BRZ/GT86: Chladič oleje

Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od cubrd »

Já si dělal sám Mishimoto na rézu a pohoda. Jen premýšlet dopředu a hledát slabé body kde by mohlo dojít k otírání hadic atd. Pro jistotu jsem dával dvojté stínění tepla od svodů
vsn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: pon lis 11, 2019 8:02 pm
Jméno a příjmení: Ladislav Škramlík

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od vsn »

Ahoj, tak se také chystám na chladič oleje. Při první garančce ho tam budu chtít nainstalovat.

co tedy bude muset prodejce objednat je:

chladič oleje Forester XT 2014 - 21311AA170 připadně by měl pasovat i 21311AA180
https://parts.subaru.com/p/Subaru_2014_ ... AA170.html

Prodloužený dutý šroub: 21317AA070
https://parts.subaru.com/p/49231160/21317AA070.html

hadice chladící kapaliny + Subaru Super Coolant pro doplnění.

je to tak OK?

Co jsem pořádně na internetu nenašel tak:

Jaky je rozdíl při použití smyčky pod sáním vzduchu místo toho co je na ft86 fóru ( https://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=50427) ? výhody/nevýhody (foto obou variant přiloženo)
K čemu tam smyčka je? Nevadí když v tomto místě zvýším teplotu vody?
Jaký použít směr proudění?

Chtěl bych aby se s autem dalo jet aspoň 10 minut na plno. Takhle jsem měl po sedmi minutách jízdy na cca. 80% teplotu oleje 120st. při venkovní teplotě 5st.

díky
Přílohy
oil_cooler1.JPG
oil_cooler2loop.jpg
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od námořník »

Bejt tebou Láďo, tak bych napsal , zavolal Miliusovi, nebo Seatikovi. Třeba si nevšimli.
Jenom bych to trochu rozvedl, ať máš nad čím premejšlet :-) . Jakou jezdíš viskozitu oleje? Vyměnil jsi ho, nebo si myslíš že když mu budeš dávat za uši, tak je výměna po 15t km dostačující ? A co brzdy? :-). Kam pojedeš na servis?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
vsn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: pon lis 11, 2019 8:02 pm
Jméno a příjmení: Ladislav Škramlík

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od vsn »

Vždyť jsem psal před pěti minutami :D, Zajedu do Plzně kde jsem to auto kupoval a uvidím. Najeto mám přes pět tisíc ... Jedu tam dřív protože z výroby je tam olej 0W-20 z 12/2018. Měli by tam dát 5W-30. Akorát to nebude Motul V300 power racing ale ten Subaru Motul 5W-30 a těžko říct jaký je to konkrétní Motul olej.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od námořník »

:-D můžeš ještě pár minut počkat :-D.
Moderní 5w30 vydrží hodně, já dal 5w50 na léto a 0w40 na zimu. Motoru to určitě neuškodí a měnit olej častěji, mezi servisníma intervalama taky ne ;-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od námořník »

Nevím teď u koho jsi v Plzni koupil, ale Liška jezdí s GT 86 (Polepy Subaru), tak by měli mít s chlazením nějaký zkušenosti.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od zhor »

Podle mě tenhle "chladič" oleje ti moc nepomůže. Primárně tam je, aby za zimy zahříval vodou olej při studeném motoru (u BRZ se asi moc nepočítá se zimním používáním, když tam není ). No nicméně po zahřátí všech kapalin, tam bude proudit voda s teplotou kolem 90°C, olej bude mít kolem 100°C. Takže ten chladící efekt bude minimální (trošku se to zlepší, ale ne moc). Radši bych zvážil klasický olejový chladič (radiátor, hadice, sandwich adaptér s termostatem pod filter). Dá se to sehnat kolem 10tis Kč, plus práce (počítej tak aspoň den práce).

A olej bych bych doporučoval (narozdíl od Jirky) 5w30 (v případě, že tam doděláš ten olejový chladič).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Milius
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 107
Registrován: úte čer 15, 2010 9:51 pm
Jméno a příjmení: Milan Bouska
Bydliště: Teplice

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od Milius »

Ahoj,
na jednoduché otázky složitá odpověď.
https://www.facebook.com/groups/175592839452659/
odkaz na naši facebookovou skupinu, kde je na toto téma popsáno sna d 1000 odpovědí a názorů.

Odpovím proč mám chladič z Forestra:
V zimních měsících nejezdím, ale jezdím často v nočních/ranních hodinách = rychleji se ohřeje motor a můžu jet naplno o cca 8 minut dříve.
Na malých okruzích (sosnová, mýto, písek, HK, Kopřivnice) při stintech do 15 minut nepřeleze teplota oleje 120C. Na velkých okruzích jako je Most a Brno o cca 5 minut déle.
Stálo to cca 6k i s montáží - cca 20minut.
Při výměně oleje, nepotřebuji o 2 litry oleje navíc.
Neřeším tlaky oleje a neřeším zakrývání chladiče při ranních mrazících.
Snadno jsem vyvedl čidlo teploty oleje z pod filtru (na motoru je na to originální příprava).
Je to defacto originální tuning.

Používám motul 5W30 a kupuju ho na Alze v akci 890kč/5l. Dřív jsem dával Millers oils.
Mám najeto víc než 100k.

Pokud chceš jezdit víc race nebo velké okruhy na delší čas (typické hodinovky, co pořádá FB klub), tak budeš potřebovat kvalitní chladič. Neřeš čínu. No a to jsi tam za 20k+ a montáž. No ale výlet na nurnburing tě vyjde na podobný peníze, ale dojedeš tam i z5 po vlastních :-)

Když nic nedáš, tak jem výlety s kloboukem a běžný provoz + častější výměny oleje.

Jakou sadu použít a jak to zapojit? Nech to na servisu. Jak jim do toho budeš kecat, tak ti to omlátí o hlavu :-) Navíc už to u Lišky několikrát dělali.

Dík M.
Subaru Impreza Kombi WRX, 6MT, MY06
Subaru VIVIO 4WD
Subaru BRZ 2013
Subaru VIVIO RX-R
vsn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: pon lis 11, 2019 8:02 pm
Jméno a příjmení: Ladislav Škramlík

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od vsn »

Bezva díky. Ale tu odpověď jestli to udělat přes tu smyčku pod sáním a nebo to pozapojovat někde nalevo motoru nikde nenajdeš
... jaké to má výhody/nevýhody :) Teplotu oleje má BRZ od roku 2017. Takže tam to je v poho :)

Já to právě nekupoval u Lišky ale v Autwecu ... zkusím napsat a uvidím. 15 minut minut je asi OK, to mi stačí.

díky
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od George »

Ahojte, mel bych par dotazu:
1. podle toho co pise Milius - proc je s pridavnym chladicem potreba sledovat tlak oleje? Mel jsem za to ze tlak je potreba sledovat kvuli odlevani vany, pripadne stagnaci pri vysokych otackach. muze mi nekdo technicky osvetlit?
2. je pravda ze termostat na pridavnem chladici propousti i kdyz je zavreny? Tj, hrozi prechlazeni v zime?
3. ma nekdo zkusenosti s timhle? https://www.majestic-performance.com/pr ... l-cooler-3
je to za par penez, coz je lakave ale netusim jak velka je to pastika.

Diky,.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od zhor »

2- termostat musí lehce propouštět za studena, aby se chladič postupně zahříval, a nedošlo k teplotnímu šoku po otevření.

Nevím kde milius přišel na 2 litry oleje navíc pro chladič, já tam mám o cca 0,5l litru navíc.
Na zimu jsem letos zakryl skoro všechny chladiče, zůstala ma tam jenom škvíra tak 5cm široká, motor se rychle zahříval, a teplota vody nešla nad 96°C ani pri ježdění na sněhu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od Traveller »

zhor: Kde se s teplotami oleje a vody pohybuješ ty? Myslím teď v létě.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od zhor »

zkusím mrknout na vodu, ale nemám pořád dodělané budíky na olej.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od zhor »

Tak včera voda nejvíc 93, když jsem poskakoval v koloně na jedničku. Za jízdy se držela mezi 84-89°C, ale nedařilo se mi jet delši dobu (víc jak 2 minuty) v nějakém tempu, to se v tomto počasí nedá, kvůli provozu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BRZ/GT86: Chladič oleje

Příspěvek od Traveller »

Dík. Tak to jsi o chlup níž než já, ale je to v rámci jednotek stupňů, takže v podstatě srovnatelné hodnoty.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „BRZ / GT86“