VDC píše:Když je motor v otáčkách, tak to tam jde opravdu snáz, když je motor roztočený.
No tak ono to není ani tak o tom roztočení motoru, ale o roztočení primární hřídele v převodovce.
Ono se trochu pletou 2 věci dohromady. Jedno je rev-match, kdy chci srovnat otáčky motoru, aby při puštění spojky brzdným momentem nebrzdila kola. Např. u aut se zadním pohonem to může být problém - když hodně podřadím, tak motor může tak silně brzdit zadní kola, že se začnou smýkat, což asi není úplně to, co by člověk chtěl.
A druhá věc je šetření nebo pomáhání synchronům. Tam jde o to synchronizovat rychlost primární hřídele v převodovce (tak, co je hnaná od motoru, když je puštěná spojka) s rychlostí zubových spojek na odpovídajícím převodu. To je to, co běžně dělají synchrony. Když podřazuji, tak ta primární hřídel se točí pomalu a chci, aby se točila rychle. Před podřazením tam mám třeba 3000 otáček a po podřazení tam bude třeba 4500. Takže začínáme na těch 3000, motor má 3000, primární hřídel má 3000, kvalt je zařazený. Šlápnu spojku, v tu chvíli jdou samozřejmě otáčky motoru dolů, primární hřídel samozřejmě jde s otáčkami taky lehce dolů, protože v tu chvíli auto většinou začne zpomalovat. Vyřadím na N (spojka stále zmáčknutá) - v tu chvíli začne primární hřídel ztrácet otáčky (točí se volně, už jí nic nežene - ani spojka ani převod ozubenými koly od sekundární hřídele). No a v tu chvíli my chceme, aby ta primární hřídel měla těch, řekněme 4500 (to se odvíjí samozřejmě od toho z jakého kvaltu na jaký řadíme a jak jedeme rychle, převodové poměry atd...). Takže v tu chvíli pustíme spojku (není nutný ani úplně, jde nám jenom o to roztočit 15 kg hřídel, takže stačí třeba do půlky, liší se auto od auta), roztočíme motor třeba na 4800, tím se roztočí i primární hřídel na 4800, znovu zmáčkneme spojku nadoraz, v tu chvíli otáčky primární hřídele zase začnou klesat, jak jí nic nežene, ale můžeme tam vrazit cílový kvalt, jehož ozubené kolo se točí zhruba těch 4500, jak jsme říkali a krásně tam jeho zubová spojka zapadne. Když to uděláme dostatečně rychle, tak zůstane roztočený i ten motor a neodnese to ani spojka a zabráníme i tomu nepřiměřenému brzdění kol, viz předchozí odstavec.
Takže jak složitě popsat takovou jednoduchou věc...
Jinak je fajn, jak se všichni vyjadřujou, jak to nepotřebujou, nechtěj, nezájem...
Jackylle, já ti naopak doporučuju se to naučit, je to fajn a když to budeš dělat dobře, tak tě to, věřím, bude těšit. Já, jak jezdím už 10 let automatem, tak vždycky, když jedu manuálem, tak si pravý meziplyny dávám, abych si to náležitě užil. Naučil jsem se je kdysi, když jsem dělal papíry na náklaďál... furt mi to nešlo, tak jsem je začal dělat i v autě a za chvilku to šlo úplně samo. Hlavně neposlouchej škarohlídy, co tvrděj, že falešnej meziplyn (rev-match) stačí... to říkaj jenom proto, že jsou lamy a pravej meziplyn neumí.
Pak přijdeš i na to, že když brzdíš do zatáčky a chceš u toho podřazovat, tak ti při tom chybí ještě jedna noha, takže pak se možná začneš zajímat o heel & toe techniky a to pak zkombinovat ještě s pravým meziplynem je totální libůstka... Až se to naučíš, tak musíš natočit video nohou na pedálech... to je úplný tanec.