dracekvo píše:
....plukovník: no pokud chceš dvouosák tak asi špatnou volbu neuděláš. Jen si určitě vem to opěrné kolečko + zámek na čubu.
No, tak já už mám vystaráno,
pořídil jsem si na "stará kolena" k novému Forresterovi i nový vozejk Agados, přesně podle svých představ a potřeb.
Vozím převážně hlínu, písek, štěrk a dřevěné brikety do váhy jedné tuny a dlouhý materiál do délky 6m.
Takže ten můj Agados je jednoosý, s hliníkovou korbou, sklápěcí přední i zadní čelo, náprava na zvýšené zatížení (typ 1 300 kg), rozměr korby 2060x1100 mm a trubková oj o průměru 76 mm. Přídavné opěrné kolečko k tomu je samozřejmě také (ale většinou jej mám sundané).
Navíc jsem si k tomu vyrobil další, vyměnitelnou oj o efektivní délce 250 cm včetně celého příslušenství (žehlička + kabeláž s oddělitelnou přípojkou k zadním světlům přívěsu), takže výměna oje je stejně rychlá, jako výměna hlavně u kulometu
Pohotovostní hmotnost přívěsu je pouhých 150 kg, takže legální užitečné zatížení je 600 kg.
Ale běžně vozím plný náklad písku a to je 980 kg. Samozřejmě je nutná zvýšená opatrnost, a hlevně před zatáčkou nezapomenout, že něco táhnu...
S nebržděnou tunou na kouli obvykle pro jistotu nepřekračuji rychlost 70 km a ostatní pouštím na předjetí.
Jediná slabá stránka tohoto modelu je, že originální pneumatiky mají zátěžový index pouze 430 kg na každé kolo, takže se chystám tyto třínáctipalce šířky 165 vyměnit za čtrnáctipalce 175. Ty už mají ten zátěžový index vyšší.
Ale s přetíženým vlekem stejně musím jet pomalu, tak ty původní gumy, Made in Ukraine, snad tak snadno nebouchnou
Cena byla něco přes dvacítku...
P.S.
Jen tak pro informaci,
s nákladními vozejky za osobákem jezdím čtyřicet let a jenom s těmito připojenými vleky jsem najezdil (i odcouval) nejméně !!! odhadem 100 000 km. To myslím hned tak každý nenajezdí, takže vím o čem je řeč...
Přesto tu maximální povolenou rychlost 130 km/hod s naloženým vlekem, i když není maximální povolená váha překročena považuji za zrůdnost!!!
A to i v případě vyšší váhové kategorie tažného vozidla.