Stránka 12 z 37

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: stř led 25, 2017 6:29 pm
od martas
MadCiapka píše:By ma fakt zaujímalo, jak s tým jazdíš za 9 v priemere môj dlhodobý priemer na 8k km je 10,6 - po Prahe mám tak 11-11,5 a mimo mesto menej. Jediný stav, keď to ide za 9 je okreska bez akcelárií - takže takých 90-100 "na pohodu". Jakmile si občas podradím/vytočím, tak to je proste za 10+
plne s tebou souhlasim,protoze Monca jezdi s tou rezou taky stabilne okolo 11 l.Za 9 l,ale vazne na pohodu = klobouk a pridavas jen,kdyz te dojizdi traktor :-DDD

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: ned úno 19, 2017 1:13 pm
od Levap
USB zapojeno. Jeden kablik z eBay jeden z CR. Obrázek

... by Tapatalk

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: čtv úno 23, 2017 9:29 pm
od lades
Zdravím členy klubu :-) jsem tu nový a potřeboval bych poradit s Imprezou 2.0 MY08, kterou plánuji koupit. Chci automatickou převodovkou. Máte s ní někdo zkušenosti? Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50? Aktuálně mám Pašíka B6 manuál 2.0 tdi 4 motion 103 kw. Právě ten manuál mi poslední dobou začal vadit. Momentálně většinu času najezdím ve městě a okresky, dálnice minimum a manželka by automat také uvítala, ať nemusí ten fofr klacek ve městě pořád honit :-D
Na co si dát při koupi a zkušební jízdě pozor? Na jednu rézu se jdu o víkendu podívat, tak jsem na ni zvědav, má najeto cca 90tis km. V kolika se dělají rozvody ve 120?

Předem děkuji za rady ;)

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 7:14 am
od Mareka
Konkrétní zkušenosti popíší zkušenější majitelé, jen obecně:
- předpokládám že to bude v benzínu (nafta do r. cca 2010/11 byla VELMI problémová)
- rozvody 105 tis. (a běžný servis každých 15 tis. - rozdíl od koncernu)
- oproti naftě a předokolce budeš mít pocit, že to vůbec nejede (subaru má výkon až ve vyšších otáčkách a 4x4 a automat si vezme část výkonu)
- kvůli některým subaru specifikám se doporučuje mít s sebou na kontrolu někoho, kdo ty auta zná (prodejci občas, a to i z neznalosti, dokáží tvrdit vskutku zvláštní věci).

Šťastnou ruku při výběru!

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 8:53 am
od hajpr
lades píše:Zdravím členy klubu jsem tu nový a potřeboval bych poradit s Imprezou 2.0 MY08, kterou plánuji koupit. Chci automatickou převodovkou. Máte s ní někdo zkušenosti? Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50? Aktuálně mám Pašíka B6 manuál 2.0 tdi 4 motion 103 kw. Právě ten manuál mi poslední dobou začal vadit. Momentálně většinu času najezdím ve městě a okresky, dálnice minimum a manželka by automat také uvítala, ať nemusí ten fofr klacek ve městě pořád honit
Na co si dát při koupi a zkušební jízdě pozor? Na jednu rézu se jdu o víkendu podívat, …
Ahoj,

doplním Mareku:

Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50?

Ne, nemá. Má mezinápravovou spojku, která normálně dozadu posílá 10%

Na jakou se jedeš podívat? Myslím, že jsou teď v ČR dva hezké automaty. Já ji mám 3 dny, nicméně MT.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 9:28 am
od Slavek_xxx
Ctyrrychlostni AT ve spojeni s motorem s malym tocivym momentem udela z auta linou mrchu, vhodnou tak na vozeni deti do skoly. V porovnani s 1.9TDi v manualu, ktera ma tocivej moment jako strechu ve tvaru A to bude jeste markantnejsi...

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 10:58 am
od HonzaCZ
Jo, taky si nemyslím, že by to dávalo smysl. Ten dvoulitr, jestli se dobře koukám, tak nemá ani 200 Nm. Mám zkušenost s 2.5 Outbackem s 4EAT (115 kW, 223 Nm) a to je asi tak na hranici minimální požadovaný dynamiky pro normální ježdění. Ta Impreza o tolik lehčí nebude, jestli vůbec. Já bych asi takovou kombinaci nedoporučil.

Jinak to má systém pohonu označovaný Active Torque Split AWD - viz https://subarufanclub.cz/wiki/technika/ ... _split_awd , takže taky žádná výhra.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 2:21 pm
od lades
Děkuji všem za rady a informace, jedu se podívat na tuto https://auto.bazos.cz/inzerat/71083780/ ... -110KW.php

S majitelem jsem mluvil, je kupována v čr, on je 2. majitel, měnil se přední nárazník a světlo, asi nic vážného, má to údajně nafocené. Ten pohon mě moc nepotěšil, pochopil jsem to správně, že je to vlastně předokolka a v případě prokluzu se sepne zadek. Myslel jsem, že to bude stálý pohon, to je škoda. Předpokládal jsem, že Subaru dělá všechny auta se stálým pohonem. Určitě se s tím svezu a uvidím.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 3:10 pm
od Levap
Ahoj,

nevím, jak omezuje výkon 4EAT převodovka. Sám jsem hledal Imprezu a bylo mi jedno zda manuál nebo automat. Dříve se objevil manuál tam ho mám. Co jsem hodně řešil byly otáčky motoru na dálnici. Ta 4-ka v automatu, ale točí míň než 5-ka manuálu. Hodnoty si už nepamatuju. A to se mi líbilo.

Subaru znalého mechanika s diagnostikou vřele doporučuji. Mě zachránil od koupě několika vraků. Sám jsem se byl poptat u původního importéra na konkrétní auto a ověřit servisní historii osobně v servisu.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 4:06 pm
od Levap
Nejak podezrele nizka cena.

... by Tapatalk

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 4:13 pm
od HonzaCZ
lades píše:Ten pohon mě moc nepotěšil, pochopil jsem to správně, že je to vlastně předokolka a v případě prokluzu se sepne zadek. Myslel jsem, že to bude stálý pohon, to je škoda. Předpokládal jsem, že Subaru dělá všechny auta se stálým pohonem. Určitě se s tím svezu a uvidím.
Ne, takto to úplně není. To by bylo na úrovni Haldexu 1. generace a tohle je zase mnohem lepší. Ta spojka na zadní nápravu je neustále trochu spojená (je to spojka s proměnlivým množstvím přenášeného momentu, nikoliv tedy typ zapnuto/vypnuto). Podle různých parametrů (viz např. odkaz, co jsem posílal) jí to svírá více, či méně. Tenhle systém celkem slušně funguje na kluzkém povrchu nebo v lehkém terénu. Jeho nevýhoda je na pevném podkladu. Protože nemá mezinápravový diferenciál, tak např. v zatáčkách nelze spojku svírat na moc velkou úroveň - musí prokluzem umožnit rozdílné otáčky přední a zadní nápravy. To samozřejmě neumožní přenést takový moment. Na rozdíl od diferenciálu, který z principu dokáže dělit moment v daném poměru a zároveň umožňovat rozdíl otáček. Takže není to úplně hloupý systém, spousta subaru ho má, řekl bych docela slušná většina automatů, včetně nových CVT. Ovšem na pevný podklad je určitě lepší systém s 3 diferenciály, ať už to co je v manuálních převodovkách nebo VTD. V terénu nebo na kluzkém povrchu je toto naopak možná lepší než to, co je v manuálech.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 4:33 pm
od HonzaCZ
Levap píše:...nevím, jak omezuje výkon 4EAT převodovka. Sám jsem hledal Imprezu a bylo mi jedno zda manuál nebo automat. Dříve se objevil manuál tam ho mám. Co jsem hodně řešil byly otáčky motoru na dálnici. Ta 4-ka v automatu, ale točí míň než 5-ka manuálu.
Hned několika způsoby. Primárně je to hydrodynamický měnič, který dokud není 100% blokován, tak prokluzuje a to se projevuje mícháním a ohříváním ATF oleje. Na to to samozřejmě spotřebovává energii, která by jinak mohla jít dál pohonným ústrojím na kola.

Další je vyšší hmotnost AT - to kolik hmoty se snažím rozpohybovat, ať už dopředným pohybem (celé auto) nebo rotačním pohybem (spousta prvků v převodovce) také ovlivňuje celkovou dynamiku.

A jako poslední uvedu přesně to, co píšeš na konci a také to, co je asi nejsložitější pochopit: To, že má na 4. stupeň nižší otáčky než manuál na 5. stupeň je přesně ten problém - málo rychlostních stupňů => velké zpřevodování a jejich hrubé odstupňování. Každý spalovací motor má samozřejmě určitý rozsah otáček, kdy funguje nejlíp. Abys ten rozsah využil při různých rychlostech vozidla, tak musíš mít převodovku. A čím víc máš převodů, tak tím líp se při dané rychlosti jízdy můžeš trefit do ideálních otáček motoru. Takže máš na jedné straně 4kvaltovou převodovku, která je ještě víc do rychla než 5kvaltový manuál a na straně druhé relativně točivý motor s poměrně nízkým maximálním krouťákem, který je posazen dost vysoko. Takže musíš využívat mnohem větší rozsah otáček motoru, oproti manuálu. Což samozřejmě znamená, že se častěji dostaneš do otáček, kdy se nebude skoro nic dít.

Jak jsem psal, vím o čem mluvím. A to 2.5 OTB má o cca 30 Nm, tedy cca 15 % větší max. krouťák. Pak se ti prostě stane, že budeš chtít na dálnici do kopce předjíždět a nakope ti to tam ve 140 trojku do téměř maximálních otáček motoru, aby se vůbec něco dělo.

Já proti automatům nic nemám, spíš naopak, ale musí k nim být odpovídající motor, tedy nějaký, který má dostatek krouťáku. Tedy obecně třeba diesely jsou na to ideální. U benzínu to chce prostě slušnej objem nebo turbo.

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 4:47 pm
od Levap
Diky za precizní komentář. Jako vždy :-)

To co píšeš chápu. Myslel jsem jak moc je ten vliv znát. S tím nemám zkušenost. Na rozdíl od tebe. Mě by to asi nevadilo, jezdím na pohodu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 5:07 pm
od Slavek_xxx
Jinak 165tkc mi za vlastne uz 9 let stary auto, o ktery navic neni mezi kupujicima zajem, zase tak malo nepripada...

Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem

Napsal: pát úno 24, 2017 6:00 pm
od HonzaCZ
Levap: Ale jo, však já netvrdím, že se s tím nedá jezdit. Jenom to má jistý specifika a omezení. Já mezi "na pohodu" počítám i možnost rychle předjet, rychle zmizet z křižovatky, případně možnost se od blba na dálnici držet dál i způsobem, že se mu vzdálíš směrem dopředu, ne pouze dozadu. :) Ale to už je mimo téma. :)