Subaru Levorg - jak správně zajet

Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Zdravím vespolek. Asi to nepatří sem, ale... Během měsíce přejdu z Avensise s manuálem na Levorga a potřeboval bych poradit, jak takové auto s CVT nejlépe zajet. Používat volbu M a mít otáčky co nejvíc pod kontrolou, nebo prostě jezdit piánko v Intelligent režimu? A ještě přemýšlím o tom, že bych po prvních 2000km (nebo raději 1000km?) nechal preventivně vyměnit olej. Má taková výměna oleje vůbec smysl? Díky za tipy.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od quickly »

Ahoj Fleggy. vítek u nás v klubu :pr:
Fleggy píše:jak takové auto s CVT nejlépe zajet. Používat volbu M a mít otáčky co nejvíc pod kontrolou, nebo prostě jezdit piánko v Intelligent režimu?
Zkus nejdřív jezdit na I, automat sám nejlépe rozhodne o přeřazení. Pokud budeš chtít rychleji předjet, tak zkus double-kick-down (dvakrát rychle prošlápni plynový pedál a potom přidej tak na 80%). Jak se sžiješ s CVT, tak sám poznáš, zda je pro Tebe bude lepší I nebo M+řazení.
Fleggy píše: A ještě přemýšlím o tom, že bych po prvních 2000km (nebo raději 1000km?) nechal preventivně vyměnit olej. Má taková výměna oleje vůbec smysl? Díky za tipy.
Já jsem u plečky (forestík 2.0i-L CVT MY13 ) olej neměnil dřív, až při 15 tkm. Dřívější výměna ale ničemu nevadí.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Při testovací jízdě jsem nejdřív podřadil pádlem a pak na to šlápl. To mi celkem vyhovovalo :)
Během zajíždění by se asi neměl motor moc (nebo rychle) vytáčet, ale zase bych nerad z něho udělal lenivce. Zkrátka bych ocenil nějakou sdílenou zkušenost, jaký způsob se jiným lidem osvědčil s ohledem na CVT.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od quickly »

fleggy: mně se osvědčilo nejezdit delší dobu na tempomat a využívat větší škálu otáček. Při zajíždění není prý vhodné moc často jezdit nad 3000 otáček, ale je dobré občas CVT protáhnout v celé škále otáček. Nad 5000 otáček jsem se podíval až po ujetí 5 tkm. I když mám automat v šestihrnkovi, tak s CVT jsem se sžil po ujetí cca 40 tkm. To jsem najednou zjistil, že umí jet úplně jinak :811: :845: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Kolben »

Jestli Te to uklidní, tak já nezajizdel vůbec. Jezdil sem s tím normálně. Po 5000km jsem vyměnil olej. Teď se blizim k 60.000km a motor je to nejlepší na celém autě. Maka jako čert a nevezme si ani kapku oleje. Pravdou tedy je, ze do dvou tisíc km jsem velice málo přepinal na nebo [#S]. To bylo tak jediný omezeni který jsem dodržel.


Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Mareka »

Ad kick-down: když jsem minulý týden Levorga zkoušel, ptal jsem se prodejce zda ho mám používat pro rychlejší akceleraci. Konstatoval že u Levorga už to není třeba - prý se to řeší sešlápnutím plynu asi na 75% a auto pochopí a zrychlí. Párkrát jsem to zkusil a zdálo se mi že auto na 1.6ku celkem reagovalo (ale s AT moc zkušeností pro porovnání nemám a auto mělo najeto 40 km).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Kolben »

Kick-down ma svoji hlavu. U mě v 99% pochopí na první šlápnutí, ze chci jet. V tom jenom procentu mu nepomůže vůbec nic. Proste se mu nechce. Ani dvojklik ani milion klik nepomůže. Stačí pak dat plném plyn a přepnout na jiný režim než inteligent a auto se probere a jede.


Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Díky za informace. Já jsem podřazoval pádlem, když jsem se chystal na rychlé předjetí v krátkém "okně". Abych nemusel čekat, než auto zareaguje na sešlápnutý pedál (i když Levorg reaguje docela živě, ta prodleva je cítit). Nebo místo podřazení stačí přepnout z I na S, aby se motor dostal do otáček. Eventuálně zkombinovat oboje :)
@Kolben: jezdit normálně bez divočení je můj plán na první tisíce km. Jen jsem si nebyl jistý, jak s otáčkami, když je to CVT. Už se na to zajíždění těším :)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11883
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

K zajetí auta má 100 hlav 100 názorů. :845: Prostě to chce tak nějak v klidu a postupně přidávat po ujetí pár tisíc km. A ze začátku se možná vyhýbat dálnici, aby motor dlouho neběžel ve stejných otáčkách. Ale v obchodě ti určitě řeknou, že zajíždět není nějak moc potřeba. :845: Každopádně vítej a napiš co a jak hned jak budeš mít auto v rukách. :850:
Což mi připomíná, že by adminové pomalu mohli založit novou sekci pro LEVORG neboť vás tu asi za chvíli bude více. :-)
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od kiti »

Hlavní je nedržet motor ve stejných otáčkách. Myslím si, že od doby co byly staré motory (jsem 20 let mimo obor) se až tak moc nezměnilo v záběhu. Ano jsou jiné technologie, moderní mašiny s lepší tolerancí a povrchové úpravy ale sednout si prostě MUSÍ. Nevytáčet studený a nechat pracovat v provozních otáčkách bez prudkého zatížení do 2/3 a po zajetí jej hezky občas vytočit.

A častější výměna oleje je jen a jen dobře. Nový olej má přece ty nejlepší vlastnosti, které se provozem ztrácí.



Přeju super zážitky a piš a piš veškeré poznatky.


Květoš
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od VDC »

Pod to co napsal Kiti bych se podepsal. Nikdy mě nikdo nepřesvědčí o tom, že nový motor není třeba zaběhnout. Prostě se chovat prvních pár tisíc rozumně.

O chování ke studenému motoru se netřeba vyjadřovat. To předpokládám každý ví, že zatěžovat studený motor je to nejhorší, co se mu může udělat...

S motorem je to jako s člověkem. Mladýho člověka, když zvedneš z postele a přinutíš ho běžet, tak to zvládne. Ale čím je starší, tím pomalejší rozjezd potřebuje...

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Kolben »

Zrovna ke studenemu motoru se treba subaru (snad jako jedina auto) chova jako prase. A nejhorsi na tom je, ze se to neda ovlivnit. Takze ono se clovek muze snazit jak chce, ale techniku proste ojebat nejde. Pro neznale auto po startu se studenym motorem bezi na 2000 otacek (pro ten motor to musi byt fakt super, jeli venku -20cet). Az kdyz se krapanek prohreje, tak to klesne na cca 800ot. To same ted v mrazech kuli rychlejsimu prohrati motor neodradi nahoru a toci behem jizdy vzdy mezi 2200 az 3000 otackama. Padla na to nepomuzou. Dyzl tocil taky vic, ale tam diky manualni prevodovce slo otacky behem jizdy snizit. S CVT to proste nejde. Tak to auto neni uplne blby a nejde prepnout napr #S kdyz je studeny. V tahlych kopcich abys nemusel pridavat(mackat naplyn) si CVT stejne "podradi" a otacky vzrostou a opet s tim nic neudelas. Nedrzet s CVT motor ve stejnych otackach je opet zbozne prani, po ohrati se v 90% provozu bude motor povalovat pod 2000 otacek. Za me jezdi normalne, nehon to studeny a nelitej na max. ALE je mozny, ze to u 1.6ky bude jinak.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od VDC »

Jo to je pravda, že volnoběžný otáčky u studenýho boxeru jsou vyšší, než u asi většiny řadových motorů. Ale to je věc, kterou lze ovlivnit jen instalací nezávislýho topení. Ale obecné doporučení vždycky bylo, u studeného motoru nepřekračovat zbytečně 2000 otáček, tak možná to mají nastavený proto. :-)


Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2171
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od parabolD »

Ono 2000 otáček naprázdno je něco jinýho než pod zátěží, chápu že chtějí rychle dostat olej tam kde má být a možná je menší zlo to točit naprázdno na 2 než to dusit při 800... jinak na tribece stačí lehce tuknout do pedálu a otáčky sleti na cca 1200

Odesláno z mého Passport pomocí Tapatalk
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ve skodovce maji vsichni oautovany zamestnanci (tedy vic nez 500 lidi pokud si pamatuju spravne) novy sluzebni auto kazdych 6 mesicu a ze by se nekdo trapil nejakym zajizdenim? Ani boha...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Levorg“