Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Vše okolo tahání přívěsů, karavanů a tažných zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od podvlada »

No, já měl zatím taky jen štěstí (ťuk ťuk). Stavěli mě všehovšudy dvakrát, jednou normální silniční kontrola bez problémů, dýchnul jsem, zkontrolovali a jel jsem, nic vidět nechtěli. Podruhé - to bylo v takové čtvrti rodinných domků, večer, a vidím že v boční uličce stojí... no, jestlipak pojedou za mnou. Schválně jsem jel těsně pod limitem, jestli oni budou ochotní ho překročit, aby mě dojeli, nojo, byli :-) Ale zase jen dýchnout, doklady a za pár minut odjezd. S dovětkem: "A zpomalte trochu." No, kývnul jsem, o experimentu pomlčel, popřál hezký večer a jel doprčic :-D A to poslední bylo snad 5 nebo víc let zpět.
Takže já naštěstí ještě nemusel nic řešit...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

spm píše:Ono je taky otázka asi jak co... jestli součástí tý vestavby je okno vyřezaný do karoserie.
Když je to udělaný dobře, tak může bejt i okno vyřezaný do karoserie. Tady máš příklad. Toyota BJ 45 Míly Janáčka. Ty zadní boční dveře jsou dodělané. Originál je Toyota pouze třídvéřová s podélnými lavicemi. Míla si tam tenkrát nechal dodělat boční dveře a zadní samostatná sedadla tuším z Renaultu Espace, protože měly integrované pásy. Ani ten nejšťouravější rakouskej policajt by to nepoznal, že je to bastl...

Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od spm »

Tapan píše:Tak to já už jo
A nebylo to s nějakym autem, který brzdilo akorát levym zadnim kolem na ruční brzdu? :-DDD

Jo, takováhle vestavba je fakt celkem nenápadná... problém jsou ty klasický dodávky. Tam je celkem jasný, že to dřív byla plechová skříň a cokoliv co z toho trčí ven je do očí bijící :-DDD Se sedačkama je trochu trabl, že jsou napsaný v techničáku... Ikdyž já je budu jenom vyndavat a o tom taky každej bude vědět kulový, jestli to vyndavání bylo beznástrojový nebo ne :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

No v techničáku je napsanej počet osob. A když je ten zapsanej počet osob vyšší, tak si tam klidně místo lavic můžeš dát sedačky. Za to tě nikdo jebat nebude, ani v Rakousku. :-)
Skrz fólie do Libera vidět není, tak si taky můžou trhnout, že tam budeš mít postel místo sedaček. Prostě to musí bejt udělaný inteligentně. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
TheRock
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 445
Registrován: pon kvě 13, 2019 10:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Lang
Bydliště: Praha - Žižkoff
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od TheRock »

Stejně si ale myslím, že nikdo nebude s křovím, pískem nebo kompostem jezdit do DE nebo A :).....
Subaru Forester SG MY 2007 2.0 116kW
Škoda Octavia combi L&K MY 2018 2.0 TDI 110 kW
KTM 500 EXC-F 2018
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Tapan »

spm píše:A nebylo to s nějakym autem, který brzdilo akorát levym zadnim kolem na ruční brzdu?
Ne, tam by mě velmi snadno uvařili na 4 roky propadlé technické, tam by se nemuseli ponižovat trapným vyžadováním povinné výbavy :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Tomiq »

Tak tenhle "systém" sklápění bych nevymyslel ani v největší opilosti >:-& :-D :-DDD
https://auto.bazos.cz/inzerat/122495215 ... korbou.php
Přílohy
122495215.jpg
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Jakože se ti ten systém nelíbí ? To celkem není nic novýho a běžně se takhle vleky sklápí, byť teda většinou domaděly za traktůrky a čtyřkolky. Je to jednoduchý a naprosto funkční řešení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1489
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Tomiq »

Tome já vím, už jsem to viděl, ale právě, že ne na vozících za auto.
Stejně mě to rozesmálo z hlediska tý konstrukce a mechaniky - šílený namáhání oje přes tu konzoli, ten pantograf, navíc když si tohle představím plný písku, tak mám pocit, že se to někde ohne (dimenze prvků je fakt fórová).
Za mě alespoň takhle: (*_^) |,,,,
Přílohy
122049475.jpg
122049475 (1).jpg
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Máš Tome pravdu, že ten vlek působí fórově a úplně levnej není. Jinak to řešení mě principiálně nijak neodpuzuje. Mechanicky jsem sklápěl káru 15 let, byť Hi-liftem. Hydraulika je samozřejmě nejlepší, ale taky nejdražší.Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od outback »

VDC píše:
Když je to udělaný dobře, tak může bejt i okno vyřezaný do karoserie. Tady máš příklad. Toyota BJ 45 Míly Janáčka. Ty zadní boční dveře jsou dodělané. Originál je Toyota pouze třídvéřová s podélnými lavicemi. Míla si tam tenkrát nechal dodělat boční dveře a zadní samostatná sedadla tuším z Renaultu Espace, protože měly integrované pásy. Ani ten nejšťouravější rakouskej policajt by to nepoznal, že je to bastl...

//uploads.tapatalk-cdn.com/202007 ... f5183d.jpg
Tohle se dobře řeší v Německu, zrovna jsem zkoumal katalog Reimo a ty dodávají velké množství dílů s papírem určených pro přestavby dodávek - třeba vyklápěcí spací střechy kde řezat musíš, sedačky a lavice s pásy atd. Papírově jsou tři různé levely - třeba kola nebo tažné si typicky koupíš, namontuješ nebo necháš namontovat, a papír k tomu (ABE) si stáhneš z netu nebo dostaneš rovnou a založíš k techničáku a vozíš sebou. Složitější věci mají taky papír (Teilgutachten), ale ten je jen na díl (střecha), a montáž si musíš nechat zkontrolovat znalcem a zapsat - ale není to problém, jen peníze. A když máš dodávku exota, tak se jim nevyplatí nechávat schvalovat Teilgutachten, takže na Hyunday H-1 ti prodají střechu i s montážním kitem na H-1, ale bez papíru a znalec to musí za o něco větší peníz posoudit komplet.

Taky by se dalo v Německu Libero oficiálně přestavět a a přetypovat na obytné auto, akorát by byla problém střecha protože tam musí být možné se postavit, dál musí být postel (i rozkládací), místo k sezení u stolku, vařič voda a umyvadlo - vše nikoliv jako náklad ale pevně vestavěné. Kolega to řešil u VW Multivanu, protože pak měl nižší pojistku. Udělali mu pakárnu s vařičem, protože znalec vyžadoval revizi plynu, a plynař neměl u vařiče na kartuše bez jakýchkoliv hadic a vedení co kontrolovat a nebyl tedy schopný tu revizi udělat. Ale nakonec to klaplo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od spm »

Otázka jaký výhody, kromě pojistky (který jsou IMHO v ČR spíš fuk) to má mít zapsané jako obytné auto... Co jsem pochopil, tak v ČR je problém hlavně když se změní ty dispozice auta. Okna asi ještě projdou, ale když zmizí nadobro sedačky s místama k sezení a podobně. A to je i to co prudí případně mě... já úplně nechci to auto trvale zmrvit, takže to chci upravovat tak, aby to případně bylo vratný co nejvíc do originální podoby. Ale trochu mě sere, že na STK budu muset sundavat zahrádku a nedejbože, když to neprojde, tak vyndavat vestavbu, abych tam namontoval dvě řady sedaček a večer je zas vyndal. To mi přijde jako taková dost zbytečná práce :-D

Jinak to tažný zařízení v Německu začíná asi dost vysvětlovat, jak vzniklo to moje, co mám (na papíře) na liberu :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od outback »

spm píše:Jinak to tažný zařízení v Německu začíná asi dost vysvětlovat, jak vzniklo to moje, co mám (na papíře) na liberu
V německém techničáku je vždycky uvedená bržděná a nebržděná váha na tažném - v papírech nepoznáš, jestli tam ta koule je nebo není. Některá auta mají nulu, pak můžeš schválené tažné namontovat, ale nesmíš nic tahat. Někdy jsou v poznámkách upřesněná různé váhy pro různá maximální stoupání.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od RadekN »

Tomiq píše:Tome já vím, už jsem to viděl, ale právě, že ne na vozících za auto.
Stejně mě to rozesmálo z hlediska tý konstrukce a mechaniky - šílený namáhání oje přes tu konzoli, ten pantograf, navíc když si tohle představím plný písku, tak mám pocit, že se to někde ohne (dimenze prvků je fakt fórová).
Za mě alespoň takhle:
Mně se to docela líbí :-). A to namáhání oje asi nemusí být až tak hrozný. Když to přeložíš, tak dejme tomu tuna materiálu, z toho 500kg na ten naviják ... Když zvedneš první centimetry, je lanko skoro svisle, takže vodorovná síla na tu konzoli je malá ... A s každým dalším zvednutým centimetrem bude klesat tah v lanku a síla na tu vzpěru. No chtěl bych to vidět v praxi ... :-)
jarda
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 65
Registrován: sob úno 28, 2015 6:35 pm
Jméno a příjmení: Jarda Košulič
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od jarda »

Když se tady teď tak pěkně řeší sklápění, zajímaly by mě názory a zkušenosti s úplným protipolém složitosti sklápění - jako má třeba tento vozík: https://privesymorava.cz/cz/2/katalog/1 ... -profi-270. Viděl jsem tu kus zpět, že někteří z vás přímo nějaké Klabo mají. Budu jej určitě kupovat, ale váhám, jestli jej nechat sklápěcí, nebo nechat rám s ložnou plochou sešroubovat napevno. Připadá mi pořád ten sklápěcí mechanismus takový pofiderní, drží to de facto na dvou šroubech a jednom háčku, a přitom zároveň využitelnost diskutabilní (maximálně tak abych na to pohodlněji najel se sekačkou, což jsem zvyklý řešit dvěma deskama a nijak mě tento způsob nepohoršuje... na vyklopení nákladu štěrku to stejně nebude).

(s omluvou, pokud se to zde již řešilo, najít to nejsem schopen a projít celých 25 stránek vlákna teď taky ne :-))
Outback 3.0R AT MY2009 švýcar
Tribeca 3.6R MY2008 američan či kanaďan
Ex Outback 2.5 AT MY2008
Odpovědět

Zpět na „Tažné zařízení a přívěsy“