Stránka 56 z 57

Re: Subaru XV 2018

Napsal: úte lis 20, 2018 11:29 am
od romull
Jsem zvědavý na evropskou cenovku, to bude prda :-/

Re: Subaru XV 2018

Napsal: úte lis 20, 2018 3:31 pm
od Marty73
(no, s dohromady teoretickými 255 koníky / 384Nm ...)
Jenže ono se to nesčítá. Jede to paralelně a píší, že teoretický výkon celé soustavy je 148hp. Kdyby to mělo 255, tak by to bylo auto z říše snů :D

Re: Subaru XV 2018

Napsal: úte lis 20, 2018 10:34 pm
od Marty73
Subaru USA

Taky se mi to zdá málo, ale je zjevné, že elektromotor má asi jen pomocnou funkci a CVT jen upravuje poměr mezi elektro a benzínem.

Obrázek

Re: Subaru XV 2018

Napsal: úte lis 20, 2018 10:49 pm
od strider
uz jsou venku prvni americke recenze.
Z toho co pan rika technicky zajimaveho, jede to plne elektro do 65 mph, pak se elektro vypina. Oba elektromotory pro obe napravy vpredu u CVT. Dale rika, ze ten hybrid je o celych 500 lbs tezsi nez benzinak... :) ja vam nevim no...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bVMNuzepOBM[/youtube]

Re: Subaru XV 2018

Napsal: úte lis 20, 2018 11:25 pm
od quickly
Podle mne jsou ty menší kW nutností, aby se dodržely emisní limity do budoucna (má to být o nějaké šílené % proti dnešku). Docela se na mild-hybrid těším, právě bylo v novinách, že hradecký Lidl, kam jezdíme nakupovat, má nový stojan na dobíjení elektroaut, tak už vím, kde budu dobíjet =) .
Pokud to dokáže jet jen na elektriku, tak by to mohlo dosáhnout na dotace nebo slevy z daní.

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 8:14 am
od spm
Tam budes ale muset nakupovat dost dlouho :-DDD

Vykon bych ale rekl, ze bude souviset s tim, ze spalovaci motor ten max vykon dodava v nejakych dost vysokych otackach, kde uz prakticky nema cenu plytvat kapacitou baterie, kdyz motor jede. Ale zase ten elektromotor ma tocici moment hned vsude, takze muze zabirat ve chvilich, kdy spalovaci ty otacky a silu nema... takze sice max vykon asi moc nepujde pres to, co da spalovak, ale dynamika muze byt hodne slusna.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 8:25 am
od Tapan
Sdílím Jeníkův názor. V jakých otáčkách téměř všichni jezdíme 95 % času? Bude to někde mezi 2000-4000 ot./min. Na vrchol výkonové křivky se většina z nás podívá jednou za čas, někteří možná vůbec nikdy :-) Důležité je, jak to pojede, numericky vyjádřený maximální výkon je pro běžné používání vozu číslo skoro bezvýznamné. Zrovna u atmosférických japonských motorů bývá ten výkon k dispozici v poměrně vysokých otáčkách a v oněch běžně používaných jsou ty motory docela chcíplé. Jestli se povede dobře součinnost elektrického a spalovacího motoru vyvážit, může to být auto s hodně zajímavou jízdní dynamikou pro běžné použití. Samozřejmě ve 190 km/h na dálnici je elektromotor s baterií už jen zbytečná zátěž, ale ve městě to může být příjemné. Ale uvidíme na reálné zkušenosti z provozu.
Samozřejmě výše uvedené platí v kontextu XV, STIčkáři mohou namítnout, že používají auto trochu jinak :-)

Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 8:33 am
od Marty73
Taky jsem teprve nedávno zjistil, že v Praze je pro vozidla umožňující režim jízdy čistě na elektřinu parkování na zónách zdarma, resp. 100 Kč za registraci. Takže bude zajímavé, zda to bude XV umožňovat. Dokážu si představit absurdní diskuzi, že auto sice jede do 80km/h na elektro, takže ve městě vždy, ale nemá modrý/zelený čudl na čistě elektrický režim, takže smůla.

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:07 am
od romull
Tapan píše:Sdílím Jeníkův názor. V jakých otáčkách téměř všichni jezdíme 95 % času? Bude to někde mezi 2000-4000 ot./min. Na vrchol výkonové křivky se většina z nás podívá jednou za čas, někteří možná vůbec nikdy Důležité je, jak to pojede, numericky vyjádřený maximální výkon je pro běžné používání vozu číslo skoro bezvýznamné. Zrovna u atmosférických japonských motorů bývá ten výkon k dispozici v poměrně vysokých otáčkách a v oněch běžně používaných jsou ty motory docela chcíplé. Jestli se povede dobře součinnost elektrického a spalovacího motoru vyvážit, může to být auto s hodně zajímavou jízdní dynamikou pro běžné použití. Samozřejmě ve …
Přesně tak =) , ten elektromotor bude nejvíce pomáhat při rozjezdech a jízdě po městě a taky v terénu, tak bude jeho přísun Nm obzvlášť žádoucí a benzínový motor nebude nutné tak trápit ....... Na druhou stranu ten přírůstek váhy 500 lbs, což je nějakých 225 kg je celkem dost a taky kupní cena i servisní náročnost bude sakra vyšší. Dnešní XV bude věřím bez potíží fungovat i za 15 let, to už bude mít hybrid druhou, možná i třetí sadu baterek, no nevím, nevím, jestli je to pro uživatele nějaký přínos :-/

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:10 am
od Tapan
romull: žádné strachy, BMW to čeká taky :-) Nejde o to, co zákazníci chtějí, produkce sodovkového plynu se musí snižovat, aspoň na papíře. A kola průmyslu točit. To by bylo, abychom jeden z nejvyspělejších kontinentů světa neuvrhli do bídy v rámci boje s větrnými mlýny :-)

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:17 am
od spm
BMW už hybridy a elektro auto má :-) Těch baterek bych se asi až tak nebál. Třeba konkrétně i u tý první BMW i3 (čistý elektro) dávali záruku na 80% baterie po 8 letech. A tuším že snad i u těch prvních priusů, které měly ještě NiCd články, to pořád funguje a nemění se to nějak drasticky. Navíc u hybridu ten akumulátor pořád není až tak velký, takže ta výměna by taky nemusela být až tak drahá. Takže toho bych se asi nebál... ale ten nárust váhy tam prostě je.

(Jinak upřímně mně by se ten hybrid celkem líbil... jezdím do práce trasu, která bez provozu trvá 25 minut a ráno ji jezdím obvykle 45 - 60 minut. Takže ten čas navíc prostě prostojím nebo proskáču minimální rychlosti, takže reálně mi půl hodiny běží motor na volnoběh nebo roztahuje stojící auto na 20km/h. Klidně bych si tenhle úsek proskákal na baterky, když to bude topit a neničil zbytečně velký motor).

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:22 am
od Tapan
spm: úvaha - nevadí ti, že se na tvé trase spalovací motor ani neohřeje a většinu svého nájezdu budeš auto provozovat na sytič?

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:25 am
od romull
Tapan píše:romull: žádné strachy, BMW to čeká taky Nejde o to, co zákazníci chtějí, produkce sodovkového plynu se musí snižovat, aspoň na papíře. A kola průmyslu točit. To by bylo, abychom jeden z nejvyspělejších kontinentů světa neuvrhli do bídy v rámci boje s větrnými mlýny
Tapan: je mi to jasný, i když BMW slíbilo pořád ještě dělat benzínové i naftové šestiválce i bez těchto fičůr, což si ale kupující koupí i s pokutou. Už je a ještě bude ale i spousta všelijakých hybridů :-( . Já proti elektrice v zásadě nejsem, ale proti čisté elektrice s dojezdem alespoň 500 km. Když už mám platit výměny baterií, což jednou přijde a když ještě počítám že si koupím auto staré čtyři roky s více jak 100 tis. km na hrbu, tak ať mi alespoň odpadne údržba a opravy spalovacího motoru, převodovky, výměny náplní a filtrů a podobně a budu šetřit na nové baterie..... samotný elektromotor je celkem skoro bezúdržbový .......ale kombinace toho všeho jen kvůli tomu abych ušetřil nějaké 2 litry benzínu mě nebere >:( ......

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:32 am
od spm
Tapan: hele, mně by se ohřál. Já ráno vyjedu a jedu nějakých 25km, než si do té kolony stoupnu. To už to celkem ohřátý je. Proskáču kolonou a motor ještě za tu dobu zas tolik nevychladne. Na zpátek by situace byla opačná, když bych proskákal na elektrice a pak jel stabilně zase těch 25km... možná spíš víc, pač večer už mám trasu celkem průjezdnou.

Ale viděl jsem u těch hybridů horší věci, konkrétně třeba u tý 330e od BMW. Tam ikdyž to pustíš v čistym elektro módu, tak když "hodně" šlápneš na plyn, tak si to stejně nastartuje, aby to pokrylo ten výkon. A to je teda věc, která mně osobně rve taky srdce. Protože jedeš po městě na elektriku, v domnění že ten motor ani potřebovat nebudeš a přidupneš plyn a ono to v tu chvíli ten úplně studenej spalovací motor protočí na plný výkon...

Re: Subaru XV 2018

Napsal: stř lis 21, 2018 10:42 am
od romull
spm píše:Tapan: hele, mně by se ohřál. Já ráno vyjedu a jedu nějakých 25km, než si do té kolony stoupnu. To už to celkem ohřátý je. Proskáču kolonou a motor ještě za tu dobu zas tolik nevychladne. Na zpátek by situace byla opačná, když bych proskákal na elektrice a pak jel stabilně zase těch 25km... možná spíš víc, pač večer už mám trasu celkem průjezdnou.

Ale viděl jsem u těch hybridů horší věci, konkrétně třeba u tý 330e od BMW. Tam ikdyž to pustíš v čistym elektro módu, tak když "hodně" šlápneš na plyn, tak si to stejně nastartuje, aby to …
.......a to je přesně ono, buďto spalovací motor, nebo elektro, ale nic namíchanýho, co se bude spouštět podle nějakého nastavení od výrobce a nic s tím neudělám ...