Koupe Levorga - dotazy
Re: Koupe Levorga - dotazy
Tedy já tomu prd rozumím, ale turbo má prý společný chladící okruh s motorem. Ohledně dochlazování jsem psal na české zastoupení Subaru a jejich technik mi odpověděl, že není nutné. Pak jsem ještě vygooglil nějakou anglickou stránku, kde popisovali, jak s pomocí malé expanzní nádobky a vhodného konstrukčního uspořádání má Subaru vyřešenu přirozenou cirkulaci oleje do jeho vychladnutí. Akorát nevím, jestli se to týká i Levorga.
Momentálně najeto lehce přes 18tis a průměrná spotřeba podle PP klesla na 7,8L/100km (v reálu +0,5L). Na dálnici dodržuju limity, ale na okreskách to nijak nešetřím. To se prostě nedá
EDIT:
Tohle není přesně ten článek, co jsem četl (ten byl na levé straně dole), ale popisuje stejnou věc.
http://oppositelock.kinja.com/random-fu ... -514111544
Momentálně najeto lehce přes 18tis a průměrná spotřeba podle PP klesla na 7,8L/100km (v reálu +0,5L). Na dálnici dodržuju limity, ale na okreskách to nijak nešetřím. To se prostě nedá
EDIT:
Tohle není přesně ten článek, co jsem četl (ten byl na levé straně dole), ale popisuje stejnou věc.
http://oppositelock.kinja.com/random-fu ... -514111544
Re: Koupe Levorga - dotazy
každý benzínový turbo má chlazení vodou, většinou společné s okruhem motoru. na některých nových motorech má i vlastní chladící okruh s mezichladičem (motor má dvě čerpadla..). na benzínovým motoru není dochlazování turba tak důležité (pokud nezávodíš). problém to bývá např. u nafotvých dodávek, co dělají rozvoz zboží - typicky jsme to řešili u turba na ford transit.
přirozená cirkulace oleje je nesmysl, patrně jsi myslel cirkulaci vody... ano, tomu bych věřil.
přirozená cirkulace oleje je nesmysl, patrně jsi myslel cirkulaci vody... ano, tomu bych věřil.
Re: Koupe Levorga - dotazy
Mea culpa - myslel jsem, že coolant jako chladící medium je olej sám o sobě. Každopádně by mě zajímalo, jestli je ten "thermal siphoning" použitý i u Levorga. Já bych to nepoznal, i kdybych to měl přímo před očima
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř dub 06, 2016 10:33 pm
Re: Koupe Levorga - dotazy
Aha, tak to jsem nevěděl. Víš to jistě? Proč ten rozdíl oproti nafťákům? V tom, že turbo netlačí až takovej tlak, jako v dehtu?dethroned píše:každý benzínový turbo má chlazení vodou
Jinak ještě odbočka k titulnímu tématu. Trošku kacířská myšlenka. Mohli byste majitelé napsat, co vám na Levorgovi případně vadí, chybí, co vás zklamalo? Řadu věcí jsem za těch pár hodin nevyzkoušel a mohl jsem přehlídnout i něco celkem podstatnýho, co by mi jako pravděpodobnýmu budoucímu majiteli mohlo vadit. A nemyslím tím manuál, větší motor atd. ::-DD:
Subaru Levorg GT-S Comfort MY18
Re: Koupe Levorga - dotazy
Můj "blacklist"
- defakto nefunkční BT HF
- hluk od kol. V zimě jsem měl Nokiany WR D4, které byly OK, ale po přezutí na původní Dunlop (teď nevím z hlavy přesné označení) je na některých površích slyšet výrazný hluk i při nízkých rychlostech v obci.
- páka na seřízení sedadla. Už jednou jsem se při vystupování zachytil nohavicí. Trocha nepozornosti a myslím, že by se poškodila nebo dokonce vylomila.
- hrozně líné rozjíždění při studeném motoru v zimě. Pokud udržuju otáčky zmrzlého motoru max do 3000ot/min, tak auto zrychluje neskutečně pomalu. To trvá pár minut, než teplota oleje stoupne nad 30st. Bydlím hned u značky konec obce, takže jsem si s tím v zimě dost užil.
Pak je pár věcí, které by mohly fungovat lépe, ale nijak mi nevadí. Např. automatické přepínání dálkových světel se nechová zrovna ideálně, ale jsem zvyklý je ovládat ručně.
Navzdory výše uvedeným výhradám zatím nelituji a jízdu v Levorgu si užívám. S dieselovým Avensisem (velmi dobré auto) jsem byl otrokem regenerace filtru a furt jsem si hlídal, kdy asi zase začne vypalování a přizpůsoboval tomu styl jízdy. Ke konci našeho "vztahu" mě to už docela štvalo...
- defakto nefunkční BT HF
- hluk od kol. V zimě jsem měl Nokiany WR D4, které byly OK, ale po přezutí na původní Dunlop (teď nevím z hlavy přesné označení) je na některých površích slyšet výrazný hluk i při nízkých rychlostech v obci.
- páka na seřízení sedadla. Už jednou jsem se při vystupování zachytil nohavicí. Trocha nepozornosti a myslím, že by se poškodila nebo dokonce vylomila.
- hrozně líné rozjíždění při studeném motoru v zimě. Pokud udržuju otáčky zmrzlého motoru max do 3000ot/min, tak auto zrychluje neskutečně pomalu. To trvá pár minut, než teplota oleje stoupne nad 30st. Bydlím hned u značky konec obce, takže jsem si s tím v zimě dost užil.
Pak je pár věcí, které by mohly fungovat lépe, ale nijak mi nevadí. Např. automatické přepínání dálkových světel se nechová zrovna ideálně, ale jsem zvyklý je ovládat ručně.
Navzdory výše uvedeným výhradám zatím nelituji a jízdu v Levorgu si užívám. S dieselovým Avensisem (velmi dobré auto) jsem byl otrokem regenerace filtru a furt jsem si hlídal, kdy asi zase začne vypalování a přizpůsoboval tomu styl jízdy. Ke konci našeho "vztahu" mě to už docela štvalo...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe Levorga - dotazy
Fleggy to je dobře, že je auto tak chytré, že tě nenechá mu šlapat na krk, když je studené.
To přece nemůžeš považovat za chybu, to by měl člověk dělat sám a automaticky, že než se to trochu ohřeje, bude to šetřit. Vím, jsem naivní a běžný řidič se tak nechová. Každej do toho sedne a dá tomu knedlík, jak se otočí startér. Ale tak je to vůči jakémukoli stroji špatně...
To přece nemůžeš považovat za chybu, to by měl člověk dělat sám a automaticky, že než se to trochu ohřeje, bude to šetřit. Vím, jsem naivní a běžný řidič se tak nechová. Každej do toho sedne a dá tomu knedlík, jak se otočí startér. Ale tak je to vůči jakémukoli stroji špatně...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Koupe Levorga - dotazy
Nevím, jestli je tolik chytré (domnívám se, že ne), ale já tomu ani nechci šlapat na krk, když je všechno ledové. Jenom mi vadí, že to skoro vůbec nezrychluje. Když jen trochu víc sešlápnu plyn, tak otáčky vylezou na 3000, ale jinak výsledek žádný. Na víc jsem nikdy neměl odvahu, protože jsem na svoje věci opatrný. Jednou jsem zkusil M režim a už si nepamatuju, jak to přesně dopadlo. Jen tolik, že to nepomohlo :/
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe Levorga - dotazy
I můj stařičký čtyřstupňový automat chvíli nejede, když je studenej. Ale já vyjíždím tak po dvou minutách stání na fleku a pak prostě jedu do 2000 otáček, dokud se to trochu neohřeje. U mě je to poznat podle toho, že automat začne řadit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Koupe Levorga - dotazy
niektori cz predajcovia subaru uz maju levorg mr2017 v ponuke dostupny cca august/srpen. viete ake su rozdiely oproti mr2016?
subaru levorg gt-s sport 125kw 2016
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř dub 06, 2016 10:33 pm
Re: Koupe Levorga - dotazy
Přibude Eye Sight. Jinak nevím a rád se nechám poučit.
Ještě někdo z vlastníků přihodí k dobru svůj blacklist Levorga?
Ještě někdo z vlastníků přihodí k dobru svůj blacklist Levorga?
Subaru Levorg GT-S Comfort MY18
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 186
- Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Pavel Štach
Re: Koupe Levorga - dotazy
Pokud jde jen o blacklist, tak zkusím taky
Co se týče ergonomie interiéru, ovládání a rozdělení budíků já osobně nemám velkých námitek, přijde mi celkem intuitivní jen nechápu proč není ovládání "horního infotainmentu" trochu níž, bylo by to více po ruce. Dál mi vadí pitomé uchycení zadní značky jen jedním šroubek, dost do bouchá, musím to zkusit podlepit. A pak z originálního příslušenství naprosto na hlavu vyřešený koberec řidiče - nevím jak vy, ale já pokud mám botu na pedálu, tak se mi pata opírá o koberec, což mě pěkně štvalo, věčně od blata či písku - vyřešil sem dvěma rohožkami. A co mě taky vadí je tedy tristní špinění kamery po pár kilometrech když prší, a vůbec celého zadku. Také mám pocit, že je trošku měkký lak, ale to může být jen můj dojem. Chybí mi ukazatel aktuální spotřeby oproti celkové, ale dá se časem zvyknout i na ty grafy.
A reakce na předchozí:
Fleggy- prosím co myslíš tím de facto nefunkčním Bluetooth Handsfree??? Hluk od kol??? No mám navlas stejné pneu a tohle tedy říci nemůžu...já jsem opravdu naprostý laik, ale žádný nadměrný hukot sem neregistroval, tedy kromě dne kdy bylo 25C, to už jsem to slyšel, ale jinak moc ne a jezdím i hodně bez rádia...
Páka seřízení sedadla jistě záleží na druhu výbavy, ale v generelu máš pravdu, kolega při nasednutí na spolujezdce taky zachytil, ale při jeho rozměrech se snad ani nelze divit
A to zrychlení mi příjde možná spíše jako výhoda, jestli to není nastavené tak, že se motor zahřeje a pak až bude promptně reagovat na zrychlení. Ale to bych se rád sám poučil.
Subarákdejf - páka je jasná, co se týče otevírání nádrže a motoru máš naprostou pravdu, člověk aby se bál, že to utrhne, ale aspoň to nepotřebujem denně
Co se týče ergonomie interiéru, ovládání a rozdělení budíků já osobně nemám velkých námitek, přijde mi celkem intuitivní jen nechápu proč není ovládání "horního infotainmentu" trochu níž, bylo by to více po ruce. Dál mi vadí pitomé uchycení zadní značky jen jedním šroubek, dost do bouchá, musím to zkusit podlepit. A pak z originálního příslušenství naprosto na hlavu vyřešený koberec řidiče - nevím jak vy, ale já pokud mám botu na pedálu, tak se mi pata opírá o koberec, což mě pěkně štvalo, věčně od blata či písku - vyřešil sem dvěma rohožkami. A co mě taky vadí je tedy tristní špinění kamery po pár kilometrech když prší, a vůbec celého zadku. Také mám pocit, že je trošku měkký lak, ale to může být jen můj dojem. Chybí mi ukazatel aktuální spotřeby oproti celkové, ale dá se časem zvyknout i na ty grafy.
A reakce na předchozí:
Fleggy- prosím co myslíš tím de facto nefunkčním Bluetooth Handsfree??? Hluk od kol??? No mám navlas stejné pneu a tohle tedy říci nemůžu...já jsem opravdu naprostý laik, ale žádný nadměrný hukot sem neregistroval, tedy kromě dne kdy bylo 25C, to už jsem to slyšel, ale jinak moc ne a jezdím i hodně bez rádia...
Páka seřízení sedadla jistě záleží na druhu výbavy, ale v generelu máš pravdu, kolega při nasednutí na spolujezdce taky zachytil, ale při jeho rozměrech se snad ani nelze divit
A to zrychlení mi příjde možná spíše jako výhoda, jestli to není nastavené tak, že se motor zahřeje a pak až bude promptně reagovat na zrychlení. Ale to bych se rád sám poučil.
Subarákdejf - páka je jasná, co se týče otevírání nádrže a motoru máš naprostou pravdu, člověk aby se bál, že to utrhne, ale aspoň to nepotřebujem denně
- paveljirik
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 19, 2015 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Pavel Jiřík
- Bydliště: Praha
Re: Koupe Levorga - dotazy
To je pekny info, doufam, ze budou mit i ten 2.0 motor a muzu se jit picnout....;(honzaH píše:Ja ti k tomu vyberu prozradim jednu takovou podpultovou informaci ... Levorgy model 17 co nam zacnou dojizdet cca v zari budou mit EyeSight ...a tedy i ten zmineny adaptivni tempomat ... zatim ale neznam cenove navyseni ktere ale jiste bude ....
Odesláno ze zařízení MAVIPHONE
- paveljirik
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 19, 2015 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Pavel Jiřík
- Bydliště: Praha
Re: Koupe Levorga - dotazy
Aktualni spotrebu si muzes aktivovat v menu jako dalsi veci....Aischylos píše:Pokud jde jen o blacklist, tak zkusím taky
Co se týče ergonomie interiéru, ovládání a rozdělení budíků já osobně nemám velkých námitek, přijde mi celkem intuitivní jen nechápu proč není ovládání "horního infotainmentu" trochu níž, bylo by to více po ruce. Dál mi vadí pitomé uchycení zadní značky jen jedním šroubek, dost do bouchá, musím to zkusit podlepit. A pak z originálního příslušenství naprosto na hlavu vyřešený koberec řidiče - nevím jak vy, ale já pokud mám botu na pedálu, tak se mi pata opírá o koberec, což mě pěkně štvalo, věčně od blata či písku - vyřešil sem dvěma …
Odesláno ze zařízení MAVIPHONE
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 186
- Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Pavel Štach
Re: Koupe Levorga - dotazy
Tak to mi prosím poraď, rád se poučím a změním názor. Dlouhodobou spotřebu (B) v rámci trip samozřejmě v tom horním umím vyvolat, ale spotřebu která by se počítala od každého nastartování (celkového vypnutí???) - jen to uvítám.
- paveljirik
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 19, 2015 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Pavel Jiřík
- Bydliště: Praha
Re: Koupe Levorga - dotazy
Pri vypnutem autu zmackes motor start (bez pedalu aby motor nenaskocil).Tim padem mas auto v rezimu ON a pridrzis tlacitko ENTER na palubce na serizovani. Otevre se ti mnohem sirsi menu nez za jizdy a muzes stelovat plno veci.Aischylos píše:Tak to mi prosím poraď, rád se poučím a změním názor. Dlouhodobou spotřebu (B) v rámci trip samozřejmě v tom horním umím vyvolat, ale spotřebu která by se počítala od každého nastartování (celkového vypnutí???) - jen to uvítám.
Odesláno ze zařízení MAVIPHONE