Stránka 3 z 3

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: ned dub 19, 2015 3:59 pm
od mysiaq
konecne som sa k tomu dokopal... nova verzia funguje, nacita chybove kody ale zial nic viac mi nejde... ked dam nieco testovat tak vypise error a nieco o test konektore... a neviete aky port mam nastavit na kabel? mal som 9 a ked som dal testovat pripojenie tak pisalo ze ssm1 nespolupracuje s tymto portom, zmenil som port na 4 a pise ze s tymto portom nekomunikuje ssm2...

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pát lis 27, 2015 9:21 pm
od vladdo
Tak som sa uspesne pripojil pomocou FreeSSM-debug-63054fb, diky za softik.
Chcem sa opytat, pri SYSTEM TEST treba vypnut zapalovanie ignition off. To som spravil a dam pripojit sa k IACV na test. Ale po par sekundovom pripajani sa k nemu(nie k ECU) mam connection error. (aj ked test connection je successfull pri vypnutom ignition). Neviete ako otestovat system test?

Da sa mi pripojit len k motoru, AIR BAG , Transmision a AIR Contition by tiez mali ist?
Diky

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pát lis 27, 2015 9:43 pm
od mnov
Pokud vypneš zapalování, přerušíš komunikaci s ECU a k IACV se určitě nepřipojíš. IACV je z pohledu elektroniky dvojitá cívka. Vedou z toho čtyři vývody cívek přímo do ECU.
K ničemu jinému než k ECU se nepřipojíš. Někde tu psal Honza o připojení k AT převodovce, ale o tom nic nevím.

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pát lis 27, 2015 11:11 pm
od HonzaCZ
K převodovce, když máš automat, se připojíš bezpečně tak od 2005, před tím je to různé. Na vše ostatní (včetně starších převodovek) potřebuješ jiný kabel a hlavně definice adres, kam se to má koukat (to jsou ty přiložené xml) a to je zásadní problém. Protože ty se lišej model od modelu, typ od typu, rok od roku.

Pro pořádek uvedu, že se jedná o komunikaci po protokolu SSM1 a jednotky, co komunikují tímto způsobem nemají sjednocené adresování. Proto je potřeba pro každé ROM ID jiné definice. Já mám definice pro bejvalýho OTB pro jednotku VDC, tedy částečně. Vyčetl jsem natočení volantu, rychlost jednotlivých kol a aktivitu systému, tuším.

Pokud vezmu toho Outbacka, tak k tempomatu jsem se taky dokázal připojit, ale nechtěl si moc povídat, ke klimatizaci vůbec a k převodovce a VDC úplně v pohodě.

Teď už to nemám jak zkoušet, protože díky bohu nemám v Legu žádnou jednotku, co by komunikovala přes SSM1. Zase tam jsou jiný zvěrstva, ale o tom třeba jindy. ;)

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: sob lis 28, 2015 4:00 pm
od vladdo
diky, zatial mi staci hlavne motor, uz som aj objavil, ze mi blbne snimac neutralu, pri jemnom tuknuti do paky preblikava on/off,....

mnov: lenze freeSSM upozornuje, ze treba vypnut ignition, takze ani ma nepusti dalej do toho testu. Az ked vypnem, zacne pripajat. Ale kedze vravis ze treba ECU k tomu, tak asi to nepojde. :655: , tebe to ide?
Daju sa tam otestovat aj snimace, napr. intake air temperature?Neviem preco mi ukazuje + 12 stupnov, ked vonku mrzne, motor je studeny.

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: sob lis 28, 2015 7:41 pm
od HonzaCZ
Pokud se nepletu, tak ten test akčních členů se dělá tak, že se spojí testovací konektory pod palubkou, připojí FreeSSM, a ve správné chvíli zapne zapalování. Pokud se zapne zapalování bez FreeSSM, tak se dělá nějaký automatický test a spíná/cvaká vše dle nějak dané posloupnosti.

Taky ne všechny testy jsou vždycky dostupný. ECU vrací jen že umí test mode, už ale nevrací, jaký features umí, takže funguje jen to, co reálně v autě je.

Ten teploměr je divnej. Nebylo třeba pár hodin po jízdě? Může tam vydržet teplo poměrně dlouho. V létě, když je 30 °C, tak IAT může i po několika hodinách být stále kolem 60 °C. Pokud myslíš, že je to fakt chyba, tak ho podle servisního manuálu proměř - napětí a odpor.

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pon lis 30, 2015 7:10 pm
od vladdo
Mal si pravdu,bolo to teple asi z jazdy a to aj po par hodinach,zatial je ok.

Kedze freeSSM nerobi logy tak budem pouzivat Romraidera - ale na moj model forester 2003 L asi neexistuje xml definiton.
Najblizsie co som stiahol bez turba je forester 2.5 r.2005 -
chcem sa opytat:
a.niektore veci mi ale neloguje, je to asi tym rozdielnym xml?Nejdu switche - napr. stierace, rozmrazovac, fuel pupm relatko,ale snimace nastastie idu. Nejakych 27 snimacov a 23 switchov, su v prilohe,... Tusim by tam mal byt aj snimac teploty hlavy(bloku) motora.

b. Ak je nejaka hodnota(snimac)mimo bezny rozsah, ako to ja viem? romraider to zisti, upozorni? Pri skrate/preruseni ano, to da pecene kura.

c. Kde by som zohnal charakteritiky V/odpor najbeznejsich snimacov, teplota voda, vzduch, podtlak,..atd.
Otacky, rychlost atd.. snima pomocou pulzov?
Mam tie manualy.pdf, napr. for3_wir_1,2,3.pdf ale tam su len absolutne hodnoty napr 0-5 V a pod. Z grafu to sice vidim vycitat, ale ak nejkey snimac blbne skokovo len pri nejakej teplote, je to lepsie zmerat.
Diky

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pon lis 30, 2015 7:46 pm
od HonzaCZ
Definice pro konkrétní auto potřebuješ pro editaci řídící jednotky, resp. jejího SW. Pro čtení/logování ti stačí Logger Definitions - http://www.romraider.com/forum/viewtopi ... 42&start=1

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pon lis 30, 2015 8:12 pm
od vladdo
takze to mam, ok.
A tie hodnoty snimacov kde by som zohnal?
Diky

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: pon lis 30, 2015 8:35 pm
od mnov
Vlákno "mazání chyb" zrovna není moc vhodný název pro diagnostiku. Těch vláken o diagnostice je tu víc. :-)
O jaké hodnoty se ti jedná?
Já jsem logování používal na nastavení LPG. Prostě jsem porovnával provoz na benzín a LPG.

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: úte pro 01, 2015 10:05 am
od HonzaCZ
vladdo píše:takze to mam, ok.
A tie hodnoty snimacov kde by som zohnal?
Diky
Jaký hodnoty máš přesně na mysli? Jako rozmezí, jakých hodnot má který čidlo v ideálním případě nabývat? To je většinou v servisních manuálech u daného čidla v sekci "inspection".
mnov píše:Vlákno "mazání chyb" zrovna není moc vhodný název pro diagnostiku. Těch vláken o diagnostice je tu víc.
Tak to někam přesuneme. Nějaké návrhy? :)

Re: dotaz jak na mazání chyb

Napsal: úte pro 01, 2015 6:23 pm
od mnov
Koukal jsem na to, ale o diagnostice se tu většinou píše v jiné sekci než Diagnostika. Takže vlastně tohle je to správné místo. :-)