Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa.... ?

Vše okolo tahání přívěsů, karavanů a tažných zařízení.
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od johyyy »

To jo, proč má H6 mín než Forester to fakt nechápu....
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Slavek_xxx »

VDC> fakt? ja mam na H6 nebrzdenej 750 a brzdenej 1800. Na Impreze je to 500 a 1300...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od VDC »

Fakt, 500 a 1800 taky to nechápu, ale je to tak. Ale bůh ví, jak to má být správně. Kdysi jsem měl na Legacy 2,2 zapsáno 1900 kg, pak mi vykradli auto a já měl v kastlíku velkej techničák a musel jsem si nechat vystavit duplikát. A do duplikátu už mi napsali jen 1800...Prostě bordel.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Ynhoj »

Nakonec na 99,9% pojedu v sobotu pro ten nebrzděný dvouosák do Český Třebový (bude vejlet :845: ). Je sice předimenzovaný, ale seno, dřevo...udělá svoje... jen občas musím jet tak, aby mně nelapili :811:
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Doro »

Na forestrovi mám 715 kg nebrzděný a 1500 kg brzděný. Taky mě kdysik překvapilo, že více má i škodule. :baseball:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od mnov »

Ten ECON 26T se mi taky líbí, ale nevím co od toho očekávat oproti tomu co mám? Ta dvounáprava má hmotnost 235 kg, moje jednonáprava 160 kg a Tomáš psal něco o 400 kg, tak nevím co se na ten ECON 26T bude dát naložit. :655:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Doro »

No zase osobně si myslím, že kupovat nebrzděný a těžký vozík je blbost. Do 750 kg (nebo míň, dle velkého TP) už moc nezbývá, takže toho moc neodvezeš :845:
A už na první pohled je jasné, že jen pro 0,5t se to za autem nevleče. Jj, je to hold dilema :655:
Leda bys jezdil jen mimo cesty, kde se fakt skoro nehlídkuje.
A v tomto případě by případný postih vyšel dost draho :4690: .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Ynhoj »

Econt26T má ofic max.nosnot 750 kg, která se dá ještě snížit...Nicméně v budoucnu plánuji silnější auto (doufejme, že plejádu). Samotnej vlek váží něco 235 kg...Nad 0,5t s tím pojedu opravdu jen výjmečně...a paradoxně k nám na samotu vede lepší asfaltka než z města do vsi :-). Cca 100 kg asi nikdo řešit nebude... a pokud nepovezu na tom 6 m3 dřeva tak by to snad dobrodružný být nemuselo :D . Nekupuju to jen pro Imprezu...počítám ještě s nákupem nějakýho pracanta...
Líbí se mi, že ty bočnice můžu sundat a mít plaťák.... velká plocha na naložení bordelu...bez problému naložím seno a vím, že ho nebudu přetěžovat...

Prodejce mi ještě napsal tuto zprávu:
Dobrý den,
pokud budete s přívěsem jezdit v ČR, tak se celková hmotnost snižovat nemusí. V ČR se bere okamžitá hmotnost přívěsu. Můžete zapřáhnout přívěs s celkovou hmotností 750kg za vozidlo, které má povolenou hmotnost na tažném zařízení pro nebržděný přívěs 500kg, v okamžiku kontroly přívěs musí mít celkovou hmotnost 500kg jak máte v TP vozidla
.
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od mnov »

Já na tom občas vozím třeba dřevo z pily v délce 4 - 5 m a to je pak problém. U toho Econt26T by to šlo lépe, protože se tam dají sklopit ta čela. Ovšem na dovoz např. písku to asi nebude mít oproti tomu mému žádnou výhodu?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Doro »

Já mám sklopné obě čela a do 4 m délky se dá vozit dřevo v pohodě. Jen když sem vez stropnice přes 6 m, jen kousek z hráně do dvora na ohoblování, tak to byl zážitek, ale dovez sem to šecko kopec nekopec, bahno nebahno, vozík nacpaný, jak to šlo.
Vozík 750 kg můžeš naložit do max. přípustné hmotnosti dle TP, ale u forestra to nikdo řešit nebude. Na seno je to jasné, tam čím věčí, tím líp.
U dvouosého nebrzděného už bych měl strach naložit přes tunu matroše a jet dom. To už by cajti mohli zavětřit a být zvědaví. U jednosého není nic moc vidět, když to sedí pořát pěkně vysoko.
Ten ECON 26T nevypádá špatné, ale pro mě bočnice jedině překližka, je to tužší a líp na sypký matroš.

Ještě když porovnám vozík s přímým ojem a ojem do V, tak do V je celkově stabilnější, a lepší do terénu. Taky tam můžu víc naložit a míň se bát.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od mnov »

Doro píše: U dvouosého nebrzděného už bych měl strach naložit přes tunu matroše a jet dom. To už by cajti mohli zavětřit a být zvědaví. U jednosého není nic moc vidět, když to sedí pořát pěkně vysoko.

To si na ně dám určitě pozor. :-)
Doro píše: Ten ECON 26T nevypádá špatné, ale pro mě bočnice jedině překližka, je to tužší a líp na sypký matroš.

Tak na toto mám stejný názor.
Doro píše: Ještě když porovnám vozík s přímým ojem a ojem do V, tak do V je celkově stabilnější, a lepší do terénu. Taky tam můžu víc naložit a míň se bát.
Tak s tím nemám zkušenost, takže děkuji. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od Doro »

https://www.youtube.com/watch?v=6bzOk1O5qLA
tadyk je kousek videa s vozíkem
S plechovým s jednoduchým ojem i ojem do V a překližkovým od Agadosu jsem najezdil dost ve všech možných, často i nemožných :845: , podmínkách. Ta vyšší tuhost V-oje je fakt poznat. No a u plechového je to s nabíráním u bočnice dost ošidné. U překližky se nemosíš bát zabrat lopatou řádnou šponu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od VDC »

Jo s tou ojí souhlas, jinou než V bych nechtěl. Mimo jiné i kvůli zkušenosti, kdy mi jednoduchá oj praskla. Naštěstí ve chvíli, kdy jsem jel krokem, takže se nic nestalo... :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od mnov »

S tou ojí máte určitě pravdu, protože si vzpomínám, že kamarád ohnul jednoduchou oj při couvání na obrubník.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49130
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..

Příspěvek od VDC »

Že mi upadla jednoduchá oj se mi stalo 2x. Jednou u velkého vleku, který byl kamarádovo a parkoval ho u mě, byl to poměrně velký vlek, kolem 3 metrů délky. Tenkrát jsem se stěhoval a vezl jsem ho naložený do té vsi, kde jsem měl barák. Do vsi se sjíždělo z kopce a mě se zdálo, že ten vlek nějak podivně tancuje za autem, ale neuvědomoval jsem si žádný důvod, proč by to tak mělo být. Tak jsem jel dál. K baráku jsem zajížděl do uličky, která byla mírně do kopce. A ve chvíli, kdy jsem odbočil, tak oj upadla a vlek mi odcouval přes silnici do uličky naproti. Tam se naštěstí zapíchl o tu ulomenou oj a zůstal stát. Naštěstí tam byl nulový provoz, tak se nic nestalo. Ale upadnout to kilometr před obcí, kde se vyjžídí prudký kopec, lemovaný hlubokým úvozem, tak by bylo o zábavu postaráno.
Podruhé mi upadla oj u mého malého vleku, kdy jsem vezl na chalupu spoustu krámů, které jsem postupně přidával během týdne a vlek byl naložený dost na oj. Ale nic co by zásadně vadilo při jízdě. Nicméně jsem vyrazil směr chalupa a než jsem dojel na konec ulice, kde bydlím, tak najednou drhnutí za autem...
Takže když už je na vleku jednoduchá oj, tak určitě vyztužená do V od rohů korby až za chňapku...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Tažné zařízení a přívěsy“