Koupe Levorga - dotazy
Napsal: sob dub 02, 2016 8:22 pm
Zdravím místní osazenstvo,
celkem vážně přemýšlím nad koupí Levorga. Měl jsem testovací jízdu a musím říct, že jde o zajímavé svezení. Pravda je, že oproti mé současné Fabii 1.4 je pěkné a zajímavé téměř cokoliv. Ač teda musím přiznat, že šlape jak hodinky a krom pár drobných zádrhelů mě nikdy nenechala na holičkách, šlape jak hodinky, nebýt toho stáří.
Od Mazdy 3 (také pěkné svezení), přes mazdu 6 (testoval jsem pouze sedan, ač pokoukávám po kombi, ale svezení také pěkné, ač mi ta trojka přišla lepší, připadal jsem si v 6 jak v kokpitu letadla, moc místa) jsem dorazil k Subaru a zakoukal jsem se do Levorga. Oktavii jsem si zkoušel sestavit, ale štve mě přístup Škodovky, výbava, atp., takže Škodovku ne. Koukám převážně po kombících, líbí se mi. Žádné praktické důvody to nemá, prcka zatím nemaje, jen mam prostě rád, když bagáž hodím do kufru a nic se neválí na zadních sedadlech.
Oproti mazdě 6 mi přijde interier takový kompaktnější, cítím se v něm lépe, ale možná to je o zvyku. Motorově jsem testoval také stejné objemy, ač teda mazda nemá turbo, ale zase měla manuál. Manuál či automat, ani s jedním nemám problém, i když CVT u Subaru je zajimavé. Pohon všech kol je pěkný, ale ve měste ho zas tak nevyužiju, takže jej beru jako příjemný bonus, ale nikoliv kriterium, kuli kterému kupuji auto.
Vzhledově je mazda 3 i 6 (oba kombi) nádherné, opravdu se jim současné modely povedly, zamozrejmě 6tka je the best.
Levorg je klasicky subaroidni, mrzi mě, že pro denní svícení používají spodní klasická světla a nikoliv ty krasne ledky co maji v hlavnich světlech, velká škoda. To samé blinkry. Totálně "učurávám" z aktuálního provedení světlometů u mercedesu či audi, kdy se denní svícení střída s blinkrem. Ale ač Levorg není designový úlet, má v sobě něco zajímavého a líbí se mi. Možná to je to nasávání na haubně, možná zadek, ale prostě je pěknej.
Cena kriterium je, začal jsem u mazdy 3 a vybral si tu nejsilnější a vyšla by mě na cca 530k (víc jsem něchtěl, protože mě čeká hypoteka). Ale vzhledem k tomu, že mazda 6 je proste hezčí a člověk si chce udelat radost, tak jsem se přesvědčil, že 250k - 300k navic už neni tak strašné a začal jsem pokukovat po 6stce. A nasledně i po Subaru. Tak jako tak by bylo oboje na splátky, ale to by byla i ta mazda 3.
Co se týče výbavy, tak me u Subaru štve, že do EU nedodávají EyeSight. U mazdy je dobržďování, či parkovací radar v základu, mají tam i takovy pseudo head up. Co je pěkné, že Subaru ma implementovaný MirrorLink. Jinak oba Japonci maji v základu tunu věcí, což je pěkné. Výbavou jsou téměř podobné, až na ty asistenční technologie, tam je mazda lepší. Mazda umi i adaptivní tempomat, tam je Levorg uplně mimo.
Jízdně v souboji Mazda vs Subaru, tam jasně vede Subaru. Mazda je takové měkčí, má tendenci se naklánět. Levorg sedi. Co se týče hlučnosti, Mazda ok, motor neslyšno, tichoučko. Levorg take ok, motor tichej, pokud se dostane do otáček trošku piští, ale to i Mazda. Oproti mazdě mi v Levorgu přišel vyšší aerodynamickej hluk, ale možná to je jen pocit.
Spotřeba, 5.0 - 6.0 jako s fabii to nebude to je mi jasné, ale to by nebylo ani s Mazdou. Pravda 8 - 10l je trochu vic, ale zas tolik toho nenajezdim. Ročně najezdim tak 4-5k. Denně pravidelně nejezdím, po Praze je to smrt, takže radsi MHD. Spíše delší jízdy, chalupa, návštěvy, výlety. Na servisy jezdím spíše kuli časovým intervalům, než žebych najel požadovaný počet km .
Muj zásadní problem je, zda bych se neměl na Subaru radši vybodnout a jit do mazdy, nebo naopak. Subaru ani 4x4 jsem neměl, takže nevím co mě čeká.
Měl bych pár otázek:
- Jaké jsou vaše servisní náklady ? (malý a velký servis)
- Turbo, spojka, převodovka ? Vydrží, kdy tak očekávat výměnu ?
- Kde případně subaru koupit ? Byl jsem u Emil Frey, ale nečetl jsem tu příliš dobré reference. Nevypadají příliš na smlouvání o ceně. Co Carpenter ?
- Hraje u Levorga roli rozdílné sjíždění pneumatik ? Od kolegy mam informaci, že to vadí a musí se to hlídat, aby se nezatěžovala spojka na jednotlivých nápravách. U Emila Freye to ani nepotvrdili ani nevyvratili, což evokuje, že to tak asi je.
- Na jaké další náklady se případně připravit ?
Za jakoukoli radu budu vděčný ...
celkem vážně přemýšlím nad koupí Levorga. Měl jsem testovací jízdu a musím říct, že jde o zajímavé svezení. Pravda je, že oproti mé současné Fabii 1.4 je pěkné a zajímavé téměř cokoliv. Ač teda musím přiznat, že šlape jak hodinky a krom pár drobných zádrhelů mě nikdy nenechala na holičkách, šlape jak hodinky, nebýt toho stáří.
Od Mazdy 3 (také pěkné svezení), přes mazdu 6 (testoval jsem pouze sedan, ač pokoukávám po kombi, ale svezení také pěkné, ač mi ta trojka přišla lepší, připadal jsem si v 6 jak v kokpitu letadla, moc místa) jsem dorazil k Subaru a zakoukal jsem se do Levorga. Oktavii jsem si zkoušel sestavit, ale štve mě přístup Škodovky, výbava, atp., takže Škodovku ne. Koukám převážně po kombících, líbí se mi. Žádné praktické důvody to nemá, prcka zatím nemaje, jen mam prostě rád, když bagáž hodím do kufru a nic se neválí na zadních sedadlech.
Oproti mazdě 6 mi přijde interier takový kompaktnější, cítím se v něm lépe, ale možná to je o zvyku. Motorově jsem testoval také stejné objemy, ač teda mazda nemá turbo, ale zase měla manuál. Manuál či automat, ani s jedním nemám problém, i když CVT u Subaru je zajimavé. Pohon všech kol je pěkný, ale ve měste ho zas tak nevyužiju, takže jej beru jako příjemný bonus, ale nikoliv kriterium, kuli kterému kupuji auto.
Vzhledově je mazda 3 i 6 (oba kombi) nádherné, opravdu se jim současné modely povedly, zamozrejmě 6tka je the best.
Levorg je klasicky subaroidni, mrzi mě, že pro denní svícení používají spodní klasická světla a nikoliv ty krasne ledky co maji v hlavnich světlech, velká škoda. To samé blinkry. Totálně "učurávám" z aktuálního provedení světlometů u mercedesu či audi, kdy se denní svícení střída s blinkrem. Ale ač Levorg není designový úlet, má v sobě něco zajímavého a líbí se mi. Možná to je to nasávání na haubně, možná zadek, ale prostě je pěknej.
Cena kriterium je, začal jsem u mazdy 3 a vybral si tu nejsilnější a vyšla by mě na cca 530k (víc jsem něchtěl, protože mě čeká hypoteka). Ale vzhledem k tomu, že mazda 6 je proste hezčí a člověk si chce udelat radost, tak jsem se přesvědčil, že 250k - 300k navic už neni tak strašné a začal jsem pokukovat po 6stce. A nasledně i po Subaru. Tak jako tak by bylo oboje na splátky, ale to by byla i ta mazda 3.
Co se týče výbavy, tak me u Subaru štve, že do EU nedodávají EyeSight. U mazdy je dobržďování, či parkovací radar v základu, mají tam i takovy pseudo head up. Co je pěkné, že Subaru ma implementovaný MirrorLink. Jinak oba Japonci maji v základu tunu věcí, což je pěkné. Výbavou jsou téměř podobné, až na ty asistenční technologie, tam je mazda lepší. Mazda umi i adaptivní tempomat, tam je Levorg uplně mimo.
Jízdně v souboji Mazda vs Subaru, tam jasně vede Subaru. Mazda je takové měkčí, má tendenci se naklánět. Levorg sedi. Co se týče hlučnosti, Mazda ok, motor neslyšno, tichoučko. Levorg take ok, motor tichej, pokud se dostane do otáček trošku piští, ale to i Mazda. Oproti mazdě mi v Levorgu přišel vyšší aerodynamickej hluk, ale možná to je jen pocit.
Spotřeba, 5.0 - 6.0 jako s fabii to nebude to je mi jasné, ale to by nebylo ani s Mazdou. Pravda 8 - 10l je trochu vic, ale zas tolik toho nenajezdim. Ročně najezdim tak 4-5k. Denně pravidelně nejezdím, po Praze je to smrt, takže radsi MHD. Spíše delší jízdy, chalupa, návštěvy, výlety. Na servisy jezdím spíše kuli časovým intervalům, než žebych najel požadovaný počet km .
Muj zásadní problem je, zda bych se neměl na Subaru radši vybodnout a jit do mazdy, nebo naopak. Subaru ani 4x4 jsem neměl, takže nevím co mě čeká.
Měl bych pár otázek:
- Jaké jsou vaše servisní náklady ? (malý a velký servis)
- Turbo, spojka, převodovka ? Vydrží, kdy tak očekávat výměnu ?
- Kde případně subaru koupit ? Byl jsem u Emil Frey, ale nečetl jsem tu příliš dobré reference. Nevypadají příliš na smlouvání o ceně. Co Carpenter ?
- Hraje u Levorga roli rozdílné sjíždění pneumatik ? Od kolegy mam informaci, že to vadí a musí se to hlídat, aby se nezatěžovala spojka na jednotlivých nápravách. U Emila Freye to ani nepotvrdili ani nevyvratili, což evokuje, že to tak asi je.
- Na jaké další náklady se případně připravit ?
Za jakoukoli radu budu vděčný ...