Subaru Levorg - jak správně zajet

Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

Já o Verva 100 neuvažuju kvůli výkonu, ale kvůli aditivům, které to obsahuje. To, co slibují, sice vypadá skoro jako zázrak, ale na druhou stranu jsem dosud s naftou od Benziny neměl jediný problém (na rozdíl od jiné známé značky), tak bych jim chtěl zůstat věrný i po přechodu na benzín.
V technických parametrech jsem našel doporučené palivo BA95, minimálně 95 okt. Z toho (možná chybně) vyvozuji, že vyšší oktany by mu neměly vadit.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Kolben »

Vadit urcite nevadi. Prinos je diskutabilni.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Jak jsem řekl. Určitě nevadí..., ale je to k ničemu. :811: :811: :811:
Možná bych zauvažoval cestou vlastní aditivace paliva. Spousta lidí tu používá Millers oils a dost dobrý je prý i od VIFu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od dethroned »

tak pozor, vyšší oktanové číslo, zvlášť u turbo motoru, může hodně pomoct na výkonu. záleží na podmínkách. rozohodující je teplota. a jelikož ten motor používá intercooler vzduch-vzduch, tak v létě při malých rychlostech může nastat problém s příliš vysokou teplotou nasávaného vzduchu do válce (stlačený vzduch se dostatečně neochladí v intercooleru). tím se posouvá hranice klepání a ecu začne měnit předstih, což se odrazí na výkonu. v případě použítí vyššího oktanového čísla je rezerva vůči klepání vyšší.
takže za mě ano, v létě má rozhodně smysl jezdit na palivo s vyšším oktanovým číslem.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Když myslíš?!? :bp: :bp: :bp: :845: Určitě se shodneme na tom, že odolnost vůči klepání je vyšší. :850: Ale jestli je to potřeba zrovna u tohoto motoru, to fakt nevím?!? :655: Zvlášť když dle testu benzínů. který tu asi před rokem běhal po fóru, mají více méně všechny 95 okt. benzíny prodávané u nás okolo 96 - 97 okt.
A "skoro" osobní zkušenost je taková, že brácha když měl kdysi vozidlo nejmenované značky, které bylo primárně konstruováno pro US trh a tudíž bylo doporučeno palivo min. 91 okt, tak mu to vždycky jelo daleko lépe na 91 okt benzín (občas se dal a snad ještě dá sehnat) než na standardní 95 okt benzín. :670:
Ale každý svého štěstí strůjcem. ::-DD: Abych parafrázoval právnické pravidlo..., 10 lidí 11 názorů. ::-DD: A určitě je pravda, že to motoru nijak neuškodí!!
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Slavek_xxx »

IMHO to u foukanych (nebo vysokokompresnich) motoru smysl ma, u standardnich 10:1 jsou to vyhozeny prachy. A stooktanovy benziny maji jeste jeden bonus, coz je syntenticka "bioslozka" ETBE namisto standardni MTBE.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

No jak to vidím, tak se budu držet obyčejného naturalu 95. Díky všem za užitečné názory.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od dethroned »

tak je potřeba zmínit, že čím vyšší přeplňovací tlaky, tím vyšší náchylnost na klepání. tento motor má litrový výkon skoro 80 kw, což už není uplně málo. k tomu se přidává chlazení stl. vzduchu vzduchem, takže bych to už neviděl v tak "bezpečné" zóně. prostě v některých specifických situacích může ecu snižovat předstih, což znamená -> nižší teplotu spalování -> menší účinnost na turbíně -> menší plnící tlak -> nižší výkon
jen tím chci říct, že u těchto malých turbo motorů už oktanové číslo benzínu může být poznat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Trochu sem pohledal a v technická sekce/palivo/kvalita PHM na straně 33 je Quicklym vložené "pdf" s testem 95 okt benzínů, kdyby tě to zajímalo. Nějak se mi nezadařilo umístit sem odkaz. :655: :10125: ::-DD:
Ono je v tom vlákně vůbec spousta informací o palivech, aditivaci apod.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od catana »

Traveller píše:Trochu sem pohledal a v technická sekce/palivo/kvalita PHM na straně 33 je Quicklym vložené "pdf" s testem 95 okt benzínů, kdyby tě to zajímalo. Nějak se mi nezadařilo umístit sem odkaz.
Ono je v tom vlákně vůbec spousta informací o palivech, aditivaci apod.
Link primo na zminovane pdf:
http://subarufanclub.cz/forum/download/ ... p?id=20433
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Šikula!!! Ď. :supeer: :supeer: :supeer:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od suubaru »

Fleggy: gratuluji k přechodu nafta-benzín.
Za mě jednoznačně tankovat prémiové benzíny (verva 100, OMV apod.) Znamená to pro mě zvýšenou jistotu, že je benzín nepančovaný, údajně vařený z "neruské" ropy. Dneska je benzín levný jak nikdy v historii, bych vyšší cenu neřešil.
Malá rada u předávky vozu: zkontrolovat množství motorového oleje, ještě v salónu. Třeba budeš mít oleje nad míru, jako se to stalo mě. Budu odsávat.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Fleggy »

catana, Traveller: díky za to pdf a info o tom vláknu.
Suubaru: to je zajímavé. Kontrolu oleje si nechám předvést v rámci předávacího školení. Ohledně Verva 100 - pokud opravdu má pozitivní vliv na stav a životnost motoru/vstřiků, tak ho vyzkouším. O výkon mi nejde (jsem klidný řidič, žádný závodník), ale rád se o svoje věci starám jako o vlastní :)
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1290
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od kwt2000 »

Dnes jsem narazil na článek porovnávající benzíny s různým oktanovým číslem: http://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-be ... boxsloupec
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - jak správně zajet

Příspěvek od Traveller »

Zajímavý článek. I když tedy bez hlubokosáhlé a vědecké metodiky, jak sami říkají. :845: Ale o něčem to trochu vypovídá.
Takže se vrátím o pár příspěvků výše, kde jsem psal, že když je pro auto předepsáno 95okt, tak není celkem žádný důvod pro to lít tam něco dražšího jako 100okt OMV. Prostě to není STI, tak se s tím smiřte. :713: :713:
No a kdybys tomu chtěl jóóó dopřát, tak tam lij aditiva třeba od Millerse, jako já, nebo od WIFu a příjde tě to na zlomek ceny 100okt benzínu. :811: :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „Levorg“