Uzávěrka diferenciálu

Odpovědět
Uživatelský avatar
P.E.D.R.O.
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 140
Registrován: ned zář 06, 2009 11:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od P.E.D.R.O. »

3,0 H6 je i můj sen, takovej kousek v černý barvě se objevil přesně tejden po tom, co jsem koupil já. :655:
Ale s tím 90:10... to přeci není stále, resp. někde jsem tušim čet, že je to u různých stupňů různý - stručně řečeno. Na 1 to je snad skoro 50:50 (nebo tak nějak), taky jsem při letošním sněžným blnutí vypozoroval různý vlastnosti auta, když je tam D a když je tam třeba natvrdo 1 nebo 2.
Subaru Outback 2004 2,5i AT
Obrázek
Subaru Outback 2006 3,0R
Obrázek
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od tango »

Tak to jsme na tom úplně stejně :pr: No to já mám taky takový dojem, ale ještě mi nikdo na to přesně neodpověděl :supeer: Teda až na HonzuCZ :unami: Noprostě kdyby to bylo na 1 téměř 50:50 tak je to pohoda, ale na D je to fakt takový jalový :655: Pokud tam máš sekvenčku a blbneš na sněhu tak to máš taky mnohem líp korigovatelný :supeer: Prostě není to pseudo Haldex , ale Subaru :826: Akorát to máme jinak udělaný na zadní nápravu no :850: :subaru: :subaru:
Pedro , nebo vznesem přímej dotaz na servisáka :supeer:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od HonzaCZ »

PEDRO: Klidně pošli VINko a Transmission Type a já ti to potvrdim.

Co se týče toho kolik to má kdy, tak je to proměnlivý - bereto v úvahu spousta vnějšíh vlivů. Zatížení motoru, převodový stupeň, jestli je auto z kopce nebo do kopce, samozřejmě rozdíl rychlostí výstupů na přední a zadní nápravy atd.

Když se navolí 1 manuálně nebo R, tak je tam podle všech zdrojů, co jsem nastudoval, 50:50 - prostě se ta spojka semkne napevno. Samozřejmě moment, který přenese není nekonečný, ale myslím, že přenese dost. V této chvíli se to prakticky, z hlediska pohonu, chová jako velký offroad - ten taky nemá mezinápravu a připojí se předek napevno. Tak tady je to zadek a ne zubama, ale lamelama. No a těch udávaných 90:10 je prostě při běžné jízdě - ta spojka, když je rozepnutá, tak samozřejmě stále přenáší nějaký moment.

Akorát jsem se nikde nedočetl, jestli to je plynulé a nebo zapnuto (50:50) / vypnuto (90:10). To nevím. Každopádně u VTD, když to zamkne, tak je to cejtit. Čili je to podle mě skokový. Protože tlak se reguluje špatně. Takže tam je solenoid a cvak cvak - zapnuto vypnuto.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od tango »

Takže zase vím o něco víc Honzo, vše díky tobě :pr: :supeer: . Takže pokud tomu rozumím, tak já s Pedrem máme ten solenoid a tím pádem se ten moment přenáší skokově a je to znát jako přetáčením :850: nebo jak :655:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od HonzaCZ »

Hele tango, nevim to na 100%

Solenoid je elektricky ovládaný ventil, no a nejsem si 100% jistej, ale umí tlak jenom pustit nebo nepustit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od tango »

Jasný , chápu, takže je naprogramovanej nejspíš na určitý tlak, kdy se otevře a zapne zadek, nebo při určitých podmínkách :4690: :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Slavek_xxx »

Oteviram jedno starsi tema. Prave jsem dukladne prolezl katalog dilu a zjistil jsem, ze VSECHNY Forestery S11 2.0 z let 2003 - 2005 (turbiny i bez, AT i MT) maji vzadu psanej "Visco differential assembly, 38434AA050" alias samosvor alias LSD alias diferencial s castecnou svornosti. Zdroj zde: http://opposedforces.com/parts/info/38434AA050/ Muze mi nejaka dobra duse s temito rocniky nafotit zadni diferencial? Jedno cislo je zezadu a druhy z boku (tusim od spolujezdce). Bude ve tvaru VA1REK a neco jako HP, HP nebo CF. Nejak se mi ta informace nezda byt verohodna a moznost overit ji na autech nemam. Diky.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
nosorozecg
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: pon srp 29, 2011 4:51 pm
Jméno a příjmení: Jiří Gregor
Bydliště: Holešov

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od nosorozecg »

Já tam mám tohle. Co to pro mě znamená? :655:
Přílohy
dif.jpg
Porsche Cayenne GTS 2008
Mercedes Benz W164 ML 320CDI 2008 -EX
BMW e61 525d 2008 - EX
BMW e91 330xD 2007 - EX
Subaru Legacy 3.0R 2006 -EX
Subaru Forester 2.5 XT 2006 - EX
Subaru Outback 2,5 AT 1999 - EX
Subaru Forester 2.0X Activ MT MY05 - EX
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Slavek_xxx »

nosorozecg> priznam se, ze to za pomlckou jsem nerozklicoval... :655: Druhy oznaceni by melo byt na vrchu difu nekde za sroubama. Ale na mym OB jsem ho nenasel... Nicmene, dnes jsem mluvil s mechanikem a udajne vyzkousel na valcich, ze zadni diferencial je opravdu LSD. To vylepsuje v mych ocich tuto generaci o 30% :845: Ma Forestera uz po STK a s tou vybavou je opravdu super. Nadrz na LPG na 70 litru, AT 225/70-15 kola zapsany v TP (!), redukce, LSD vzadu a k tomu tech neuveritelne malo kilometru. Cenu jeste nevim, ale bude jiste velmi prizniva...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od HonzaCZ »

Slávku, jak to zkoušel? Já když zvednu auto a točím vždy jedním kolem na nápravě, tak přední kola se točí v pohodě proti sobě, zcela volně, ale zadní se radši točí diff, kardan a obě kola stejnym směrem. Nedokážu posoudit při takto malých rychlostech otáčení, jestli je ten odpor LSD a nebo to jen vyplývá třeba z jiné konstrukce zadního diffu - může být trochu těsnější nebo tak...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> udajne nejak na valcich. Ale nejlip to snad vyzkousime pristi vikend nekde v terenu na krizeni :657: Zkusim udelat nejaky fotky nebo video...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od HonzaCZ »

No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1535
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Vladimir_xh »

HonzaCZ píše:No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici :-)
S tím bych si dovolil souhlasit. 30% je dost málo a po těch letech a km co většina má najeto, bude na polovině. Osobně jsem svornost zadního difu při běžné jízdě nepozoroval a v terénu když by jsem potřeboval tak se neprojevila. Takže buď nikdy v mém LSD nebyl, nebo už nefunguje a nebo je těch pár procent povětšinou k prdu. Výhodu bych viděl třeba na ledu, že bude zadek stabilnější.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ píše:No já si stejně ale pořád myslím, že ty subarácký LSD jsou spíš kvůli provozu na silnici :-)
To je mozny, on viskozni LSD asi nebude zadnej zazrak co se tyce svornosti. Lamelova nebo elektricka/mechanicka vysuvna sperka by byla do terenu jiste lepsi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22113
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Uzávěrka diferenciálu

Příspěvek od HonzaCZ »

Podle mě to je hlavně kvůli stabilitě třeba za mokra. Aby se ti v zatáčce neprotočilo jedno kolo, což by u 4x4 mohlo bejt docel nepříjemný - náhlý "únik" momentu ze všech kol, kromě jednoho, který přejde do smyku... no nevim. A nebo možná kecám ::-DDD: ::-DDD:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Forester“