Problém u manuální převodovky
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Aha, děkuji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7858
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Nevím, jestli tohle má cenu řešit na poměrně starém, bouraném autě.
Podle mého názoru by ta původní ložiska sloužila ještě hodně dlouho.
Podle mého názoru by ta původní ložiska sloužila ještě hodně dlouho.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24584
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Problém u manuální převodovky
Taky jsem si to říkal, otázka jak moc to bylo otravné ale o to nejspíš ani nešlo, hlavní důvod dle mě byl nejistota co s tím je. No a když už to bylo rozděláno...já bych to tak taky nejspíš taky nenechal, leda bych se smířil s novým až tohle klekne. Taky myslím, že by to sloužilo ještě dlouho, ale jistě to nevím.
Málem jsem ten oděr ložiska, či jak to nazvat na fotce ani neviděl, kolik máš najeto?
No s tou další životností to beru trochu zpět: čtu o spálených drahách ložisek, je možné že by ložisko degradovalo na povrchu dál a docela rychle, to je sázka dle mě. Jezdi s tím někam daleko, třá těch 800 km ...
Málem jsem ten oděr ložiska, či jak to nazvat na fotce ani neviděl, kolik máš najeto?
No s tou další životností to beru trochu zpět: čtu o spálených drahách ložisek, je možné že by ložisko degradovalo na povrchu dál a docela rychle, to je sázka dle mě. Jezdi s tím někam daleko, třá těch 800 km ...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Problém u manuální převodovky
ne ne, rozhodně bych s tím nechtěl jezdit, natož někam dál, nebo dlouhodobě. taky by se pak mohlo stát, že se to začne vydírat vezme to s sebou ještě ty ozubení.
ono to není moc vidět, ale ty válečky maj všechny pitting. a v ruce je to ložisko hlučný. a to druhý velký už má taky nakročíno. spíš je zajímavé, že je to ojedinělá záležitost a kdyby to bylo způsobené nějakým vnějším vlivem (nevyměněný olej např.), tak by to bylo vidět i na ostatních dílech. ty jsou však jak nové - ty kuličkové NACHI ložiska, ozubení.... ty nové ložiska a hřídel co tam dávali, jsou už prý už změněné. zřejmě problém kvality nějaké omezené série ložisek?
a ano, bzučelo to dost hlavně za studena. začlo to po týdnu, kdy jsem najel asi 2000 km a intentzita hluku se rychle zvyšovala. za tepla pak to skoro slyšet nebylo.
nevěděl jsem, že to do týdna budu prodávat, tak jsem to prostě chtěl spravit. na druhou stranu, někomu to takto prodat a pak řešit "skrytou" vadu bych taky nechtěl.
spíš jde to to, že by to šlo řešit levněji, podle mého názoru. mít prostory a čas (nebo mechanika s invencí a aktivním přístupem), tak seženu jen ty ložiska, přelisuju a bylo by to za babku. a pokud ty ložiska opravdu nejdou sehnat, jak mě tvrdili, tak bych koupil tu hřídel a ložiska na partsouq za polovic:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... w47g067187
ono to není moc vidět, ale ty válečky maj všechny pitting. a v ruce je to ložisko hlučný. a to druhý velký už má taky nakročíno. spíš je zajímavé, že je to ojedinělá záležitost a kdyby to bylo způsobené nějakým vnějším vlivem (nevyměněný olej např.), tak by to bylo vidět i na ostatních dílech. ty jsou však jak nové - ty kuličkové NACHI ložiska, ozubení.... ty nové ložiska a hřídel co tam dávali, jsou už prý už změněné. zřejmě problém kvality nějaké omezené série ložisek?
a ano, bzučelo to dost hlavně za studena. začlo to po týdnu, kdy jsem najel asi 2000 km a intentzita hluku se rychle zvyšovala. za tepla pak to skoro slyšet nebylo.
nevěděl jsem, že to do týdna budu prodávat, tak jsem to prostě chtěl spravit. na druhou stranu, někomu to takto prodat a pak řešit "skrytou" vadu bych taky nechtěl.
spíš jde to to, že by to šlo řešit levněji, podle mého názoru. mít prostory a čas (nebo mechanika s invencí a aktivním přístupem), tak seženu jen ty ložiska, přelisuju a bylo by to za babku. a pokud ty ložiska opravdu nejdou sehnat, jak mě tvrdili, tak bych koupil tu hřídel a ložiska na partsouq za polovic:
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... w47g067187
Re: Problém u manuální převodovky
Moje problémy s převodovkou a jejich odstranění, tak snad to někomu pomůže:
viewtopic.php?f=39&t=8868&p=488751#p488751
viewtopic.php?f=39&t=8868&p=488751#p488751
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1775
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Čau, chtěl jsem Vás požádat o radu případně nasměrování.
Táta má na Oťasovi BP MY07 2,5i s LPG a manuální převodovkou problém při rozjezdech. Když se rozjíždí na málo plynu, auto škube. Jako starý Karosy (B 732) s manuálem. Když vytočí motor víc (cca 2000 ot a víc) tak se to prakticky neprojeví. Škubání jde od zadu. Spojka úplně nová, setrvačník zánovní (kontrolováno). Pravda že provozuje Oťase především v Praze (kolem Uhříněvse) kde je to často o neustálých rozjezdech v koloně.
Napadlo mě, kde by mohl být problém:
1) kardan a případně jeho uložení, hlavně u zadního diferáku
2) zadní diferák jako vnitřnosti
Omlouvám se předem, že začínám dotazem a né hledáním. Dozvěděl jsem se to teď 10 minut zpátky (kdy mě tatík vezl asi 20 minut autem). Mám teď dost lítání a navíc táta je v tomhle trochu moc maňána. Nechci ale aby se mu auto posralo úplně, protože je pro něj dost důležitý i pro práci. Teď jsem vylezl z korony tak nevím kdy se dostanu pod to lehnout a dát víc info. Jde mi o předdiagnostiku kam se třeba zaměřit.
Poradíte co by to mohlo být, případně kde hledat?
Díky moc!
Táta má na Oťasovi BP MY07 2,5i s LPG a manuální převodovkou problém při rozjezdech. Když se rozjíždí na málo plynu, auto škube. Jako starý Karosy (B 732) s manuálem. Když vytočí motor víc (cca 2000 ot a víc) tak se to prakticky neprojeví. Škubání jde od zadu. Spojka úplně nová, setrvačník zánovní (kontrolováno). Pravda že provozuje Oťase především v Praze (kolem Uhříněvse) kde je to často o neustálých rozjezdech v koloně.
Napadlo mě, kde by mohl být problém:
1) kardan a případně jeho uložení, hlavně u zadního diferáku
2) zadní diferák jako vnitřnosti
Omlouvám se předem, že začínám dotazem a né hledáním. Dozvěděl jsem se to teď 10 minut zpátky (kdy mě tatík vezl asi 20 minut autem). Mám teď dost lítání a navíc táta je v tomhle trochu moc maňána. Nechci ale aby se mu auto posralo úplně, protože je pro něj dost důležitý i pro práci. Teď jsem vylezl z korony tak nevím kdy se dostanu pod to lehnout a dát víc info. Jde mi o předdiagnostiku kam se třeba zaměřit.
Poradíte co by to mohlo být, případně kde hledat?
Díky moc!
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Teoreticky by to mohl být kardan. Ale celkem málokdy odejde první kříž vzadu. Ale to bych asi zkontroloval jako první. Případně zvednout auto na kozy a zkusit to ve vzduchu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- vena
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1544
- Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
- Bydliště: železná ruda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Nepsal si jestli s nějakým pazvukem. měkký kolo.kdyz to není motor.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1775
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Díky za první odpověďi. Teď mě napadlo, jestli jsem to vůbec zařadil do správného vlákna...
Možná, že se dostanu pod auto někdy o víkendu. Pazvuk je jak kdyby něco lehce klepalo. Ale jak jsem říkal, jel jsem dneska s tátou asi jen 20 minut. Kozy nemáme ale zkusím alespoň zarumplovat s kardanem na stojáka, jak moc "plave" v uložení. Ale stejnak bych to chtělo auto zvednout a zkusit ho vyndat ne? Jinak je to spíš věštění z pneumatiky co?
Možná, že se dostanu pod auto někdy o víkendu. Pazvuk je jak kdyby něco lehce klepalo. Ale jak jsem říkal, jel jsem dneska s tátou asi jen 20 minut. Kozy nemáme ale zkusím alespoň zarumplovat s kardanem na stojáka, jak moc "plave" v uložení. Ale stejnak bych to chtělo auto zvednout a zkusit ho vyndat ne? Jinak je to spíš věštění z pneumatiky co?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Problém u manuální převodovky
Pokud to pri rozjezdu zaklepe do podlahy, tipnul bych si na vysypany krize kardanu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Tade kardan nemusí mít vůli žádnou. Když je v hajzlu, tak kříže zatuhnou a přestanou se pořádně nejbat. A pak to mlátí, jak se to v podstatě páčí. A rumplováním to nepoznáš. Poznáš to, když ten kardan vyndáš. Na autě to lze poznat třeba tak, že z jehlových ložisek na křížích teče rez.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10717
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Problém u manuální převodovky
Já nevim jak tohle chápat - rozjezd je stejně rychlej, jen má víc vytočenej motor? V tom případě jen nechává víc prokluzovat spojku oproti pomalýmu rozjezdu, mezitím se ale kardan, diffy, poloosy, otáčej všechny stejně rychle (nebo zrychlujou stejně). Jediná proměnná je tedy ta spojka a otáčky motoru, ne?Cliffer píše: Táta má na Oťasovi BP MY07 2,5i s LPG a manuální převodovkou problém při rozjezdech. Když se rozjíždí na málo plynu, auto škube. Jako starý Karosy (B 732) s manuálem. Když vytočí motor víc (cca 2000 ot a víc) tak se to prakticky neprojeví.
Taky to, že je spojka nová a setrvačník zánovní přece nemusí znamenat, že je to nainstalovaný správně, může to být nějaká nesouosost a pak když to klouže míň, vibruje, když víc, tak ne, protože se to k sobě ještě tolik nechytá. Třeba si to musí jenom sednout?
Samozřejmě nemam věštěckou kouli ani nevylučuju že to fakt může bejt třeba ten kardan, za kontrolu nic (moc) nedáš.
Dej vědět až se k tomu dostaneš. Zkusil bych ty rozjezdy dokud nechytneš spolehlivě grif jak to reprodukovat a pak zkusit měnit vstupy - podle toho v jaký rychlosti to dělá zkusit měnit rychlost, zátěž (mně se třeba ten kardan projevuje jen v zátěži, když jedu stejnou rychlostí ale bez zátěže tak ne). Zkusit stejnej rozjezd (stejným zrychlením), ale dát víc plynu (a nechat víc klouzat spojku) nebo naopak zkusit spojku co nejdřív spojit a tahat to motorem od nižších otáček. Dokud nezjistíš co na to vliv má a co ne.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problém u manuální převodovky
No mně tohle začal teď dělat korejec... jenom teda nedokážu určit, ze který části auta by to šlo - prostě se celý auto kompletně rozstřese. Akorát že na něm to asi nemůže dělat nic jinýho, než spojka a ty věci okolo ní, protože tam nic jinýho neni Symptomy ale jinak stejný - když jsem se rozjel s malým prokluzem hodně, hodně, hodně pomalu, tak dobrý. Když jsem to vytočil stylem důchodce na parkovišti kauflandu, tak taky dobrý i při puštění spojky dost na prasáka. Jakmile jsem se ale zkoušel rozjet s malým prokluzem trochu rychleji, tak se to třese. A úplně nejhorší je takový to kombinovaný podřazení s rozjezdem... když musím někde hodně zpomalit, auto se teda ještě hýbe samo vpřed, ale hýbe se moc pomalu na to, abych tam jenom dal rychlost a pustil spojku, takže dám rychlost a s plynem to rozjíždím - to mi málem vyrazilo zuby (a jinak paradoxně se to teď za posledních pár dní samo hodně zlepšilo, až to skoro zmizelo... tak nevim )
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Problém u manuální převodovky
Co brzdy? Kdyby byly trošku víc zatuhnutý, tak by se to mohlo při menším plynu trošku cukat, a větší plyn by to v pohodě přetlačil.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Problém u manuální převodovky
Ahoj, kamarad s Forestrem 2006 a manual. prevodovkou me prosi o radu. Trci na poli nekde ve stredni Anglii a prevodovka nereaguje na razeni pakou. Jako by tam porad byl neutral. Vedel byste nekdo poradit? Pripadne muzu predat kontakt.
Diky
K.
Diky
K.
Forester SF 2000, 2.0 92kw
ex Outback BH 2003, 2,5 115kw
ex Outback BH 2003, 2,5 115kw