Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Vše okolo tahání přívěsů, karavanů a tažných zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavlos
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 789
Registrován: ned zář 06, 2009 8:23 pm
Jméno a příjmení: Pavel šajdák
Bydliště: Chropyně

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Pavlos »

Pro mě je docela důležité oka k upevnění nákladu aspoň 6 ks, na každé straně 3 a taky výklopné přední čelo.
Co říkáte na ty Polské vozíky elektrika atd slyšel jsem na to docela špatné zkušenosti
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Troufnu si tvrdit, že není jedno, jestli jedna osa 1300 nebo 2x750. Ty dvě jsou prostě lepší. :-) Bavíme-li se pořád o převážení váhy tuna a víc. 5 metráků se dá vozit na čemkoliv, to je buřt. :-)
Moje velká kára, kterou jsem si před 15 lety postavil ze zadní části rámu Ara na stavbu baráku a jejíž životní běh se v podstatě uzavřel, nikdy bržděná nebyla. A při výrobě byla dimenzována na kubík betonu, takže 2.5 tuny. :-) A to jsem na ní běžně vozíval za Arem. A to ve srovnání se Subaru Aro ani nejelo, natož aby brzdilo. Obrázek
Za H6 jsem úplně v klidu tahal 1.5 tuny nákladu+400 kg váhu káry. To je váha, kterou lze při troše přemýšlení v pohodě ubrzdit. Samozřejmě na nějaké kratší vzdálenosti, třeba do 25 km.
Když jsem potřeboval letět na chalupu 120 km daleko, v nějaký slušný rychlosti, tak jsem nikdy nevezl přes tunu.
Proto jsem vlastně koupil od Jaromíra ten nabouranej Brenderup, že jím tu mojí Aro káru nahradím. A při opravě tu nejtovanou srágoru náležitě vyztužím. Sice jsem to ještě neudělal, ale příští rok už musím, neměl bych žádnou káru. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vladimir_xh »

VDC píše: Za H6 jsem úplně v klidu tahal 1.5 tuny nákladu+400 kg váhu káry. To je váha, kterou lze při troše přemýšlení v pohodě ubrzdit.
S tímhle bych si dovolil nesouhlasit. Kolem komína a za sucha budiž. Ale delší cesta, mokro, nedejbože sníh. Nějaký kopeček a je o průser zaděláno. A dvě tuny na kouli tě umí pěkně zahodit.
Hodně záleží čím taky táhneš. Moje SG cítí 1,5 tuny už znatelně. Když jedu s tátovým Pathfinderem, tak o té samé váze ani nevím... (beru bržděné váhy)
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20599
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od námořník »

Samozřejmě že když s tím počítáš a můžeš myslet dopředu, tak klidně. Ale nedej bože aby ti tam nějakej debil vjel, nebo něco podobnýho. To už pak s nebrzděnejma 2 tunama žádná sranda nebude. Ja taky jezdím běžně s nebrzděnou tunou za sg, ale už s ním pěkně cloumá.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Vladimíre vždyť hned v další větě píšu, že je to na kratší vzdálenosti třeba do 25 km a je třeba u toho přemýšlet.
A nerozporuju ani to, co píše Jirka, že když přijde krizovka, tak je problém.
Proto jsem psal, že na chalupu jsem nikdy nevozil přes tunu, spíš max tak 800. S tím se dá jet i se to dá brzdit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vladimir_xh »

Tomáši vím, když máš něco odtaháno, tak dokážeš předvídat a tu situaci vyhodnotit předem a v 99,9% dobře. Jen to mohlo zavdávat, třeba pro méně zkušené, že je to v pohodě a že se nemůže nic stát. Proto jsem to psal...
Osobně už jsem toho odtahal dost (nesrovnávám se s profíkama, co se tím živí) a pár situací mě i slušně vyškolilo, že jsem měl prdel zpocenou a přitom jsem k tomu přistupoval s respektem. Tak jen proto ta má reakce *_*=*_*
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20599
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od námořník »

Já jenom aby si někdo nemyslel že tahat za Subaru 2 nebrzděný tuny je brnkačka a nemůže se nic stát.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od mnov »

Ono je ošidné táhnout i jen cca 300kg. To pak zapomenu, že něco táhnu a krátký odbočovací pruh z kopce na mokru mi to připomene. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24300
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od sima »

Tj dobré říct,zopakovat námořníku,jo.Taky zároveň platí,že se dá tahat i za SG se dá hodně,hodně přes limit.Já v tom fakt nevidím problém,krom možného desktruktivního postihu,tj pak v prdeli,tohle už musí každý sám...
Musí se jen max přizpůsobit styl jízdy,nezapomenout ani na chvilku co tahám a kdy,za jakého počasí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Pavlos
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 789
Registrován: ned zář 06, 2009 8:23 pm
Jméno a příjmení: Pavel šajdák
Bydliště: Chropyně

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Pavlos »

Tak v nepřeberném množství vozíků jsem vybral tento co vy na něj https://www.privesymorava.cz/cz/2/katal ... ca-263x145
plukovník

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od plukovník »

Pavlos píše:Tak v nepřeberném množství vozíků jsem vybral tento co vy na něj https://www.privesymorava.cz/cz/2/katal ... ca-263x145
Za tu cenu je to zadarmo...
Skvělý, robusní vlek a pokud k tomu máš dostatečně těžké tažné vozidlo, tak je to lepší volba než bržděný, se kterým musíš chodit každé dva roky na technickou.
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6338
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od cleo »

Pavle, tak ten je parádní!
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
plukovník

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od plukovník »

Docela by mě zajímalo, jaký typ oje je bezpečnější při větším nárazu zezadu.
Zda "V"oj, nebo tyčová.
Je evidentní, že žehlička větší náraz neustojí a urve se!!!
Je to prokázáno crash testy!!!

Ptám se proto, protože nový Agados s trubkovou ojí je řešen tak, že oj je připevněna ke spodku korby jen jedním průchozím šroubem M12.
Uvažuji, zda je to z bezpečnostních důvodů, aby se při zadním tvrdém nárazu tento šroubový spoj střihl a oj šla pod korbu vleku a nikoliv skrz auto.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Pavle to je skvělá volba a něco takového jsem měl přesně na mysli !!

Co se té oje týče, tak vždycky je lepší V oj. V případě nárazu to bude dost o tom, jak ta rána přijde. Ale vlek se nekupuje kvůli nárazu, ale kvůli tahání. A V oj je rozhodně ve všech ohledech lepší.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od plukovník »

To máš určitě pravdu, ale jenom pokud nezamýšlíš používání druhé, náhradní (neoficiální) a delší !!!
oje, za účelem převážení dlouhého materiálu, jako např. 5m koberce, nebo 6m řezivo a ocelové profily...
To bys s "V"ojí možná převezl jedině v případě, že bys měl monstrum s korbou o rozměrech 4x2 metry.
Odpovědět

Zpět na „Tažné zařízení a přívěsy“