Stránka 17 z 41

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Napsal: ned pro 30, 2018 2:16 pm
od plukovník
SJ už má 750 ve všech motorizacích .

Ale stejně mě fascinuje ta masivnost přestože se jedná o nebržděnou variantu.

Bohužel, při vší snaze bych to nevyužil, jinak bych to už měl doma také.
Netušil jsem, že se taková nádhera dá koupit.

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Napsal: ned pro 30, 2018 2:28 pm
od RadekN
Takový vozík povolenou hmotnost asi málokdy poveze, ale hezký je a za ty peníze... :)

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Napsal: úte úno 26, 2019 9:09 am
od yeti
Čau, blíží se jaro a já budu muset nějak pořešit zvednutí bočnic na vozíku. Chtěl bych udělat rám - reling. Dělal jste to někdo? Jak to máte řešený? Ať nevymýšlím kolo.. ;-D

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 11:37 am
od plukovník
Jackylle píše: No nic, jdu si nasedlat koníčka, s tím nic takového nemusím řešit a prostupnost terénem a brodivost má bezkonkurenční
Už jsem se tady na to jednou ptal,
kolik má taková kobyla pohotovostní hmotnost ??? ;-D

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 1:10 pm
od hamoun
ona Lucka i odpovidala ...
ale nevim kde :)
nebylo to nejak 500 bezecky a 800 tazny? ....

Odesláno pomocí Tapatalk

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 1:18 pm
od plukovník
Potřeboval jsem vědět, jestli Renault Kadjar utáhne přívěs a na něm dva parkurové koně.
Kadjar má maximální bržděnou hmotnost 1 500 kg, tak by se to do limitu možná vešlo, ale táhnout dva koně za takto poměrně lehkým autem, tím spíše když tam v zatáčkách začnou přešlapovat, považuji dost za hazard. :-)

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 5:08 pm
od romull
O tom teda dost pochybuji, vozík na dva koně + ty koně, to bude horší než 1,5 t. Možná to má někdo doma, ale co vidím tady u koňáků, tak tahají minimálně za X5kama, nejvíc ale LR, RR a podobně ......a proč tahat zrovna za takovou, ehmm ......sračkou? To je auto na mizernou parádu, ne na opravdovou práci, mohlo by se polámat =)

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 5:16 pm
od Šaman
Kadjar mi přijde jako liftnuté clio. Nevím, co v tom je za motor, ale radši ani nezkoušet. Bude to nebezpečné a kdo to zkusí a přežije, nebude chtít už nikdy řídit. (Jako bonus uvidí spotřebu z říše zlých snů)
Ne-e.

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 6:52 pm
od mari75
Já jsem na Kadjar slyšel, podotýkám že jedním uchem, celkem chválu, Martine. Na tahání koní moc nebude Captur, ten je vyrobený na platformě Clia. A prý ani ten není špatný

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 7:27 pm
od plukovník
On ten Kadjar se parametrama blíží spíše Oktávce, ale tahat s tím kobylu je určitě pitomost a dvě kobyly přímo šílenství !

Tím spíše, že to plánuje ženská, která v životě netáhla žádný !! přívěs

Úsměvné je, že se přihlásila do autoškoly k rozšíření ŘP na skupinu B-E, na ten Kadjar. Zřejmě vůbec netuší, jak se ty věci mají.

Jinak, co jsem slyšel, tak je docela opruz tahat pouhého jednoho koně i za Grand Vitarou a ta je oproti tomu Renaultu úplně jinde.

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 8:01 pm
od mari75
Odvážná to žena ;-D

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: stř kvě 08, 2019 11:41 pm
od Mira
Mě nepřijde odvážná, ale bl.. .
O hmotnosti koní jsem na plukovníkův dotaz odpovídal, evidentně nedává pozor, když se ptá ve více vláknech.

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: čtv kvě 09, 2019 12:47 am
od spm
plukovník píše: Úsměvné je, že se přihlásila do autoškoly k rozšíření ŘP na skupinu B-E, na ten Kadjar. Zřejmě vůbec netuší, jak se ty věci mají.
Tak ono se to B+E bude hodit, až to pak vymění za range rover :-DDD :-DDD

Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback

Napsal: čtv kvě 09, 2019 7:51 am
od plukovník
spm píše:
Tak ono se to B+E bude hodit, až to pak vymění za range rover
Hodí se to i za Forestera, ten má také v papírech max. hmotnost soupravy přes 3 500 kg.
A to už vůbec neuvažuji o situaci, kdy někam potáhneš, třeba prázdnou dvounápravovou plošinu, co má v papírech psanou max. hmotnost 3 tuny.
Potom taková jízda pouze se sk. B znamená pokutu 20 000,- ve správním řízení+ půl roku bez řidičáku.

Tedy pokud třeba nejsi troškař, co už má v řidičáku, po vzoru Holanďanů, harmonizující kód 96 a vejdeš se do té celkové hmotnosti soupravy nepřesahující 4 250 kg.

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Napsal: čtv kvě 09, 2019 1:36 pm
od Jackylle
Se vrátím k tahání koní... naši ustajovatelé jezdí se 2 koňma standardně a myslím, že mají Vitaru (nevím jistě... ověřím) a tohle auto je podle nich v pohodě. Za lego by nezapřáhli ani jednoho koně, i kdyby to papírově vyšlo.
Tam je problém, že jak si koně přešlapují a vyvažují, tak to s lehkým autem hodně cvičí a když se to sejde se zhoupnutím od cesty, tak na průser zaděláno. Už jsme tahali koně z vozíku, když na nějakém dolíku upadl a zapasoval pod dělící příčku (nebyl to náš kůň). Táhlo to velké SUV BMW a jak se to v zatáčce a na dolíku zhouplo, a kůň tomu možná přidal, šel k zemi. Auto to ustálo a vozík se nepřevrátil. Koni se navzdory všemu nic nestalo, jen oděrky.

Další aspekt je, že kůň není hromada suti a když někdo neumí tahat speciálně vozík s koněm, tak se lehce stane, že z toho to zvíře vyjde s doživotní hrůzou z vozíku a každé nakládání se změní v peklo. To se stalo našemu koni když mu byly 2 roky... teď je mu 16 a nezapomněl. Sice tam 2x za rok nakonec vleze, ale je to boj... ještě že nikam moc nejezdíme.

Takže když člověk jezdí častěji, tak se to naučí a pořídí odpovídající techniku. Když občas, je lepší zaplatit někomu kdo to umí a je na to patřičně vybaven.