WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Thanantos »

BOV ale není nutný pro tenhle upgrade.(ale sůvj efekt má) Já ho instaloval až dodatečně. bez něj ty rány do výfuku KAT nezničí.

a co se týče WRX vs. STi :
1) Ano na normální ježdění (a občasnou zábavu) WRX opravdu bohatě stačí. obzvlášť poladěná
2) Stav se a já tě svezu v TypeR.. budeš toužit :-) . Ačkoliv jsou ty naše poladěné WRXy výrazně lepší jezdecké nářadí než byly,....Rozdíl je propastný
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

V Sti s 330ps jsem jel ale bylo to asi 20min po tom, co jsem jezdil na trati v závodní motokáře s 125ccm 6kvaltem a 55PS s 0-100 3,5s takže mě ta réza pak přišla nudná :D

Wrx poladěná bude naprosto stačit :) (aspon na chvíli zase) :D

A k té pumpě ještě.. bylo by super, kdyby mohla zůstat současná..

Máte někdo typa na ty downpipe? Kde a jaké profvedení, zda ta první příruba za turbem má být plne otevřená nebo zaslepená apd...?
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Marty73 »

Ohledně downpipe - mám jeden ve sklepě :)
Měl jsem ho na WRX2007, což je stejný motor, tak by měl pasovat.
Měl jsem ho namontovaný přímo od dealera, takže vyhovuje. Vyndal jsem ho kvůli smradu v garáži když jsem parkoval, je skoro nejetý. A ten rozdíl ve výkonu a reakcích motoru je dost znatelný. Jen to chce naladit ECU, jinak to odděláš.
Kdyby byl zájem, tak se ozvi.

Na stage2 nebo PPP stačí standardní pumpa i vstřiky. Mám naladěno na 290k/420Nm a už 160k žádný problém.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

ok, hod foto pak... ale chci dlouhý downpipe, náhradu obou katů.
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

kdyby někdo věděl kde sehnat dlouhý downpipe, budu rád..
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od hamoun »

ono to jsou 2 veci ..
downpipe a stredni dil vyfuku ...
downpine mam z ebaye (ladis)
vyfuk komplet Scorpion z Anglie .. vse na sebe pasovalo ..

koupis pak asi jen downpipe + stredni dil ...

ty mas vymeneny jenom koncovy tlumic?
poku jo, musis resit, at ti sedi prumery trubek na sebe ...

Sent from my Windows Phone 8X by HTC using Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

Za druhym katem mam jen potrubí az do zadu a zakončeno tlumicem od Supersprintu s dvou koncovkama na kazdou stranu.

Takze jen downpipe mi chybi.?
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od hamoun »

"potrebujes" downpipe + tohle:

Obrázek

obrazek jsem si pujcil zde:
http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... =15#p92010

:)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

To co je na foto ,,mam`` od druheho katu mam az do zadu průchozí 3" nerez potrubi a zakoncene jak na foto tlumicem od Supersprintu. Takze uz jen nahodit downpipe.

Ted mam nabidku downpipe za 200E, tak ho asi vemu. Jen se jeste ujistim s nekym kdo ladi, zda je pro me vhodny apd.
WRX 2008 169kw 2,5
555
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: čtv led 09, 2014 6:47 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od 555 »

Dovolim si par viet k teme:

Bezny spalovaci motor prevadza energiu z piestov na kluku, cize jeho vystup je tocivy moment. Presne tak meraju vykon aj zariadania, ci uz su to valcove brzdy, alebo motorove brzdy. Z toho vyplyva, co sa da aj matematicky odvodit, ze vykon je funkcia tociveho momentu. Bolo to tu ciastocne spomenute, ale nevypovedane uplne konkretne. Jednotlive ladenia vyssie, nizsie posadeny max tocivy moment reprezentuju len urcitu uroven predstavy mappera, ako by to mohlo vyzerat vzhladom na palivo a zivotnost motora. Neexistuje ladenie na max Nm a na max HP. Je to iba o mackani maxima z motora.

Velmi zjednodusene, tocivy moment reprezenutuje maximalny tlak piestov v spolocnej cinnej faze, ktory prenesu na kluku a vykon je praca ktoru za urcity cas vykonaju vsetky piesty spolu. Preto vam nutne zacne od urcitych otacok tocivy moment klesat a vykon naopak s rastucimi otackami stupat.

Cize ak konkretne auto ide k mapperovi A, kde sa naladi na lepsi priebeh tociveho momentu v spodnom pasme a k mapperovi B, kde sa podari zas vyssi vykon a nebola urobena ziadna zmena na hw, tak je mozne dosiahnut prienik oboch ladeni v jednej mape :). Tak nejak su ladene zavodne mapy, kde sa vyrazne kasle na zivotnost a cielom je dokoncit zavod.

Maximalizacia Nm co najnizsie je trosku komplikovana, je to oblast otacok, kedy motor najlepsie a najochotnejsie detonuje, ak nie je dostatocny tlak oleja, pretoze pumpa je hnana priamym prevodom na kluke, tak sa mozu poskodit loziska, ale tiez som fanda tohto pristupu, co objasnim neskor.

Maximalizacia vykonu je tiez zaujimava, lepsie predava a ukazuje, kam az sa mapper vie dostat. Problem s detonaciami je trosku potlaceny, lebo pri vysokych rpm sa vsetko deje rychlejsie. Proti hra vysoka stredna piestova rychlost, co je max rychlost, ktoru sa piest pocas svojej drahy pohybuje. Napr ak mate 7,9cm zdvih, tak polovicu drahy piest zrychluje a druhu brzdi a ak dosahuje napr 25m/s, musi to efektivne spravit na 3,95cm drahe, co znamena, ze z 0 na 90km/h a z 90km/h na 0 urobi na 3,95cm. Pri oleji sa o tlak nemusime bat, uz bude dobry, ale ak sa hrame s roznymi viskozitami oleja, mozeme tak znizit prietok, ze sice nedojde k pretrhnutiu filmu, ale pretoze olej aj chladi motor, poskodia sa vdaka tomu, ze nema co to teplo odviest. Dalsie podruzne problemy mozu mat vplyv na fukciu AVCS, ale to sa skor tyka 0w20 specifikacie, ktoru zboznuje Toyota a nanutila ju aj na BRZ. Ono to skolenie u Motul tento tyzden malo nejaky zmysel :))) Pretoze motor vykona viac prace, vytvori aj viac stratoveho tepla a musi sa adekvatne chladit, co sa deje aj priamo v spalovacom priestore pomocou pridania vacsieho mnozstva paliva, ako je idealne a cielom je najst taky pomer, ktory neroztiahne piest tak, aby sa pridrel a este to neznizovalo vykon.

Takze sme si rychlo zhrnuli pre a proti. Snahou drzat co najvyssi tocivy moment co najdlhsie sa dosahuje najvyssi vykon a teraz si vezmime, co je kedy podstatnejsie.

Ak sa vozime na beznych cestach, je maximalizacia tociveho momentu uz v nizkych otackach velmi zaujimava, nakolko toto vnimame ako pruznost motora. Ak jazdime prevazne v max otackach, je nam to ukradnute, ked preradite a skocite radovo o 1500rpm dole, co fabrika spravidla nastavuje tak, aby sa radilo vzdy z maxima PS do maxima Nm, trapi vas, aby auto malo vykon. Samozrejme to ma vplyv na spotrebu oleja, paliva a aj celkovu zivotnost a je dost realne, ze v meste, resp na silne technickej trati bude auto s naladenim na nizke otacky lepsie, lebo pojde v otackach, kde je efektivnejsie.

Cielom je teda najst nejaky kompromis. Napriklad svoju RA6 som po roku osekal na cca 310PS a 417Nm s tym, ze som si spravil mapu primarne na 100vku a dorobil aj na 95, co JDM implicitne nemaju a od asi 6500rpm to nechavam na seriovom vykone az po tych 8000rpm. Max, co som z toho dostal bolo asi 330PS, no velmi nerad by som si odpalil motor vlastnou mapou. Vdaka agresivnemu casovaniu na spodku a tej prevodovke je to auto teraz vyrazne puznejsie od spodku a pocitovo podobne ladenej 2,5STi s vyssim tocakom, ale pokial by sme sa stretli seriovka RA a ja, tak pri radeni az pred obmedzovacom by medzi nami rozdiel nebol, no akonahle by sa opakovane akcelerovalo z napr 3000rpm, tak by som jej usiel.
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

Krasne jsem si početl a zase si doplnil mezery ve vedomostech.

Diky!!

Rad tocim motor, jsem zvykly z hondy civic vti chodit k 9tis, coz mi u rézy chybi, ale zas jede od spodku :-)
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

Mate nekdo z olomoucjeho kraje rezu 08-> s 2,5 motorem s downpipem?
Chtel bych to slyset na zivo..
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od hamoun »

opava ... nebudes na srazu? ted o vikendu?
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Supreme
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 428
Registrován: úte úno 25, 2014 9:47 am

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od Supreme »

Zatim vubec nevim ze se neco chysta...
WRX 2008 169kw 2,5
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: WRX 08 jak a kde naladit motor ?

Příspěvek od VDC »

Supreme nechystá, už to proběhlo o vikendu :-)

[Příspěvek odeslán z GT-S6500 pomocí aplikace Tapatalk] Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Impreza“