Výstavní novinky Subaru na 65. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu  sp

Tokio, 26. července 2013:  Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru,

dnes oznámil, že na 65. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (dny pro novináře:  10 a 11.

září; otevřeno pro veřejnost: od 14. do 22. září 2013) odhalí studie „SUBARU VIZIV CONCEPT“

a „SUBARU WRX CONCEPT“.

High_VIZIV1.jpg High_WRX_CONCEPT1.jpg

Prezentací studií koncern FHI umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů

s pohonem všech kol. V Evropě se vůbec poprvé představuje nová studie WRX Concept, která

předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž

základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření

studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“

(vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů.

Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný

diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.

Budou také spuštěny speciální stránky na globálním webu Subaru (http://www.subaru-global.com/

2013frank.html). K 10. září budou na tomto webu aktuální informace týkající se autosalonu ve

Frankfurtu. To zahrnuje i obrazové materiály ke studiím „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU

WRX CONCEPT“.

WRX Concept

Dynamičtěji pojatý exteriér konceptu WRX oproti současnému provedení WRX STI přináší střídající

se konkávní a konvexní plochy. Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled připomínající býka, zatímco

široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem

sání vzduchu. Zezadu okamžitě upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný

difuzor zajišťující ještě vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli u konceptu WRX vypustit velké zadní

křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně

rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující

siluetu kupé. O dynamice a nekompromisním charakteru vypovídá i celková délka 4 520 mm, šířka 1 890

mm a výška pouhých 1 390 mm.

Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem

všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu

(2 760 mm).

Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným

změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových

vláken.Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. v evropské premiéře ve Frankfurtu ukazuje, jak vývojáři divize

Subaru Technica International (odtud zkr. STI) spatřují budoucnost značky v tomto odvětví.

VIZIV

Vývojová studie „VIZIV Concept“ je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů

Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy,

společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické

schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku

až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což

přináší nejen výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné

cesty.

Interiér konceptu VIZIV je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům

před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami

seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a

tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto

uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.

Koncept VIZIV jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní

soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.

Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic

a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke

generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má

k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních

preferencí.

Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.

Oba koncepty, tedy WRX Concept i VIZIV Concept, se společně s celým portfoliem produktů SUBARU

představí ve Frankfurtu v rámci mezinárodního autosalonu IAA od 10. září (první den pro novináře) až po

22. září na stánku Subaru v hale č. 8, stánek D20.



Publikováno: 26.07, 2013  Autor: VDC   Téma: Subaru News
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright © 2008-2009.

© 2005 UNITED-NUKE Powered Site.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.28 sekund