Meziplyny u Subaru

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od mnov »

Rozjedeš se přes startér. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

http://www.auto.cz/naucime-vas-s-manual ... bre-106009

SPM,
vsaď botky, že mně to nebude rachtat o nic víc, než běžné řazení u "synchronizované" Tatry 148 a synchróny nebudou nic vědět...
Neříkám, že je dobré se tohle jen tak pro nic za nic učit na fungujícím autě, ale když máš perfektně zmáknutý "meziplyn" a tím pádem dokážeš přesně odhadnout momentální rychlost vozidla zrakem a otáčky motoru sluchem, není pro tebe problém vystihnout okamžik, kdy jdou "okolo sebe" okamžité otáčky obou hřídelů.

P.S.
...odtahovka, odtahovka,
s odtahovek mám fóbii!
Možná větší, než z nějakých garančních prohlídek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

mnov píše:Rozjedeš se přes startér.
Tahle varianta mě napadla. Ale to bych asi autu, který chci opravit a ještě s ním pak jezdit, neudělal :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

spm píše:
Tahle varianta mě napadla. Ale to bych asi autu, který chci opravit a ještě s ním pak jezdit, neudělal
...udělal, neudělal,
a jak by ses raději zachoval, kdyby ti třeba chcípl motor na železničním přejezdu a nešel natočit?

Raději by sis zahrál na "hybrid" a odhrkal "na startér", a nebo raději začal urychleně z automobilu vynášet cenné předměty...???
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14702
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Tapan »

Nebudu rozebírat, nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na přejezdu a nepůjde natočit. Ale proč by někdo na tom přejezdu zastavoval? Tak buď mi to chcípne před a já to radši zahaltuju před přejezdem, nebo ho setrvačností přejedu a pak už jsem v klidu, ne?
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

Tapan píše:Nebudu rozebírat, nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na přejezdu a nepůjde natočit. Ale proč by někdo na tom přejezdu zastavoval? Tak buď mi to chcípne před a já to radši zahaltuju před přejezdem, nebo ho setrvačností přejedu a pak už jsem v klidu, ne?
...nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na železničním přejezdu?

Asi tak pravděpodobné, jako že to někomu chcípne uprostřed křižovatky.
S tím rozdílem, že sem se nepřiřítí kolos o hmotnosti tisíc tun s brzdnou dráhou dva kilometry.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

Z přejezdu bych to klidně odskákal. Ale když si vezmu nutný zastavení při průjezdu městem, tak bych to radši do toho servisu odvezl na plaťáku, než abych to 100x startoval se zařazenym kvaltem...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

spm píše:Z přejezdu bych to klidně odskákal. Ale když si vezmu nutný zastavení při průjezdu městem, tak bych to radši do toho servisu odvezl na plaťáku, než abych to 100x startoval se zařazenym kvaltem...
Ano, průjezd městem, za silného provozu, s mnoha zastavováními, je problém, protože zařadit jedničku s běžícím motorem u stojícího auta bez spojky nelze.

Ale pokud pak pojedeš mimo město, pojedeš s rozvahou a plynule, tak to po několika stech kilometrech zvládneš do té míry, že si řekneš, že ta spojka je tam vlastně zbytečná.

P.S.
Jsem na cestách, klofu to z mobilu, tak mi tam nejdou dávat smajlíci.
To jen podotýkám pro místní škarohlídy, co nemají smysl pro humor a proto mě nemají rádi!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od VDC »

Já jen nevím, jestli ty všechny moderní sráče se umí rozjet přes startér. A myslím, že nikoliv. Nevyšlápneš spojku, nestartuje startér. Takže na takovýhle učení lze leda zapomenout. :-)
Jinak auto musí dobře chytat, aby přes startér chytlo. Jinak ho prostě roztlačíš, když to potřebuje víc rozjet. A řadit bez spojky lze taky tak, že tu páku prostě citlivě tlačíš v kulise řazení do té rychlosti, kterou tam potřebuješ dostat a ve chvíli, kdy ty otáčky jsou správně, nebo přibližně správně, tam ten kvalt prostě jde. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

VDC píše:... Nevyšlápneš spojku, nestartuje startér...
Aby točil startér, nemusíš vyšlápnout spojku.
Stačí jenom sešlápnout ten pedál (nefunkční) spojky.
Pedál má horní a spodní snímač polohy a pouze sepnutí toho spodního je podmínka aby točil startér, nikoliv funkční vlastní spojka.
Nová auta se S-S systémem téměř vždy chytají na první brnknutí...
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od VDC »

Jo to je vlastně asi pravda. No doufám, že už nikdy nic takovýho potřebovat nebudu a uchovám si na to vzpomínku jako na cosi z historie. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

Taky si myslim, že je daleko lepší si pořídit auto s normální převodovkou a neřešit spojky, setrváky, meziplyny, ... :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Mira »

Já jsem 2x s prasklým pedálem spojky dojel přes 100 km domů a jde to. Rozjezd na 3 přes startér a to řazení je fakt snadný když máte sluch a cit. A bylo to s dodávkou, naštěstí prázdnou. Poprvé to bylo v pátek navečer kdy se žádný pomoci nedovoláte a podruhý už to byla brnkačka.

A co se týká přejezdů a chcípnutí - vy jste neregistrovali to zramovaný BMW co prej paní přímo na přejezdu zastavilo a nechtělo dál? S automatem. Holt panika je vážná věc, nakonec to bylo nohama, ne autem.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od sima »

Když se někomu meziplyn blbě učí a hledá stále dobré točky,taková pomůcka-v rámci tréninku po vyřazení na neutrál bez spojky(což jde opravdu lehce a hned) a následném zvednutí otáček,tak docela dobře jde vhodný moment zařazení rychlosti jde vystihnout pomoci si s spolu se sledováním otáček tím,že jednoduše člověk zkouší,zda tam má chuť kvedlačka zapadnout,zda se jí tam chce.To člověk pozná,lehce se na ten správný menší odpor řadičky dá zvyknout.A pak tam najednou zapadne jako nic,jako se spojkou,bez škrtnutí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Hlavně zkoušet řazení bez spojky na synchronizované převodovce ty synchrony podle mě velice rychle zlikviduje, pač při každém jenom trochu netrefení otáček dostanou větší čočku, než když akorát srovnávají hřídel v převodovce. Takže při učení tohohle je otázka, jestli těch pár zničených převodovek nebude stát víc, než ten případný odtah, když odejde spojka
Ale kdeže... ty si představuješ, že je všechno asi z papíru. :-D Když se k tomu budeš chovat jako k technice, tedy nervat to tam, ale srovnat otáčky a jemně zatlačit, tak tam ten kvalt ve správnou chvíli skočí po lehkým zatlačení na páku sám.
VDC píše:A řadit bez spojky lze taky tak, že tu páku prostě citlivě tlačíš v kulise řazení do té rychlosti, kterou tam potřebuješ dostat a ve chvíli, kdy ty otáčky jsou správně, nebo přibližně správně, tam ten kvalt prostě jde.
Přesně. Moderní (asi tak posledních 30 let?) převodovky mají k synchronizaci ještě blokaci a prostě tam stejně nedovolí narvat ten kvalt, když to není +/- srovnaný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Impreza“