Polomáčenej battlewagon - Vláďovo Outback 2004 (BP) 3.0 H6

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

schmako píše:A jaký filtr kupujete? Já najezdím za rok kolem 10k, parkuju v garáži.
Já bral Meyle z Granexu, ten s aktivním uhlím. Jestli to aktivní uhlí fakt k něčemu je nevím, ale filtry s ním nestojí o moc víc, tak i kdyby placebo, mám pocit, že kupuju něco lepšího :-)
Jinak kde parkuješ je skoro jedno, i když se změny teplot, vlhkost a kondenzace na životnosti projeví - ale důležitější je zanesení toho filtru používáním. Nejen prašnost prostředí (u nás asi nepůjde o zásadní rozdíly, ale třeba v USA s velkou rozlohou mají jak oblasti suché a prašné u pouští, tak vlhké a deštné, ...), četnost padajícího listí které to taky zacpe, pylová sezóna (třeba jak minulý rok prý měly všechny borovice semenný rok a tak bylo všude žluto, ale z řepky to určitě nebylo), ... těch vlivů je dost, nicméně rok je dobrej interval, i kdyby to auto stálo.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1258
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od schmako »

podvlada píše:
Já bral Meyle z Granexu, ten s aktivním uhlím. Jestli to aktivní uhlí fakt k něčemu je nevím, ale filtry s ním nestojí o moc víc, tak i kdyby placebo, mám pocit, že kupuju něco lepšího
Jinak kde parkuješ je skoro jedno, i když se změny teplot, vlhkost a kondenzace na životnosti projeví - ale důležitější je zanesení toho filtru používáním. Nejen prašnost prostředí (u nás asi nepůjde o zásadní rozdíly, ale třeba v USA s velkou rozlohou mají jak oblasti suché a prašné u pouští, tak vlhké a deštné, ...), četnost padajícího listí které to taky zacpe, pylová …
Díky za tip. Aktivní uhlí určitě schvaluji, používá se i v plynových maskách. A btw. řepka má pyl lepkavý a těžký, vítr jej odnese maximálně do vzdálenosti pár kilometrů (1-2). Zato borovic je i po Praze vcelku velké množství.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od HonzaCZ »

Aktivní uhlí by mělo pohlcovat určité druhy pachů. Pohlcovat - proto je potřeba to měnit. Nic neabsorbuje donekonečna. Každopádně je asi dost neduh, že na to lidi serou. Protože u Lega mi trvalo skoro 2 sezóny, než jsem se zbavil všech možných pachů z ventilace. Když jsem se zbavil smradu z klimatizace (při chlazení), tak to začalo smrdět při topení. Ale když se o to člověk stará, sem tam tam něco nastříká a mění filtr, tak je to fajn. Ale jak říkám, u BL/BP (a asi dalších) občas mrkněte i na sání ventilace, které je pod krytem stěračů před spolujezdcem (dá se ten plast jenom odehnout, není nutné sundavat stěrače).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

Včera první zářez.
Sorry, bude to zase trochu zápis do deníčku, ale co už. :-)

Už ráno jsem měl příležitost zkusit potahat kamion, který jsem viděl na horizontu před sebou, tedy asi to vypadalo, že stojí kvůli sněhu. Bohužel jsem ale odbočoval a neměl k němu cestu, zároveň trochu chvátal. Můj florbalový tým na mě spoléhal jako na brankáře, takže jsem nenahraditelný. :-D Snad kamionu někdo pomohl, no odpoledne už tam nestál...

Ale, to hlavní přišlo večer. Kamarádovi pár dní zpět ukradli auto (Octa 1) a včera ho kamarád kamaráda jeho přítelkyně viděl parkovat někde kousek ode mě. Kamarád se tam vydal za součinnosti policie, všechno zajistili, zdokumentovali a auto předali kamarádovi. Bohužel nestartovalo, prvotní diagnóza - slabá baterie. Tak volá mně, jsem nejblíž, jestli můžu a ať vezmu kabely. OK.

Dorazím k vybydlenému autu, kde zbyly jen sedačky, volant a pedály. Kufr prázdný, v motorovém prostoru naštěstí baterie přítomna je, ale zřejmě KO. Budíky se mu rozsvítí, ale motorem to ani nehne. Připojíme kabely, Outback si toho evidentně všiml, při pokusu o startování mám na palubní desce diskotéku kontrolek a zhasíná LCD displej. Jeho motor se vždy max jednou otočí a konec. Rázem je tu i možnost přidřeného motoru, oleje v něm moc není a kdoví co s ním kdo dělal. Nebo je baterie tak KO, že sežere většinu proudu a startér to prostě neutáhne. Napadla mě i varianta baterii odpojit a zkusit nastartovat jen kabely, ale na to jsem neměl nářadí... No, kabely nefungují.

Přichází druhá varianta, dostat auto z parkovacího místa na rovinu a zkusit ho roztahat. Trávíme tím asi půl hodiny. Odhrabáváme sníh zpod kol (ještě že mám lopatku), protože vytlačit ručně auto ven jinak nejde. Musíme na několikrát, kvůli sněhu a málo prostoru kolem. Na vytažení lanem prostor není. Resp. byl by, ale neobjel bych ho pak. Když máme konečně auto venku a připravené, zapřáhneme za Sůbo Octu, naposledy vysvětluji instrukce někomu, kdo bude startovat roztlačením poprvé a jdem na to.

Po asi 30 m tažení zastavujeme kvůli nedostatku prostoru, zjišťuji, že pokus se nezdařil. Jdu se zeptat - motor se prý opět sotva otočil, přední kola kloužou zablokovaná. Tudy cesta nevede. Vtipné je, že teď, v rámci asi 5 minut přijede snad 5 lidí, kteří potřebují zrovna na místa u bytovek, která blokujeme. Všem narychlo vysvětluji situaci, naštěstí jsou všichni v pohodě, nabízejí pomoc. Díky.

Vzdáváme pokusy a přistupujeme k plánu... vlastně už C. Odtáhnout auto k jeho servisákovi, asi 2km. Opět si domlouváme postup, nasazuji na jeho mrtvé auto dozadu trojúhelník, protože ani nesvítí (nebliká, netroubí), z mobilů si uděláme hlasitým odposlechem vysílačky a vyrážíme. Samozřejmě hned po rozjezdu musíme potkat ještě další dvě auta, které potřebují tam, kde jsme my, ale vyhrává právo většího, silnějšího a hlavně delšího. První kopeček Outback zvládá v břečce a sněhu na výbornou, cestou nemusíme nikde ani stavět, provoz minimální, nejedeme po hlavní, paráda.

Mrtvý koncern v cíli, Outback skoro ani nepoznal, že za ním něco táhnu. Kopec nekopec, sníh nesníh. Dobrá bojovka. :-)
Foto se lepší nezdařilo. Ani není pořádně vidět lano...
Přílohy
IMG_0311.JPG
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24355
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od sima »

Já mám dnes čas,tak jsem si početl :-) tak jsi to zvládl a hlavně známý se shledal s autem,což je tedy téměř rarita,ještě pak napiš co s tím bylo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49236
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od VDC »

To je teda děsný, když se kradou i takovýhle starý konzernový vraždy. Fakt je super, že japonce ti debilové nechtějí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

Ono mu totiž 3 měsíce zpátky ukradli klíče ze dveří bytu, které zvenku zapomněl i s klíči od auta. Hlídal to, až teď, po 3 měsících mu ho šlohli. Chtěl měnit zámky, ale řekli mu cenovej nesmysl...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49236
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od VDC »

Aha, to je výborný.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od yohn »

Nechci bejt hnusnej na škodovkáře, ale laciný řešení u starý ovce se nabízí skoro samo a stojí míň něž vlašák s rohlikem ke svačině...
Přílohy
petlice.jpg
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

Yohn: jojo, ala Mr. Bean s petlicí a vyndavacím volantem :-D
Já mu chtěl v půlce příběhu říct, že je vůl, že když to nechtěl řešit výměnou zámků, tak se měl zeptat třeba mě, a mohl jsem mu poradit jakou pojistku nebo relé vyndat, aby auto nestartovalo (o čemž jako uživatel nemá ani potuchy), ale když řekl, že to je už tři měsíce, tak jsem uznal, že by mi asi samotnýho nebavilo 3 měsíce (i dýl) vždycky před startováním lézt k motoru a vracet tam nějaký relé. Tajnej vypínač budiž, ale to už by zase stálo víc práce. Mohl začít s relé a dodělat vypínač. On říkal, že si za to z části může sám. Na druhou stranu, parkoval to vždy u nákupáku na kamerách, pro Plzeňské - Galerie Dvořák. A oni mu ho stejně šlohli v půl druhý odpoledne před lidma, měli vytipováno, že šel někam dál tak ho vzali.
Takže asi i kdyby si ho prohlídli, co před startem dělá, asi by jim došlo, že si mají vzít svoje relé s sebou z nějaký jiný čorky.
No dám ještě vědět co s tím nakonec bylo, že jsme nebyli schopni to nahodit.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od yohn »

Měl to prodat a koupit si za utrženej obnos totožnej sráč.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od yohn »

Optimálně tu škůdku od Červa...
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

Update kamarádovo příběhu: Vyměněna baterie a auto už startuje. Prej tam nakonec byla úplně jiná než ta co tam měl před krádeží, a musela být fakt totálně po smrti, jestli to nešlo nahodit ani s kabely.
Co se týče zabezpečení, jsme teď trochu v paranoie, protože auto se našlo, ale pachatele ještě nemají. Nějaké tipy jsou, ale je tu obava, že i když vymění zámky, tak se mu na autě pomstí, jestli ví, kde bydlí není problém si ho posledovat i kdyby auto vyměnil, a hlavně dost pravděpodobně jsou si vědomi i jeho přítelkyně a jejího auta.
Tak se vlastně čeká, jak to celý dopadne... Mezitím probíhá doplnění každodenní výbavy o nějaké to tekuté koření a tak :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od podvlada »

Jo a vlastně jsem si zapomněl postěžovat ohledně výměny brzd :-D
Přední na pohodu, ale když jsem se vrhnul na zadní, zjistil jsem, že i přes doporučení brzdových čelistí parkovací brzdy na můj konkrétní model šlo o špatný díl (CarDo). Šířka 32mm místo 36mm, o to by nešlo, ale hlavně prostřední otvor pro uchycení jinde a čep, na který se nasazuje páka od táhla ruční brzdy kratší, takže nešlo nasadit závlačku.
Odloženo o týden, vrácen špatný díl, objednán nový díl jinde (Granex), protože v původním eshopu jiný neměli.
Jdu na to. Už jsem to měl dole, tak to jde rychleji. Odhaduji "preload" ruční brzdy, abych do toho už pak nemusel sahat, nasadím kotouč-buben, nedrhne, paráda. Nasadím rámeček brzdiče, desky, brzdič, vše utáhnu, nasadím kolo, dotáhnu, a zjišťuji, že s kolem nejde otočit. Snažím se zezadu otvorem pro štelování ruční brzdy povolit předepnutí, párkrát to cvakne, víc už to nejde a kolo se pořád nedá otočit.
,,|,, (>_<) ,,|,,
Kolo dolů, a hele, kotoučem otočit jde. Takže kolo kotouč na něco přitlačí, že s ním nejde otočit. Že by byl buben uvnitř do kužele a jak se přitlačí až k náboji tak začnou brzdit čelisti? Ale i úplně povolené pořád brzdí. Sakra, kde se to kousne?
Až jsem zjistil, že pod nábojem, kolem celé ruční brzdy je plech, který je dole ohnutý do kotouče a přidírá. Beru kladivo, mlátím ho zpět, kde to jde ho piluju... Až se mi daří to víceméně eliminovat. Paráda, jedním kolem jsem strávil půl dne. Když koukám na starý kotouč, už vím, co dělalo ten pravidelný chr-chr-chr zvuk při jízdě. Měl jsem za to, že prostě starý kotouč - desky - nefungující ruční brzda a po výměně to zmizí, no, po výměně a troše bušení kladivem to fakt zmizelo. :-)
Druhá strana bude snad v pohodě, tam přece nic zvuky nedělalo.
Omyl.
Naštěstí jsem si po výměně zkusil nejdříve nasadit kolo přes kotouč bez brzdiče, abych si ušetřil trochu práce a kolo se taky netočilo. Už vím, kam koukat. Opět ten plech. Buším, ohýbám, ... abych zjistil, že to nepomáhá. Problém je podobný, ale trochu jiný - nyní nedrhne plech o kotouč, ale hranka kotouče kolem drážky, kam má plech zapadnout, o vnitřek toho plechu. Styčné místo o 5mm blíže středu kola, jenže tam není kam ten plech namlátit. Tak beru pilník a ubírám tu hranku na kotouči. Vůbec to nejde dobře, je mi horko, sundavám čepici, svlékám bundu a rozepínám mikinu, ale nakonec se mi daří ubrat dostatek materiálu, aby šlo kolem otočit. Honem vše dát jak patří, utáhnout, nasadit kolo, dobrý, točí se, z heveru dolů a šup zas do tepla.

Nakonec se zadařilo, ale bohužel to fakt nebylo plug-and-play. Aspoň jsem se celý den nenudil :-)
Ruční brzda funguje, vsugeroval jsem si i že to líp brzdí a v plánu, co se týče brzd, je už jen vyměnit komplet brzdovku a odvzdušnit. Ikdyž možná došlo k odvzdušnění jako vedlejšímu efektu zatlačení pístků zpět... :-)

A ještě foto, jak jsem se vrátil do mladých let stavbou bunkru :-D

Mimochodem, kdyby někdo chtěl třeba na Forestera do lesa něco z toho, co se ještě dalo zachránit, než to vyhodím...
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =86&t=7951

Případně koberečky Lego/Outback BL/BP kromě řidičovo:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =82&t=7950

Koberečky si případně nechám, ale ty brzdové komponenty půjdou do sběru jestli se někdo nepřihlásí do nějakého týdne, dvou.
Přílohy
Bunkr.jpg
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49236
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2004 (BP) 3.0 H6 - podvlada

Příspěvek od VDC »

Čelisti jsem na moje objednával TRW, ta díra na závlačku byla taky blbě. Tak jsem si tam vyvrtal správnou. Ovšem obložení se na jedné straně po chvíli utrhlo, takže jsem objednal jinou značku, kterou si teď nevybavuji a díry na závlačku taky blbě. Takže jsem si zase vyvrtal správnou díru a bylo to. Netuším, na jaký model to má být a nenašel jsem pakny s obrázkem, kde by bylo vidět, že je ta díra uprostřed, kde je potřeba.

Jinak hezká anabáze a je dobře, že jsi vyhrál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“