Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa.... ?
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa.... ?
Mám dilema mezi těmito typy co se prodávají v Č.Třebové u Travellera....
http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=ECON 26T a nebo http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=FURO 21H
Auto má homologaci na 1600 kg a tažný od GDW taktéž...To by bylo v normě...
Ten dvouosák má sice max 750 kg, ale zase se mi jeví stabilněji i když manipulace s ním nebude tak dobrá jako s jednoosou...A co to údajné rozkmitání za autem při brždění...? nějaká zkušenost? Občas povezu kulatinu, občas velké balíky sena pro koně...sem tam nějaký stavební matroš atd... S vozíkama v podstatě zkušenost osobně nemám žádnou...
Co byste doporučili? :655:
http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=ECON 26T a nebo http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=FURO 21H
Auto má homologaci na 1600 kg a tažný od GDW taktéž...To by bylo v normě...
Ten dvouosák má sice max 750 kg, ale zase se mi jeví stabilněji i když manipulace s ním nebude tak dobrá jako s jednoosou...A co to údajné rozkmitání za autem při brždění...? nějaká zkušenost? Občas povezu kulatinu, občas velké balíky sena pro koně...sem tam nějaký stavební matroš atd... S vozíkama v podstatě zkušenost osobně nemám žádnou...
Co byste doporučili? :655:
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Rozhodování je prosté a to jsou peníze. Jestli máš peníze na dvouosu, tak bude vždycky lepší, než jednoosa. Je to stabilnější za autem, méně náchylné na vyváženost nákladu, stabilnější při brždění, stabilnější při couvání. Prostě při jízdě to má jen pozitiva. Jediná nevýhoda je horší manipulace s odpojeným vlekem. Ale to není to správný rozhodovací kritérium.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
:826: děkuju pane :826:
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Ynhoj> a navic kdyz bys nedejboze udelal gumu, na dvouose je bezpecnej dojezd na parkoviste a samotna vymena snazsi, teda pokud nepovezes 3 tuny ::-DD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa.... ?
Tom to vystihl uplne presne. Jen na doplneni: pan co mi prodal svuj vlek si koupil presne toto i s plachtou. Je spoko, muj nazor na zpracovani je neco mezi spoko a nespoko. Vypada to troch lacine. Ja bych preferoval dvouosu s kolama vedle lozne plochy s odnimatelnymi bocnicemi aby vzniklo plato.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Blbě jsem zkopíroval uvedené odkazy:
"http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=ECON 26T"
O tomto uvažuji, bočnice jdou všechny sundat a je z toho plato... Časem bych koupil i podpěrné kolečko...plachta by as i taky nebyla k zahození...
"http://iprivesy.cz/vozikopen.php?model=ECON 26T"
O tomto uvažuji, bočnice jdou všechny sundat a je z toho plato... Časem bych koupil i podpěrné kolečko...plachta by as i taky nebyla k zahození...
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Tak presne takovou konfiguraci mu dodali za 29000,- rozmery na 3 palety, tj nejak 125x250cm
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Po bržděném dvouosáku už toužím asi tak 20 let. Ale ještě mi na něj nikdy nezbylo, takže budu asi zbytek svého času odkázán na nebržděný jednoosák.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
bržděný dvouosák je skvělý ale má ještě jedno uskalí, je o dost těžší pokud se s tím jezdí po cestách je bezkonkurenční ale v terénu nebo na kluzkém povrchu je to hodně znát tam se někdy hodí i lehoučký jednoosák když nejde utáhnout dvouosák
ještě je možná dobré zvážit jaké možnosti máš, ja to mám tak že mám svůj lehky jednoosý a dvouosák si půjčuju když potřebuju
ještě je možná dobré zvážit jaké možnosti máš, ja to mám tak že mám svůj lehky jednoosý a dvouosák si půjčuju když potřebuju
- dofi
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 348
- Registrován: ned led 15, 2012 8:10 pm
- Jméno a příjmení: Filip Černoch
- Bydliště: Jihlava
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
My jsme celkem spokojení s jednoosou, agados 300x155cm.750 kg. I za imprezou se stim 130 dá.
A zaroven to ma zesílenou napravu myslím 2000kg, takze za správným tahounem (Gazelle 4x4) to jde naložit skoro cimkoliv, pak uz se s tim 130 jet nedá, ale on tahoun takovou rychlost ani nezvladne. Ale v teto kombinaci se hlavne da na B ridicak naložit tak 2,5 tuny dreva na dodavku a a tak 1,5 na vlek 3500+750 ofiko
A zaroven to ma zesílenou napravu myslím 2000kg, takze za správným tahounem (Gazelle 4x4) to jde naložit skoro cimkoliv, pak uz se s tim 130 jet nedá, ale on tahoun takovou rychlost ani nezvladne. Ale v teto kombinaci se hlavne da na B ridicak naložit tak 2,5 tuny dreva na dodavku a a tak 1,5 na vlek 3500+750 ofiko
Forester 2007 2.0, Legacy 2006 3.0 spec b MT, Legacy 2014 2.0D, Audi Q7 2018 200kW, Audi A6 2015 3.0 235kW, Ford F-150 2018 5.0 V8
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Ja bych bral i nebrzdenej dvouosej, rozebratelnej na plato. Je otypovanej do 750kg, ale kazda z naprav ma min. 750kg nosnost. Da se nalozit na tunu pri zachovani vybornych jizdnich vlastnosti.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Mám Agados 2500x1250 se nápravavou se zvýšenou nosností. Max. se na tom vezlo kolem 1,4 t (musel to tahat forest, bo tato sestava auto-těžkývozík na Meganovi měla snahu i na rovině utrhnout přední nápravu :845: :845: .
Co se týče manipulace, tak výborná, akce v terénu taky bez problémů, i průjezdnost terénem. Náklad je třeba dobře rozložit a na silnici žádný problém se stabilitou (V-oje). Couvání taky v pohodě - proto je nutná šiřka vozíku min. 1250 mm, jinak se s tím hrozně blbě couvá.
Při brždění je jediný problém a to, že hmotu nelze okecat a brzdit se musí dopředu a s rozmyslem. Nějaké houpání opravdu jen vyjímečně při blbě uloženém nákladu a nerovnoměrně nahuštěných pneu (dost zásadní).
U dvouosého bych očekával horší ruční manipulaci a neumím si představit ruční manipulaci s naloženým, myslím otáčení, jak to pude :655: .
Taky vlastní papírová hmotnost je důležitá, bo to eliminuje užitečný náklad - max. hmotnost je uvedena a při případné kontrole může být problém. Cajti spíše pojmou podezření.
Ono u mojho jednoosého na první pohled není šance poznat, že vezu na vozíku přes tunu, bo náprava je dost tuhá a moc se nehne a vozík je stále stejně zvednutý (ta zvýšená nosnost je myslím na 1,3 t.. přesně už nevím). Jediný problém je pneu, která to nemusí ustát a dávat tam C-čkovou je taky riziko, bo tam nepatří. Do terénu bych se nebál ani s dvouosým, ale bo je těžší, bude třeba více přemýšlet, kam jedu a jak to ručně otočím, nasměřuju apod.
A u forestra mi i cca necelá tuna dřeva umí nepříjemně zatlačit a nejednou jsem se smykoval. To by chtělo často spíše bržděný.
V tvém případě bude asi dvouosý výhodnější, bo je vyšší celková životnost. Já už vyztužoval bočnice přidáním dalších šroubů dolů do rámu - dávají tam M6 (a jen 5,8 :670: ), což je nulaprd. Převrtal jsem to na M8 (8,8) a ještě jich tam pár přidal. To bylo loni. Teď je to konečně tuhé.
Co se týče manipulace, tak výborná, akce v terénu taky bez problémů, i průjezdnost terénem. Náklad je třeba dobře rozložit a na silnici žádný problém se stabilitou (V-oje). Couvání taky v pohodě - proto je nutná šiřka vozíku min. 1250 mm, jinak se s tím hrozně blbě couvá.
Při brždění je jediný problém a to, že hmotu nelze okecat a brzdit se musí dopředu a s rozmyslem. Nějaké houpání opravdu jen vyjímečně při blbě uloženém nákladu a nerovnoměrně nahuštěných pneu (dost zásadní).
U dvouosého bych očekával horší ruční manipulaci a neumím si představit ruční manipulaci s naloženým, myslím otáčení, jak to pude :655: .
Taky vlastní papírová hmotnost je důležitá, bo to eliminuje užitečný náklad - max. hmotnost je uvedena a při případné kontrole může být problém. Cajti spíše pojmou podezření.
Ono u mojho jednoosého na první pohled není šance poznat, že vezu na vozíku přes tunu, bo náprava je dost tuhá a moc se nehne a vozík je stále stejně zvednutý (ta zvýšená nosnost je myslím na 1,3 t.. přesně už nevím). Jediný problém je pneu, která to nemusí ustát a dávat tam C-čkovou je taky riziko, bo tam nepatří. Do terénu bych se nebál ani s dvouosým, ale bo je těžší, bude třeba více přemýšlet, kam jedu a jak to ručně otočím, nasměřuju apod.
A u forestra mi i cca necelá tuna dřeva umí nepříjemně zatlačit a nejednou jsem se smykoval. To by chtělo často spíše bržděný.
V tvém případě bude asi dvouosý výhodnější, bo je vyšší celková životnost. Já už vyztužoval bočnice přidáním dalších šroubů dolů do rámu - dávají tam M6 (a jen 5,8 :670: ), což je nulaprd. Převrtal jsem to na M8 (8,8) a ještě jich tam pár přidal. To bylo loni. Teď je to konečně tuhé.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Ynhoj
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1028
- Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
- Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
- Bydliště: Tourov (Bavorov)
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Byl jsem nemile překvapen, že v TP mého kombi mám na nebržděný limit pouze 500 kg...Bržděný mohu až 1600 kg, to je v cajku....... Měl jsem za to, že tam mám 750 kg pro nebržděný... trochu nepříjemné překvápko...dofi píše:My jsme celkem spokojení s jednoosou, agados 300x155cm.750 kg. I za imprezou se stim 130 dá.
A zaroven to ma zesílenou napravu myslím 2000kg, takze za správným tahounem (Gazelle 4x4) to jde naložit skoro cimkoliv, pak uz se s tim 130 jet nedá, ale on tahoun takovou rychlost ani …
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Já osobně bych do jedný osy nešel, nevěřil bych tomu... Že by dvouosák reagoval nějak hůř jsem si taky nevšimnul, teda určitě ne tak abych s tím měl problémy... Mám sice trošku starší a větší ale používám ho na to samé...
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49197
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsny vozík bržděná jednoosa nebo nebržděná dvouosa..
Já mám na H6 taky pouze 500 kg nebržděný. Když mi dělali nové OTP kvůli plynu, tak se děsně divili, že tak málo na tak velkým autě. Můj malý třímetrový vlečík má 4 metráky prázdnej.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97