Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Vše okolo tahání přívěsů, karavanů a tažných zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od dracekvo »

VDC píše:Troufnu si tvrdit, že není jedno, jestli jedna osa 1300 nebo 2x750. Ty dvě jsou prostě lepší.
Jo to máš pravdu, že jsou dvě osy lepší, to je jasný. Já to myslel tak, že stejně vozím do 1 tuny a tam mi jedna osa plně dostačuje.
Nehledě na hmotnost samotného přívěsu a snažší manipulaci pokud ho chci sám někam zatlačit.

plukovník: no pokud chceš dvouosák tak asi špatnou volbu neuděláš. Jen si určitě vem to opěrné kolečko + zámek na čubu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
plukovník

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od plukovník »

dracekvo píše:
....plukovník: no pokud chceš dvouosák tak asi špatnou volbu neuděláš. Jen si určitě vem to opěrné kolečko + zámek na čubu.
No, tak já už mám vystaráno,
pořídil jsem si na "stará kolena" k novému Forresterovi i nový vozejk Agados, přesně podle svých představ a potřeb.
Vozím převážně hlínu, písek, štěrk a dřevěné brikety do váhy jedné tuny a dlouhý materiál do délky 6m.

Takže ten můj Agados je jednoosý, s hliníkovou korbou, sklápěcí přední i zadní čelo, náprava na zvýšené zatížení (typ 1 300 kg), rozměr korby 2060x1100 mm a trubková oj o průměru 76 mm. Přídavné opěrné kolečko k tomu je samozřejmě také (ale většinou jej mám sundané).
Navíc jsem si k tomu vyrobil další, vyměnitelnou oj o efektivní délce 250 cm včetně celého příslušenství (žehlička + kabeláž s oddělitelnou přípojkou k zadním světlům přívěsu), takže výměna oje je stejně rychlá, jako výměna hlavně u kulometu ;-D

Pohotovostní hmotnost přívěsu je pouhých 150 kg, takže legální užitečné zatížení je 600 kg. >B-)
Ale běžně vozím plný náklad písku a to je 980 kg. Samozřejmě je nutná zvýšená opatrnost, a hlevně před zatáčkou nezapomenout, že něco táhnu...
S nebržděnou tunou na kouli obvykle pro jistotu nepřekračuji rychlost 70 km a ostatní pouštím na předjetí.

Jediná slabá stránka tohoto modelu je, že originální pneumatiky mají zátěžový index pouze 430 kg na každé kolo, takže se chystám tyto třínáctipalce šířky 165 vyměnit za čtrnáctipalce 175. Ty už mají ten zátěžový index vyšší.
Ale s přetíženým vlekem stejně musím jet pomalu, tak ty původní gumy, Made in Ukraine, snad tak snadno nebouchnou :-DDD
Cena byla něco přes dvacítku...

P.S.
Jen tak pro informaci,
s nákladními vozejky za osobákem jezdím čtyřicet let a jenom s těmito připojenými vleky jsem najezdil (i odcouval) nejméně !!! odhadem 100 000 km. To myslím hned tak každý nenajezdí, takže vím o čem je řeč...

Přesto tu maximální povolenou rychlost 130 km/hod s naloženým vlekem, i když není maximální povolená váha překročena považuji za zrůdnost!!! >:-f
A to i v případě vyšší váhové kategorie tažného vozidla.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Tak pokud to používáš takovýmhle způsobem, pak je pro tebe samozřejmě lepší ta trubková oj. Já už bych na žádném vleku trubkovou oj nechtěl, protože už jsem zažil situaci, kdy mi trubková oj praskla a naložený vlek mi odcouval přes křižovatku. :-)
Obrovský štěstí bylo, že se to stalo dopoledne. A ve vsi, kde jsem tehdy měl barák, dopoledne nebyla ani noha. Nechci si ani představit, co se všechno mohlo stát.
A když mi trubková oj praskla na dalším vleku podruhé, zase to bylo v místě, kde to nezpůsobilo žádné škody. To jsem tehdy vlek přeložil víc na oj a chystal jsem se na chalupu. Naštěstí to upadlo asi 200 metrů od domova. Tak jsem to tehdy vyztužil prknem, vyvázal kurtama, dotáhl zpátky k baráku, tam jsem to vyložil, zajel do dílny, svařil, navařil výztuhy do V a za hodinu už jsme pelášili na chalupu. :-)
Sice s vleky jezdím pouhých 25 let, ale troufnu si tvrdit, že zkušeností mám teda na rozdávání. :-)
Na základě těch zkušeností s upadlými trubkovými ojemi, jsem si následně postavil nákladní vlek s korbou 3x1,8 m, nosností 2,5 tuny, co uvezl bezpečně i ty 6 metrový trámy, aniž bych musel trubkou nastavovat oj.
Sloužil mi poctivě 15 let, opravil jsem s ním barák, odvozil všechny písky, štěrky, suť.
Vozil jsem s ním na chalupu cihly. Vyvozil všechnu suť ze ségry ordinace a navozil všechen stavební materál zpět.
Myslím, že leckterá patnáctka Avie toho neodvezla tolik. :-)Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od dracekvo »

Tak můj má prázdný asi 350kg :)
Kamarád měl nějakej tenle lehkej s ojí. No a ohnul se mu za zadní nápravou, když toho naložil víc na zadek.
Já právě po té zkušenosti hledal opravdu fortelní vozík, aby měl nějakou rozumnou konstrukci. Než by se ohnul, tak spíš zvedne zadek auta do vzduchu.
A ta hmotnost je taky znát. Ten vozejk o sobě nedává skoro vědět, takže i těch 130 můžu klidně jet. Samozřejmě s prázdným nebo jen lehce naloženým.
Čím větší náklad tím jedu pomaleji.
Když vydím ty experty co jezdí 130 po dálnici s vozejkem za 10 tis. Ten vozejk většinu času letí vzduchem než že po té dálnici jede.
Celková délka je bez pár čísel 4m. Když bych vezl něco delšího, tak to holt budu muset pořešit nějakou fošnou. Ale to je zrovna materiál který jsem snad nikdy nevezl.
Samozřejmě pro každého je vhodný jiný vozík, ale dobré je zmínit všechny výhody a nevýhody.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Dracekvo podepisuju tvá slova. 100 lidí, 100 potřeb. Každému může vyhovovat jiný vozík.

Ten můj valník váží 400 kg. To není málo, ale když měl uvézt, musel vážit. Ale super na něm vždycky bylo, že ani prázdný za autem neskákal. Jednak vlastní vahou a druhak tlumiči. S tímhle vlekem se dalo letět jakoukoliv rychlostí a dělal vždycky to samé, co auto.
To je hrozný na všech malých levných vlecích, odpružených gumou v jaklu, jak to neustále za autem skáče.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od yeti »

Ja jsem dost spokojenej s tim polakem,co jsem o nem psal pred par strankama. Jen budu muset dodelat reling protoze bocnice jsou nizky, jako u vsech ostatnich. Ale ty listovy pera jsou super.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1515
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vladimir_xh »

Vozík na listech má podle mého obrovskou výhodu v tom, že když ho přeložíš, tak jen sedne na doraz a máš jistotu že dojedeš. Kdežto s tou jacklovo-pružící (odborný název nevím, zkrutná?) a ještě pokud je nezesílená je možnost protočení ramene a končíš... Tak tuhá na listí (případně dobře dimenzovaná vinutá) + tlumič je nejlepší volba. Ale chápu, že u vozíku za 10 tisíc není prostor na kvalitu a nikdo to ani neočekává.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Přesně tak jak píše Vladimír. Listy a dorazy, na vlek optimální. Ta moje velká kára tak byla koncipovaná od začátku. Nosnost listů je asi tak 600 kg, pak si to sedlo na veliký silentbloky a pružilo to v pořádných pneumatikách. To je super, protože chování vleku je pak naprosto čitelné.

Vlastně i malé vleky, co jsem měl a mám, mají silentbloky jako dorazy, i když mají ramena a zdvojené tlumiče z motorky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od yeti »

No kdyz jsem videl,jak jsou ty "bezny" napravy delany tak jsem bral listy jako prioritu c1. A nikde jinde jsem to za normalni prachy nevidel tak jsem sel do polaka ikyz jinak polakum necerim ani pozdrav.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

To já nejsem tak striktní. Poláci jsou takoví evropští číňani. :-) Nemají problém cokoliv opajcovat a prsknout to na trh za rozumný ceny. :-) Mám polskej kompresor, plagiát Orlíku. Několik hydraulických panenek, funguje to a bylo to za hubičku. Tak proč ne polskej vlek. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vrtasp
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1202
Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od vrtasp »

Vleky od Poláků za ty peníze odpovídají jejich kvalitě :) :) doporučeno prodejci jak sjedete pneumatiky tak prodat a koupit novej :) :)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od yeti »

Vrtasp: nesouhlasim. Aspon teda ten co mam ja je oproti agadosu apod. (ve stejne cenove hladine) luxusni vyrobek. Kde maji ostatni otevreny plechovy profily, tam ma polak poctivy jackly. Celej vrch svarenej z jacklu 25x25x3, spodek a oj jsou profily vetsi. Podlaha vyztuzena....
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
vrtasp
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1202
Registrován: čtv říj 01, 2009 9:40 pm
Jméno a příjmení: Petr Vrtilka
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od vrtasp »

Kolik si s ním najel a odvezl?!? Vše ukáže čas :) neboj měl jsem taky vlek a novej od Poláka, ale píšu kvalita a cena je znát třeba o proti Vapp atd. Nejsou špatný za tu cenu. Ale poznáš časem.
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od yeti »

Nevozim v nem obden tunu suti, to je fakt. Ale na povolenym maximu jsem uz byl. Jen proste nevim, co by na nem melo prestat fungovat. Nic osulenyho jsem na nem nenasel.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Hlavně když by se něco uvolnilo, tak se to dá spravit, ne ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Tažné zařízení a přívěsy“