Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu
Zatím teoreticky, uvažuji o zvýšení výkonu. Jediný z čeho mám strach je cvt. Nemáte někdo vědomosti kolik toho dokáže přenést?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) námořník dne úte čer 19, 2018 7:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Chiptuning
Tak zrovna u Levorga bych to asi nepokoušel:
- CVT
- přímovstřik (karbonizace), relativně nový neprověřený motor, navíc u subaru se nové motory v poslední době dost sypou, takže bych asi byl rád, že to funguje v sérii
- co jsem viděl, tak nárůsty výkonu jsou dost minimalistické, 20 koní a 40 Nm imho úplně nestojí za to přijít o 5-letou záruku a celkově riskovat problémy s motorem
To Golf R je jiná písnička, větší nárůst (tak to člověk aspoň pozná, 60k a 80 Nm), má to přímý i nepřímý vstřik takže bez problémů s karbonizací a motory jsou dost bytelné (500+ koní na sériové střeva), tam čip smysl má, navíc jen 2 letá záruka, takže poté klidně čipnout a o nic nepřicházíš.
- CVT
- přímovstřik (karbonizace), relativně nový neprověřený motor, navíc u subaru se nové motory v poslední době dost sypou, takže bych asi byl rád, že to funguje v sérii
- co jsem viděl, tak nárůsty výkonu jsou dost minimalistické, 20 koní a 40 Nm imho úplně nestojí za to přijít o 5-letou záruku a celkově riskovat problémy s motorem
To Golf R je jiná písnička, větší nárůst (tak to člověk aspoň pozná, 60k a 80 Nm), má to přímý i nepřímý vstřik takže bez problémů s karbonizací a motory jsou dost bytelné (500+ koní na sériové střeva), tam čip smysl má, navíc jen 2 letá záruka, takže poté klidně čipnout a o nic nepřicházíš.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
O motor mi ani tak nejde, jak ti někdo dokáže že byl načipovanej? Asi nijak. Jde mi hlavně o tu cvt. I když si říkám že kdybych tahal vozejk tak dostane víc zabrat než když budeš mít o pár koní a Nm víc.
Žiju možná v bludu že se bude načipovanej motor zasírat míň. Já našel o 35ps a to je stejně jako u Golfa o +-20%.
Vím že jich po Čechách pár načipovanejch jezdí a tak mě zajímá jaký má kdo zkušenosti. Jestli měl někdo např. problém s převodovkou (v Německu jich pár měnili protože hučely.) apd.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Žiju možná v bludu že se bude načipovanej motor zasírat míň. Já našel o 35ps a to je stejně jako u Golfa o +-20%.
Vím že jich po Čechách pár načipovanejch jezdí a tak mě zajímá jaký má kdo zkušenosti. Jestli měl někdo např. problém s převodovkou (v Německu jich pár měnili protože hučely.) apd.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Chiptuning
Tak pokud je motor čipnutý, ukáže to diagnostika. Samozřejmě se můžeš pokusit vrátit původní software, pokud by šel motor do kytek a chtěl bys to reklamovat, pak je otázka, jestli by to zjistili.
Ad výkony, papírové nárůsty jsou vždycky optimistické, někde na FB jsem našel odměřený ecutek na Levorgu, který měl k dobru 17 koní a 45 Nm.
Za mě čipovat koncern klidně ano, u neprověřeného relativně nového motoru Subaru bych byl velmi opatrný. Každopádně pokud má někdo zkušenosti, rád si počtu.
Ad výkony, papírové nárůsty jsou vždycky optimistické, někde na FB jsem našel odměřený ecutek na Levorgu, který měl k dobru 17 koní a 45 Nm.
Za mě čipovat koncern klidně ano, u neprověřeného relativně nového motoru Subaru bych byl velmi opatrný. Každopádně pokud má někdo zkušenosti, rád si počtu.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Chiptuning
Ja si myslim, ze to zjisti uplne snadno i pri vraceni origo softwaru.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Já čerpal tady
http://www.wimmer-rst.de/chiptuning-zub ... a12977a50c
Jasně že je jediná schudná cesta přehrát sft zpět.
Zatím jsem v teoretické rovině a zajímaly by mě zkušenosti jiných.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
http://www.wimmer-rst.de/chiptuning-zub ... a12977a50c
Jasně že je jediná schudná cesta přehrát sft zpět.
Zatím jsem v teoretické rovině a zajímaly by mě zkušenosti jiných.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Nemám vlastní vědomosti, tak nevím, ale všichni co to delaj a znám je tak mi tvrdej že nepoznaj.Kolben píše:Ja si myslim, ze to zjisti uplne snadno i pri vraceni origo softwaru.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Jinak jsem našel i u nás na 211ps
Nabízejí i převzetí záruky
https://www.autochip.eu/cz/chiptuning/t ... /id-44874/
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Nabízejí i převzetí záruky
https://www.autochip.eu/cz/chiptuning/t ... /id-44874/
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Chiptuning
to je levny, zrušit si motor za 6 litrů, dokonce teď mají akci 20 procent
...
Ale vážněji chip tuning má možná smysl u motoru dodávaného na různé trhy s různým výkonem. Jinak to moc smysl nedává, motoráři ve fabrice nejsou pitomci a dnes už dokáží navrhnout motor úsporné, tak aby žádnou velkou rezervu neměl. Nestaci-li výkon, je zapotřebí auto prodat a koupit něco silnějšího. jako bonus to bude mít i odpovídající podvozek i brzdy.
...
Ale vážněji chip tuning má možná smysl u motoru dodávaného na různé trhy s různým výkonem. Jinak to moc smysl nedává, motoráři ve fabrice nejsou pitomci a dnes už dokáží navrhnout motor úsporné, tak aby žádnou velkou rezervu neměl. Nestaci-li výkon, je zapotřebí auto prodat a koupit něco silnějšího. jako bonus to bude mít i odpovídající podvozek i brzdy.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Mám na načipovanejch autech najeto přes 300t(ne na Subaru) a nikdy jsem si motor nezničil a to jsem měl čipováno i za 2990kč. To že s tím nemáš žádnou zkušenost a máš bobky neznamená že to nefunguje a vysoká cena neznamená vždycky kvalitu.
S těma čipařema co jsem dával odkaz nemám žádnou zkušenost(dával jsem to pouze jako příklad o kolik se nabízí zvednutí) , ale nabízí zápis do TP a záruku na motor. Tak asi vědí co dělaj, což si nejsem vždy jistej u těch inženýrů když se koukneš kolik je svolávacích akcí. Zrovna u Levorga se management motoru přehrával.
Jinak nevím kdy, zda vůbec přijde čas na realizaci, akorát mám rád, když mám v tom co dělám jasno. Včetně rizik. Jak už jsem psal, tak načipovanejch Levorgů jezdí dost. Otázka je jestli je to v klubu.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
S těma čipařema co jsem dával odkaz nemám žádnou zkušenost(dával jsem to pouze jako příklad o kolik se nabízí zvednutí) , ale nabízí zápis do TP a záruku na motor. Tak asi vědí co dělaj, což si nejsem vždy jistej u těch inženýrů když se koukneš kolik je svolávacích akcí. Zrovna u Levorga se management motoru přehrával.
Jinak nevím kdy, zda vůbec přijde čas na realizaci, akorát mám rád, když mám v tom co dělám jasno. Včetně rizik. Jak už jsem psal, tak načipovanejch Levorgů jezdí dost. Otázka je jestli je to v klubu.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Chiptuning
Chiptining je vždycky trošku loterie . U auta se silným šestiválcem, kde to fabrika uškrtí a má z toho dvě, nebo dokonce i tři varianty motoru pro různé trhy a víš jistě že převodovka i to železo v motoru jsou všude stejný a rozdíly jsou jen v software ( některé modely BMW nebo MB ), tak bych proti nebyl. U Levorgu bych se o motor taky nebál, přece nejezdím pořád s pedálem na podlaze , ale nevím co ten variátor, na kolik je dimenzovaný, je stejný jako v XT? Nebo je jako v XV a Forestru 2,0 a jen softwarově jinak odladěný? Z toho bych měl bobky .... Chce to víc informací....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Podle mne je to taky slabší článek. I když si myslím že je ten řetěz a kužely zatežovaný víc při tahání vozejku, což nedělám a ani v plánu nemám a jak jsi psal, na plnej plyn v normálním provozu moc často jezdit nebudu. U cvt spíš bude problém v rozjezdech na semaforech a podobně.
Vycházím z toho že u 1,6 je jiná převodovka než u 2litru.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Vycházím z toho že u 1,6 je jiná převodovka než u 2litru.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- martas
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2713
- Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
- Jméno a příjmení: Martin Staněk
- Bydliště: Most,Jílové u Děčína,
Re: Chiptuning
Jiriku - ja mam info,ze se delaji dve CVT.Jedna je slabsi a druha je silnejsi.Otazkou je jakou tam mame Jestli ty slabsi jsou jen v 2.0 a ty silnejsi jsou v turbinach = XT a Levorg To vazne nevim.
Ptal jsem se Lukase - ten polak co je vyhlasenej ladic Subaru a momentalne pry v Evrope nejlepsi z 4turbo a na meho forina XT pry je schopnej udelat navic 20 PS a 40 kroutak.Stoji to vse okolo 20t. a je jedno co ladi = STI,WRX,XT,Levorga.Pry jich uz naladil mraky,jak XT a Levorga a vsechny litaj a neni vubec zadnej problem.A pry uz maji I neco nalitano.Spolupracuje s nim ten Rosta = Manulo = z Ostravy,tak by bylo podle meho nejlepsi se zeptat nebo mu napsat primo jemu.A bylo by po nervaku a vis hned co a jak
Ten tuning za tech 6t. maji pobocku I v Moste ,myslim ze ve Velebudicich,tak tam muzes skocit a poptat se,co a jak Podle me taky nejjednodusi
Ja mel prifoukliho forina = ropu od Ladise = Frydek Mistek a najel jsem minimalne 80t. km a bez sebemensiho problemu.Taky rikal,ze kdyby bylo neco s motorem,tak to nahraje zase do puvodniho stavu a nikdo nic nepozna Otazka je jestli je to pravda
Ptal jsem se Lukase - ten polak co je vyhlasenej ladic Subaru a momentalne pry v Evrope nejlepsi z 4turbo a na meho forina XT pry je schopnej udelat navic 20 PS a 40 kroutak.Stoji to vse okolo 20t. a je jedno co ladi = STI,WRX,XT,Levorga.Pry jich uz naladil mraky,jak XT a Levorga a vsechny litaj a neni vubec zadnej problem.A pry uz maji I neco nalitano.Spolupracuje s nim ten Rosta = Manulo = z Ostravy,tak by bylo podle meho nejlepsi se zeptat nebo mu napsat primo jemu.A bylo by po nervaku a vis hned co a jak
Ten tuning za tech 6t. maji pobocku I v Moste ,myslim ze ve Velebudicich,tak tam muzes skocit a poptat se,co a jak Podle me taky nejjednodusi
Ja mel prifoukliho forina = ropu od Ladise = Frydek Mistek a najel jsem minimalne 80t. km a bez sebemensiho problemu.Taky rikal,ze kdyby bylo neco s motorem,tak to nahraje zase do puvodniho stavu a nikdo nic nepozna Otazka je jestli je to pravda
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20650
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Chiptuning
Díky Martine, načipovat to je ten nejmenší problém a je z čeho vybírat. Manolo mě odkázal na někoho kdo už s načipovaným Levorgem jezdí. Čekám až se mi ozve.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Chiptuning
No, ja bych byl s tim chipem opatrny. Mel jsem chiplou O1 (sportmotor) a ted mam ropaka (nowak). Podle me tam je nekolik potencialnich problemu (a ted necham stranou skutecnost, zda je to v souladu s pravnimi predpisy). Za prve je rada firem, ktera nevi co dela a v horsim (lepsim?) pripade nedela nic, jen kasiruje prachy. Ja bych sve auto do firmy, ktera chipuje uplne cokoli (alfou pocinaje a volvem konce - idealne vcetne atmosferickych jednotek) proste nedal. Bal bych se, ze tam nahrajou neco, cim tomu uskodi. Dalsi vec je, ze objem 1.6 je proste malej a uz aktualni vykon neni spatny. Takze podle me nejak vyrazne zvysovat vykon (i pokud to pujde) tomu motoru dlouhodobe nebude svedcit. Druha rovina je, zda je na zvyseni uzpusoben zbytek auta. Ja pred 2 lety (kdy jsem resil podruhe spadly motor a nakonec si odskocil na chvili k saabu) psal do sportmotoru, zda budou upravovat 1.8T v seatu leon X-perience. Napsal mi majitel obratem, ze ted ne a mozna nikdy (uprava motoru jako takoveho) a ze v pripade tohoto modelu to nelze doporucit (neudelal by to), protoze je poddimenzovana automaticka prevodovka. No a treti rovina je, zda se na tu upravu (pokud se neco vazne posere) prijde. Nowak mi tvrdil, ze kdyz se to prehraje zpet, tak ne. V oficialnim autosalonu (AutoVero, Sedlcany), ale i v AWD, mi rekli, ze v japonsku to pri analyze jetnotky poznaji. Tak si vyberte
EDIT: Saab mel taky upravenou ridici jednotku (a resil jsem s tim zajimave problemy), ale tam to bylo posvecene automobilkou. Coz uz mi teda v dobe, kdy neexistovala a auto bylo x let stare mohlo byt sumak
EDIT 2: K te zaruce. Je pekne, ze Ti slibi zaruku, ale kdyz se neco posere a automobilka Te posle nekam, muzes zjistit, ze zaruka byl jen marketinkovy blabol a (i) clovek se k tomu celem nepostavi (jak by take mohl, kdyz dela chip za 6 tisic a novy motor stoji 200) a (ii) nez se domuzes sveho prava (existuje-li) soudne, tak SRO bude davno zlikvidovane nebo bez majetku.
EDIT: Saab mel taky upravenou ridici jednotku (a resil jsem s tim zajimave problemy), ale tam to bylo posvecene automobilkou. Coz uz mi teda v dobe, kdy neexistovala a auto bylo x let stare mohlo byt sumak
EDIT 2: K te zaruce. Je pekne, ze Ti slibi zaruku, ale kdyz se neco posere a automobilka Te posle nekam, muzes zjistit, ze zaruka byl jen marketinkovy blabol a (i) clovek se k tomu celem nepostavi (jak by take mohl, kdyz dela chip za 6 tisic a novy motor stoji 200) a (ii) nez se domuzes sveho prava (existuje-li) soudne, tak SRO bude davno zlikvidovane nebo bez majetku.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98