Subaru Levorg - jak správně zajet

Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od u-geen »

no... k tem otackam u studenyho motoru, kolik je podle vas optimum? jezdim se studenym do kopce a ten motor nejaky otacky potrebuje, aby se netrapil a pri 2k mi prijde, ze se fakt trapi...
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Já bych to zase tak neprožíval. :811: :845: Prostě přiměřeně, aby to jelo a aby to třeba nevibrovalo kvůli příliš nízkým otáčkám.
Prát to hned na 5.000ot je samozřejmě blbost, ale rozhodně je lepší mít 3.000ot když motor půjde zcela lehce a v pohodě s odpovídající zařazenou rychlostí, než tam trápit motor při nesmyslně malých otáčkách. :-)
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Tak snad nebude prosinec příliš studený. Jinak auto už je na salonu (Comfort v tmavě šedé metalíze), ale slíbil jsem prodejci, že mu ho tam do konce listopadu nechám na čumendu.
BTW nevíte někdo, jak definitivně deaktivovat STOP-START systém? V manuálu celkem podrobně popisují, za jakých podmínek může motor vypnout a kdy ne (např. je zajímavé, že když máte vytočená kola, tak se motor údajně nevypne). Ale o vlivu na chlazení turba tam není ani zmínka.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od quickly »

Fleggy: podle mne SS nejde vypnout :655: . Určitě se SS neaktivuje při studeném motoru, když jede klimačka nebo když mám připnutý vozík, takže množná teplota turba do toho bude taky kecat - tady možná řeknou víc kluci s novým XT. Naučil jsem se stisknout brzdu tak na 60% a SS se neaktivuje. V zimě SS má vypnuto cca 30 vteřin, v létě cca 2 minuty (2 minuty jsou myslím maximum).
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

@quickly: Levorg má tlačítko na vypnutí SS, ale defaultní stav po nastartování je vždy SS ON :( Takže součástí předletové přípravy bude i vypínání SS. S tím turbem je to nějaké divné. O jeho dochlazování není v celém manuálu ani zmínky. Ale možná jsem to jen přehlédl.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od quickly »

Fleggy: plečka má taky tlačítko na vypnutí, ale musel by jsi ho stále vypínat. U plečky SS tolik nevadí, protože nemá turbo.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Kolben »

XT nemá start stop.


Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Když už jsme tak trochu odbočili od hlavního tématu, tak bych se ještě zeptal, k čemu je a jak vlastně funguje asistent rozjezdu do kopce. Při testovací jízdě mi stačilo používat el. ruční brzdu, která se po přidání plynu sama odbrzdila. Takže třeba ve svahu před přejezdem jsem normálně zastavil, zapnul ruční brzdu a sundal nohu z brzdy. Páka byla celou dobu v poloze D. Až vlak přejel, tak jsem jen šlápnul na plyn a bylo. Doufám, že to je běžný způsob použití ručky v kombinaci s AT :)
Sorry za tohle vyzvídání, ale dosud nikdy jsem neměl s AT tu čest (natož s CVT).
Uživatelský avatar
mati
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: úte lis 18, 2014 8:19 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Zilina

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od mati »

Start-stop je otravná funkcia aspoň pre mňa určite,treba si zvyknúť to vypínať.
Forester 2.0 CVT comfort MY 2014
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Když jsem se na to ptal ve dvou servisech, tak mi odpověděli, že SS trvale vypnout nejde.
Ale tebou zmiňovaná "předletová příprava" má háček..., vypíná se tlačítkem, jak už někdo psal, ale v tom případě ti bude trvale svítit oranžová kontrolka, že je SS vypnut, což není zrovna ideální stav. :839: :713: Chce to prostě trochu zvyku a podle situace to tlačítkem vypnout třeba před světelnýma křižovatkama při průjezdu městem..., a na výjezdu z města zase deaktivovat. No prostě zase jeden nesmysl přidaný do auta. :baseball: :baseball:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od u-geen »

Traveller píše:Prát to hned na 5.000ot je samozřejmě blbost, ale rozhodně je lepší mít 3.000ot když motor půjde zcela lehce a v pohodě s odpovídající zařazenou rychlostí, než tam trápit motor při nesmyslně malých otáčkách.
jo, tak to bychom se shodli :)
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Tak ještě 4 dny do mých prvních letošních Vánoc. Od pátku začnu brázdit silnice s Levorgem :)
Můžete mi prosím doporučit (nebo taky ne) tankování víceoktanového benzínu? Zatím jsem našel jenom informace, že pro nízkoobjemové turbomotory s přímým vstřikem (což Levorg splňuje) je takový benzín vhodný. A taky že je to jenom placebo a projeví se to hlavně v peněžence. Nebo to může motoru uškodit?
Konkrétně uvažuji o Verva 100.
Díky
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Uškodit motoru to určitě nemůže (aspoň si to myslím ::-DD: ), ale prakticky ničemu tím ani nepomůžeš. Víc ti to nepojede a jen to bude stát víc peněz. :811:
Z mého laického pohledu to vidím tak (jak jsme se učili kdysi ve škole..., no pár let už to je ::-DD: ), že oktanové číslo udává odolnost paliva/motoru proti klepání. Nemá to nic moc společného s výkonem apod., takže tím že tam naliješ palivo s o 5% vyšším oktanovým číslem, tak ti to samozřejmě nepojede o 5% lépe a výkon se taky o těch 5% nezvýší. :845: Navíc ty to budeš mít s automatem, kterážto převodovka by měla motor udržovat v optimálních otáčkách a ke klepání by tedy nemělo docházet. :811:
Ale možná to vidím špatně a někdo mě rychle opraví či doplní. :bp:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
OZP
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4313
Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Praha

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od OZP »

Ja bych rekl ze to bude popsano v navodu- tim bych se ridil.
Rozdil mezi N95 a Vervou 100 je cca 1.60 Kc/l, tedy 80Kc/nadrz. Je to na tobe.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017
/ OZP SUBARU Youtube
Uživatelský avatar
žužu
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 379
Registrován: pon zář 07, 2015 12:06 pm
Jméno a příjmení: Petr Kříž
Bydliště: Praha

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od žužu »

Já když jsem to zkoušel, tak mi vyšlo, že sice 100 oktanů stojí víc, ale zase na to víc ujedu. Takže nula od nuly.
Bral jsem benzín ale pouze u OMV.
Ale nějak moc pečlivě jsem to zase neměřil.
Subaru Outback 2,5 MT MY02 s FRT tlumiči
Odpovědět

Zpět na „Levorg“