Subaru Levorg - všeobecně

Odpovědět
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

HonzaS píše:Jak jste auto zajížděli? Mě prodejce doporučil prvních 1600 km motor nevytáčet nad 4000-4500. Což je pěkně těžký.
Je třeba turbo dochlazovat? Předpokládám, že ano.
Jak řešíte záseky od kamínku v kapotě, či nárazníku? Korekční tužkou? Vždy jsem měl japonská auta, takže jsem na měkký lak zvyklý, ale Subaru ten lak má extrémně měkký. Člověk se bojí pomalu auta dotknout
určite dochladzovať, a zvážiť prvú výmenu oleja s filtrom okolo 5000km, aj náhradu 0W30 za 5W40(0-W40), hlavne na letné obdobie... potom sa treba naučiť, že po stlačení tlačítka štart - vypnúť "START/STOP" systém... :-) ...

pri bežnej jazde to nad 3500 ot/min väčšinou nedostaneš... treba vždy "točiť"(ak sa dá...) teplý motor.. olej aspoň 70°C, pracovná teplota pre bežný olej je cca100-110°C ( napr. CFS 5w40 NANODRIVE - dlhodobé nasadenie až do 125°C, krátkodobo až pri 150°C),
pred ukončením jazdy, sa už väčšinou plížim mestom v kolone, teda aj teplota motora je nižšia ako pri dynamickej jazde diaľnica, alebo mimo mesto ... väčšinou pokles teploty oleja o 5-10°C, a pred garážou nechám "doklepať" na voľnobehu 2-3 min. pred vypnutí motora - dochladenie turba ... pri "vymetaní pavučín" určite lepšie ešte pár km kľudná jazda a až potom zastaviť... a po dochladení vypnúť motor.

Mne sa aj pri bežnej jazde zdá vhodnejší režim "S" -jazda 30-100km/hod. Pri režime "I" sa mi nepáči reakcia na plyn, nízke ot. motora väčšinou pod 1500 ot. - ešte tak dole kopcom...
V rámci zábehu mi tiež predajca odporúčal striedať v intervaloch režim motora S a I ...
do kopca S, s kopca I, po rovine striedavo S, I - aby sa po diaľnici nešlo dlho na konštantné otáčky ...v kopcovitom teréne väčšinou zmení sám aj otáčky(stúpnu) aj prevodový pomer...
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

SubarákDejf píše:
Tím dotazem jsi mě trošku znejistěl. Předpokládám to, protože za těch cca 15 km, co jsem s nimi ujel, na mě nic neřvalo ani neblikalo. Každopádně jsem vybíral naprosto stejné ventilky jako jsou originály (podle tvrzení elektrony.cz), aby ta pravděpodobnost byla co nejvyšší. Ale třeba sem budu za měsíc psát, že jsem vás mystifikoval a se sklopenýma ušima pojedu na dealerství.
Mě omylem nespárovali ventilky loni při výměně na zimáky. Trvalo to asi 50 km, než to začalo hlásit chybu. Od té doby si tak přemýšlím, jak dlouho by asi trvalo, než by ten geniální ekologický systém zjistil, že mám poloprázdnou gumu...?
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Kolben »

Nebylo to spíš tím, že sis vezl tu původní sadu kol v kufru auta? Pak si je vyndal poodjel a pak se to rozsvítilo. ?

Odesláno z mého Note 8 pomocí Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

Kolben píše:Nebylo to spíš tím, že sis vezl tu původní sadu kol v kufru auta? Pak si je vyndal poodjel a pak se to rozsvítilo. ?
Nene, kola mám uskladněný v servisu, takže se společně nevezly ani metr. :-)
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

Jinak k těm gumám: myslím si, že je to strašně subjektivní (pokud tedy člověk nekoupí nějaký levný nesmysl). Já mám teď Nokiany letní i zimní a nadšenej z nich úplně nejsem. Na Outlanderu mám na zimu Ultra Gripp od Goodyearu a na sněhu mi tedy přijdou mnohem jistější. Ale zase to není tak, že bych uvažoval, že je pošlu do pryč, to určitě ne. Spíš budu hodně přemýšlet, až doslouží, jestli do nich zase půjdu. Ono by to chtělo asi porovnat různý pneu na konkrétním stejném autě za stejných podmínek - pocitový chování stejných gum se hodně liší i rozměr od rozměru.
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Uživatelský avatar
Paja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Paja »

Děkuji moc za odpovědi! [THNX]
Přiznám se, že v zimě jsem spíše víkendový jezdec, na hory nejezdíme, max. dvakrát za zimu na Šumavu.
V testech jsem koukal nezapadla SAVA, překvapivě, protože je to cenově jiná liga (druhá) - Dalo by se při mém rekreačním zimním ježdění i toto?
Osobně s ní mám dobré zkušenosti na ex Citroenu C5...

Ještě poprosím názor ohledně disků - ničí se gumy přehazováním léto-zima na jednom disku? Investovat do komplet sady,nebo jen gumy?
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
Uživatelský avatar
Ipi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 187
Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
Bydliště: Poděbrady

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Ipi »

Na Levorgu mam Nokian A4 zimni 17disky a spokojenost, zkousel jsem s tim v Alpach vyjet nesmysl a to auto i pneu funguje paradne. Prehazovat gumy na jednech discich asi neni uplne idealni.

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Username
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 606
Registrován: sob lis 05, 2016 12:03 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Username »

Mám jedny disky a přehazuji. Skončil jsem s druhými disky ve chvíli kdy nastoupila čidla tlaku. Nejsem debil, abych dával 10 za disky a 6 za čidla. Za 3 sezony pujde auto do světa a co budu dělat s kolama? Co když si koupím jiný auto na jiný rozměr kol? A cenu ojetiny sada kol nezvedne. Nevěřím, že to s gumou něco zásadního udělá 2-3x přehodit.Takže takhle uvažuju já >B-)

SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

Vyzkoušel jsem obě varianty a podle mě je to v podstatě jedno - vždycky daleko dříve zlikviduji vzorek, než by se stihla projevit případná negativa častějšího měnění pneu na disku. Ale výměna kol i s diskem je tedy rozhodně mnohem rychlejší. :-)

Ještě k těm Nokianům: jak říkám, je to subjektivní, ale nemyslel jsem ani tak "vyjetí nesmyslu" - spíš to je můj dojem z porovnání chování při svižné jízdě na sněhu.
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

Paja píše:Děkuji moc za odpovědi!
Přiznám se, že v zimě jsem spíše víkendový jezdec, na hory nejezdíme, max. dvakrát za zimu na Šumavu.
V testech jsem koukal nezapadla SAVA, překvapivě, protože je to cenově jiná liga (druhá) - Dalo by se při mém rekreačním zimním ježdění i toto?
Osobně s ní mám dobré zkušenosti na ex Citroenu C5...

Ještě poprosím názor ohledně disků - ničí se gumy přehazováním léto-zima na jednom disku? Investovat do komplet sady,nebo jen gumy?
môže sa stať, že neopatrný mechanik v zhone pneu poškodí, videl som to, ale oveľa vyššie riziko poškodenia pneu je nesprávnym skladovaním...
možno je o niečo lacnejšie je prehadzovať na jedných diskoch zimné, letné... dôležité je potom správne skladovať zhodené pneu (najlepšie tmavá pivnica, očistené, ošetrené, zabalené), bez disku na stojato... max 5min. času na jednu pneu...

ak máš priestor na skladovanie celých kolies a chceš do toho investovať... - celé koleso - pre mňa operatívnejšie a pohodlnejšie, prehodíš za 10min. aj v garáži keď potrebuješ...

aké pneu kúpiť - rozdiel v pneumatikách ... videl som test Volvo S90 a Superb, myslím, že Škodovka dáva v základnej výbave Continentály a má aj slušné brzdy..., teda nie najhoršie predpoklady (aj keď väčšinou vo výrobe sú tie pneu o niečo horšie, ako tie ktoré si skoro s tým istým názvom kúpiš v obchode... vid sériové obutie Levorga ...050 a skoro tá istá len na konci ...RT - )
Volvo bolo o 300kg ťažie napriek tomu zastavilo zo 100km/hod o 2-3 metre skôr, lebo malo kvalitnejšie pneu ... z troch porovnávacích disciplínach v dvoch vyhral Superb ...

slušné pneu (dobrá pneu nemusí byť vždy tá najdrahšia...a rovnaké pneu sa predávajú v rôznych obchodoch aj s30€ rozdielom za kus.. ) a dobré brzdy si si zaslúži každé auto... na nohy si tiež nik nedá topánku čo mu nesadne

https://www.youtube.com/watch?v=-EK2hDzseJM zaujímavý postreh nie o pneu, ale o turbe - síce hlavnú úlohu "das Auto", ale ide o myšlienku...
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

aký môže byť rozdiel medzi dvomi pneumatikami ...
alebo najjednoduchší tunnig auta... http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/do ... i-profika/
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

Přikládám fotky toho modrýho podsvícení. Prahové lišty pošlu, až stihnu auto umýt, teď bych se krapet styděl... :-)
Přílohy
20171003_190459.jpg
20171003_190549.jpg
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Uživatelský avatar
Ipi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 187
Registrován: úte pro 22, 2015 10:46 am
Jméno a příjmení: Tomáš Ipolt
Bydliště: Poděbrady

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Ipi »

To je moc pekny, co to stoji ta sranda?

Odesláno z mého HUAWEI VNS-L21 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20639
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

V Německu cca 240€ v Anglii cca 150£, takže počítám že v Čechách tak 7500.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
slavoj71
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 97
Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
Jméno a příjmení: Pavel Smolák

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od slavoj71 »

V podstatě přesný zásah! :-) 6 tis., montáž 1.500,-. Ale věřím, že za montáž by někdo dokázal ušetřit. Já raději nakupuji u odborníků. ;)
Subaru Levorg MY2016
Subaru Outback MY2017
Odpovědět

Zpět na „Levorg“