Historie SUBARU

Tento článek popisuje základní fakta o vzniku a historii vývoje auta značky SUBARU.

Historie japonské automobilky Subaru sahá až do roku 1917, kdy byly založeny letecké laboratoře - předchůdce dnešní společnosti, která dnes kromě letecké techniky a automobilů vyrábí železniční kolejová vozidla, autobusy a průmyslové výrobky. Právě úzké spojení automobilové a letecké techniky se odráží na kvalitě všech výrobků Subaru. Dokonce všichni nastupující inženýři mají ve své nástupní praxi zahrnutou práci v letecké sekci. Tím si Subaru zajišťuje dostatečně kvalitní potenciál z nastupující generace odborníků a pro mladé Japonce je velikou ctí možnost nastoupit právě k Subaru. Subaru je prvním a zároveň největším výrobcem osobních aut s pohonem všech kol na světě.

Jméno výrobce automobilů Subaru je Fuji Heavy Industries a sídlí v Tokyu v Japonsku. Hlavní výrobní závod leží 60km severně od Tokya ve městě Gunma. Subaru se dále vyrábí mimo Japonsko v USA. Roční produkce u Subaru je přes 500 000 aut.

Kvalita automobilů Subaru je dlouhodobě potvrzována i vyhodnocením německého zkušebního ústavu TÜV, kde je model Legacy na prvním místě z hlediska spolehlivosti u tři roky starých aut v roce 1999, v roce 2001 zvítězil model Justy, v roce 2006 potvrzuje své kvality Forester.

 

Hlavní sídlo Subaru

Časový vývoj firmy:

1917 - založeny letecké laboratoře Nakajima Aircraft Co., zahájení výroby letadel

1946 - vyroben Rabbit motor scooter ve Fuji Sangyo Co.

1949 - vyroben první autobus s motorem vzadu

1953 - sloučeny letecké laboratoře Nakajima Aircraft Co. a Fuji Sangyo Co.

1958 - uveden na trh první automobil SUBARU 360 mini
         - výroba prvního proudového letadla v Japonsku T-1

1961 - uvedení dodávky Sambar do prodeje
         - výroba turbovrtulového letounu YS-11

1963 - výroba turbínových vrtulníků

1965 - výroba prvního automobilu v Japonsku s pohonem předních kol Subaru 1000

1968 - založení pobočného závodu v USA

1969 - uvedena na automobilový trh série FF - 1 1000 a model R2, který nahradil 
          model 360 mini

1970 - vyroben miliontý vůz kategorie mini

1972 - jako první na svetě uveden do sériové výroby automobil s pohonem 4 kol 
          Subaru Leone 4WD uvedení na trh modelu REX

1975 - vyroben dvoumiliontý vůz

1977 - Subaru Leone jako první splnilo emisní limity Japonska na rok 1978

1982 - zahájena výroba automobilu Leone turbo

1983 - vyrobeno 5 milionů vozů
         - uvedení na trh Subaru Libero

1984 - představení inteligentní samočinné bezestupňové elektronické převodovky ECVT
         - nový automobil s touto převodovkou Justy (ECVT)

1989 - uvedení na trh automobilu Subaru Legacy
         - Legacy získává světový rekord - ujetí 100 000 km prům. rychlostí 225,34 km/h

1990 - Subaru Legacy nasazeno v Safari Rally - team (555 SUBARU)

1991 - uvedení sportovního kupé SVX

1992 - uvedeny nové modely Vivio a Impreza
         - vyrobeny 3 miliony automobilu s pohonem 4 kol

1995 - Subaru Legacy Outback - představen v USA a Japonsku

1997 - uvedení nového modelu Forester na trh

1998 - na konci roku přichází nové Legacy

2000 - v únoru představen nový Forester, na konci roku přichází nová Impreza
          spolu s verzí WRX, je uveden dlouho očekávaný Outback H6

2001 - dočkali jsme se Imprezy WRX STi
        - Na IAA ve Frankfurtu představen model Legacy Baja. o zavedení do Evropy se jedná

2002 - Od září v prodeji druhá generace Subaru Forester

2003 - Od února facelift Imprezy
        - S koncem roku příchází nové Legacy a Outback

2004 - Od září nový model Legacy 3,0 Spec. B s novou 6-ti stupňovou  spolu s verzí WRX, je uveden dlouho očekávaný Outback H6 manuální převodovkou a sportovním podvozkem Bilstein


2005 - Na autosalonech v Detroitu a posléze v Ženevě představen zbrusu nový model Subaru B9
Tribeca
, prozatím určený pro americký trh. V září přichází facelift druhé generace vozu Forester, nová čelní maska upravená do tvaru  "roztažených křídel" - symbolika příslušnosti k výrobci leteckých technologií. Tento vzhled bude postupně  zapracováván do všech modelů Subaru. U Forestera jsou použité nové 2,0l motory DOHC a 2,5l motory Turbo a poprvé i xenonová světla HID. Přichází nový modelový rok 2006: Impreza se dočkala faceliftu, společně s Legacy se montují nové 2,0l DOHC motory. Motor 2,5l zůstává pouze v řadě Outback. Legacy 3,0l Spec. B dostává novou sportovně naladěnou automatickou 5-ti stupňovou převodovku. Od listopadu nastupuje upravená Impreza WRX STI, s 2,5l motorem Turbo, s vylepšenou aerodynamikou, xenony a novou maskou

2006 - V lednu se Subaru Forester stává vítězným vozem v hodnocení spolehlivosti TÜV Autoreport 2006. Dne 17. února překročila produkce modelu Forester metu 1 milionu vozů. Nové Subaru B9 Tribeca získává v bezpečnostních crashtestech US-NCAP (New Car Assessment Program) prováděných americkou státní společností National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) 5 hvězdiček. Od listopadu v prodeji evropská verze Subaru B9 Tribeca

2008 - Nový typ Forester na podvozku Imprezy 



Publikováno: 22.09, 2009  Autor: Rudolfo   Téma: Subaru History
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 2

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright © 2008-2009.

© 2005 UNITED-NUKE Powered Site.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund