Uzávěrka diferenciálu
- P.E.D.R.O.
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 140
- Registrován: ned zář 06, 2009 11:40 pm
- Bydliště: Plzeň
Re: Uzávěrka diferenciálu
3,0 H6 je i můj sen, takovej kousek v černý barvě se objevil přesně tejden po tom, co jsem koupil já. :655:
Ale s tím 90:10... to přeci není stále, resp. někde jsem tušim čet, že je to u různých stupňů různý - stručně řečeno. Na 1 to je snad skoro 50:50 (nebo tak nějak), taky jsem při letošním sněžným blnutí vypozoroval různý vlastnosti auta, když je tam D a když je tam třeba natvrdo 1 nebo 2.
Ale s tím 90:10... to přeci není stále, resp. někde jsem tušim čet, že je to u různých stupňů různý - stručně řečeno. Na 1 to je snad skoro 50:50 (nebo tak nějak), taky jsem při letošním sněžným blnutí vypozoroval různý vlastnosti auta, když je tam D a když je tam třeba natvrdo 1 nebo 2.
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Subaru Outback 2006 3,0R
Subaru Outback 2006 3,0R
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Uzávěrka diferenciálu
Tak to jsme na tom úplně stejně :pr: No to já mám taky takový dojem, ale ještě mi nikdo na to přesně neodpověděl :supeer: Teda až na HonzuCZ :unami: Noprostě kdyby to bylo na 1 téměř 50:50 tak je to pohoda, ale na D je to fakt takový jalový :655: Pokud tam máš sekvenčku a blbneš na sněhu tak to máš taky mnohem líp korigovatelný :supeer: Prostě není to pseudo Haldex , ale Subaru :826: Akorát to máme jinak udělaný na zadní nápravu no :850: :subaru: :subaru:
Pedro , nebo vznesem přímej dotaz na servisáka :supeer:
Pedro , nebo vznesem přímej dotaz na servisáka :supeer:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Uzávěrka diferenciálu
PEDRO: Klidně pošli VINko a Transmission Type a já ti to potvrdim.
Co se týče toho kolik to má kdy, tak je to proměnlivý - bereto v úvahu spousta vnějšíh vlivů. Zatížení motoru, převodový stupeň, jestli je auto z kopce nebo do kopce, samozřejmě rozdíl rychlostí výstupů na přední a zadní nápravy atd.
Když se navolí 1 manuálně nebo R, tak je tam podle všech zdrojů, co jsem nastudoval, 50:50 - prostě se ta spojka semkne napevno. Samozřejmě moment, který přenese není nekonečný, ale myslím, že přenese dost. V této chvíli se to prakticky, z hlediska pohonu, chová jako velký offroad - ten taky nemá mezinápravu a připojí se předek napevno. Tak tady je to zadek a ne zubama, ale lamelama. No a těch udávaných 90:10 je prostě při běžné jízdě - ta spojka, když je rozepnutá, tak samozřejmě stále přenáší nějaký moment.
Akorát jsem se nikde nedočetl, jestli to je plynulé a nebo zapnuto (50:50) / vypnuto (90:10). To nevím. Každopádně u VTD, když to zamkne, tak je to cejtit. Čili je to podle mě skokový. Protože tlak se reguluje špatně. Takže tam je solenoid a cvak cvak - zapnuto vypnuto.
Co se týče toho kolik to má kdy, tak je to proměnlivý - bereto v úvahu spousta vnějšíh vlivů. Zatížení motoru, převodový stupeň, jestli je auto z kopce nebo do kopce, samozřejmě rozdíl rychlostí výstupů na přední a zadní nápravy atd.
Když se navolí 1 manuálně nebo R, tak je tam podle všech zdrojů, co jsem nastudoval, 50:50 - prostě se ta spojka semkne napevno. Samozřejmě moment, který přenese není nekonečný, ale myslím, že přenese dost. V této chvíli se to prakticky, z hlediska pohonu, chová jako velký offroad - ten taky nemá mezinápravu a připojí se předek napevno. Tak tady je to zadek a ne zubama, ale lamelama. No a těch udávaných 90:10 je prostě při běžné jízdě - ta spojka, když je rozepnutá, tak samozřejmě stále přenáší nějaký moment.
Akorát jsem se nikde nedočetl, jestli to je plynulé a nebo zapnuto (50:50) / vypnuto (90:10). To nevím. Každopádně u VTD, když to zamkne, tak je to cejtit. Čili je to podle mě skokový. Protože tlak se reguluje špatně. Takže tam je solenoid a cvak cvak - zapnuto vypnuto.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Uzávěrka diferenciálu
Takže zase vím o něco víc Honzo, vše díky tobě :pr: :supeer: . Takže pokud tomu rozumím, tak já s Pedrem máme ten solenoid a tím pádem se ten moment přenáší skokově a je to znát jako přetáčením :850: nebo jak :655:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Re: Uzávěrka diferenciálu
Hele tango, nevim to na 100%
Solenoid je elektricky ovládaný ventil, no a nejsem si 100% jistej, ale umí tlak jenom pustit nebo nepustit.
Solenoid je elektricky ovládaný ventil, no a nejsem si 100% jistej, ale umí tlak jenom pustit nebo nepustit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 6393
- Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
- Bydliště: U Sila 1201,Liberec
Re: Uzávěrka diferenciálu
Jasný , chápu, takže je naprogramovanej nejspíš na určitý tlak, kdy se otevře a zapne zadek, nebo při určitých podmínkách :4690: :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
Oteviram jedno starsi tema. Prave jsem dukladne prolezl katalog dilu a zjistil jsem, ze VSECHNY Forestery S11 2.0 z let 2003 - 2005 (turbiny i bez, AT i MT) maji vzadu psanej "Visco differential assembly, 38434AA050" alias samosvor alias LSD alias diferencial s castecnou svornosti. Zdroj zde: http://opposedforces.com/parts/info/38434AA050/ Muze mi nejaka dobra duse s temito rocniky nafotit zadni diferencial? Jedno cislo je zezadu a druhy z boku (tusim od spolujezdce). Bude ve tvaru VA1REK a neco jako HP, HP nebo CF. Nejak se mi ta informace nezda byt verohodna a moznost overit ji na autech nemam. Diky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- nosorozecg
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 115
- Registrován: pon srp 29, 2011 4:51 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Gregor
- Bydliště: Holešov
Re: Uzávěrka diferenciálu
Já tam mám tohle. Co to pro mě znamená? :655:
Porsche Cayenne GTS 2008
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
nosorozecg> priznam se, ze to za pomlckou jsem nerozklicoval... :655: Druhy oznaceni by melo byt na vrchu difu nekde za sroubama. Ale na mym OB jsem ho nenasel... Nicmene, dnes jsem mluvil s mechanikem a udajne vyzkousel na valcich, ze zadni diferencial je opravdu LSD. To vylepsuje v mych ocich tuto generaci o 30% :845: Ma Forestera uz po STK a s tou vybavou je opravdu super. Nadrz na LPG na 70 litru, AT 225/70-15 kola zapsany v TP (!), redukce, LSD vzadu a k tomu tech neuveritelne malo kilometru. Cenu jeste nevim, ale bude jiste velmi prizniva...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Uzávěrka diferenciálu
Slávku, jak to zkoušel? Já když zvednu auto a točím vždy jedním kolem na nápravě, tak přední kola se točí v pohodě proti sobě, zcela volně, ale zadní se radši točí diff, kardan a obě kola stejnym směrem. Nedokážu posoudit při takto malých rychlostech otáčení, jestli je ten odpor LSD a nebo to jen vyplývá třeba z jiné konstrukce zadního diffu - může být trochu těsnější nebo tak...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
HonzaCZ> udajne nejak na valcich. Ale nejlip to snad vyzkousime pristi vikend nekde v terenu na krizeni :657: Zkusim udelat nejaky fotky nebo video...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Uzávěrka diferenciálu
No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1535
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Uzávěrka diferenciálu
S tím bych si dovolil souhlasit. 30% je dost málo a po těch letech a km co většina má najeto, bude na polovině. Osobně jsem svornost zadního difu při běžné jízdě nepozoroval a v terénu když by jsem potřeboval tak se neprojevila. Takže buď nikdy v mém LSD nebyl, nebo už nefunguje a nebo je těch pár procent povětšinou k prdu. Výhodu bych viděl třeba na ledu, že bude zadek stabilnější.HonzaCZ píše:No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Uzávěrka diferenciálu
To je mozny, on viskozni LSD asi nebude zadnej zazrak co se tyce svornosti. Lamelova nebo elektricka/mechanicka vysuvna sperka by byla do terenu jiste lepsi.HonzaCZ píše:No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Uzávěrka diferenciálu
Podle mě to je hlavně kvůli stabilitě třeba za mokra. Aby se ti v zatáčce neprotočilo jedno kolo, což by u 4x4 mohlo bejt docel nepříjemný - náhlý "únik" momentu ze všech kol, kromě jednoho, který přejde do smyku... no nevim. A nebo možná kecám ::-DDD: ::-DDD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno