Stránka 1 z 2

Výměna AKU - ztráta kostry

Napsal: pon dub 01, 2024 7:30 pm
od Tom120
Dobrý den, 2x se mi vybila autobaterie v BRZ 2019 do nuly. Poprvé jsem ji dobil, zapojil - a + (bylo cítit lehké zajiskření) a vše fungovalo bez problémů.
Podruhé asi po 14 dnech se opět vybila, nabil jsem ji a při připojování ani nezajiskřila. Koupil jsem novou autobaterii a nová také nefunguje (ani fungující aku z jiného auta).
Při zapojení autobaterie vůbec nezajiskří, jako by byla prasklá nějaká pojistka. Nic nefunguje ani centrál atd.
Kontroloval jsem velkou pojistku 60A v motorovém prostoru a vypadá v pořádku.
Auto stojí v garáži bez kun atd.
Děkuji za případné rady.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 7:37 pm
od Makovica
Ze ti to jemne zaiskri pri zapajani je normal (ale nemusi).
Co to znamena "do nuly" ? Meral si napatie po vybiti ?
Lebo take vybitie by ju uz znicilo a po 14dnoch uz si mohol nabit len nejaku malu zvyskovu kapacitu, preto sa tvari ako mrtva.

Samozrejme treba zmerat odber. Ale ked nejde teraz uz ani nova, nieco je fakt zle a treba pozriet (najlepsie ohmmetrom) vsetky poistky.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 7:46 pm
od zhor
Spíš to bude povolená kostra na autě. Musíš jít po drátech a hledat.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 8:52 pm
od Mira
Jo, zkontrolovat veškerý uzemnění, zejména startér.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 8:55 pm
od mari75
Měl jsem to samé na jiném autě jak Subaru. Uhnilá kostra na kabelu k baterie.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 9:08 pm
od Makovica
Tak ale to je nove auto. Tak rychlo neuhnije snad ani Japonec :)
Ale podotahovat isto neuskodi.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 9:17 pm
od pufko
Zobrať merák a zmerať +12V voči kostre auta, tým sa vylúči vadné ukostrenie.
Niektoré autá majú poistku priamo na plusovej svorke baterie, napríklad Renault, ale možno aj iný.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 9:19 pm
od mari75
To jako jo 😁. Může být vykleoaný - uvolněný vrut/matka. Ale i tak je to divné. Strčit to z kopce, nakopnout a dát na zvedák

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 9:34 pm
od spm
No jestli nejde vubec zapalování, central, atd, tak to postrcenim z kopce fakt nenahodi :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk


Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 9:40 pm
od mari75
V tom případě to nebude kostrou. Respektive mi vše toto fungovalo, jen nestartovalo. Proto třeba já to přisuzoval startéru. Ale ten se zbytečně vyměnil za nový a stejně nic. Až tedy ta kostra.

Re: Výměna AKU

Napsal: pon dub 01, 2024 10:10 pm
od zhor
spm píše: pon dub 01, 2024 9:34 pm No jestli nejde vubec zapalování, central, atd, tak to postrcenim z kopce fakt nenahodi :-)

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
A tak určitá šance, že by to tím drcnutím přitlačilo někde tu kostru zpátky, tam je. Akorát by to vydrželo do dalšího drcnutí, než by se to zase rozpojilo :-DDD

Re: Výměna AKU

Napsal: úte dub 02, 2024 5:21 am
od wenzel
Jestli všechno ostatní svítí a jen nestartuje, jako že vůbec, tušil bych něco jako nouzový odpojovač, pyropojistku od bagu.

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Napsal: úte dub 02, 2024 9:06 pm
od Tom120
Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Napsal: úte dub 02, 2024 9:31 pm
od zhor
Kostra je přišroubený kabel od mínus pólu baterie ke karosérii auta, a celá karosérie slouží jako záporný pól (kostra). Spousta elektrických žařízení nemá navedený mínusový kabel k baterce, ale jenom k nejbližší kovové části karosérie. Takže to co hledáš, je to kam je napojený mínusový kabel z baterie do karosérie auta. Případně vem nějaký kabel (třeba startovací), a spoj mínusový pól baterie s karosérií, jestli ti to začne fungovat (při kontaktu by měl jiskřit).

Re: Výměna AKU - ztráta kostry

Napsal: úte dub 02, 2024 11:07 pm
od Makovica
Tom120 píše: úte dub 02, 2024 9:06 pm Dnes jsem byl proměřit odpory připojení AKU a + má odpor cca 5 ohmů, ale kostra je "odpojená".
Na mínus jsou kromě kostry ještě dráty k nějakému pravděpodobně snímači. Je možné, že systém kostru odpojil.
https://photos.app.goo.gl/uWZQcir51z2zrEe18
To sa mi nezda, ze by bolo mozne kostru odpojit na zelanie, ale mozno sa mylim. Ked neratam klasicke poistky v systeme.
Tie draty budu prudovy senzor.
Tu to mas rozkreslene
https://parts.subaru.com/a/Subaru_2019_ ... 20-01.html
Tych 5ohmov si nameral kde ?