Subaru Levorg - všeobecně

Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

Řekl bych že to takhle stačí. A vypínat start stop.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Paja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Paja »

HonzaS píše:Tak jsem se stal šťastným majitelem . Konkrétně výbavy Comfort MY2018. Zatím se s autem seznamujeme , nicméně, kdyby byl benzín zadarmo, tak mě z Levorga nikdo nedostane .
Vítej do klubu! ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
SubarákDejf
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 69
Registrován: stř dub 06, 2016 10:33 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od SubarákDejf »

HonzaS píše: Mám lapis blue. Ty?
Takže přímo dvojčata. ;-)

Mám aktuálně 2000 km, takže už mě to svádí trošku motor protáhnout. Ale zatím vítězí poměrně střídmý přístup a stále ještě jsem se nad 4500 nepodíval. Nicméně se na první plnej knedlík těším. :) Kdy jste vyhnali pavouky vy?
Subaru Levorg GT-S Comfort MY18
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1990
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od suubaru »

Jaké jsou teda změny v comfortu 2018? Světlomety s natáčením, zadní dělená sedačka 40/20/40, jsou vyhřívané zadní sedačky?Jak se pohla ceníková cena vzhledem k lepšímu kursu koruny?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

S tím kurzem koruny jsi to měl dát spíš do vtipů :-DDD . Nedávno jsem četl že příští rok zdraží dovolené,sice je koruna silnější,ale je větší poptávka .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Paja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Paja »

Uz se to tu nekde probiralo, ale stejne - zimni pneu na Levorga. Prosim majitele co uz nejakou tu zimu s Levorgem projeli o zkusenosti a rady co zakoupit za gumy. Dekuji moc [THNX]
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4921
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Makovica »

Paja píše:Uz se to tu nekde probiralo, ale stejne - zimni pneu na Levorga. Prosim majitele co uz nejakou tu zimu s Levorgem projeli o zkusenosti a rady co zakoupit za gumy. Dekuji moc
Levorga nemam, ale aj tak Ti mozem napisat, ze musis najprv upresnit, kadial sa chces s autom pohybovat.
Ale s Contitentalmi ci Dunlopmi isto chybu nespravis.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
SubarákDejf
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 69
Registrován: stř dub 06, 2016 10:33 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od SubarákDejf »

suubaru píše:Jaké jsou teda změny v comfortu 2018? Světlomety s natáčením, zadní dělená sedačka 40/20/40, jsou vyhřívané zadní sedačky?Jak se pohla ceníková cena vzhledem k lepšímu kursu koruny?
Ty změny jsem tu vypsal asi dvě stránky zpátky. Je toho celkem dost, ale vyhřívané zadní sedačky mezi tím nejsou. Jinak alespoň v mém případě došlo ke zdražení o 1000 korun. Ale za ty změny mi to ani nějak nebylo líto. :)

Ke gumám:
Pořídil jsem Nokiany A4, ale zatím jsem je projel jen při cestě na STK. Nicméně hlučnost mi přišla stejná, jako u továrních Dunlopů. TMPS se napárovalo samo, za což jsem rád. Plus jsem zvolil o palec menší disky, a vypadá to jako pohodlnější řešení.
Subaru Levorg GT-S Comfort MY18
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

Teď vyšly testy zimních gum. Rozměr skoro sedí

https://www.pneu-kvalitne.cz/novinky/te ... -2017-adac

Nokiany jsem jednou jezdil a nadšenej jsem nebyl.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Username
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 606
Registrován: sob lis 05, 2016 12:03 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od Username »

Já jezdim Nokiany na Subaru už dlouho a jsem spokojenej . Ted mám Nokian WR D4 225/45 R18 95V XL . Minulou zimu spokojenost. Jezdím často Alpy, vyzkoušeny všechny povrchy a gut.

SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex
tracid
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 269
Registrován: ned pro 29, 2013 9:58 am

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od tracid »

Tak po dvou ustrelech mimo (v roce 2010 jsem uvazoval nad Imprezou a nakonec skoncil u Astry, v roce 2014 bylo v merku XV a skoncil jsem s Mazdou 3) to napotreti snad vyjde. Objednan Lapis blue v comfortu a dorazit by mel v prosinci. Takze se hlasim mezi cekatele :)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

Tak ať ti to čekání uteče :-). Máš se na co těšit :-)

Username : Neříkám že jsou Nokiany špatný, objektivně to stejně nedokážu posoudit. Měl jsem je před pár lety, myslím že jsem nedávno četl že podváděli v tý době s testama a mě nepřesvědčily. Nepripadaly mi v ničem dobrý. Taková klouzavá guma. No a po tom, co mi prodejce Subaru nabidnul 17" kola s Nokianama ve slevě, za cenu co po mě chtěli v D za 18 s Continentalama už na ně mám neobjektivní averzi :-).
Jinak si myslím že jakékoliv zimní gumy od renomovaného výrobce(myslím přímo od něj, ne od do jeho koncernu patřící firmě) budou dobré a většina lidí nepozná rozdíl.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od námořník »

SubarákDejf píše:
Ty změny jsem tu vypsal asi dvě stránky zpátky. Je toho celkem dost, ale vyhřívané zadní sedačky mezi tím nejsou. Jinak alespoň v mém případě došlo ke zdražení o 1000 korun. Ale za ty změny mi to ani nějak nebylo líto.

Ke gumám:
Pořídil jsem Nokiany A4, ale zatím jsem je projel jen při cestě na STK. Nicméně hlučnost mi přišla stejná, jako u továrních Dunlopů. TMPS se napárovalo samo, za což jsem rád. Plus jsem zvolil o palec menší disky, a vypadá to jako pohodlnější řešení.

Opravdu se ti tpms spárovalo samo? U starších modelů to totiž musíš pokaždé nechat sparovat v servisu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
SubarákDejf
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 69
Registrován: stř dub 06, 2016 10:33 pm

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od SubarákDejf »

námořník píše:Opravdu se ti tpms spárovalo samo? U starších modelů to totiž musíš pokaždé nechat sparovat v servisu.
Tím dotazem jsi mě trošku znejistěl. :-/ Předpokládám to, protože za těch cca 15 km, co jsem s nimi ujel, na mě nic neřvalo ani neblikalo. Každopádně jsem vybíral naprosto stejné ventilky jako jsou originály (podle tvrzení elektrony.cz), aby ta pravděpodobnost byla co nejvyšší. Ale třeba sem budu za měsíc psát, že jsem vás mystifikoval a se sklopenýma ušima pojedu na dealerství.

O tom podvádění v testech jsem četl. Nicméně obecně beru tyhle testy dost s rezervou, jelikož se mi nechce věřit absolutní a až absurdní dominanci Continentalů, shodou okolností převážně v německých testech. Navíc po přiznání ADACu o podvádění v jejich testech aut ve prospěch německých výrobců, celkovým pochybným výsledkům testů aut v německých a jejich místních dceřiných časopisech/serverech, už vlastně bez dalšího nevěřím ničemu, co si sám nezkusím :-) Každopádně sem můžu po čase dojmy z gum napsat, pokud vůbec zaregistruju nějaké výrazné klady nebo zápory. Ale taky si spíš myslím, že dramatické rozdíly ve značkových gumách nejsou.
Subaru Levorg GT-S Comfort MY18
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Subaru Levorg - všeobecně

Příspěvek od feroj »

Paja píše:Uz se to tu nekde probiralo, ale stejne - zimni pneu na Levorga. Prosim majitele co uz nejakou tu zimu s Levorgem projeli o zkusenosti a rady co zakoupit za gumy. Dekuji moc
keď som sa ja rozhodoval....

Vítězem je zcela nová pneumatika od Continental Winter Contact TS 860 – extrémně dobrá přilnavost na sněhu i mokré vozovce a má nejnižší valivý odpor ze všech testovaných pneumatik..

Na druhém místě se umístila Nokian WR D4 – její schopnosti na sněhu, mokru i suchu nás přesvědčili o jejích kvalitách. Třetí místo si odnesla nová pneumatika Pirelli Cinturato Winter – tato pneumatika držela krok s vedoucí dvojicí, ale zaostala za ní v hodnotách jízdy na suché vozovce a její valivý odpor je poněkud vyšší oproti vedoucí dvojici. Za vítěznou trojicí se nachází pneumatiky Goodyear Ultra Gripp 9, Michelin Alpin 5, Dunlop Winter Sport 5,

z testov podľa mojich :-/ kritérii som si nakoniec vybral Goodyear Ultra Gripp 9...
ale Astre jazdím 15r. Dunlop Winter Sport od 3D - 5... a maximálna spokojnosť, akurát vtedy bola ta nová Gudýrka o niečo lepšia (brzdenie na mokrom a suchom povrchu a bočný prenos síl - v tom boli vynikajúce aj D WinterSport...) akákoľvek z uvedených pneu je podľa mňa v pohode... dôležité sú aj tlaky v pneu...

konzultoval som pneu, tlaky a nejaké nastavenia geometrie zaujímavé čítanie... http://prosetup.sk/clanky/proSetup_Pneu ... hp?lang=sk (zatiaľ som menil len tlaky, resp. potvrdilo sa mi to čo som už vyskúšal...) Levorg má aj dosť nedotáčavo nastavenú geometriu... a ak sa ešte pri plnom zaťažení (hlavne kufor) natankuje aj plná nádrž... je nedotáčavosť ešte výraznejšia - prikladám aj fabrické nastavenia - dostal som v C&K Brno... je tam uvádzaný aj vonk. priemer jednotlivých pneu...
------------------------------------------------------------------------------------
... zmenou geometrie obecne vieme dostať väčšiu váhu do riadenia,
lepší nástup bŕzd+akcelerácie, menší záklon
a dlhšiu životnosť gúm a pred.bŕzd.
Plus menšiu nedotáčavosť na výjazde
a najmä v kopci.

Obecne Impreza generuje nedotáčavosť: tlakmi, odklonmi,
trochu i zbiehavosťami a nevhodným rozdelením krútiaku.

Je potrebné skorigovať:
zbiehavosti vpredu (počítam ~2-3' voči ter.stavu)
zbiehavosti vzadu (po úprave tlakov o~3-4')
odklon vpredu (tu nás séria pustí ešte asi o 15',niečo dorovnám tlakmi)
odklon vzadu (tu môžem žiaľ robiť len korekciu tlakmi)
záklon-ok

Obecne viem odklony skorigovať len pre bežné a také
mierne športové jazdenie.
Na požiadanie viem mierne agilnejšie správanie dosiahnuť
vyšším tlakom vzadu(resp.inou zmesou plynu+vzduchu vzadu).
Do teplých krajín ako BA odporúčam plyn.(dopredu určite)
Ak s tým chcete i ostrejšie jazdiť
a preferujete ešte agilnejšie nastavenie,
je potrebné zakúpiť a namontovať excentrické skrutky
na predné McPhersony(cca.25-40€)
Skorigujú predné odklony, je ale potrebné sem tam pozrieť
či nepreskočili.
Pre korekciu zadných odklonov sú potrebné staviteľné
priečne ramená. Určite niekde v USA robia.
Či aj na Levorg? Toto by som musel po zahraničných
fórach a predajcoch hľadať. Auto má v sérii vzadu o 1°
priveľké neg.odklony. Tlakom zregulujem asi 0,5°.
Vyhodením zbytočných vecí z kufra je možné ešte niečo dosiahnuť
.

HOT Tlaky
Tlaky 4x2,3 sú lepšie ako má predpísané Impreza
ale nastavujem to ešte málinko inak.
Dostanem sa tak aj v extreme len na 2,55.
Zmenou náplne sa dá ísť až takmer k 2,5.
Nevyzerá moc veľa,ale pre komfort
a priľnavosť na hrboľatom povrchu pomôže.
Levorg má ešte pritvrdený podvozok
najmä u zimných kolies by to bola pomoc.

Geometriu zvyknem robiť pre mierne zohriate gumy.
Následne po zaťažení auta pasažiermi má tak optimálne
nastavenie pre také stredne dlhé trasy.
Obecne ale ak sa robí pri zohriatejších tlakoch
je to pre správanie v zákrute vhodnejšie
ako pri úplne studených.

GUMY
Subaru používa od Dunlopu do prvovýbavy staršie modely,
a ešte na mieru upravené. Ale povedal by som,že dok*rvené
(lebo bežne nerúcajú - netrasú ;-) p. je Vychodňar... a subarácke každá štvrtá)

Sport MAXX bola na svoju dobu (10 rokov dozadu) dobrá guma,
ale toto je špec.verzia 050, k nej nie su takmer žiadne údaje.
(montuje ju i Lexus)
MAXX na dnešné pomery je slabší na vode, v handlingu, životnosti
i komforte. A je i hodne ťažký.(voči aktuálnym)
Pokiaľ by to rúcanie nešlo pretočením odstrániť, bude treba 2
nové gumy dopredu.(pokiaľ nájdeme ďaľšie 2 s minimálnym opotrebením
použiteľné dozadu). Inak všetky 4. Ale v to nedúfam.
Pri sezónnom prezúvaní nemeňte pozície.
Až budú končiť-odporučím aktuálne vhodné náhrady.

Zimné GY sú nový vynikajúci model.
Pozor len na 1 vec. Tieto sú zosílené
čo na ľade dáva prudkú a náhlu stratu trakcie naraz na všetkych
štyroch rohoch. Je potrebné mať podradené, nevytlačiť spojku - na WRX
ale jemne nasmerovať volant v smere žiadúceho pohybu a plynulým
dostatočným pridaním(na prerozdelenie krút.momentu) nechať
diferenciály nájsť trakciu na niektorom kolese.

ORIG.DISKY
sú relatívne hodne ťažké(18" - 20,2kg disk +zimna pneu, vážil som), ale na zimu sa dá.
Pozor,tá brúsená povrch.úprava nie je vyslovene
stavaná ma soľ/posyp. Je potrebné ich častejšie
umyť a dbať aby sa nepoškodil ten transparentný lak
na povrchu. Potom budú OK.
Přílohy
geometria navod WRX_STi_Levorg.pdf
(224.15 KiB) Staženo 50 x
Odpovědět

Zpět na „Levorg“