Subaru BRZ / Toyota 86

Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od catana »

Zalozim nove tema na sdileni zkusenosti s temito skvelymi vozy. V CR jsou trosku exotika, nicmene v Australii je to uz celkem bezne auto a zkusenosti je proto vic nez dost. Rika se, ze prave diky 86/BRZ je soucasne WRX/STI o tolik lepsi. Inzenyri z Toyoty udelali poradny kus prace a vubec cely pribeh jak vznikalo stoji za precteni. Nejdriv nechtelo spolupracovat Subaru, pak Lexus nechtel dat svoje vstrikovani D4S aby Subaru motor mel lepsi vykon/emise...

Recenzi psat nebudu, tech je plny internet, ale je spousta praktickych poznamek co s vlastnictvim souvisi. A ty bych tu prave chtel resit. Celkove to auto je super a je velmi tezke ridit cokoliv jineho.

Postrehy
- auto je horkokrevne i se seriovym vykonem. Navrh motoru vyzaduje ridky olej, tzn. bezpecne reseni je co nejdriv nainstalovat chladic oleje. I pri jen trochu rychlejsi jizde leti teplota pres 100 stupnu. Levne reseni je pouzit olejovy chladic/ohrivac napojeny na chladici okruh z WRX. Ja sel cestou Perrinu.
- auto je pomerne dost hlucne, zejmena silnicni hluk dela dlouhe cestovani unavne. Sam jsem delal odhlucneni, coz prineslo navic 10 kg vahy. Musel jsem zhubnout abych to kompenzoval ::-DDD: RollsRoyce to neni ani byt nema, ale je to mnohem prijemnejsi. Trochu antivibracni vrstvy slo i na strechu, protoze dest rozvibroval stresni plechy k silenemu rachotu ze nebylo slyset vlastniho slova.
- snizeni podvozku zejmena s 18tkama kolama vede k lamani ramen na zadni naprave
- stabilizaci nejde nikdy uplne vypnout. Nicmene sportovni mod stabilizace staci i k malemu driftu, tzv. vypnuta stabilizace pak zasahuje ve chvili, kdyz uz je to stejne ztraceny :845:
- seriove gumy Michelin Primacy HP - drahe, nemaji moc trakce, ale delaji auto hodne zabavne. S prilnavejsimi gumami se sice tolik nebojite na mokru, auto je celkove rychlejsi, nicmene podle meho nazoru ztrati cast sveho kouzla. Obdobne vetsi 18 kola sice vypadaji na aute lip, ale zabijeji jeho vlastnost. Optimum je koupit lehce 17tky, neco typu Enkei RPF1. To na jizdni vlastnosti ma naopak pozitivni vliv.
- rezonator co zavadi zvuk do kabiny ze sani motoru je super. Z venku je auto pomerne tiche, ale uvnitr ma krasny sportovni ton. Nicmene vymena posledniho dilu vyfuku je snad nejcastejsi modifikace.
- seriove brzdy i na vyssi verzi jsou marne, rychle vadnou. Na narocnejsi trat nebo nedejboze okruh chce vymenu. Levna varianta je dat jen lepsi desticky (pokud jde o vyssi verzi), lepsi varianta vymenit i brzdice - super jsou 4pistky AP Racing.

Zavady
Zejmena v prvnim roce vyroby jich neni zrovna malo, jak se dost veci ladilo. Ty budu trochu ignorovat a vezmu co se tyka i meho 2014. Vlastne dost veci se vychytalo az v roce 2015. Resi se:
- spatne tesnici gumy oken - okna v mokru vrzou a do dveri se muze dostavat voda
- voda dostavajici se do zadnich svetel (to mi pripomina Imprezu)
- synchrony manualni prevodovky (ted mi odchazi mezi 3. a 4. rychlosti). Nova auta maji posilene komponenty, starsim se to meni jen kdyz se to projevi (a mate dobry vztah se servisem :845: ) U me je projev, ze razeni z vytocene trojky na ctyrku je chroupavy zvuk, tzn. ted trojku nevytacim.
- diskutabilni je spojka a setrvacnik. V okoli jich na muj vkus predcasne odchazi nejak moc

Modifikace
Tady v Aus je snad kazde druhe auto modifikovane. Bal bych se koupit auto z druhe ruky, pac i tezce zmodifikovana auta se pred prodejem casto davaji do seriove podoby, cimz dostanete kasicku.
- nejvice fungujici modifikace je volne pruchodny vyfuk s Ecutek, neco jako je sada Cosworth 1.3. Odstrani to urcitou letargicnost auta ve strednich otackach. Nicmene emise jsou pak v haji a auto docela slusne coudi.
- modifikace na vzhled obvykle nici charakter a jizdni vlastnosti auta. Snizeni vede k tvrdym podvozkum odskakujicim na vsudypritomnych nerovnostech na silnicich. Vetsi kola (18 nebo dokonce 19) auto zpomaluji a nici zabavnost.
- E85: docela efektivni zvyseni vykonu, dostanete se az nekam ke 190 kw napriklad zde. Nicmene spotreba leti vzhuru, takove auto si pak rekne kolem 12 litru prumer a na okruhu pres 40. Moje auto za stejne situace jezdi za 8 a 15.
- supercharger: neni zrejma bezpecna hranice zvyseni vykonu, kdy to jeste motor vydrzi. Auto ma naprosto jiny charakter, pak prichazi ke slovu zmena brzd, 18tky kola, apod. Nicmene takova uprava pak auto posouva do cenove hladiny zanovnich Porsche Caymanu a v tu chvili pro me nedava smysl. (supercharger+Ecutek+vyfuk: $8000-$15 000, $4000 brzdy, $3000 kola a jsme nekde na 300 000+ Kc vyhozenych v upravach za auto bez zaruky s pochybnou zivotnosti...)
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od seatik »

Super,tohleto tu chybělo :-)

Já dodám zvláštnosti modelu.
Schovaná zásuvka 12V v přihrádce spolujezdce v horní polovině. Dalo mi to dost práce ji najít.
V prostoru nad nohama spolujezdce gumová průchodka k pŕívodu zvuku sání motoru. Dá se zaslepit záslepkou pro 12V zásuvku :850:
EDIT: Líbí se mi již v serii instalovaný SHIFT LIGHT s možností vlastního nastavení,dá se nastavit upozornění jak diodou,tak diodou i akusticky.

I pro 2015 platí mlžení zadních světel,ne zcela vnitřně,ale z vnitřních okrajových ploch
Jdoucí špatně řazení z 1 na 2, předevśím v chladnějśím období a studeném oleji.
Zlobivé čidla tlaku TMPS u 2015. Především v teplých dnech hlásí únik tlaku v pneu,po pár km se vše vrátí do OK stavu.

Průměrná spotřeba benzinu Verva 100 mého auta se pohybuje kolem 8,5l s tím,že se nijak neomezuji

Po zkušenostech kolegy na projíždce po Křivoklátsku doporučuji silně rezervní kolo v kufru. Na propich od šutru z boku je sprej s kompresorem krátký :sick:
Naposledy upravil(a) seatik dne stř zář 02, 2015 12:21 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od catana »

seatik píše:V prostoru nad nohama spolujezdce gumová průchodka k pŕívodu zvuku sání motoru.
Tohle je zajimavy. Zamerne jsem to nepsal abych nematl, protoze u pravostranneho rizeni zvuk sani prichazi pod plynovym pedalem :655:
seatik píše:Jdoucí špatně řazení z 1 na 2, předevśím v chladnějśím období a studeném oleji.
Kazda prevodovka je evidentne unikat :845:
seatik píše:Po zkušenostech kolegy na projíždce po Křivoklátsku doporučuji silně rezervní kolo v kufru.
Vasku, ale to musis mit tu zvysenou podlahu co se prodavala jen zkraje, ne? Jinak se tam dalsi kolo nevejde, pricemz ti to ukousne docela dost z kufru.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od Marty73 »

seatik píše:V prostoru nad nohama spolujezdce gumová průchodka k pŕívodu zvuku sání motoru.
Teda to jsou věci ::-DDD: Jak je to slyšet? Poznal by to někdo, když to neví? Sssssssičí to, či co?
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od catana »

Nepoznal... Jediny sycivy zvuk delala v prvnim roce produkce klimatizace, kdy se z vetraku linul zvuk pripominajici Darth Vadera (kdo se svezl s 86 co jsem mel pronajatou v CR vi o cem mluvim). To uz v pozdeji vyrobenych autech nebylo, rozhodne v mym soucasnym uz to neni. Ten zvuk ze sani vypada tak, ze je v sani odbocka s takovym bazmekem, co zvuk generuje a pousti do kabiny. Me je ten zvuk prijemny, mas pocit ze mas sportovni vyfuk ::-DD: Ostatne novy STI to ma stejne.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od seatik »

Většina zde BRZ má volant na správné levé strané,ty jsi Australan :-)

Rezervu mám v pohodě,dokonce je pod podlahou trochu utopená.
Má rozměr 135/70/17 5x100

Martine,zní to docela hezky,do 4000 tisíc klid,pak příjemný zvuk..syčení jako u turba to však není... :-)
Přílohy
REZERVA.jpg
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od Marty73 »

Musíš to přivézt v sobotu, jinak nebudu spát :850:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
japa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: úte srp 25, 2015 1:05 pm
Jméno a příjmení: Pavel J.
Bydliště: Karviná

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od japa »

Pánové, já také. :-)
Když jsme u toho zvuku, tak krátké video z mé první jízdy na okruhu v Mýtě, spotřeba rovných 30 l/100 km plnotučného 100 okt. benzínu. :-)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rIgVZYczkew[/youtube]
BRZ
S-Max
Panda
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od catana »

seatik píše:Většina zde BRZ má volant na správné levé strané,ty jsi Australan
Nikoliv, spravna auta maji volant na prave strane... pouze se to premontovava pro exoticke Evropany a Americany na spatnou stranu ::-DDD: Kdyz si zvyknes na rizeni s volantem vpravo, nechapes proc to Hitler nechal zmenit (ad treba prednost zprava, kdyz ridic je vlevo :713: )
seatik píše:Má rozměr 135/70/17 5x100
Vasku diky, zkusim to... pac ja tam mam jen kompresor a zvysovat si podlazku kufru na tu s tim profilovanym tvarem se mi opravdu nechtelo. Prvni prodavana auta totiz mely misto rovne podlazky nize uvedene, aby se tam kolo veslo:
toyota 86 boot.jpg
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od seatik »

To není náhodou vůbec špatný,přijde mi to,že tam vrazíš plnohodnotné kolo :-)
Navíc se Ti kapalina nerozteče po celém kufru,když dáš doprostřed něco tekutého.

update: Zvláštnosti modelu ..přidal sem shift light... :3gears: :banana: :winner:
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od catana »

Nicmene to dela kufr nepouzitelnym. Das tam tak maximalne tasku, rovne dno je mnohem praktictejsi. Mezi zvlastnosti muzes pridat i:
- operka hlavy je konstruovana tak, ze si ji na okruhu otocis a muzes pohodlne nosit helmu.
- kdyz chces zkontrolovat kolik mas paliva pri vypnutym motoru, jen zmackni ODO/TRIP tlacitko

Tohle video neni uplne od veci, ale bylo jeste lepsi a nemuzu ho najit.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2H4aqopCIx0[/youtube]
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Uživatelský avatar
japa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: úte srp 25, 2015 1:05 pm
Jméno a příjmení: Pavel J.
Bydliště: Karviná

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od japa »

@catana - díky za SZ, bohužel ti nemohu odpovědět - jsem na fóru nováček, takže nemohu zasílat SZ - s tímhle jsem se na žádném fóru ještě nesetkal. :666: Taktéž mi vadí schvalování příspěvků moderátorem.

BRZ mám necelý rok. Co se týče okruhu, tak úplně poprvé, tedy nejen s BRZ, ale i já. Jinak více než okruh, tak mne baví "svižnější jízda" po okreskách, líbí se mi ta "točivá atmosféra", pěkný zvuk, snadné řazení, nízké těžiště a klouzavé sériové gumy. :-)
Vše mi maximálně vyhovuje, připomínky mám snad jen k absenci tlakoměru a teploměru oleje, věnec volantu by mohl mít větší průměr, jo a musel jsem si vyrobit širší plynový pedál, protože nešlo při plných brzdách dávat meziplyny špička-špička.
BRZ
S-Max
Panda
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od quickly »

japa píše:jsem na fóru nováček, takže nemohu zasílat SZ - s tímhle jsem se na žádném fóru ještě nesetkal. Taktéž mi vadí schvalování příspěvků moderátorem.
Japa: schvalování prvních třech příspěvků je ochrana proti spammerům. Před rokem roboti prolomily přihlašování a během jednoho dne bylo vygereneovano asi 300 anglických spamů. jakmile máš tři příspěvky, tak další se neschvaluji a můžeš psát i interkou.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od Milius »

Ahoj,
ja mam asi jine auto ::-DD:
Olej v pohode respektive jeho teplota. Merim to pres OBDII, teda jestli nekeca :-)
Hluk? Ten jsem eliminoval pomocí mp3 s punkovými sonátami :-) Žádná nadváha, tak jsem nemusel hubnout :-)
Stabilizace vypnout jde (tlacitko "sport" je na nic). Na mokru to nevypinam protoze se pak pohybuji pouze v kruznicich.
Brzdy mam z STI a ty vyborne eliminuji dalsiho asistenta ABS.
Spotrebu mam kolem 8 a na okruhu se vejdu do 15. Jo, ja vim ze jsem nejpomalejsi :-)))

Zavady:
zadni svetla me nevlhnou, ale v ramci zaruky me vymenili orosene predni mlhovky :-)
Mam po roce najeto teprve 22k takze nic jineho se nerozbilo.
S helmou se do toho auta nevejdu i kdyz dam operku hlavy na storc. A to mam 180cm.

Modifikace:
krome brzd a kol (s ET 35 kvuli brzdicum) jsem si koupil samolepku STI. Jenom jsem se jeste nerozhodl kam ji nalepim (favoritem je slunecni clona :-)
Jeste uvazuju kam s telefonem a co dam do stredoveho panelu. Ten drzak na kelimky pri brzdeni putuje svevolne kabinou.
Az to na zimu poslu do garaze, tak se pustim do podvozku (+ spodní rozpery) a do sani vzduchu.
Turbo tam dam, az ho tam da i Subaru a homologuje to :-) Pak si koupim i plastovej znak STI do predniho chladice ::-DD:
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: Subaru BRZ / Toyota 86

Příspěvek od Milius »

update: zapoměl jsem, ze pro jistotu jsem tam take dal dojezdovou rezervu z STI (kvuli brzdicum). Do kufru se vesla a vybouleni je neznatelne. Dojezdove kolo z WRX se tam veslo uplne v pohode.
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
Odpovědět

Zpět na „BRZ / GT86“