Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Chiptuning

Příspěvek od Marty73 »

Osobně k nové mapě u aut v záruce. V roce 2007 jsem koupil WRX a cca po 30k jsem se začal pídit po možnosti modifikace mapy. V té době jsem kontaktoval Ladise a dostal stejnou informaci - kdyby něco, tak to přehrajeme. Přesto jsem se rozhodl nainvestovat do Prodrive mapy, který byla v rámci plné záruky přímo od Subaru. Později jsem zjistil, že je to vlastně EcuTec a byla pro Prodrive/Subaru udělána na míru. Ta mapa byla super a byla odladěna na zbytek auta, zejména převodovku a výfukové potrubí. A hlavně, byl jsem v klidu se zárukou. Najel jsem na ni přes 200k bez problému. No jo, to byla ještě doba, kdy Subaru vycházelo nadšencům maximálně vstříc.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Chiptuning

Příspěvek od Mira »

Čipnout SG XT za 5 litrů? To bych nechtěl, protože víme, kolik stojí jen ta licence. Navíc jedno sro to udělá a kdo, nebo co ti drží záruku? Podmínky? Navíc i ti, co to dělají patří dalšímu sro. Takže neprůhledný od začátku. A teď už si nevzpomenu, kdo se u nich nebo u někoho jinýho "chytil" s úpravou na WRX. Nárůst výkonu ani krouťáku žádnej, navíc hodnoty na brzdě nevykazovali ani hodnoty původního motoru. Asi tak. Prostě mu to nějakej borec vojel s PC přes zásuvku na parkovišti a to tak, že majitele odlákali jinam. Pak to jen zaklapli a hotovo pane, je to skvělý, teď je z toho žihadlo, vysolte balík. Skutek nějak cestou utekl. Navíc už to spojení - vyšší výkon + vyšší krouťák = nižší spotřeba. Jeden kamoš měl čiplý TDI od forda. Prej to jelo dobře, ale ta spotřeba dolů nějak nešla a prej to docela vesele hulilo.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Chiptuning

Příspěvek od newli »

Spotreba logicky nemuze jit dolu, me sla nahoru vzdy. U o1 uz si to nepamatuji, ale tata jezdil tusim za 4.4 a ja za 7. No ale to se neda porovnavat, protoze kazdy jsme meli jiny nohu na plynu, ze :-) U ropaka mi to stouplo asi o litr (ze 7.5 na 8.5)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chiptuning

Příspěvek od námořník »

Jak jsem psal tak s konkrétní firmou zkušenosti nemám a dal jsem ji jako příklad že se to nabízí. Převzetí záruky mají na stránkách a je mi jasný že toho papír snese hodně. Nabízejí zapsání do TP, takže pokud člověk chce, tak to může mít v souladu s předpisama. Jak už jsem psal, tak osobní zkušenost s chiptuningem jako takovým mám a popravdě mě moc nezajímají nekonkrétní názory typu já bych si to nedal a nebo jedna bába povidala. O motor strach nemám, zajímá mě jestli to dá převodovka. Pokud bych čipoval, tak ne kvůli závodům, ale kvůli zlepšení dynamickych vlastnosti, třeba při předjíždění a tak si myslím že podvozek a brzdy jsou dostatečný.
A o ceně, paradoxně moje nejdražší čipování(kia sportage 2crdi), někde okolo 20t přes oficiálního dealera byla bouda a když jsem si po pár letech nechal vyřadit soft. EGR tak mi řekli že to čiplý není a čipli mi to myslím za 5 a to bylo opravdu znát. Taky mi hned odešla spojka . Potom dalších 90t bez problémů. Fabia 1,9 tdi čiplý v 90t za 2990 a prodávaný v 220 bez problémů a Scout to samý

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Chiptuning

Příspěvek od Marty73 »

Možná to není podstatné, ale jak mají ty grafy před a po úpravě, tak to jsou jen ilustrační obrázky. Koukal jsem na WRX 2006 a ten originální průběh křivek takový vůbec není. Navíc při úpravě není skoro nikdy křivka jen zvýšená a o stejném průběhu. Je to třeba blbost, ale tyhle maličkosti jsou pro mě varováním.

Jinak ptal jsi se třeba pro srovnání v AWD? Používají vlastní SW a neEcuTec a mohli by už mít nějaký kus za sebou. Otázku záruky neřeším, jen technickou stránku.

Jinak Ecutec nabízí mapu na DIT motory, takže je to už odladěné. MT i CVT. ALE na jejich stránkách zmiňují jen JDM modely!

http://www.ecutek.com/Products/Trade/Pr ... Subaru_DIT

A tady je nový Levorg od dealera a už má Ecutek Stage 1 200PS.

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru- ... id=3918556

A tady nějaké čtení: http://subaru.maptek.pl/pl/oferta/levorg_16_dit.php

Podle nich je potenciál CVT 350Nm. Takže asi stejná skříň jako má 2.0 DIT.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chiptuning

Příspěvek od námořník »

Neptal, všichni sem koukaj, tak jsem doufal že se někdo ozve. To čipování jako takový mě moc nezajímá. Vím o dost lidech co dělaj Subaru a spousta z vás je zná a dělaj to dobře. Rád bych od někoho slyšel "vím že cvt snese xy ps navíc nebo je to tak akorát prď na to. Něco jinýho je když odejde spojka a nebo cvt. I když cvt se dá sehnat v Polsku za rozumnej peníz,tak mám raději když se jenom mění spotřební věci.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Chiptuning

Příspěvek od vrgada »

vzdyt je to opravdu kravina, opravdu nejlepsi zpusob, jak ziskat vykonne auto, je proste si ho koupit. Motorari nejsou pitomci, rezervy velke nejsou, byva to sladene motor-spojka-prevodovka-podvozek. Nechate do toho za drahe penize hrabnout nejakyho garazovyho Lojzu. V lepsim pripade to moc nedovrta a zaplatite placebo efekt (nebo fakt poznate par koni?) v horsim pripade to rozvrta. Co je to vykon? Narvat tam a spalit vic paliva, mozna u turba trochu zvednout tlak, ale jinak vrtat do palivovych map? Vzdyt ty motory jsou i v serii stavene na to, aby maximalni vykon podavaly jen malou chvili.
...
Ale jak rikam Kazdy sveho stesti strojvudcem, jsou to vase prachy a vase auto, kdyz vam to udela radost. Nicmene jedna ze zakaldnich poucek zni. Na to co funguje se nesaha
...
Neco jineho jsou treba motory na zavody, ale tam se zase nepocita, ze by vydrzely dlouho vrcet
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chiptuning

Příspěvek od námořník »

To máš stejnej názor, každý je svého štěstí strůjcem.
Je vidět že jsi čipovaným autem nejezdil když tomu říkáš placebo efekt a že by jsi nepoznal 30-4 koní navíc,tak to fakt nevěřím >:( .
A pokud se nepletu ,tak třeba v F1 vydrží motory docela dlouho a z 1,6ky tam dostávaj kolem 1000 koní. Moc se o ni v poseldní době nazajímám , ale něco takovýho jsem zaslechnul. Samozřejmě že včetně nějaký rekuperace apd . Ale zase mají omezenou max. spotřebu na 100 l /100km .Tím samozřejmě nechci srovnávat Levorga s F1 :-DDD akorát chci říct že závodní motory vydrží opravdu hodně .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Chiptuning

Příspěvek od Kolben »

Tak si to nech nacipovat a my budem sledovat jakej to bude mít vývin ;-)


Sent from my iPhone X using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chiptuning

Příspěvek od námořník »

Až zjistím co ta cvt. Sice tady pár názorů bylo ale o cvt nic konkrétního . A na to jsem se více méně ptal . A pokud to nachipuju tak to tady budu ventilovat asi jako ty důvod proč jsi prodal Forestera . A to více méně ze stejného důvodu.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Příspěvek od námořník »

Marty73 - díky, pokud je to 350Nm,tak by to asi nemusel bejt problém.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Příspěvek od suubaru »

Bych si zjistil, zda je cvt stejné u levorga a u naftovych subaru, outback. Předpokládám, že to bude stejná skříň, takže krouťák to dá?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Příspěvek od námořník »

No to je právě to co jsem doufal že mi někdo řekne :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Příspěvek od newli »

No a nemas nejjistejsi, kdyz si zavolas do boxerauta, awd a/nebo k nowakovi? Nic proti mistnimu foru, ale taf to bude jen nazor jednoho z nas a nemas to nicim podlozene. Servisu (aspon tem jmenovanym) bych docela veril.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Vydrž cvt v závislosti na zvýšení výkonu

Příspěvek od námořník »

Jak jsem psal dříve, fšichni tady jsou, tak čekám že napíšou a já nikam nespěchám. Zatím jenom sbírám informace a nemusím si je jenom nechat pro sebe. Proto jsem to dal sem.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Levorg“