Subaru Levorg - jak správně zajet
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
no... k tem otackam u studenyho motoru, kolik je podle vas optimum? jezdim se studenym do kopce a ten motor nejaky otacky potrebuje, aby se netrapil a pri 2k mi prijde, ze se fakt trapi...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Já bych to zase tak neprožíval. :811: :845: Prostě přiměřeně, aby to jelo a aby to třeba nevibrovalo kvůli příliš nízkým otáčkám.
Prát to hned na 5.000ot je samozřejmě blbost, ale rozhodně je lepší mít 3.000ot když motor půjde zcela lehce a v pohodě s odpovídající zařazenou rychlostí, než tam trápit motor při nesmyslně malých otáčkách.
Prát to hned na 5.000ot je samozřejmě blbost, ale rozhodně je lepší mít 3.000ot když motor půjde zcela lehce a v pohodě s odpovídající zařazenou rychlostí, než tam trápit motor při nesmyslně malých otáčkách.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Tak snad nebude prosinec příliš studený. Jinak auto už je na salonu (Comfort v tmavě šedé metalíze), ale slíbil jsem prodejci, že mu ho tam do konce listopadu nechám na čumendu.
BTW nevíte někdo, jak definitivně deaktivovat STOP-START systém? V manuálu celkem podrobně popisují, za jakých podmínek může motor vypnout a kdy ne (např. je zajímavé, že když máte vytočená kola, tak se motor údajně nevypne). Ale o vlivu na chlazení turba tam není ani zmínka.
BTW nevíte někdo, jak definitivně deaktivovat STOP-START systém? V manuálu celkem podrobně popisují, za jakých podmínek může motor vypnout a kdy ne (např. je zajímavé, že když máte vytočená kola, tak se motor údajně nevypne). Ale o vlivu na chlazení turba tam není ani zmínka.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Fleggy: podle mne SS nejde vypnout :655: . Určitě se SS neaktivuje při studeném motoru, když jede klimačka nebo když mám připnutý vozík, takže množná teplota turba do toho bude taky kecat - tady možná řeknou víc kluci s novým XT. Naučil jsem se stisknout brzdu tak na 60% a SS se neaktivuje. V zimě SS má vypnuto cca 30 vteřin, v létě cca 2 minuty (2 minuty jsou myslím maximum).
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
@quickly: Levorg má tlačítko na vypnutí SS, ale defaultní stav po nastartování je vždy SS ON :( Takže součástí předletové přípravy bude i vypínání SS. S tím turbem je to nějaké divné. O jeho dochlazování není v celém manuálu ani zmínky. Ale možná jsem to jen přehlédl.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Fleggy: plečka má taky tlačítko na vypnutí, ale musel by jsi ho stále vypínat. U plečky SS tolik nevadí, protože nemá turbo.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
XT nemá start stop.
Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Když už jsme tak trochu odbočili od hlavního tématu, tak bych se ještě zeptal, k čemu je a jak vlastně funguje asistent rozjezdu do kopce. Při testovací jízdě mi stačilo používat el. ruční brzdu, která se po přidání plynu sama odbrzdila. Takže třeba ve svahu před přejezdem jsem normálně zastavil, zapnul ruční brzdu a sundal nohu z brzdy. Páka byla celou dobu v poloze D. Až vlak přejel, tak jsem jen šlápnul na plyn a bylo. Doufám, že to je běžný způsob použití ručky v kombinaci s AT
Sorry za tohle vyzvídání, ale dosud nikdy jsem neměl s AT tu čest (natož s CVT).
Sorry za tohle vyzvídání, ale dosud nikdy jsem neměl s AT tu čest (natož s CVT).
- mati
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 106
- Registrován: úte lis 18, 2014 8:19 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Zilina
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Start-stop je otravná funkcia aspoň pre mňa určite,treba si zvyknúť to vypínať.
Forester 2.0 CVT comfort MY 2014
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Když jsem se na to ptal ve dvou servisech, tak mi odpověděli, že SS trvale vypnout nejde.
Ale tebou zmiňovaná "předletová příprava" má háček..., vypíná se tlačítkem, jak už někdo psal, ale v tom případě ti bude trvale svítit oranžová kontrolka, že je SS vypnut, což není zrovna ideální stav. :839: :713: Chce to prostě trochu zvyku a podle situace to tlačítkem vypnout třeba před světelnýma křižovatkama při průjezdu městem..., a na výjezdu z města zase deaktivovat. No prostě zase jeden nesmysl přidaný do auta.
Ale tebou zmiňovaná "předletová příprava" má háček..., vypíná se tlačítkem, jak už někdo psal, ale v tom případě ti bude trvale svítit oranžová kontrolka, že je SS vypnut, což není zrovna ideální stav. :839: :713: Chce to prostě trochu zvyku a podle situace to tlačítkem vypnout třeba před světelnýma křižovatkama při průjezdu městem..., a na výjezdu z města zase deaktivovat. No prostě zase jeden nesmysl přidaný do auta.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
jo, tak to bychom se shodliTraveller píše:Prát to hned na 5.000ot je samozřejmě blbost, ale rozhodně je lepší mít 3.000ot když motor půjde zcela lehce a v pohodě s odpovídající zařazenou rychlostí, než tam trápit motor při nesmyslně malých otáčkách.
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Tak ještě 4 dny do mých prvních letošních Vánoc. Od pátku začnu brázdit silnice s Levorgem
Můžete mi prosím doporučit (nebo taky ne) tankování víceoktanového benzínu? Zatím jsem našel jenom informace, že pro nízkoobjemové turbomotory s přímým vstřikem (což Levorg splňuje) je takový benzín vhodný. A taky že je to jenom placebo a projeví se to hlavně v peněžence. Nebo to může motoru uškodit?
Konkrétně uvažuji o Verva 100.
Díky
Můžete mi prosím doporučit (nebo taky ne) tankování víceoktanového benzínu? Zatím jsem našel jenom informace, že pro nízkoobjemové turbomotory s přímým vstřikem (což Levorg splňuje) je takový benzín vhodný. A taky že je to jenom placebo a projeví se to hlavně v peněžence. Nebo to může motoru uškodit?
Konkrétně uvažuji o Verva 100.
Díky
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Uškodit motoru to určitě nemůže (aspoň si to myslím ::-DD: ), ale prakticky ničemu tím ani nepomůžeš. Víc ti to nepojede a jen to bude stát víc peněz. :811:
Z mého laického pohledu to vidím tak (jak jsme se učili kdysi ve škole..., no pár let už to je ::-DD: ), že oktanové číslo udává odolnost paliva/motoru proti klepání. Nemá to nic moc společného s výkonem apod., takže tím že tam naliješ palivo s o 5% vyšším oktanovým číslem, tak ti to samozřejmě nepojede o 5% lépe a výkon se taky o těch 5% nezvýší. :845: Navíc ty to budeš mít s automatem, kterážto převodovka by měla motor udržovat v optimálních otáčkách a ke klepání by tedy nemělo docházet. :811:
Ale možná to vidím špatně a někdo mě rychle opraví či doplní. :bp:
Z mého laického pohledu to vidím tak (jak jsme se učili kdysi ve škole..., no pár let už to je ::-DD: ), že oktanové číslo udává odolnost paliva/motoru proti klepání. Nemá to nic moc společného s výkonem apod., takže tím že tam naliješ palivo s o 5% vyšším oktanovým číslem, tak ti to samozřejmě nepojede o 5% lépe a výkon se taky o těch 5% nezvýší. :845: Navíc ty to budeš mít s automatem, kterážto převodovka by měla motor udržovat v optimálních otáčkách a ke klepání by tedy nemělo docházet. :811:
Ale možná to vidím špatně a někdo mě rychle opraví či doplní. :bp:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Ja bych rekl ze to bude popsano v navodu- tim bych se ridil.
Rozdil mezi N95 a Vervou 100 je cca 1.60 Kc/l, tedy 80Kc/nadrz. Je to na tobe.
Rozdil mezi N95 a Vervou 100 je cca 1.60 Kc/l, tedy 80Kc/nadrz. Je to na tobe.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- žužu
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 379
- Registrován: pon zář 07, 2015 12:06 pm
- Jméno a příjmení: Petr Kříž
- Bydliště: Praha
Re: Subaru Levorg - jak správně zajet
Já když jsem to zkoušel, tak mi vyšlo, že sice 100 oktanů stojí víc, ale zase na to víc ujedu. Takže nula od nuly.
Bral jsem benzín ale pouze u OMV.
Ale nějak moc pečlivě jsem to zase neměřil.
Bral jsem benzín ale pouze u OMV.
Ale nějak moc pečlivě jsem to zase neměřil.
Subaru Outback 2,5 MT MY02 s FRT tlumiči