Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
romiku, tak to je velmi dobré info, jinak si myslím, že nic neprozrazuješ, protože se to už ví delší dobu, já osbně budu mít nastarost - výztuhy předního nárazníku :850: Takže když něco rupne tak aspoň víte koh kamenovat :ironie:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Že to auto už je se ví, ale jak bude přesně vypadat já tedy nevím. Měl jsem kámoše, co dělal přímo ve škodovce první verzi oktávky kombi, jmenoval se Mojmír Chalupa. Nejseš náhodou z jejich konstrukce?tango píše:romiku, tak to je velmi dobré info, jinak si myslím, že nic neprozrazuješ, protože se to už ví delší dobu, já osbně budu mít nastarost - výztuhy předního nárazníku :850: Takže když něco rupne tak aspoň víte koh kamenovat :ironie:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Ne nejsem, Benteler Automotive :845: Ale má tam kámoše na WRC :850: Foto ještě není nějaké, ale bude zvědavé jak to celé dopadne :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Teď tedy nevím, co jsi tím myslel? Odborná debata spočívá v tom, že pokudromik píše:Tudíž "prodávám jak jsem koupil". To jenom jako dovětek, aby se k tomuto nestrhla zase nějaká "odborná" debata.
tak je to chyba konstrukce a basta. :!: Jednak konstrukce samotného světla, a také koncepce jeho uložení v autě. Také vzájemné součinnosti těch dvou skupin konstruktérů! Ty reflektory tam taky musejí být nějak uložené, a jednoduše řečeno, odpérované! Ale do toho je zákazníkovi, víš co.... :fuckoff:romik píše:Majitel mi řekl, že ty praskliny jsou vcelku běžné a vznikají nejčastěji pnutím při ochlazení. Tj. reflektor je hodně zahřátý a je třeba prudce ochlazen vodou, větší kaluž apod. Trpí na to prý všechny nové světlomety. Má na to vliv špatná konstrukce uchycení světlometu v kapotě, např.: konzole apod. Dále samozřejně kvalita granulátu, ze kterého se lisuje a technologie stříknutí na lisu.
Zásadní chyba je použití jiné technologie výroby pro prototyp než té, která bude použita v hromadné výrobě. :!: To se vyučuje už na průmyslovkách...... ::-DDD:romik píše:Jelikož ty reflektory také lisují v malých sériích pro testování.
Co to má znamenat "Když se to pak všechno vzájemně zkombinuje, může k tomu praskání dojít."? :?: To snad znamená "Umíme hovno, ale nic lepšího si stejně nekoupíte!", nebo co? ::-DDD: ::-DDD:romik píše: Když se to pak všechno vzájemně zkombinuje, může k tomu praskání dojít. Údajně na 5-kovém BMW se to jednomu ze zákazníků stalo již několikrát, praskliny v čelním skle reflektoru.
Auta jezdila s elektr, světly už před více než 100 lety, a ta světla nepraskala!
To je věc konstruktéra reflektoru a nikoho jiného! :845: Buď je tam uzná za vhodné a dá, nebo naopak! Nic víc! :845: ::-DDD:romik píše: Dále prý má mít každý reflektor něco jako odvzdušňovací kanálky, aby případná zkondenzovaná vlhkost mohla ven, jelikož reflektor není a nemůže zcela vodotěsný.
Co je do toho nějakýmu řezníkovi nebo lesníkovi nebo ministrovi, jestli má jeho auto v reflektoru kanálky....? :?: ::-DDD:
Prosím Tě, neber to jako osobní výpad, ale Ty jsi příliš shovívavý a tolerantní, když čtu Tvůj příspěvek, domnívám se, že brzy nezbohatneš..... Neber to jako výtku, a zamysli se nad tím.... :idea:
:pr:
P. S.
Vstřikovací formy jsou také učební látkou strojírenských průmyslových škol, a buď si jistý, že ten, kdo je dělá, dnes už s vysokoškolským titulem profesionálně, je nedělá za pac a pusu.....
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Tak co si člověk vezme z reflektoru :655: no v celku to, že konstrukčně pokud se člověk podívá tak se to láme na hraně a to je fakt divný. Když si vezmu jak je to tepelně namáhané ,tak se to jednou musí projevit. Když vezmu předsérii tak jak psal Harry ta je úplně jinde. V prototypu je to ruční práce, i když se to dělá různejma téměř sériovejma nástrojema. Hlavně když si to vezmu , tak v sérii se bouchaj kusy , kusy a tím pádem jde kvalita dolu :6066: Pokud při chladnutí ve formě přemrskeneš bod, kdy zůstane vnitřní pnutí, tak při první příležitosti to rupne :666: Což se potvrzuje. Což je látka na průmce, ale pro osvětu - záleží na tom jak to vše zahřeješ a pak schladíš. U železa je to jiné zakalit pak vyžíhat atd. Plast je sice něco jiného, ale vše se tam odehrává téměř stejně jen za jiných teplot.
Prostě je to chyba konstrukce, technologa a všech a basta :845:
Prostě je to chyba konstrukce, technologa a všech a basta :845:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
malé nahlédnutí pod pokličku - no, ono to obecně začíná už designem ... ambiciózní designer bez znalosti techniky si namaluje a uplácá avantgardní autíčko se spoustou kudrlinek a konstruktéři a další se potom do toho snaží napasovat vše tak, aby to fungovalo ... často za cenu kompromisů a zvýšeného rizika problémů ...
třeba současné legacy, ano, design to má, neřešme teď jaký - ale konkrétně ten světlomet přes půlku auta, to bude určitě lahůdka !
designu je dnes podřízeno hodně a nejen u aut, protože prodává; jsme konzumní společnost a pokud auta kupují manželky podle toho, jak jim budou ladit ke kabelce a u vysavače je důležité, aby opticky zeštíhlil pozadí majitelky při luxování ... no, proč ne, ale pak by měla být ještě jiná kategorie pro nás, pro které je důležitá užitná stránka ...
kdysi mi někdo řekl, že udělat krabici na kolech umí každý, ale že to nestačí - já tvrdím, že mě by krabice stačila, pokud by dobře a spolehlivě jezdila ...
:6066:
svět je trochu naruby! :666:
třeba současné legacy, ano, design to má, neřešme teď jaký - ale konkrétně ten světlomet přes půlku auta, to bude určitě lahůdka !
designu je dnes podřízeno hodně a nejen u aut, protože prodává; jsme konzumní společnost a pokud auta kupují manželky podle toho, jak jim budou ladit ke kabelce a u vysavače je důležité, aby opticky zeštíhlil pozadí majitelky při luxování ... no, proč ne, ale pak by měla být ještě jiná kategorie pro nás, pro které je důležitá užitná stránka ...
kdysi mi někdo řekl, že udělat krabici na kolech umí každý, ale že to nestačí - já tvrdím, že mě by krabice stačila, pokud by dobře a spolehlivě jezdila ...
:6066:
svět je trochu naruby! :666:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Dnes jsem Vám s dovolením majitele nafotil ty odvzdušňovací kanálky. Je jich v jednom reflektoru pro volkswagen 7 kusů. Jsou to takové malé trubičky se zkosenou hranou přepadu průměru asi 6 mm. Na ně se nasadí taková čepička, která má uvnitř malinkatý zobáček. Tan se zachytí ze tu hranu přepadu a lehce se na trubičce pohybuje, aby to nebylo zcela těsné a vlhkost mohla ven. Foto jsou trošku horší kvality, ale určitě to poznáte, co kam patří.
Každé čelní sklo je z polykarbonátu a lakuje se. Polykarbonátů je velké množství dle norem, každá firma může používat svůj granulát. Ne každý granulát dle stejné normy má stejné vlastnosti na lisu. Jedna ze zkoušek reflektoru je zahřátí navysokou teplotu a prudké ochlazení, kdy se testuje, jestli vlivem pnutí nedojde k popraskání.
Každé čelní sklo je z polykarbonátu a lakuje se. Polykarbonátů je velké množství dle norem, každá firma může používat svůj granulát. Ne každý granulát dle stejné normy má stejné vlastnosti na lisu. Jedna ze zkoušek reflektoru je zahřátí navysokou teplotu a prudké ochlazení, kdy se testuje, jestli vlivem pnutí nedojde k popraskání.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
romiku, super díky. Takže VW to má domáklé, takže určitě zbytek automobilek bude mít něco podobného :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Romiku, díky za detailní fotky a popis, :diky: člověk rád vidí, jak se svět vyvíjí.....
Ondro, Ty se moc neraduj, ono vždycky záleží taky na tom, vedle čeho a jak je tam ten reflektor chycenej. :!: :845:
Ondro, Ty se moc neraduj, ono vždycky záleží taky na tom, vedle čeho a jak je tam ten reflektor chycenej. :!: :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Harry , jasný ve většině případech je tam frontendr na který se přidělává chladic, nárazník, tlumící vložka, držáky světlometu či další jiné voloviny :850: Takže záleží dle mého na umístění různých odstínění, které směřují tok teplého vzduchu na reflektor a i jeho aerodinamičnost :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Tohle praskání může být způsobené tvrdým uložením, resonance se tam třeba přenášejí přes seřizovací šrouby..... :845: :850:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
to je pravda, ale mám dojem, že tam jako gumový tlumící kroužek nebude, právě kvůli pevnosti parabol. Jinak ty otřesy jsou převážně na mechanizmu naklápění světel. Tam je to fakt dost divný, plast a zase jen plast :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
No, ať je to jak chce, praskat to nemá! Nevím jestli má Forester taky štelování světel, když má automat. niveau.tango píše:to je pravda, ale mám dojem, že tam jako gumový tlumící kroužek nebude, právě kvůli pevnosti parabol. Jinak ty otřesy jsou převážně na mechanizmu naklápění světel. Tam je to fakt dost divný, plast a zase jen plast :850:
Těm plastům se nediv, páč plasty jsou levné sračky, daleko levnější než kvalitní ocel. tenký plech, z jakého se dělaly reflektory před lety.
Plastovej 12 l. kýbl stál za komančů 17 Kčs, a stejně velkej pozink stál 55 Kčs.
Vtip bude asi v tom polykarbonátu, co nahrazuje sklo. :666: Taky jsou tam jiný teploty než od klasický 55W žárovky.
Na starších Fordech (kolem r. 1990 až 2000) sice světla nepraskaly ale prozměnu po 3 letech byly slepý, páč jim to stříbro v parabolách z plastu zešedlo. :666:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Harry, to máš pravdu praskat určitě ne :850: Já mám Otíka s nivelákamam a taky to má štelování na světla. Myslím si , že to bude i u Forestíka :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda v předním reflektoru na F 2.0D MY09
Forestík (alespoň v dehtu) má štelování, i když má samoniveláky.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm