Subaru Levorg - všeobecně
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 97
- Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
- Jméno a příjmení: Pavel Smolák
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Proplétat se okreskami je stejně nejlepší za použití pádel, ne?
Ad spotřeba: dlouhodobou jsem ustálil na 9,6 a považuji to za veliký úspěch. Ale je fakt, že relativně dost najezdím po Praze a tam to skáče samo, a taky po dálnicích, kde na nějaký ekonomický mód prostě nemám trpělivost.
Ad atmosféra: já bych trpělivě vyčkal, co se tam nakonec objeví - třeba atmosféry od Mazdy jsou docela fajn. Ale samozřejmě, pokud by měl jít výkon dolů, to by bylo zlo...
Ad spotřeba: dlouhodobou jsem ustálil na 9,6 a považuji to za veliký úspěch. Ale je fakt, že relativně dost najezdím po Praze a tam to skáče samo, a taky po dálnicích, kde na nějaký ekonomický mód prostě nemám trpělivost.
Ad atmosféra: já bych trpělivě vyčkal, co se tam nakonec objeví - třeba atmosféry od Mazdy jsou docela fajn. Ale samozřejmě, pokud by měl jít výkon dolů, to by bylo zlo...
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Subaru Outback MY2017
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16114
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Zkus na "I" double-kick-down = dvakrát za s sebou prošlápnout a dát plyn na 80%. Funguje mi to na SpecB, na SJ v "I" režimu a u 3.6 v "I" režimu. SJ s "S" má dost přidání stejné chování jako DKD, u 3.6 v "S" DKD vůbec nefunguje
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Dane, nevím, jestli se kluk ve všech těch zkratkách vyzná.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
No to brždění je o zvyku. Jezdil jsem teď přes 8 let s tempomatem, který z kopce nebrzdil ani podřazováním, a nikdy mi to nijak nevadilo. Když jsem potřeboval držet rychlost, tak jsem si podřadil sám...
Tak teď tempomat z kopce vypínám a pak si ho znovu zapnu... Přijde mi zbytečné nejprve hoblovat brzdy, a pak jet celý protější kopec pod plynem...
Škoda, že se tohle nedá někde nastavit, jak to komu vyhovuje... :(
Tak teď tempomat z kopce vypínám a pak si ho znovu zapnu... Přijde mi zbytečné nejprve hoblovat brzdy, a pak jet celý protější kopec pod plynem...
Škoda, že se tohle nedá někde nastavit, jak to komu vyhovuje... :(
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Mně ta starší logika vyhovovala. V obci jsem nastavil 50km/h, při výjezdu jsem tempomat zrušil a před další obcí zase obnovil. Protože jezdím skoro pořád ty samé trasy, tak už jsem to měl v oku a brzdy skoro vůbec nepoužíval. Když v MY18 dám ve 100km/h resume na 50km/h, což se mi vzácně stane, tak to začne dost brzdit. Plus vedlejší efekt, že pak vypadám jako debil
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Přesně. :DFleggy píše:Plus vedlejší efekt, že pak vypadám jako debil
Nebrzdí to až když je rozdíl jen nějakých 5-6 km/h oproti nastavené rychlosti... Takže s vypnutým tempomatem sundám nohu z plynu, nechám to zpomalit, a někde mezi 57 a 52 zapnu tempomat (mívám to nastavené na 52-93-133, což odpovídá dle GPS 50-90-130).
U toho adaptabilního mi vadí např. na poloprázdné dálnici, když doženu kamion, tak i na nejnižší nastavenou vzdálenost mi to pořád hodně daleko za ním začne zpomalovat... To je asi hlavní z důvodů, proč jsem se ho snažil přepnout na klasický...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Adaptivní tempomat je podle mne použitelný jen v kolonách, kde se jede +/- ustálenou rychlostí. Zkoušel jsem s ním i popojíždění v koloně, ale zase se na můj vkus choval jako debil - rychle se rozjede a pak musí dost brzdit. Prostě "nečte" provoz, což ani nejde, ale mohl by jet víc piánko, když nedaleko před sebou detekuje stojící auto.
BTW to přepnutí je jednoduché - tempomat nesmí být aktivní a pak jen pár sekund podrž tlačítko na změnu vzdálenosti. Zpět na adaptivní to stačí jen stisknout.
BTW to přepnutí je jednoduché - tempomat nesmí být aktivní a pak jen pár sekund podrž tlačítko na změnu vzdálenosti. Zpět na adaptivní to stačí jen stisknout.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5404
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Subaru Levorg - všeobecně
To je zajimave, me prave na tempomatu vadilo to, ze kdyz to kulis po dalnici na max co na to jde nastavit u outbacka (180km/h) tak na ty pomaly kamiony reagoval vetsinou dost pozde. Skoro bych rekl, ze me chtel vzdy polekat ) a nervama sem to nidky nevydrzel a zacal brzdit sam. Rozjezdy kdyz se to pak uvoni jsou silene pomaly a vzdy je treba tomu pomoct i plynem. Se Levorg chova jinak?? To by bylo fajn.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Rozjezdy jsou pomalé, většinou tomu pomáhám plynem.
200 jsem s tím ještě nejel (max. rychlost pro tempomat Levorgu), a u 170 jsem byl jen na skok, ani nevím jak jsem se tam dostal... Nicméně ono to má celkem vzorně reagovat na rozdíl rychlostí mezi tebou a "překážkou" do cca 50 km/h. Když valíš 180, tak se nemůžeš divit, že reaguje pozdě...
200 jsem s tím ještě nejel (max. rychlost pro tempomat Levorgu), a u 170 jsem byl jen na skok, ani nevím jak jsem se tam dostal... Nicméně ono to má celkem vzorně reagovat na rozdíl rychlostí mezi tebou a "překážkou" do cca 50 km/h. Když valíš 180, tak se nemůžeš divit, že reaguje pozdě...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5404
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Ja se tomu nedivim. Je jasny, ze proti zdi by to nestihlo zareagovat vubec
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Ze studijních důvodů jsem nechal AC rozjíždět v poskakující koloně jen jednou. Auto přede mnou popojelo cca 50 metrů. Pustil jsem brzdu, dal resume na 90km/h a Levorg se začal rozjíždět celkem živě na to, že za pár metrů musel zase dost brzdit. Normální řidič by tak nikdy nejel (si myslím).
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Na poskakování v koloně to moc není, na to je mnohem lepší AVH - musí se teda "manuálně" rozjíždět a brzdit, ale na místě to pak stojí samo...
Perfektní byl adapt. tempomat třeba v Chorvatsku na pobřežní cestě, samá zatáčka, předjíždět se nedalo, furt v obci, rychlost omezená na 40-60 - nastavil jsem 65 a jel jsem stejně rychle jako ostatní.
Nicméně, když se dá RES po stání v koloně hned jak se ten vpředu začne rozjíždět (nebo chvilku předtím), tak se to přirozeně rozjíždí spolu s ním... Takže pokud jste v koloně za někým normálním, tak se to dá... Jenom ho nesmíte nechat ujet při rozjezdu moc daleko...
Perfektní byl adapt. tempomat třeba v Chorvatsku na pobřežní cestě, samá zatáčka, předjíždět se nedalo, furt v obci, rychlost omezená na 40-60 - nastavil jsem 65 a jel jsem stejně rychle jako ostatní.
Nicméně, když se dá RES po stání v koloně hned jak se ten vpředu začne rozjíždět (nebo chvilku předtím), tak se to přirozeně rozjíždí spolu s ním... Takže pokud jste v koloně za někým normálním, tak se to dá... Jenom ho nesmíte nechat ujet při rozjezdu moc daleko...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Jo, a taky mi přišlo, že všechno bylo nějak hladší, když jsem místo nejkratší vzdálenosti nastavil tu střední.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Re: Subaru Levorg - všeobecně
V opravdu nízkých rychlostech je i ta nejkratší většinou moc dlouhá. Zkrátka Subaru jde cestou "safety first". Ne že bych to považoval za špatné, ale zdá se mi, že to občas přehánějí (a to je mi usedlých 52).
- zed
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1058
- Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
- Jméno a příjmení: Tomáš K.
- Bydliště: Ostrava
Re: Subaru Levorg - všeobecně
Víte někdo o nějakém dobrém videu, nebo alespoň článku, kde bych se dozvěděl, jak s AWD jezdit? Googlit jsem zkoušel, ale furt se všude řeší předokolky a zadokolky, a AWD nikdo moc neřeší. Čistě něco pro AWD jsem nenašel...
Jednak po technické stránce, jak s tím zacházet, abych si to nepokazil nějakou blbostí (jako kámoš s xDrive, co si dal dozadu větší kola...).
Pak jak se bezpečně dostat z nedotáčivého a přetáčivého smyku.
No a v neposlední řadě, jak se do smyku nejlépe dostat...
Jednak po technické stránce, jak s tím zacházet, abych si to nepokazil nějakou blbostí (jako kámoš s xDrive, co si dal dozadu větší kola...).
Pak jak se bezpečně dostat z nedotáčivého a přetáčivého smyku.
No a v neposlední řadě, jak se do smyku nejlépe dostat...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž