem po 5kkm nechal vyměnit původní olej za nový v Subaru servisu, nejpozději v 15kkm budu měnit zase, spíš dřív... Pořád ale nevím, jestli je tam zase nechat nalít to, co mají v barelu, a nebo jestli se shánět po něčem extra...

_________________
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, CVT, 8,9 l / 100 km a klesá
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000km/nádrž


stř dub 24, 2019 10:00 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Příspěvky: 30
Bydliště: Plzeň
Nemám Levorga, ale také přímovstřik (1.6 Ecoboost, 118 kw, 160)
Každé tankování přidávám Vif. Beru normálně 95. Olej co 12-13 tis km. Po zahřátí vyháním často pavouky. A to nejpodstatnější nepodtáčím motor - vznik LSPI.

_________________
Mondeo Mk4 r.2012


stř dub 24, 2019 10:12 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 27, 2018 6:37 am
Příspěvky: 271
Bydliště: Ostrava
CVT si "řadí" samo, ale co jsem tak koukal, tak to drží otáčky víceméně někde kolem 1800 nebo výš, za mě v pohodě, to mi podtočené nepřijde... Za studena, dokud se olej neohřeje na cca 30-40°C, ještě asi o 500 výš...

_________________
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, CVT, 8,9 l / 100 km a klesá
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000km/nádrž


stř dub 24, 2019 10:18 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Příspěvky: 30
Bydliště: Plzeň
No přemýšlel jsem nad tím, jak to má Levorg "ošetřený". Protože systém v mém autě mi cca při 2000 otáček "radí" ať řadím nahoru - tzn. úplná blbost, to bych podtáčel jako blázen. Ale zřejmě tak produkuji méně emisí :) Každopádně platí to co bylo několikrát napsáno výše a dle mého to podtáčení.

_________________
Mondeo Mk4 r.2012


stř dub 24, 2019 10:24 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 3338
Bydliště: Jemnice, Vysočina
U dechtů byl potíž s karbonem po zavedení ERG vždycky, jen dechtový Subaru většinou umřelo dřív než se stihlo tou černotou pořádně zasrat a u benzínových Subaru s nepřímým vstřikem se toto nedělo, takže to přichází teprve teď po zavedení přímovstřiku. BMW má benzínový přímovstřiky už od modelováho roku 2008 a tak tam už spousta lidí poznala co to obnáší. Škoda že na to trpí nejvíc tak skvělý motor jako je N55 225kW který byl třeba v 335i a myslím si, že 340i na tom o moc lépe nebude. Ono se to týká vlastně všech těch nových foukaných benzínů. Někdy je ale chyba i mezi pedálem plynu a sedačkou. Třeba AT jsou kvůli spotřebě a emisím nastavéné tak, že se motor díky vysokému točivému momentu při rychlosti 100 km/hod převaluje někde u 1 550 ot/min jako u mě a přepaluje ty výfukové zplodiny co mu tam v tomto režimu posílá ERG vlastně pořád. Takže musím jezdit buďto alespoň 130, nebo si řazení dát do manuálu a jezdit na 4ku a možná občas i 5ku <:-< .
Těch Forestrů XT a Levorgů tady zase až tolik není, ale uvidíme až se dostanou na ty nájezdy mezi 150 - 200 kkm, kdy spousta motorů BMW bez mimořádné péče už umírala a některé dokonce i dřív. U koncernu a jeho motorů TFSI je to to samé a problémy s tím má vlastně kde kdo, nezáleží ani tak na značce, ale na údržbě, stylu jízdy, délce tras a najetých km.
Nový Levorg vlastně teď dostane nepřímovstřikovou atmosféru 2,0, což je s ohledem na tyto problémy pro nové majitele možná jen dobře.

_________________
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT


stř dub 24, 2019 10:25 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: