Subaru Levorg - všeobecně

Odpovědět
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Bude třeba si to projet a srovnat s aktuálním 1.6DIT, ale že to bude pomalejší, je jasné.
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od MKo »

Zena ma ten motor v XV. V nom sa s tym jazdi prijemne, ale v porovnani s 1.6T v levorgu je letargickejsi. Ano, moze byt dane aj inym nastavenim CVT. Pre mna je to motor na pohodove jazdenie bez pozoadaviek na dynamickejsie spravanie.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Znám ho taky z XV a z Forestera. Pro Forestera mi to přijde tak, že pokud ti jde o klidnou jízdu a občas se "pokusit" o předjetí, jde to (nejlíp na S režim), v XV je to celkem překvapivě živé - 17 proti 18 Foresteru kola a taky je Forester větší a těžší, takže bude to třeba v Levorgu projet a uvidí se, ale teď už to za mě auto s nádechem sportovna prostě nebude, bude to "další" "rodinný" kombík s automatem, kterých je...ano, bude mít Boxera a 4x4...

Protože pokud se tolikrát psalo, že podvozek má bohatě na silnější motor, co se bude psát teď??? Podvozek je už v cíli a motor dorazí na večeři?
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

MKo píše:Zena ma ten motor v XV. V nom sa s tym jazdi prijemne, ale v porovnani s 1.6T v levorgu je letargickejsi. Ano, moze byt dane aj inym nastavenim CVT. Pre mna je to motor na pohodove jazdenie bez pozoadaviek na dynamickejsie spravanie.
Dle popisu dole má žena teď nové XV, tedy druhou generaci. A domnívám se, že v tom novém Levorgu to bude stará dobrá akorát že dynamicky nevýrazná FB20 s nepřímým vstřikem. Tedy motor jako byl doteď v atmo Foresterech nebo jedničkovým XV.
Jinými slovy, dynamicky to bude zase někde jinde, už ta 1,6 DIT byla tak tak...no akorát, na tenhle ten typ vozu...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Aha, tak to jsem byl tak hloupý, že jsem považoval motory ve Foresteru a XV za obdobné - Forester je 12/2016 , XV 2/2017 .
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od MKo »

FB20 sme mali tiez v starom XV, a pri prechode do noveho je pravda, ze sa novy zdal o nieco zivsi ale obrovsky rozdiel v tom nebol. Ale opat aj tu hra rolu CVT, kde v novom XV je novsia, inak sprevodovana, inak sw nastavena.
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

Aischylos píše:Aha, tak to jsem byl tak hloupý, že jsem považoval motory ve Foresteru a XV za obdobné - Forester je 12/2016 , XV 2/2017 .
Ano, pokud jde o XV 2/2017, tak to jsou stejné motory s Fozzym, tedy klasická FB20 s nepřímým vstřikem. Až u druhé generace XV, tedy u XV na nové platformě, které přišlo koncem roku 2017 na náš trh, tak tady má motor o 6 koní víc a především jde o přímý vstřik do válců, ačkoliv jde stále o atmosféru bez turba. Tento motor (s označením FB20D) musel díky emisím, Euro 6d Temp, skončit...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Tak přece jsou stejné, tak pak platí co jsem říkal, do XV celkem dostačuje, ale pro Forestera už to opravdu není nic moc, musí se opravdu hodně točit a neříkám, že to nejede, ale je to na něj už opravdu celkem málo, je nutná klidná jízda, pak v pohodě.
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

Aischylos píše:Tak přece jsou stejné...
Ano u tebou zminovane 2/2017.Ja reagoval na "Mko"ovo MY 2018,tedy druhou gen. XVcka...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
PetrAT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: pon dub 10, 2017 9:52 am
Bydliště: Beskydy

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PetrAT »

Forester 0-100 10,6sec. 1560 kg (verze MT)
XV 0-100 10,4 1520
Levorg 1630 (se mi ani nechce věřit že to je tak těžké ??)
.
Levorg s 2.0L atmosférou bude stejná zdechlina jako SJéčko
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Není co dodat, bude to další "rodinné kombi" v davu (byť pěkné), designovka pro milovníky značky s motorem pro klidné řidiče a hlavní výhoda bude 4x4 a plochý motor (CVT neberu jako výhodu, k takovému motoru už asi manuál fakt nebude nutný byť zase ubere dynamiku)...upřímně jinak nevím co by to mohlo nabídnout jako výraznou výhodu oproti konkurenci.
Aischylos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 186
Registrován: čtv úno 25, 2016 1:00 pm
Jméno a příjmení: Pavel Štach

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Aischylos »

Není co dodat, bude to další "rodinné kombi" v davu (byť pěkné), designovka pro milovníky značky s motorem pro klidné řidiče a hlavní výhoda bude 4x4 a plochý motor (CVT neberu jako výhodu, k takovému motoru už asi manuál fakt nebude nutný byť zase ubere dynamiku)...upřímně jinak nevím co by to mohlo nabídnout jako výraznou výhodu oproti konkurenci.
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

Aischylos píše:Není co dodat, bude to další "rodinné kombi" v davu (byť pěkné), designovka pro milovníky značky s motorem pro klidné řidiče a hlavní výhoda bude 4x4 a plochý motor (CVT neberu jako výhodu, k takovému motoru už asi manuál fakt nebude nutný byť zase ubere dynamiku)...upřímně jinak nevím co by to mohlo nabídnout jako výraznou výhodu oproti konkurenci.
dynamike by ešte mohli pomôcť vhodným stálym prevodom ... ak dovolia emisie

prečo sa to deje?
...podľa mňa v tom hrá úlohu viac faktorov... príliš časté zmeny v EU legislatíve, ktoré ešte zrýchlili rôzne loby a emisné, či iné podvody Deutche Automobile grup(takto som ich nazval ), zastúpenie Subaru v podobe dvoch najsilnejších trhov reprezentované Emilom Frejom(neviem či má aj nejaké korene v Česku?) a ích cenová politika(špecialitka pre východ EU oklieštene modely čo sa výbavy týka so základným 1,6 MPi, čo by nebola až taká tragédia, keby bol aj s manuálnou prevodovkou )... a dovozná vzdialenosť z JPN do EU, ak si niečo objednáš, trvá v lepšom prípade 1/2 roka a k tomu ešte kopec iných zádrheľov typu, celý EU trh predá toľko čo jeden lepší predajca v US, CA ... okrem Nemeckých, SWISS a čiastočne CR nedostaneš zľavu "my si na zákazníka počkáme" aj tak dovezú až o tri až šesť mesiacov :-)

výsledok- nové XV 1.6i v základnej výbave na Slovensku 30tis€ (v CR sa dal Levorg v Comfort výbave aj o 3tis lacnejšie...) XV v US s dvojlitrom v Premium výbave pod 20tis USĐ...
V EU zostane orezaná ponuka na 3 motory XV-1.6(na svoj objem slušný motor, len by to chcelo aspoň prevodovku s pádlami ako je s 2.0i)
Levorg a Forester 2.0i
Outback 2.5i

keď som na jeseň hovoril s predajcom v Brne aj 1.6DIT v Levorgu po úprave vstrekovania mal spĺňal novú normu bez filtra pevných častíc (do konca sa hovorilo o 1.8 DIT (*_^) |,,,, )

... len EF by museli platiť homologizáciu na ďalší motor a prečo, keď v SK predá predajca v priemere možno 1 Levorg na 1/2 roka(v tom zarátané aj tých 50% predaných v iných štátov EU a individuálne dovezených na Slovensko... u niektorých predali 1 Levorg za celé tri roky dovozu :-/ )
S cenou neurobia nič, lebo nové sa kupujú hlavne Outbacky, Forestre a XV na firmy či živnosť, kde väčšinou bez DPH... a to už je úplne iná cena

kým v Škodováckom servise makajú na dve smeny každý deň od 8:00 do 22:00 a v sobotu do 15:00 (možno je to o poruchovosti :-) - len kým mi v Škodovke v rámci príjmu vytlačili protokol s postupom a rozsahom prác viazaný k počtu km a k VIN... v Subaru som musel upozorniť a aj tak to nebolo jasne stanovené, resp. každý mechanik pochopil po svojom...žiadosť kontrolu hrdzavenia, resp. na prevenciu statočne odignorovali, hlavne, že v zadnej časti servisnej knižky by to podľa mňa mali každý rok potvrdiť kvôli záruke ...) v SK v niektorých Subaru servise už o 16:30 ticho a tma, max v "šourume " zíva jeden predajca so servisným technikom a čakajú, kedy bude konečne 17:00, aby mohli zavrieť "búdu" (ale aj tam pracujú šikovní technici - aby to nevyznelo dohonestujúco)

SK navýšenie predaja za posledné 2-3 roky o viac ako 100% ostatné trhy v EU to isté - tak ako chcete zmeny... a prečo?? a potom v diskusii pod jedným článkom padla poznámka, pozdraví jeden z desiatich... a tí deviati pozerajú, že čo ten blbec kýva?? <:-<
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

feroj píše: … keď som na jeseň hovoril s predajcom v Brne aj 1.6DIT v Levorgu po úprave vstrekovania mal spĺňal novú normu bez filtra pevných častíc (do konca sa hovorilo o 1.8 DIT ) ...
Jako, že by na stávajícím motoru změnili přímovstřik na sekvenční vícebodovku jako u WRX? Nebo jej přidali a byla by to kombinace přímého a nepřímého vstřiku jako u BRZ, akorát že teda s turbem??? 8() :-/
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

PeteBiggy píše:
Jako, že by na stávajícím motoru změnili přímovstřik na sekvenční vícebodovku jako u WRX? Nebo jej přidali a byla by to kombinace přímého a nepřímého vstřiku jako u BRZ, akorát že teda s turbem???
nie skôr myslím, že len premapovaním... Lexus asi nedovolí použitie jeho vstrekovania do iného modelu okrem BRZ a ešte keď Toyota GT86 sa moc nepredáva
Odpovědět

Zpět na „Levorg“