Meziplyny u Subaru

Odpovědět
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od MaSlo »

Aby srovnal otáčky hřídelí v převodovce a usnadnil tak práci synchronům :)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
Skywalker
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 209
Registrován: čtv srp 11, 2011 7:24 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Maďa
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Skywalker »

No kdybych fakt potřeboval na to dupnout, tak synchrony nesynchrony na jedno rychlý vyšlápnutí narvu o rychlost vejš, je to mnohem rychlejší než řazení nahoru s dvojím vyšlápnutím. Tady jsem to dělal právě s ohledem na účel videa. Ale v podstatě takhle řadím automaticky. Ten průběh řazení je pak hladší a v podstatě na pohybu auta nepoznáš to přeřazení.

Odesláno z Lumia 820
No road doesn't mean no way!
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, MY01
Spotřeba? Jak raketoplán...
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

S novým autem nové výzvy a nová (stará) témata.
Tak jsem měla pocit, že řadit z 3 na 2 není tak úplně máslové jak by se mi líbilo ( a to už vůbec nemluvím o 2 - 1). Kolega mi v pátek vysvětlil meziplynovou teorii a jak jsem najela na klidné cesty, začala to zkoušet u každého přeřazení.
No nemám pocit, že by se to autu a posádce líbilo. Než se mi to povedlo odšlapat, klesly otáčky tak, že skoro nebyl důvod řadit... a teď po přečtení debaty vidím, že meziplyn u řazení nahoru moc nemá smysl ;-)
Dneska jsem si to zjednodušila na spojka neutrál spojka kvalt, což se dá stíhat (auto a posádka neprotestuje) a jestli jsem to dobře pochopila tak je to způsob pro řazení nahoru. A doufám, že jsem ničemu neublížila při řazení dolů.
A k tomu tak nějak instinktivně falešné meziplyny (až teď jsem si přečetla co to vlastně provádím).
A asi teda vytrvat a zkoušet dál i správné meziplyny? Když i mistrům to chvíli trvalo, než to pobrali? ;-)
Nemám žádné závodní ambice, spíš se tak nějak naučit vyšší techniku a být v souladu s autem, když už jsem povýšila na manuál :-D
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od sima »

S tímhle teda neporadím,bo meziplyny u forestra nepotřebuji...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od mari75 »

Osobně si myslím, že meziplyn nepotřebuješ. Leda by tam šla blbě narvat rychlost. No pokud to chceš i tak dělat, tak musíš být dost rychlá. Což ostatně platí i u dvojitého vymačkávání spojky při řazení nahoru. Ale důvod tohoto počínání mi uchází
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od sima »

Jediný důvod by byla ne dobře fungující převodovka,spojka,jinak fakt není důvod.Možná si zvykneš jackylle a pak ti to ani nepřijde,nebo mě tak ještě napadá určitě vyměnit jako první převodový olej,je to pár korun a "musí" se to,po koupi určitě a pak se uvádí co 60 000km.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od mnov »

U Forejse už také nemám synchrony v nejlepším stavu, ale meziplyn nemám důvod používat. Prostě řadím pomalu a ono se to stačí srovnat. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od sima »

Abych nekecal,zkoušel jsem v kruté zimě,která se tu vyskytne už jen mimořádně,tak zkoušel meziplyn,šlo to po ránu asi líp,ale jen musím říct to ASI,zas taková výhra to nebyla,budu pozorovat a zkusím až uhodí ty nej mrazy,jinak fakt nemám s tímto problém,absolutně ne.Používat to často a říct,že je to třeba to je pak něco už špatně a pak bych to třeba taky dělal,ale není důvod no.Řazení funguje zatím naprosto až bych řekl máslově,nebál bych se toho slova.Ono při velkých mrazech tuhnou logicky všechny převodovky,některé víc,některé méně,subaru není v tomhle teda zrovna příkladný,ale hlavně ještě ty mrazy velké nejsou,beru u jackylle zkušenost v tomhle téměř létě :-)tu to fakt normálně není zapotřebí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22669
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

Bude to znít jako úplná kravina a nechci zesměšňovat... ale zkusil bych se ještě v první řadě podívat, jestli máš tu spojku fakt domáčknutou do podlahy ;-D Já MT Subaru měl dvakrát jako náhradní ze servisu, vysloveně sednout mi to nesedlo ani jednou, ale v druhym případě u Legáče jsem měl taky pocit, že s tím ani nepodřadím a že to fakt nejde... až jsem si nějak všimnul, že z nějakýho nezvyku jsem tu spojku neměl úplně domáčklou a nešlo to. Když jsem se na ní naučil dupat, tak to bylo o poznání lepší :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od sima »

To je taky možné,zas taková kravina to není,pár lidí to tu zmiňovalo,já teda ne,mě přijde spojka prostě normální,jako o jiných aut...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

Myslím si, že spojka je OK, když řadím 0 - 1- 2 -3 v nízkých rychlostech, tak to jde samo.
Ale podřadit před zatáčkou 3 - 2 a zpomalit jen trochu ... jo, ono se to taky srovná... ale jakýsi odpor tam je. Podle mechanika to funguje úplně normálně.
Spojka je každopádně vymáčknutá až k podlaze... a nemám s ní problém, od první chvíle zabírá přesně tak jak cítím, že by měla.
Jen mě to vyprovokovalo k tomu, se naučit něco víc. Tak to trénuju v místech, kde je čas a nikomu nepřekážím.
Když mě teď v pátek posadili do STI, tak tam ty kvalty byly taky cítit... takovým zajímavým způsobem, přesné, krátké, a jak když jsou v másle hrudky tužšího másla... tam jsem na nějaké meziplyny neměla ani čas pomyslet :-DDD

Meziplyny teda používat nepotřebuju (stejně je běžně nepoužívám), ale tak nějak mám pocit, že když se to naučím, budu z toho mít radost.

Olej v převodovce vyměnit nechám, stejně tento týden budeme dělat rozvody, tak by se to mohlo při jednom.
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49119
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od VDC »

Řadit s meziplynem nahoru je kravina. Ale naučit se to při podřazování má smysl, jestliže jedeš trochu rychleji. Zrovny z trojky na dvojku je to znát. Respektive naučit se tu spojku vymáčknout 2x, to jest spojka, vyřadit, přidat plyn, spojka, zařadit. Když je motor v otáčkách, tak to tam jde opravdu snáz, když je motor roztočený.
Ale při běžném ježdění to není nutné. Stačí prostě řadit přiměřeně pomalu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

...a rychle podřadit bez zpomalení!!! o dva stupně nebo dokonce z trojky na jedničku je skoro nemožné ;-D

Důležité je ovšem vědět co to vlastně "meziplyn" opravdu je a dokázat ho přesně dávkovat
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

A jaká má být ta přesná dávka?
Asi tohle popsat moc nejde, že... domluvím si nějaké školení na živo [3GEARS]
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22669
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

Přesná je, když ti ty otáčky přesně padnou :-) Tj zvýšíš otáčky tím přidáním plynu a když tam hodíš rychlost, tak ti otáčky zůstanou (nevyletí ti teda zase nahoru při roztočení motorem nebo naopak nepadnou hodně dolů). Ale nevim... Já to zřídkakdy dělám na swifťákovi, typicky když s ním někde plachtím na neutrál a pak tam potřebuju hodit nějakou rychlost, aby to začalo brzdit. A ještě nikdy jsem se netrefil, byť to teda bylo pokaždý lepší, než to tam narvat rovnou :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Impreza“