Subaru Levorg - všeobecně

Odpovědět
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

feroj píše:
nie skôr myslím, že len premapovaním... Lexus asi nedovolí použitie jeho vstrekovania do iného modelu okrem BRZ a ešte keď Toyota GT86 sa moc nepredáva
Tak to přece nelze ne? Vždyť přece, jakmile je jen přímý vstřik do válců, tak automaticky musí být filtr pevných částic. Jinak nelze homologovat na Euro 6d Temp. Nebo tam je nějaká klička? Nevím o ní.
To se mi nezdá, pokud je to však nějakým způsobem možné, docela by mě k tomu teda zajímaly podrobnosti...
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

PeteBiggy píše:
Tak to přece nelze ne? Vždyť přece, jakmile je jen přímý vstřik do válců, tak automaticky musí být filtr pevných částic. Jinak nelze homologovat na Euro 6d Temp. Nebo tam je nějaká klička? Nevím o ní.
To se mi nezdá, pokud je to však nějakým způsobem možné, docela by mě k tomu teda zajímaly podrobnosti...

tak dôležité je čo ide z výfuku... nie že je to priamy vstrek... pýtal som sa ako bude po prijatí nových noriem a dostal som odpoveď, že ostanú atmosféry a Levorg by mal tiež prejsť bez filtra... tiež nemal nejaké podklady, "len im o tom zase niekto hovoril v rámci predbežných info k novým modelom..." podstata bola v tom že 1.6 DIT mal pokračovať, prípadne v lepšom prípade mal byť nahradený v novej platforme 1.8DIT... technik povie jedno, ekonómovia vyhodnotia a skrešú aby im čísla sedeli >:-f :-(

technické možnosti sú rôzne... na niektorých turbo motoroch s vyšším kompresným pomerom sa vo fáze stlačovania v určitom rozsahu otáčok nechali pootvorené sacie ventily aj v počiatočnej fáze stlačovania a tým sa "znížil" reálny kompresný pomer a dosiahli sa tým iné emisie a zníženie potrebnej práce pri stlačení, tým aj spotreby a keď tam dáš aj privstrek paliva opláchneš sacie ventily zvonku ...
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

feroj píše:

tak dôležité je čo ide z výfuku... nie že je to priamy vstrek... pýtal som sa ako bude po prijatí nových noriem a dostal som odpoveď, že ostanú atmosféry a Levorg by mal tiež prejsť bez filtra... tiež nemal nejaké podklady, "len im o tom zase niekto hovoril v rámci predbežných info k novým modelom..." podstata bola v tom že 1.6 DIT mal pokračovať, prípadne v lepšom prípade mal byť nahradený v novej platforme 1.8DIT... technik povie jedno, ekonómovia vyhodnotia a skrešú aby im čísla sedeli

technické možnosti sú rôzne... na niektorých turbo motoroch s vyšším …
No to je sice všechno hezké, ale já jsem přesvědčen, že pokud je to zkrátka jen přímý vstřik, tak u Euro 6d Temp prostě musí být filtr pevných částic. Bezpodmínečně. Přímý vstřik, homologace Euro 6d Temp = FAP.

Tvá slova, "tak dôležité je čo ide z výfuku... nie že je to priamy vstrek..." podle mě tedy nejsou tak docela pravda. Ale můžu se mýlit, třeba je tam nějaká výjimka, ale rád bych teda jaká [?] [?] [?]
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od spm »

Hele a jsi presvedcen nebo si to v te norme fakt videl? Ja teda nechci spekulovat, normu k dispozici nemam, ale nechce se mi moc verit, ze by tam bylo napsany co auto musi mit... spis ze tam bude specifikovany mnozstvi castic a podobne. (Ze to skoro nikdy jinak nez fapem splnit nepujde je vec druha)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

spm píše:Hele a jsi presvedcen nebo si to v te norme fakt videl? Ja teda nechci spekulovat, normu k dispozici nemam, ale nechce se mi moc verit, ze by tam bylo napsany co auto musi mit... spis ze tam bude specifikovany mnozstvi castic a podobne. (Ze to skoro nikdy jinak nez fapem splnit nepujde je vec druha)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Taky kupodivu nemám normu k dispozici :-D Ale všude se to psalo a píše. Je možná vlastně i pravděpodobné, že norma jen stanovuje povolené množství pevných částic. Ale tu jde prostě o to, že to s největší pravděpodobností není schopen žádný motor pouze s přímým vstřikem splnit. Takže nová homologace automaticky rovná se u přímovstřikových benzínů filtr pevných částic.

No a my se "bavili" konkrétně o Levorgu, že by snad ta stávající 1,6 DIT měla jít zhomologovat. Takže proto jsem se ptal, zda na tom stávajícím motoru by jakože nějakým způsobem změnili přímovstřik na sekvenční vícebodovku a nebo udělali kombinaci přímého a nepřímého vstřiku jako u BRZ, akorát že teda s turbem....Zdálo se mi to velmi nepravděpodobné, asi by to nebyla úplně prdel. No a Feroj reagoval, že by to údajně měli zhomologovat jen přemapováním, což dle mě nelze resp. nelze pouze takovouhle cestou dosáhnout na novou homologaci....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

[quote="PeteBiggy"][/quote]
jsem přesvědčen, že pokud je to zkrátka jen přímý vstřik, tak u Euro 6d Temp prostě musí být filtr pevných částic. Bezpodmínečně. Přímý vstřik, homologace Euro 6d Temp = FAP.

Že to ide aj bez filtra...

Modifikace motoru samozřejmě zohledňují současný požadavek na emisní normu Euro 6.2, kterou motor musí plnit. K tomu si pomáhá také změnou řízení vstřikování benzínu a zapalování. Jde zejména o časování dávky paliva, které se vstřikuje už ve fázi kompresního zdvihu a následně těsně před expanzí, což má údajně vytvořit v okolí zapalovací svíčky bohatší směs, což má stabilizovat spalování. Současně to zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách, ale zcela jistě také spotřebu paliva.
PeteBiggy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1281
Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od PeteBiggy »

feroj píše: jsem přesvědčen, že pokud je to zkrátka jen přímý vstřik, tak u Euro 6d Temp prostě musí být filtr pevných částic. Bezpodmínečně. Přímý vstřik, homologace Euro 6d Temp = FAP.

Že to ide aj bez filtra...

Modifikace motoru samozřejmě zohledňují současný požadavek na emisní normu Euro 6.2, kterou motor musí plnit. K tomu si pomáhá také změnou řízení vstřikování benzínu a zapalování. Jde zejména o časování dávky paliva, které se vstřikuje už ve fázi kompresního zdvihu a následně těsně před expanzí, což má údajně vytvořit v okolí zapalovací svíčky bohatší směs, což má stabilizovat spalování. Současně to zvyšuje …
Tak nějak nerozumím, nějaká gulášovka, nějaké celé vytržené z kontextu. Euro 6.2 je Euro 6c, nikoli 6d.

Je toho všude spousta, tady třeba pár vět z ÚAMKu:

"...A to není vše, od září 2019 vejde v platnost ještě přísnější norma Euro 6d, což kromě jiného znamená, že benzinové motory s přímým vstřikováním budou mít povinně filtry pevných částic a diesely musí používat systém SCR, tedy vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, což sníží emise oxidů dusíku."

Prostě je třeba brát, že Levorg v 1,6 DIT skončil, bude atmo dvoulitr a tak je to třeba brát. Žádné přemapování té 1,6 prostě nemůže pomoct a filtr pevných částic Subaru odmítá. Tímto bych to uzavřel, zbytečné si o tom dál psát!
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

PeteBiggy píše:
Tak nějak nerozumím, nějaká gulášovka, nějaké celé vytržené z kontextu. Euro 6.2 je Euro 6c, nikoli 6d.

Je toho všude spousta, tady třeba pár vět z ÚAMKu:

"...A to není vše, od září 2019 vejde v platnost ještě přísnější norma Euro 6d, což kromě jiného znamená, že benzinové motory s přímým vstřikováním budou mít povinně filtry pevných částic a diesely musí používat systém SCR, tedy vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukových plynů, což sníží emise oxidů dusíku."

Prostě je třeba brát, že Levorg v 1,6 DIT skončil, bude atmo dvoulitr a tak je to třeba brát. Žádné …
:-) presne to som chcel naznačiť, lebo som nechápal tie reakcie, keď napíšem ze pri rozhovore s predajcom mi bolo povedané, že pôvodný motor by mal prejsť, tak neviem ako Ti mam odôvodniť(nic v zlom..lja som z toho tiež sklamaný), že Subaru sa rozhodlo homologizovať Len tri motory pre štyri modely, ktoré sa v EÚ predávajú...

Ale ako vravíš, treba to brat bohužiaľ ako realitu
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od strider »

Potvrzeno v clanku v unorovym Automobilu.
Tl;dr ten 'novej' dvoulitr je ten starej z forejse bez primovstriku, bez FAPu.

zbytek clanku je nezajimavej, jen predikce ze to pojede hur nez 1.6DIT, k prodeji bude cca na konci jara po dokonceni homologace.
Přílohy
photo5963066623524974299.jpg
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
tracid
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 269
Registrován: ned pro 29, 2013 9:58 am

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od tracid »

Zatím to hodím jako předběžné info sem do všeobecné diskuze, kdyby náhodou měl zájem někdo komu jsou Levorgy blízké. Můj Levorg bude velmi pravděpodobně na prodej. Je to MR18, výbava comfort, barva lapis blue, do provozu 12/2017, najeto 31500km, má měsíc po 30tkm servisu. Na autě nebyly dělané žádné úpravy. Důvodem je, že budu mít k dispozici jiné auto a nebude pro něj využití. Cena je otázka... Co jsem zkoušel hledat na auto portálech tak bych to viděl někde mezi 650-700 tKč.
Fleggy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 400
Registrován: pon lis 02, 2015 4:34 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Fleggy »

S blizici se prohlidkou po 30tis km jsem si vzpomnel na jednu vec, co me trochu znepokojuje. Pri jemnem dobrzdovani pomale jizdy v kolone (jizda krokem bez plynu) do uplneho zastaveni mi tesne pred zastavenim padaji otacky nekam k 300ot. Skoro vzdycky se leknu, ze mi to zdechne. Jakmile uplne zastavim, tak se vrati na obvyklych 700-800ot. Jenom pripominam, ze jde o MY2018.
Myslite, ze bych to mel resit? Nebo je to normalni? Nevzpominam si, ze bych mel podobnou zkusenost s MY2016. Diky predem
Uživatelský avatar
Atlantique
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: úte čer 12, 2018 2:27 pm
Jméno a příjmení: David Stodůlka

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Atlantique »

MY2017 to mám stejně, ale padá to nejnižší na 500ot.. při tom i prohupuje brzdový pedál tak 1cm, bylo mi řečeno že je to normální. 2x odvzdušněné brzdy v autorizáku - Chalupa Pardubice.

Odesláno z mého SM-A750FN pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od zed »

Mám taky MY18, taky mi to dělá. Ale všimnul jsem si toho jenom u adaptivního tempomatu, když zastavoval. Nevím přesně kam až to padá, ale jde to dost nízko, možná i pod 500 rpm.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
roura74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2017
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Horák
Bydliště: Ruda u Rýmařova
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od roura74 »

Pánové, kolikrát už jste ukopli ty plastový čudle co drží kobereček u řidiče? Já už ukopl 3.
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021

EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od MKo »

Ja ani raz, ale žena je v tomto úspešná :)
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Odpovědět

Zpět na „Levorg“