SubaruFanClub.cz
https://subarufanclub.cz/forum/

WRX 2006-2007 přehřívání motoru
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=3207
Stránka 1 z 3

Autor:  Marty73 [ úte říj 15, 2013 5:51 pm ]
Předmět příspěvku:  WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Dnes jsem opět po dlouhé době čelil problému, který je dle odborníka klasickou nemocí WRX - přehřívání pod velkou zátěží. Stejně tak jako na začátku roku v Sosnové, tak i dnes na stejném okruhu mne překvapila vysoká teplota motoru (do červeného). Pokaždé teploty pod nulou, respektive kolem 10 stupňů nad. Dokud je auto v pohybu, dokáže se uchladit. Jakmile se ale zastaví nebo hodně zpomalí (a to i po dochlazení), začne extremně topit a vrtule to nestíhají, což dnes vedlo až k vytlačení chladícího media ze sekundární expanzní nádrže. Medium doslova vařilo. Následně dochází k zavzdušnění chladícího systému a přehřívání v nízké rychlosti nebo zastavení přetrvává ještě mnoho dalších kilometrů po zátěži. Samozřejmě je asi třeba dochlazovat mnohem déle, ale na to je Sosnová malá (v Mostu se mi to třeba nestalo).
Máte s tím někdo podobnou zkušenost? U jakého modelu a roku?

Autor:  hamoun [ úte říj 15, 2013 7:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

zkusil bych proplachnout chladic (novy chladic?), zkontrolovat vodni pumpu. neexistuje nejaka novejsi nebo lepsi verze pumpy?

jinak u subaru zkusenost nemam. u starsich aut to jinych znacek bylo neco z vyse uvedeneho ...

Autor:  dethroned [ úte říj 15, 2013 8:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Předpokládám, že bežné věci jsi už vyloučil. Napadá mě zkusit vyměnit chladicí kapalinu. Jde o to jaký poměr máš antifreeze a vody. Samozřejmě ideální, z pohledu chlazení, by bylo mít v chladiči jenom vodu (největší měr. tep. kapacita) ale to samozřejmě nejde. Zkusil bych naředit tak na - 35°. Oni to občas v servise ředí jak je napadne, já naposledy změřil -60°C origo subaru genuine coolant. Je to jak med a otázka je, jak klesá chladicí schopnost. Voda samotná má totiž tu geniální vlastnost odebrat obrovské množství tepla (porovnej hodnoty c různě koncentrovaných nemrznoucích kapalin).

Přílohy:
mertepkap.JPG
mertepkap.JPG [ 54.63 KiB | Zobrazeno 3654 krát ]

Autor:  Marty73 [ úte říj 15, 2013 8:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Teď je tam uplně nová kapalina, nevím do kolika má hustotu, ale jako voda tedy není. Minule to bylo při jiné kapalině a jen o trochu nižší. To čerpadlo by samozřejmě mohl být důvod. Hlavně když to leze nahoru když zastavím. Ještě mě napadl termostat, jestli se nějak nekouše. A znovu zkontrolovat ventilátory, jestli by to mělo vliv. V normálním provozu, ani při výkonu, to nikdy neudělalo. Ale jen a na té Sosně to prostě nechce chladit.


Sent from iPhone

Autor:  PetrM [ úte říj 15, 2013 8:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Ja mam tu samou zkusenost ze Sosnove i z Bele: dokonce jsem mel kvuli tomu podezreni na fouknute tesneni pod hlavou. Ale nakonec to vyresilo vicko expanzky z STI, ktere udrzi vetsi tlak a chladici medium se tak rychke nevycaka ven a naopak po vykonu se i snaze nasaje zpet. Optimalni to samozrejme neni, ale na zavodni chladic jsem nechtel dat finance, protoze zase tak casto na okruh nejezdim a v normalnim provozu se to nedeje.

Jinak potvrzuji, bylo mi receno, ze je to stara znama nemoc WRX. Ja mam sice WRX MY08 ne 2006 , ale problem je u EJ 255 ten samy (pry).

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Autor:  Marty73 [ úte říj 15, 2013 8:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Ja mam víčko chladiče STI. Na té expanzce nad turbem mam standard, ale tamtudy to neteklo. Mě to šlo ven tou velkou expanzkou vedle chladiče. Dobře to kouřilo, myslel jsem nejdřív že to vzdal motor a že je olej všude. Odlili jsme s ladisem skoro půl litru a bylo to jakž takž. Večer jsem to tam zase nalil zpátky.


Sent from my iPad

Autor:  dethroned [ úte říj 15, 2013 9:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

nejde mě to do hlavy, zvlášť když píšete, že dochlazujete po výkonu... jak vypadá to dochlazování? ještě se stávalo, že některé náhrady vodních pump mají plastová kola a ty se byly při velké teplotě schopné protáčet na hřídeli...

Autor:  Marty73 [ úte říj 15, 2013 9:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Jedno až dvě kola bez výkonu, teplota se drží na normálu. Jakmile zastavím, tak to vyleze nahoru. Jako by nejely větráky nebo pumpa. Uvažuji o jiném termostatu, který otevírá na 60'C namísto srandartních 75'C. Do chladiče se mi nechce.


Sent from iPhone

Autor:  dethroned [ úte říj 15, 2013 10:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

chápu to tak, že pumpa po zastavení není schopná na volnoběh odvést zbytkové teplo? v jakém stavu je ta pumpa, mohla by mít axiální vůli a ztrácet účinnost. ...už dost hádám:))

Autor:  hamoun [ stř říj 16, 2013 4:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

termostat urcite nemen za jiny typ ... !!!
budes mit behem normali jizdy porad studenou vodu ...
to neni reseni priciny ale jen nasledku.

dethroned: ano .. bud pumpa neni schopna cirkulovat dostatecne kapalinu (pumpa, pricpany okruh) nebo jej neni kudy predat ven (chladic) ...
ventilatory mi pripadaji malo pravdepodobne ...

co ten pricpany okruh?? kdysi jsem na starem aute cistil okruh nejakou srajdou - uz ani nevim, jestli jsem mel octovou vodu nebo neco original na cisteni ... ale ... to auto mi nepripada tak stare, aby se to muselo resit ...

nemohl tam nekdy nekdo (nebo mas auto od novoty?) nalit neco na utesneni, kdyz tekl chladic?

Autor:  Marty73 [ stř říj 16, 2013 6:37 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Necham vse zkontrolovat, ale je docela mozne, ze je to proste konstrukci vozu. Nam auto od mimina, takze cizi zasah je vylouceny. Nastesti to neni problem pri beznem provozu, at je jakykoli. Ten extrem nenastava tak casto. Zajimave je, ze kdyz jsem jezdil nekolik hodin palbu po nemecke dalnici, nebyl problem. Maly okruh je hodne vykonu na malou rychlost = malo vzduchu na chladic. Takze bych to opravdu videl na konstrukci chladiciho systemu, spise nez na zavadu. Zkusim mozna zadeklovat misto nad chladicem at zvysim prutok vzduchu.
Diky za dosavadni rady a nazory;)


Sent from iPhone

Autor:  PetrM [ stř říj 16, 2013 7:05 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Ahoj, jen abys mel komplet info: ja psal o vicku STI expanzni nadoby, ne te nadrzky nebo chladice. Prave pres expanzni nadobu se to prepousti do expanzni nadrzky vedle chladice a kdyz vicko vydrzi vetsi tlak, tak se nadrzka tak snadno nenaplni a nedojde k zavzdusneni chladic.okruhu. Navic jak jsem psal se diky STI vicku o to rychleji chlad.kapalina vrati zpet do okruhu.

Pry je to konstrukcni nedostatecnost, kterou by lepe vyresil kvalitativne lepsi chladic, ale jak.jsem.psal, vicko bylo podstatne levnejsi a kdyz je to spis muj daily driver nez zavodak, tak by to byly zbytecne penize.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

Autor:  MMira [ stř říj 16, 2013 7:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

Marty: to nebude konstrukcni zalezitost. mi se to poradne nezahralo ani v lete v Moste, kdy vzduch mel 35, asfalt 40 a ja auto hnal na max. zazil jsem ale jedno prehrivajici se BMW 330d, u ktere byl nakonec problem v zanesenem chladici. stacilo vycistit a bylo po problemu.

Autor:  dethroned [ stř říj 16, 2013 8:02 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

taky si nemyslím, že by to měla být konstr. záležitost. zvlášť po dochlazování, kdyby to udělalo bezprostředně po palbě, tak to pochopím. ale takhle ...logicky se někde nevymění tolik tepla, kolik by bylo třeba.

Autor:  UhnakXTi [ stř říj 16, 2013 8:21 am ]
Předmět příspěvku:  Re: WRX 2006-2007 přehřívání motoru

ja som zacal mat stýto problemy v horucich dnoch pri "vrchoch" ..ale až ked som zacal atakovat výkon 400PS ... termostaty okrem serii nedoporučujem najme vzime je to katastrofa jedný ktory by som skusil je od Cosworth ale tie su tak okolo 100€..(aj toe len v lete)pretlakove viečko na nadržke je fajn to pomáha (seria 1,1 bar upgrade 1,3 a je jedno ci to je sti cusco hks atd.) to pomohlo asi najviac viac ako obrí chladič čo mám na aute ktorý je asi 4x vacsi ako seria a kompet alu od Mishimoto Obrázekaj ked smaozrejme aj to ma svoje výhody... doporučujem oboje .. spoločne je to ideál.. a taktieš mam upravené spinanie sahár (pri niseej teplote a dlchsie)
termostat čo sa otvara pri nissej teplote nieje jeidál to velmi otravné v bežnej premávke ..ak tak len taký čo mavacsi prietok no otvára sa pri teplote seriového

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/