Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5217
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Souhlas, ověřil jsem si už na předchozím autě a u Foryna taky. Jen u něj mi to přijde čitelnější, pokud pedál začne díky ABS kopat a já do něj opravdu silou stoupnu, znatelně to zvýší brzdný účinek. U koncernu mi přišlo, že to nebylo pořád ono ani když jsem se do pedálu fakt opřel.
Nicméně na kravení na sněhu by i tak nebylo od věci, kdyby šlo ABS vypnout. Nemůžu si pomoct, ale vždy jsem měl lepší výsledek a kontrolu nad vozem při brždění bez ABS než s ním. Jediný rozdíl je v tom, že s ABS víte, že to neubrzdíte, ale máte chvilku rozmyslet si, kam to pošlete...
Nicméně na kravení na sněhu by i tak nebylo od věci, kdyby šlo ABS vypnout. Nemůžu si pomoct, ale vždy jsem měl lepší výsledek a kontrolu nad vozem při brždění bez ABS než s ním. Jediný rozdíl je v tom, že s ABS víte, že to neubrzdíte, ale máte chvilku rozmyslet si, kam to pošlete...
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
pokud ti nechcipne motorSlavek_xxx píše:Levap> tak to teda nevim. Ja jsem si dnes ale opet vyzkousel, ze je daleko lepsi brzdit bez vyslapnuty spojky.
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Jsem to asi nenapsal dost jasně. Dělal jsem pokusy s ABS na zledovatělé cestě:
1. Pokus, normální intenzivní brždění = ABS zafungovalo, vím co mám dělat, vím jak, a jde to
2.Pokus, jemné brždění, velmi slabě jsem šlapal na pedál brzdy = ABS nic, kola ze zastavila a auto se smýkalo po ledu. Bylo to zcela jasně rozpoznatelné, že kola stojí.
Tj. neptám se na to jak brzdit s ABS, když chci tak mi ABS normálně funguje. Ptám se na to, proč při velice jemném sešlápnutí brzdy ABS nic nedělá a kola se zastaví a sunu si to po ledu pěkně z kopce.
Díky
1. Pokus, normální intenzivní brždění = ABS zafungovalo, vím co mám dělat, vím jak, a jde to
2.Pokus, jemné brždění, velmi slabě jsem šlapal na pedál brzdy = ABS nic, kola ze zastavila a auto se smýkalo po ledu. Bylo to zcela jasně rozpoznatelné, že kola stojí.
Tj. neptám se na to jak brzdit s ABS, když chci tak mi ABS normálně funguje. Ptám se na to, proč při velice jemném sešlápnutí brzdy ABS nic nedělá a kola se zastaví a sunu si to po ledu pěkně z kopce.
Díky
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Nechce se teda s váma přít ani rozpoutávat bujarý diskuze, ale na ledu je teda z mých zkušeností rozhodně lepší brzdit intenzitou těsně před podklouznutím kol, tedy než začne pracovat ABS. Neustálou prací s pedálem se dá docílit téměř maximální adheze. Ačkoliv moderní systémy ABS, navíc kombinované se stabilizací a asistenty, mají program pro brzdění na ledu, tak ale vždy je to o tom, že spíš preferují zachování schopnosti řídit, než minimální brzdné dráhy.
Shodou okolností jsem včera byl trénovat jízdu po ledu, bylo to pěkně namrzlý, a musím říct, že se to chová zcela na jedničku. Např. při zašlápnutí auta jednou stranou na asfaltu a druhou na ledě, se to sice zavlní, lehce zhoupne do strany, ale to je tak vše... Zkoušel jsem i lehké brzdění a i tak ABS pracuje s jednotlivými koly, aniž by to bylo poznat na pedálu nebo nějakém velkém hluku - třeba to jen tak lehce zadrnčí, což se dá v pohodě přeslechnout.
Levap: Podle čeho hodnotíš, že se ti zablokují kola? To je podle mě nesmysl. I na ledu, je zablokování kol hrozná rána, šok, zastaví se skoro celé pohonné ústrojí. Asi by se to mělo dát poznat podle rychloměru, který by měl padnout na nulu. To, že to nemlátí do pedálu jak hluchej do vrat ještě neznamená, že ABS není v činnosti - naopak, u novějších systémů to může dělat jemné korekce a ty v pedálu ani neucítíš. Jestli se ti opravdu zastaví kola, tak to buďto byl nějaký netypický případ podmínek, nebo chyba v programu ABS (to bych spíš vyloučil) a nebo závada (např. chyba některého z akcelerometrů).
Moderní ABS má minimálně snímač podélného zrychlení, ví jak jedeš rychle, ví jak moc šlapeš na brzdu a pozná tak poměrně snadno z integrace měřeného zrychlení, jak se asi tak může měnit rychlost a pokud tomu neodpovídá změna indikované rychlosti otáčení kol, tak ví, že se všechna točí pomaleji, než by měla a tedy zřejmě jsou zablokovaná/prokluzují a zvolí odpovídající program, který se pokusí opět docílit odvalování.
Shodou okolností jsem včera byl trénovat jízdu po ledu, bylo to pěkně namrzlý, a musím říct, že se to chová zcela na jedničku. Např. při zašlápnutí auta jednou stranou na asfaltu a druhou na ledě, se to sice zavlní, lehce zhoupne do strany, ale to je tak vše... Zkoušel jsem i lehké brzdění a i tak ABS pracuje s jednotlivými koly, aniž by to bylo poznat na pedálu nebo nějakém velkém hluku - třeba to jen tak lehce zadrnčí, což se dá v pohodě přeslechnout.
Levap: Podle čeho hodnotíš, že se ti zablokují kola? To je podle mě nesmysl. I na ledu, je zablokování kol hrozná rána, šok, zastaví se skoro celé pohonné ústrojí. Asi by se to mělo dát poznat podle rychloměru, který by měl padnout na nulu. To, že to nemlátí do pedálu jak hluchej do vrat ještě neznamená, že ABS není v činnosti - naopak, u novějších systémů to může dělat jemné korekce a ty v pedálu ani neucítíš. Jestli se ti opravdu zastaví kola, tak to buďto byl nějaký netypický případ podmínek, nebo chyba v programu ABS (to bych spíš vyloučil) a nebo závada (např. chyba některého z akcelerometrů).
Moderní ABS má minimálně snímač podélného zrychlení, ví jak jedeš rychle, ví jak moc šlapeš na brzdu a pozná tak poměrně snadno z integrace měřeného zrychlení, jak se asi tak může měnit rychlost a pokud tomu neodpovídá změna indikované rychlosti otáčení kol, tak ví, že se všechna točí pomaleji, než by měla a tedy zřejmě jsou zablokovaná/prokluzují a zvolí odpovídající program, který se pokusí opět docílit odvalování.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Jak poznám zablokovaný kola?
Normálně mám pootevřený okýnko, jedu na volnoběh, šlápnu lehce na brzdu a slyší i cítím smýkání auta po ledu.
Taky mně napadlo, že jedu pomalu, ale po přišlápnutí brzdy normálně začne ABS standardně kopat do pedálu.
Normálně mám pootevřený okýnko, jedu na volnoběh, šlápnu lehce na brzdu a slyší i cítím smýkání auta po ledu.
Taky mně napadlo, že jedu pomalu, ale po přišlápnutí brzdy normálně začne ABS standardně kopat do pedálu.
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Pokud jedes opravdu krokem, ABS fungovat nebude.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
ABS funguje plnohodnotně od cca 12 km/h. To, že se smýká ještě neznamená, že se úplně zablokuje. Ale nepolemizuju s tebou, jen se snažím najít nějaké vysvětlení.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Náhodou jsem si všiml,ze u spolujezdce nefunguje signalizace nezapnutych pasu.
Koukal jsem se na pasy a vůbec tam není kablik s kontaktem. Mate to taky tak na svých Imprezach MY08?
Koukal jsem se na pasy a vůbec tam není kablik s kontaktem. Mate to taky tak na svých Imprezach MY08?
- martas
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2713
- Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
- Jméno a příjmení: Martin Staněk
- Bydliště: Most,Jílové u Děčína,
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Levap : to netusim,ale muzu se podivat az dorazim do CR.ale je to az 4.2.Manzelce to nema cenu psat,stejne by to nepochopila co chci ::-DDD:Levap píše:Náhodou jsem si všiml,ze u spolujezdce nefunguje signalizace nezapnutych pasu.
Koukal jsem se na pasy a vůbec tam není kablik s kontaktem. Mate to taky tak na svých Imprezach MY08?
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Střešní nosič:
Zajímá mně, jaké máte zkušenosti s originálním nosičem na Imprezu MY08 (viz foto). Nosič má jeden šroub, úchyty ve střeše mají 2 díry se závity. Tudíž se nabízí otázka proč to tak je a zda to dostatečně drží (box na lyže, kola, apod.).
Díky za odpovědi a postřehy
Zajímá mně, jaké máte zkušenosti s originálním nosičem na Imprezu MY08 (viz foto). Nosič má jeden šroub, úchyty ve střeše mají 2 díry se závity. Tudíž se nabízí otázka proč to tak je a zda to dostatečně drží (box na lyže, kola, apod.).
Díky za odpovědi a postřehy
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
- Bydliště: Ostrava/ExŽilina
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
mne sa zda ze mam tiez dve diery na streche, mam legacy '07. ale tiez neviem na co su tie druhe a rad by som sa dozvedel. Mam original (s nalepkou) subaru nosic a tiez len s jednym srobom. ked som to skusal dat do tej druhej diery, tak by mi zatekalo pod tie listy
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
Drží to dostatečně pro nosič na lyže (a lyže v něm). Pro nosič na kolo jsem to ještě neměl příležitost vyzkoušet, ačkoliv ho mám.Levap píše:Střešní nosič:
Zajímá mně, jaké máte zkušenosti s originálním nosičem na Imprezu MY08 (viz foto). Nosič má jeden šroub, úchyty ve střeše mají 2 díry se závity. Tudíž se nabízí otázka proč to tak je a zda to dostatečně drží (box na lyže, kola, apod.).
Šroub se tuším podle návodu k příčníkům šroubuje jen do přední díry (ale krk za to dát nechci, protože návod o teď u sebe nemám). Spíš jsem měl problém s těmi origo černými plastikovými podložkami, co se dávají pod šroub: byly moc vysoké, takže šroub nešel pořádně zašroubovat do základny ve střeše a příčník nedržel.
Nakonec jsem musel ty plastikové podložky vyhodit a mám tam klasické kovové.
ex-WRRRX 08
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19154
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Impreza 2.0 MY08 - zkušenosti s provozem
ja mam thule - jsou delsi ...
vyzkouseno na rakev (plna lyzi, botu, helem, apod ...)
NEBO 5x kolo
drzi, ani se nehne, .. zadny problem
vyzkouseno na rakev (plna lyzi, botu, helem, apod ...)
NEBO 5x kolo
drzi, ani se nehne, .. zadny problem
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008