Stránka 5 z 5

Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky

Napsal: stř črc 26, 2023 4:15 pm
od hamoun
Zase by to byla pěkná a levná předkupní kontrola :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk


Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky

Napsal: stř črc 26, 2023 4:48 pm
od spm
Daleko férovější mi přijde německej přístup, kde ti tu STK udělá víceméně každej autoservis a neni to ani o moc dražší, než co jde tady Lojzovi na SK do kapsy bokem. Když najdou nedostatkem, tak ti to opraví a odjíždíš se způsobilým autem. Ale tady ne, tady by to byl střet zájmů, takže stanice STK nic opravovat nesmí (že je vlastní organizace, která nad nimi má držet dozor už střet zájmů ani trochu není) a většina lidí tu technickou řeší pak stejně tak, že to auto strčí do servisu, kde to zaplatí ještě s marží a protože tam to jede přes kamarádčofty, tak se na to auto nikdo ani nepodívá :-D (Jo, kamarád šel teď s 4 letym leonem na technickou. Zkusil to sám a vyrazili ho :-DDD ).

Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky

Napsal: stř črc 26, 2023 5:01 pm
od mišus
Záleží kam kdo jezdí, bohužel tohle je vše o lidech. Ale když jsou vyjímatelný sedačky, tak v ČR nemusí být v autě na TK, technik funkci sedaček kontrolovat nemusí, měl by kontrolovat pouze kotvy v karoserii nic víc, nic míň. Na STK jezdim každou chvíli a vyzvídám co se vymejsli(v ČR) problém je i to, že když jsou školení techniků, tak i tam každej říká něco jinýho :D

Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky

Napsal: stř črc 26, 2023 5:02 pm
od martinant
Tady te musej na každým úřadě včetně STK vydusit.

Re: Přestavba N1 - odstranění přepážky

Napsal: stř črc 26, 2023 6:32 pm
od pufko
Čo ja viem, tak STK na SK je prísnejšia ako v CZ, ale ono to príde všade. Aj u nás je to každý rok viac a viac prísnejšie...
Odcitujem z metodických pokynov kontroly pásov na STK (pre SK) :
Predpísané bezpečnostné pásy na vozidle musia byť všetky, musia byť spoľahlivo
pripevnené v príslušných kotvových úchytoch a nesmú byť poškodené. Spony a navíjače
bezpečnostných pásov musia správne fungovať a nesmú byť poškodené.


Spôsob kontroly
Vizuálnou kontrolou sa overí vybavenie sedadiel alebo vyhradených miest predpísanými
bezpečnostnými pásmi a ich komponentmi, stav bezpečnostných pásov, ich funkcia a
upevnenie. Vyskúša sa funkcia spôn bezpečnostných pásov v príslušnom kotvovom úchyte.
Kontrola bezpečnostných pásov/spôn sa v prípade vozidiel kategórie PS vykoná len vtedy, ak
sú nimi vybavené.


Takže tak, u nás ak je raz napísané že vo vozidle je XY miest na sedenie, tak pri STK tam tie sedadlá musia byť aby sa mohla overiť funkčnosť a stav bezpečnostných pásov, ak tam nie sú - aj ked sú vynímatelné, berie sa to ako závada. Jednoducho nestačí skontrolovať iba dva predné, ked vzadu chýba celá lavica pre tri osoby...

Sú STK kde nad tým stále prižmúria oči, ale ak niekto kvôli tomu vyletí tak sa nemôže sťažovať