Jo a vlastně jsem si zapomněl postěžovat ohledně výměny brzd
Přední na pohodu, ale když jsem se vrhnul na zadní, zjistil jsem, že i přes doporučení brzdových čelistí parkovací brzdy na můj konkrétní model šlo o špatný díl (CarDo). Šířka 32mm místo 36mm, o to by nešlo, ale hlavně prostřední otvor pro uchycení jinde a čep, na který se nasazuje páka od táhla ruční brzdy kratší, takže nešlo nasadit závlačku.
Odloženo o týden, vrácen špatný díl, objednán nový díl jinde (Granex), protože v původním eshopu jiný neměli.
Jdu na to. Už jsem to měl dole, tak to jde rychleji. Odhaduji "preload" ruční brzdy, abych do toho už pak nemusel sahat, nasadím kotouč-buben, nedrhne, paráda. Nasadím rámeček brzdiče, desky, brzdič, vše utáhnu, nasadím kolo, dotáhnu, a zjišťuji, že s kolem nejde otočit. Snažím se zezadu otvorem pro štelování ruční brzdy povolit předepnutí, párkrát to cvakne, víc už to nejde a kolo se pořád nedá otočit.
Kolo dolů, a hele, kotoučem otočit jde. Takže kolo kotouč na něco přitlačí, že s ním nejde otočit. Že by byl buben uvnitř do kužele a jak se přitlačí až k náboji tak začnou brzdit čelisti? Ale i úplně povolené pořád brzdí. Sakra, kde se to kousne?
Až jsem zjistil, že pod nábojem, kolem celé ruční brzdy je plech, který je dole ohnutý do kotouče a přidírá. Beru kladivo, mlátím ho zpět, kde to jde ho piluju... Až se mi daří to víceméně eliminovat. Paráda, jedním kolem jsem strávil půl dne. Když koukám na starý kotouč, už vím, co dělalo ten pravidelný chr-chr-chr zvuk při jízdě. Měl jsem za to, že prostě starý kotouč - desky - nefungující ruční brzda a po výměně to zmizí, no, po výměně a troše bušení kladivem to fakt zmizelo.
Druhá strana bude snad v pohodě, tam přece nic zvuky nedělalo.
Omyl.
Naštěstí jsem si po výměně zkusil nejdříve nasadit kolo přes kotouč bez brzdiče, abych si ušetřil trochu práce a kolo se taky netočilo. Už vím, kam koukat. Opět ten plech. Buším, ohýbám, ... abych zjistil, že to nepomáhá. Problém je podobný, ale trochu jiný - nyní nedrhne plech o kotouč, ale hranka kotouče kolem drážky, kam má plech zapadnout, o vnitřek toho plechu. Styčné místo o 5mm blíže středu kola, jenže tam není kam ten plech namlátit. Tak beru pilník a ubírám tu hranku na kotouči. Vůbec to nejde dobře, je mi horko, sundavám čepici, svlékám bundu a rozepínám mikinu, ale nakonec se mi daří ubrat dostatek materiálu, aby šlo kolem otočit. Honem vše dát jak patří, utáhnout, nasadit kolo, dobrý, točí se, z heveru dolů a šup zas do tepla.
Nakonec se zadařilo, ale bohužel to fakt nebylo plug-and-play. Aspoň jsem se celý den nenudil
Ruční brzda funguje, vsugeroval jsem si i že to líp brzdí a v plánu, co se týče brzd, je už jen vyměnit komplet brzdovku a odvzdušnit. Ikdyž možná došlo k odvzdušnění jako vedlejšímu efektu zatlačení pístků zpět...
A ještě foto, jak jsem se vrátil do mladých let stavbou bunkru
Mimochodem, kdyby někdo chtěl třeba na Forestera do lesa něco z toho, co se ještě dalo zachránit, než to vyhodím...
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =86&t=7951
Případně koberečky Lego/Outback BL/BP kromě řidičovo:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =82&t=7950
Koberečky si případně nechám, ale ty brzdové komponenty půjdou do sběru jestli se někdo nepřihlásí do nějakého týdne, dvou.