Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
to s tou dálnicí je blbost. podle mě většina lidí to odpravila v terénu, nebo když zapadli ve sněhu a prostě šlápli na plyn dokud nevyjeli...¨
vem si, že se otáčky náprav liší i při průjezdu obloukem.
vem si, že se otáčky náprav liší i při průjezdu obloukem.
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Prave, bral bych to behem drceni v terenu, ale kompenzaci nerovnomernych otacek se mi to nezda
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49341
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Za normálních provozních podmínek je to samozřejmě nesmysl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Ale přesně tak to tuším bylo před pár odkazy/stránkami napsáno!!! Pokud je vše v pořádku, tak nikde není problém a nemůže takováto prkotina vadit. Pokud je mezináprava načatá, tak ji i takovou drobností jako je rozdílný průměr kol dorazíš..., pokud se k ní nebudeš chovat aspoň trochu ohleduplně a šetřit ji.
Tak prosím nedělat paniku, že ty mezinápravy stojí za prd!!!
Tak prosím nedělat paniku, že ty mezinápravy stojí za prd!!!
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Traveller budu jenom rad, kdyz to tak bude. Mas predstavu co obnasi chovat se "ohleduplne"? Ja se desne tesim na mokrou louku na vysocine a trochu snehu v zime az zkusim vlastnosti 4-kolky. Tak to nechci odpravit hned zanovni...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Pořád to ohleduplně ber ve smyslu jak to píšu, tzn. v okamžiku kdy už je to načaté, ať už z jakéhokoliv důvodu.
Jelikož to máš stejně nové jako já, resp. novější, tak podle mě není důvod se nějak extra omezovat. Běžný provoz na silnici, kdy zadní kola občas v zatáčce při blbnutí prohrábnou, tomu nemůže ublížit. Zrovna tak pokud to vezmeš někde na pole a uděláš si dvě či tři kolečka dveřma napřed. :845:
Podle mě typický příklad, kdy mezináprava dostává nejvíc zabrat, je třeba pomalý výjezd na jedničku do dlouhého prudkého kopce, asfaltový podklad posypaný tlustou vrstvou rozbředlého sněhu. Přední kola trvale v prokluzu jak si klestí tou vrstvou cestu, zatímco zadní kola jedou prakticky po asfaltu a neprokluzují. Tam musí mezináprava dostat zabrat nejvíc.
Jsem zvědav, jak ti to blbnutí půjde?!? Já jsem to vzdal celkem brzy, protože u Forejse SJ do toho elektronika (i když je tlačítkem vypnutá) furt kecá a snaží se nějaké kolo přibrzdit apod.. Tlačítkem to prostě vypnu jen do té míry, že to hned nezkrouhne výkon motoru při prvním prokluzu, ale jinak to prostě už dávno není uzpůsobené na takové blbnutí jako s předchozími Forejsy. Tak se obávám, že u Oťase to bude to samé.
Jelikož to máš stejně nové jako já, resp. novější, tak podle mě není důvod se nějak extra omezovat. Běžný provoz na silnici, kdy zadní kola občas v zatáčce při blbnutí prohrábnou, tomu nemůže ublížit. Zrovna tak pokud to vezmeš někde na pole a uděláš si dvě či tři kolečka dveřma napřed. :845:
Podle mě typický příklad, kdy mezináprava dostává nejvíc zabrat, je třeba pomalý výjezd na jedničku do dlouhého prudkého kopce, asfaltový podklad posypaný tlustou vrstvou rozbředlého sněhu. Přední kola trvale v prokluzu jak si klestí tou vrstvou cestu, zatímco zadní kola jedou prakticky po asfaltu a neprokluzují. Tam musí mezináprava dostat zabrat nejvíc.
Jsem zvědav, jak ti to blbnutí půjde?!? Já jsem to vzdal celkem brzy, protože u Forejse SJ do toho elektronika (i když je tlačítkem vypnutá) furt kecá a snaží se nějaké kolo přibrzdit apod.. Tlačítkem to prostě vypnu jen do té míry, že to hned nezkrouhne výkon motoru při prvním prokluzu, ale jinak to prostě už dávno není uzpůsobené na takové blbnutí jako s předchozími Forejsy. Tak se obávám, že u Oťase to bude to samé.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Diky asi rozumim. Koukam se, ze mas taky MT, jako ja. Doufal jsem, ze vypnutim el asistenta se u MT snazi tocit vsechna kola, tak uvidim jak dopadnu o)...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
U Forejse to fakt jen vypne omezení výkonu motoru. Takže je to určitě o mnoho lepší než se zapnutou elektronikou, ale co se týká blbnutí někde na silnici v serpentýnách za běžného provozu, tak to fakt nedoporučuji, protože se to chová dost nepředvídatelně díky tomu, že to fakt do brždění kol apod. stále kecá. :839:
Je to obrovská výhoda, jestliže potřebuješ projet sněhem, bahnem apod., kdy ti to prokluzující kolo přibrzdí a trakce tedy máš celkem požehnaně a vyjede to nesmysl, ale na to blbnutí to moc není.
No ale když vyjedeš někde na mokrou louku a dáš cihlu na plyn, tak to asi nějak půjde. :845: :845: Jen nevím, jestli to má smysl. No a že v takovém případě zatěžuješ mezinápravu, to asi zmiňovat nemusím. ::-DDD: ::-DDD: Ale myslím, že to není nic, co by Subaru systém pohonu nevydržel.
Je to obrovská výhoda, jestliže potřebuješ projet sněhem, bahnem apod., kdy ti to prokluzující kolo přibrzdí a trakce tedy máš celkem požehnaně a vyjede to nesmysl, ale na to blbnutí to moc není.
No ale když vyjedeš někde na mokrou louku a dáš cihlu na plyn, tak to asi nějak půjde. :845: :845: Jen nevím, jestli to má smysl. No a že v takovém případě zatěžuješ mezinápravu, to asi zmiňovat nemusím. ::-DDD: ::-DDD: Ale myslím, že to není nic, co by Subaru systém pohonu nevydržel.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Souhlas, nikde v provozu by to nebylo rozumny. Pristoupim k tomu metodicky nekde stranou, abych zjistil jak se to chova. Zkusim si to osahat driv nez mi viskoza nebo neco jinyho klekne o)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Jinými slovy, experimentovat pouze v průběhu záruky. :supeer: ::-DDD: ::-DDD:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
..není to náhodou i kromě výkonu také prokluz který se vypne ? Když jsem to zkoušel na sněhu, tak vypnutím jsem docílil toho, že ty kola hrabala jako vzteklý a nereagovala tolik na prokluz jako se zapnutou elektronikou..Traveller píše:U Forejse to fakt jen vypne omezení výkonu motoru. ...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Mám pocit, že je to taková zvláštní kombinace. Určitě je to schopné při vypnutém celkem lehce prohrábnout, ale na druhou stranu, když se někde hrabeš třeba po cestě s hlubokým sněhem, tak furt slyšíš, že to přibržďuje jednotlivá kola.
Nevím, neřeším, JEZDÍM!!! :845: :845:
Nevím, neřeším, JEZDÍM!!! :845: :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16169
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
pavelotb2016: neboj se prosím toho, že na parkovišti totálně zhuntuješ otíka. Já jsem se s dehtovým forestíkem naučil jezdit bokem až třetí zimu.
2012 (vypnuté VDC)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4mV9JrRikZk[/youtube]
2012 šestihrnek (vypnuté VDC, M, aby to řadilo co nejméně)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yAIjPAicMn8[/youtube]
2013 (vypnuté VDC)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ukbt0wymeoI[/youtube]
Je potřeba zkloušet, ideálně na velkých srazech (je tam víc řidičů, kteří poradí a můžeš jet i jako spolujezdec). Tady je třeba video se mnou na srazu v Kříších - zapnuté a vypnuté VDC (co nevzkouších osobně, tak jako by jsi neznal :657:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VBUK0fWBDLU[/youtube]
S plečkou jsem už taky driftoval v HK u lízátek, ale bylo to v noci bez videa :666: . S CVT VDC nevypnínám , lépe se mi s tím řídí. Když jedu terén s X-mode, tak si to samo VDC vypíná.
2012 (vypnuté VDC)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4mV9JrRikZk[/youtube]
2012 šestihrnek (vypnuté VDC, M, aby to řadilo co nejméně)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yAIjPAicMn8[/youtube]
2013 (vypnuté VDC)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ukbt0wymeoI[/youtube]
Je potřeba zkloušet, ideálně na velkých srazech (je tam víc řidičů, kteří poradí a můžeš jet i jako spolujezdec). Tady je třeba video se mnou na srazu v Kříších - zapnuté a vypnuté VDC (co nevzkouších osobně, tak jako by jsi neznal :657:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VBUK0fWBDLU[/youtube]
S plečkou jsem už taky driftoval v HK u lízátek, ale bylo to v noci bez videa :666: . S CVT VDC nevypnínám , lépe se mi s tím řídí. Když jedu terén s X-mode, tak si to samo VDC vypíná.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Má pravdu, místopředseda. :850: Určitě nemá cenu se už dopředu něčeho extra obávat. Osahat si to, vyzkoušet a uvidíš co a jak.
Každopádně ten mezičlánek sedící za volantem je asi fakt nejdůležitější. ::-DDD: ::-DDD: Když se člověk bojí šlápnout na plyn, tak je veškeré blbnutí už dopředu odkázáno k neúspěchu. Jen na to musí být plac.
Já jsem se třeba nejlépe svezl při "sněhově-kalamitní" letos v zimě - silnice skoro prázdné, tak jsem vypnul VDC a tradááá. A užil jsem si to za běžného provozu daleko víc, než za celou loňskou zimu, kdy jsem to zkoušel na různých prázdných placech. Prostě to chce trochu chytnout do ruky a ono se to poddá. :845:
Každopádně ten mezičlánek sedící za volantem je asi fakt nejdůležitější. ::-DDD: ::-DDD: Když se člověk bojí šlápnout na plyn, tak je veškeré blbnutí už dopředu odkázáno k neúspěchu. Jen na to musí být plac.
Já jsem se třeba nejlépe svezl při "sněhově-kalamitní" letos v zimě - silnice skoro prázdné, tak jsem vypnul VDC a tradááá. A užil jsem si to za běžného provozu daleko víc, než za celou loňskou zimu, kdy jsem to zkoušel na různých prázdných placech. Prostě to chce trochu chytnout do ruky a ono se to poddá. :845:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4338
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Quickly to je krásná plocha na blbnutí bez lamp a obrubníku, takovou bych taky chtěl poblíž.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube