Subaru Levorg - všeobecně

Odpovědět
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

Proplétat se okreskami je stejně nejlepší za použití pádel, ne? :-)
Ad spotřeba: dlouhodobou jsem ustálil na 9,6 a považuji to za veliký úspěch. >B-) Ale je fakt, že relativně dost najezdím po Praze a tam to skáče samo, a taky po dálnicích, kde na nějaký ekonomický mód prostě nemám trpělivost.
Ad atmosféra: já bych trpělivě vyčkal, co se tam nakonec objeví - třeba atmosféry od Mazdy jsou docela fajn. Ale samozřejmě, pokud by měl jít výkon dolů, to by bylo zlo...
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od quickly »

Zkus na "I" double-kick-down = dvakrát za s sebou prošlápnout a dát plyn na 80%. Funguje mi to na SpecB, na SJ v "I" režimu a u 3.6 v "I" režimu. SJ s "S" má dost přidání stejné chování jako DKD, u 3.6 v "S" DKD vůbec nefunguje
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Traveller »

Dane, nevím, jestli se kluk ve všech těch zkratkách vyzná. :-D :-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

No to brždění je o zvyku. Jezdil jsem teď přes 8 let s tempomatem, který z kopce nebrzdil ani podřazováním, a nikdy mi to nijak nevadilo. Když jsem potřeboval držet rychlost, tak jsem si podřadil sám...

Tak teď tempomat z kopce vypínám a pak si ho znovu zapnu... Přijde mi zbytečné nejprve hoblovat brzdy, a pak jet celý protější kopec pod plynem...

Škoda, že se tohle nedá někde nastavit, jak to komu vyhovuje... :(
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Fleggy »

Mně ta starší logika vyhovovala. V obci jsem nastavil 50km/h, při výjezdu jsem tempomat zrušil a před další obcí zase obnovil. Protože jezdím skoro pořád ty samé trasy, tak už jsem to měl v oku a brzdy skoro vůbec nepoužíval. Když v MY18 dám ve 100km/h resume na 50km/h, což se mi vzácně stane, tak to začne dost brzdit. Plus vedlejší efekt, že pak vypadám jako debil :)
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Fleggy píše:Plus vedlejší efekt, že pak vypadám jako debil
Přesně. :D

Nebrzdí to až když je rozdíl jen nějakých 5-6 km/h oproti nastavené rychlosti... Takže s vypnutým tempomatem sundám nohu z plynu, nechám to zpomalit, a někde mezi 57 a 52 zapnu tempomat (mívám to nastavené na 52-93-133, což odpovídá dle GPS 50-90-130).

U toho adaptabilního mi vadí např. na poloprázdné dálnici, když doženu kamion, tak i na nejnižší nastavenou vzdálenost mi to pořád hodně daleko za ním začne zpomalovat... To je asi hlavní z důvodů, proč jsem se ho snažil přepnout na klasický...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Fleggy »

Adaptivní tempomat je podle mne použitelný jen v kolonách, kde se jede +/- ustálenou rychlostí. Zkoušel jsem s ním i popojíždění v koloně, ale zase se na můj vkus choval jako debil - rychle se rozjede a pak musí dost brzdit. Prostě "nečte" provoz, což ani nejde, ale mohl by jet víc piánko, když nedaleko před sebou detekuje stojící auto.

BTW to přepnutí je jednoduché - tempomat nesmí být aktivní a pak jen pár sekund podrž tlačítko na změnu vzdálenosti. Zpět na adaptivní to stačí jen stisknout.
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Kolben »

To je zajimave, me prave na tempomatu vadilo to, ze kdyz to kulis po dalnici na max co na to jde nastavit u outbacka (180km/h) tak na ty pomaly kamiony reagoval vetsinou dost pozde. Skoro bych rekl, ze me chtel vzdy polekat :-)) a nervama sem to nidky nevydrzel a zacal brzdit sam. Rozjezdy kdyz se to pak uvoni jsou silene pomaly a vzdy je treba tomu pomoct i plynem. Se Levorg chova jinak?? To by bylo fajn.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Rozjezdy jsou pomalé, většinou tomu pomáhám plynem.

200 jsem s tím ještě nejel (max. rychlost pro tempomat Levorgu), a u 170 jsem byl jen na skok, ani nevím jak jsem se tam dostal... Nicméně ono to má celkem vzorně reagovat na rozdíl rychlostí mezi tebou a "překážkou" do cca 50 km/h. Když valíš 180, tak se nemůžeš divit, že reaguje pozdě...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Kolben »

Ja se tomu nedivim. Je jasny, ze proti zdi by to nestihlo zareagovat vubec :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Fleggy »

Ze studijních důvodů jsem nechal AC rozjíždět v poskakující koloně jen jednou. Auto přede mnou popojelo cca 50 metrů. Pustil jsem brzdu, dal resume na 90km/h a Levorg se začal rozjíždět celkem živě na to, že za pár metrů musel zase dost brzdit. Normální řidič by tak nikdy nejel (si myslím).
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Na poskakování v koloně to moc není, na to je mnohem lepší AVH - musí se teda "manuálně" rozjíždět a brzdit, ale na místě to pak stojí samo...

Perfektní byl adapt. tempomat třeba v Chorvatsku na pobřežní cestě, samá zatáčka, předjíždět se nedalo, furt v obci, rychlost omezená na 40-60 - nastavil jsem 65 a jel jsem stejně rychle jako ostatní.

Nicméně, když se dá RES po stání v koloně hned jak se ten vpředu začne rozjíždět (nebo chvilku předtím), tak se to přirozeně rozjíždí spolu s ním... Takže pokud jste v koloně za někým normálním, tak se to dá... Jenom ho nesmíte nechat ujet při rozjezdu moc daleko...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Jo, a taky mi přišlo, že všechno bylo nějak hladší, když jsem místo nejkratší vzdálenosti nastavil tu střední.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Fleggy »

V opravdu nízkých rychlostech je i ta nejkratší většinou moc dlouhá. Zkrátka Subaru jde cestou "safety first". Ne že bych to považoval za špatné, ale zdá se mi, že to občas přehánějí (a to je mi usedlých 52).
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Víte někdo o nějakém dobrém videu, nebo alespoň článku, kde bych se dozvěděl, jak s AWD jezdit? :) Googlit jsem zkoušel, ale furt se všude řeší předokolky a zadokolky, a AWD nikdo moc neřeší. Čistě něco pro AWD jsem nenašel...

Jednak po technické stránce, jak s tím zacházet, abych si to nepokazil nějakou blbostí (jako kámoš s xDrive, co si dal dozadu větší kola...).

Pak jak se bezpečně dostat z nedotáčivého a přetáčivého smyku.

No a v neposlední řadě, jak se do smyku nejlépe dostat... :)

[THNX]
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Odpovědět

Zpět na „Levorg“