Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 206 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Příspěvky: 1737
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,Praha
MadCiapka píše:
By ma fakt zaujímalo, jak s tým jazdíš za 9 v priemere môj dlhodobý priemer na 8k km je 10,6 - po Prahe mám tak 11-11,5 a mimo mesto menej. Jediný stav, keď to ide za 9 je okreska bez akcelárií - takže takých 90-100 "na pohodu". Jakmile si občas podradím/vytočím, tak to je proste za 10+

plne s tebou souhlasim,protoze Monca jezdi s tou rezou taky stabilne okolo 11 l.Za 9 l,ale vazne na pohodu = klobouk a pridavas jen,kdyz te dojizdi traktor :-DDD

_________________
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - najeto 34 000km - 13,2l


stř led 25, 2017 6:29 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 04, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 1498
Bydliště: Roztoky
USB zapojeno. Jeden kablik z eBay jeden z CR. Obrázek

... by Tapatalk

_________________
Obrázek
Impreza 2.0 R-S MY08


ned úno 19, 2017 1:13 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: čtv úno 23, 2017 8:07 pm
Příspěvky: 4
Zdravím členy klubu :-) jsem tu nový a potřeboval bych poradit s Imprezou 2.0 MY08, kterou plánuji koupit. Chci automatickou převodovkou. Máte s ní někdo zkušenosti? Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50? Aktuálně mám Pašíka B6 manuál 2.0 tdi 4 motion 103 kw. Právě ten manuál mi poslední dobou začal vadit. Momentálně většinu času najezdím ve městě a okresky, dálnice minimum a manželka by automat také uvítala, ať nemusí ten fofr klacek ve městě pořád honit :-D
Na co si dát při koupi a zkušební jízdě pozor? Na jednu rézu se jdu o víkendu podívat, tak jsem na ni zvědav, má najeto cca 90tis km. V kolika se dělají rozvody ve 120?

Předem děkuji za rady ;)


čtv úno 23, 2017 9:29 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 1925
Bydliště: Ostrava
Konkrétní zkušenosti popíší zkušenější majitelé, jen obecně:
- předpokládám že to bude v benzínu (nafta do r. cca 2010/11 byla VELMI problémová)
- rozvody 105 tis. (a běžný servis každých 15 tis. - rozdíl od koncernu)
- oproti naftě a předokolce budeš mít pocit, že to vůbec nejede (subaru má výkon až ve vyšších otáčkách a 4x4 a automat si vezme část výkonu)
- kvůli některým subaru specifikám se doporučuje mít s sebou na kontrolu někoho, kdo ty auta zná (prodejci občas, a to i z neznalosti, dokáží tvrdit vskutku zvláštní věci).

Šťastnou ruku při výběru!

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


pát úno 24, 2017 7:14 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 22, 2016 12:12 pm
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha
lades píše:
Zdravím členy klubu jsem tu nový a potřeboval bych poradit s Imprezou 2.0 MY08, kterou plánuji koupit. Chci automatickou převodovkou. Máte s ní někdo zkušenosti? Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50? Aktuálně mám Pašíka B6 manuál 2.0 tdi 4 motion 103 kw. Právě ten manuál mi poslední dobou začal vadit. Momentálně většinu času najezdím ve městě a okresky, dálnice minimum a manželka by automat také uvítala, ať nemusí ten fofr klacek ve městě pořád honit
Na co si dát při koupi a zkušební jízdě pozor? Na jednu rézu se jdu o víkendu podívat, …


Ahoj,

doplním Mareku:

Jaké je rozložení pohonu kol u této verze s automatem 50:50?

Ne, nemá. Má mezinápravovou spojku, která normálně dozadu posílá 10%

Na jakou se jedeš podívat? Myslím, že jsou teď v ČR dva hezké automaty. Já ji mám 3 dny, nicméně MT.

_________________
ex Black Pearl Impreza 2.0 R Sport 2008 MT 110kW
ex SUBI Forester SF 2001 AT 92kW


pát úno 24, 2017 8:53 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7325
Bydliště: Nové Hrady
Ctyrrychlostni AT ve spojeni s motorem s malym tocivym momentem udela z auta linou mrchu, vhodnou tak na vozeni deti do skoly. V porovnani s 1.9TDi v manualu, ktera ma tocivej moment jako strechu ve tvaru A to bude jeste markantnejsi...

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pát úno 24, 2017 9:28 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Jo, taky si nemyslím, že by to dávalo smysl. Ten dvoulitr, jestli se dobře koukám, tak nemá ani 200 Nm. Mám zkušenost s 2.5 Outbackem s 4EAT (115 kW, 223 Nm) a to je asi tak na hranici minimální požadovaný dynamiky pro normální ježdění. Ta Impreza o tolik lehčí nebude, jestli vůbec. Já bych asi takovou kombinaci nedoporučil.

Jinak to má systém pohonu označovaný Active Torque Split AWD - viz https://subarufanclub.cz/wiki/technika/ ... _split_awd , takže taky žádná výhra.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


pát úno 24, 2017 10:58 am
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: čtv úno 23, 2017 8:07 pm
Příspěvky: 4
Děkuji všem za rady a informace, jedu se podívat na tuto https://auto.bazos.cz/inzerat/71083780/ ... -110KW.php

S majitelem jsem mluvil, je kupována v čr, on je 2. majitel, měnil se přední nárazník a světlo, asi nic vážného, má to údajně nafocené. Ten pohon mě moc nepotěšil, pochopil jsem to správně, že je to vlastně předokolka a v případě prokluzu se sepne zadek. Myslel jsem, že to bude stálý pohon, to je škoda. Předpokládal jsem, že Subaru dělá všechny auta se stálým pohonem. Určitě se s tím svezu a uvidím.


pát úno 24, 2017 2:21 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 04, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 1498
Bydliště: Roztoky
Ahoj,

nevím, jak omezuje výkon 4EAT převodovka. Sám jsem hledal Imprezu a bylo mi jedno zda manuál nebo automat. Dříve se objevil manuál tam ho mám. Co jsem hodně řešil byly otáčky motoru na dálnici. Ta 4-ka v automatu, ale točí míň než 5-ka manuálu. Hodnoty si už nepamatuju. A to se mi líbilo.

Subaru znalého mechanika s diagnostikou vřele doporučuji. Mě zachránil od koupě několika vraků. Sám jsem se byl poptat u původního importéra na konkrétní auto a ověřit servisní historii osobně v servisu.

_________________
Obrázek
Impreza 2.0 R-S MY08


pát úno 24, 2017 3:10 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 04, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 1498
Bydliště: Roztoky
Nejak podezrele nizka cena.

... by Tapatalk

_________________
Obrázek
Impreza 2.0 R-S MY08


pát úno 24, 2017 4:06 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
lades píše:
Ten pohon mě moc nepotěšil, pochopil jsem to správně, že je to vlastně předokolka a v případě prokluzu se sepne zadek. Myslel jsem, že to bude stálý pohon, to je škoda. Předpokládal jsem, že Subaru dělá všechny auta se stálým pohonem. Určitě se s tím svezu a uvidím.
Ne, takto to úplně není. To by bylo na úrovni Haldexu 1. generace a tohle je zase mnohem lepší. Ta spojka na zadní nápravu je neustále trochu spojená (je to spojka s proměnlivým množstvím přenášeného momentu, nikoliv tedy typ zapnuto/vypnuto). Podle různých parametrů (viz např. odkaz, co jsem posílal) jí to svírá více, či méně. Tenhle systém celkem slušně funguje na kluzkém povrchu nebo v lehkém terénu. Jeho nevýhoda je na pevném podkladu. Protože nemá mezinápravový diferenciál, tak např. v zatáčkách nelze spojku svírat na moc velkou úroveň - musí prokluzem umožnit rozdílné otáčky přední a zadní nápravy. To samozřejmě neumožní přenést takový moment. Na rozdíl od diferenciálu, který z principu dokáže dělit moment v daném poměru a zároveň umožňovat rozdíl otáček. Takže není to úplně hloupý systém, spousta subaru ho má, řekl bych docela slušná většina automatů, včetně nových CVT. Ovšem na pevný podklad je určitě lepší systém s 3 diferenciály, ať už to co je v manuálních převodovkách nebo VTD. V terénu nebo na kluzkém povrchu je toto naopak možná lepší než to, co je v manuálech.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


pát úno 24, 2017 4:13 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Levap píše:
...nevím, jak omezuje výkon 4EAT převodovka. Sám jsem hledal Imprezu a bylo mi jedno zda manuál nebo automat. Dříve se objevil manuál tam ho mám. Co jsem hodně řešil byly otáčky motoru na dálnici. Ta 4-ka v automatu, ale točí míň než 5-ka manuálu.
Hned několika způsoby. Primárně je to hydrodynamický měnič, který dokud není 100% blokován, tak prokluzuje a to se projevuje mícháním a ohříváním ATF oleje. Na to to samozřejmě spotřebovává energii, která by jinak mohla jít dál pohonným ústrojím na kola.

Další je vyšší hmotnost AT - to kolik hmoty se snažím rozpohybovat, ať už dopředným pohybem (celé auto) nebo rotačním pohybem (spousta prvků v převodovce) také ovlivňuje celkovou dynamiku.

A jako poslední uvedu přesně to, co píšeš na konci a také to, co je asi nejsložitější pochopit: To, že má na 4. stupeň nižší otáčky než manuál na 5. stupeň je přesně ten problém - málo rychlostních stupňů => velké zpřevodování a jejich hrubé odstupňování. Každý spalovací motor má samozřejmě určitý rozsah otáček, kdy funguje nejlíp. Abys ten rozsah využil při různých rychlostech vozidla, tak musíš mít převodovku. A čím víc máš převodů, tak tím líp se při dané rychlosti jízdy můžeš trefit do ideálních otáček motoru. Takže máš na jedné straně 4kvaltovou převodovku, která je ještě víc do rychla než 5kvaltový manuál a na straně druhé relativně točivý motor s poměrně nízkým maximálním krouťákem, který je posazen dost vysoko. Takže musíš využívat mnohem větší rozsah otáček motoru, oproti manuálu. Což samozřejmě znamená, že se častěji dostaneš do otáček, kdy se nebude skoro nic dít.

Jak jsem psal, vím o čem mluvím. A to 2.5 OTB má o cca 30 Nm, tedy cca 15 % větší max. krouťák. Pak se ti prostě stane, že budeš chtít na dálnici do kopce předjíždět a nakope ti to tam ve 140 trojku do téměř maximálních otáček motoru, aby se vůbec něco dělo.

Já proti automatům nic nemám, spíš naopak, ale musí k nim být odpovídající motor, tedy nějaký, který má dostatek krouťáku. Tedy obecně třeba diesely jsou na to ideální. U benzínu to chce prostě slušnej objem nebo turbo.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


pát úno 24, 2017 4:33 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 04, 2009 9:00 pm
Příspěvky: 1498
Bydliště: Roztoky
Diky za precizní komentář. Jako vždy :-)

To co píšeš chápu. Myslel jsem jak moc je ten vliv znát. S tím nemám zkušenost. Na rozdíl od tebe. Mě by to asi nevadilo, jezdím na pohodu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Obrázek
Impreza 2.0 R-S MY08


pát úno 24, 2017 4:47 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7325
Bydliště: Nové Hrady
Jinak 165tkc mi za vlastne uz 9 let stary auto, o ktery navic neni mezi kupujicima zajem, zase tak malo nepripada...

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pát úno 24, 2017 5:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11251
Bydliště: Praha
Levap: Ale jo, však já netvrdím, že se s tím nedá jezdit. Jenom to má jistý specifika a omezení. Já mezi "na pohodu" počítám i možnost rychle předjet, rychle zmizet z křižovatky, případně možnost se od blba na dálnici držet dál i způsobem, že se mu vzdálíš směrem dopředu, ne pouze dozadu. :) Ale to už je mimo téma. :)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


pát úno 24, 2017 6:00 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 206 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: